Briatore mint békebíró

Bálint András, Tóth AnitaBálint András, Tóth Anita
Vágólapra másolva!
2006.10.07. 00:38
Címkék
Úgy tűnik, végre lezárul az elmúlt napokat átszövő s időnként kínosnak ható Fernando Alonso kontra Renault és Giancarlo Fisichella ügy: Flavio Briatore csapatfőnök ugyanis a szuzukai Japán Nagydíj pénteki két szabadedzésének előestéjén elbeszélgetett a két versenyzővel, s minden vitatott kérdést lezárt. Az olasz főnök leszögezte, most már minden rendben van, s elképzelhető, az istálló a korábbinál is egységesebb és elszántabb lesz.
Flavio Briatore (jobbra) rendet tett a fejekben a Renault-istállónál
Flavio Briatore (jobbra) rendet tett a fejekben a Renault-istállónál
Getty
Flavio Briatore (jobbra) rendet tett a fejekben a Renault-istállónál
Flavio Briatore (jobbra) rendet tett a fejekben a Renault-istállónál
Flavio Briatore (jobbra) rendet tett a fejekben a Renault-istállónál
Getty
Flavio Briatore (jobbra) rendet tett a fejekben a Renault-istállónál

„Rendszeresen előfordul, hogy beszélünk az aktuális kérdésekről, a bennünk lévő esetleges frusztrációról, a ránk nehezedő nyomásról, és más témák is felvetődnek. Most is ez történt. Szerintem most már nincs semmi problémánk. Elképzelhető, hogy az elmúlt napok eseményei még növelik is az elszántságunkat” – jelentette ki a „békebíró”, vagyis Flavio Briatore, reagálva a közelmúlt történéseire.

A vasárnapi Kínai Nagydíj után Alonso kétségbe vonta, hogy a Renault százszázalékosan támogatja világbajnoki ambícióit, majd csapattársát, Giancarlo Fisichellát bírálta a futam közepén történt előzése miatt. Sőt azt is megjegyezte: időnként magányosan kell megküzdenie a felvetődő problémákkal, nem kap megfelelő segítséget csapatától. Nem meglepő, hogy a nyugalmat akaró Briatore sem nézte tétlenül a tavalyi világbajnok nyilatkozatsorozatát.

„Mindent megtettünk és megteszünk azért, hogy Fernando ismét világbajnok lehessen. Egyedül Budapesten hibáztunk, az akkori eset kivételes volt. A Hungaroringen hagytunk tíz pontot, de máskor nem rontottunk. A sanghaji második boxkiállás során történt eseményeket nem tartom hibának, ugyanis az már nem befolyásolta a futam eredményét. Persze rosszul nézett ki az eset, de nem bizonyult döntő rontásnak” – szögezte le az olasz csapatfőnök.
Flavio Briatore hozzátette: Fisichella semmiképpen sem segíthette volna Alonsót, amikor a világbajnok gumijainak rossz tapadása miatt jelentősen lelassult.
„Nem is lehet kérdés, hogy Giancarlónak előznie kellett. Alonso képtelen volt arra, hogy maga mögött tartsa Fisicót és Michael Schumachert. Nem gondoltuk, hogy kiszemcsésedhet az új abroncs, ráadásul a gumicserét a versenyző kérte” – jelentette ki Briatore.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

A Renault olasz csapatfőnöke emlékeztetett arra, hogy Alonso tavaly is kételkedett egyszer az istálló elkötelezettségében, igaz, gyorsan „elcsendesedett”.
„Úgy tűnik, minden évben számolni kell egy ilyen megnyilvánulással. Túl vagyunk rajta, és most már minden rendben” – zárta mondandóját a nagy hatalmú Briatore.
Nem meglepő, hogy a két érintett, vagyis Alonso és Fisichella sem szállt szembe főnökével, mindketten úgy nyilatkoztak, szent a béke a Renault-nál.
„Fantasztikus a hangulat a csapatban, jobb, mint bármikor korábban. Minden egyes csapattag arra koncentrál, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Ez fantasztikus” – jegyezte meg az utóbbi hetekben feltűnően „éles nyelvű” és sokszor meggondolatlanul nyilatkozó bajnok.
Alonso hozzátette, semmi baja csapattársával…

„A Sanghaj utáni véleményem a csapat, és nem Fisichella elleni megnyilvánulás volt” – mondta az oviedói klasszis.
Az olasz csapattárs is hasonlóan vélekedett kettejük társalgásáról.
„Beszéltem Fernandóval, aki a következőket közölte velem: mondtam valamit, de az nem ellened szólt. Fantasztikus munkát végeztél. Ha gondom van veled, akkor neked mondom el, nem a sajtónak” – jelentette ki Fisico.
Minden jel arra mutat, Flavio Briatore „békebíróként” is kiváló. ---- Tehetség és lelkierő

– Néhányan úgy gondolják, ön jobban bírja a vébécsata okozta nyomást, mint Schumacher. Mit gondol erről?
– Nem hiszem, hogy így van – mondta Fernando Alonso. – Profi pilóták vagyunk, így elfogadjuk, hogy néha jól mennek a dolgok, néha viszont rosszul. Nehéz bármit tenni ez ellen. De az biztos, hogy Michael és én száztíz százalékot hozunk ki magunkból a hátralévő két viadalon.

– Mi a helyzet a csapatok küzdelmével?
– Ugyanez. A Renault és a Ferrari nagyon szoros küzdelmet vív egymással, és az esély fifti-fifti, szóval nem lehetünk visszafogottak. Mindenkinek a maximumot kell nyújtania.

– Mitől lesz valaki jó pilóta? Attól, hogy jó autóval dominál a bajnokságban, vagy attól, ha lelkileg mélypontra kerül, és onnan felhozza magát?
– Nem tudom. A Formula–1-ben szükség van tehetségre és persze arra, hogy az ember olyan gyorsan vezesse az autót, ahogyan csak tudja. És természetesen erősnek kell lenni lelkileg. Minden verseny új kihívás és teljesen új küzdelem. Semmiben sem hasonlít az előzőre, különböző eredmények születnek, és neked mindig nagyon erősnek kell maradnod ahhoz, hogy minden percben motiválni tudd saját magad. ---- A McLaren-Mercedestől az indianapolisi futam után menesztett Juan Pablo Montoya kiválóan mutatkozott be a NASCAR-sorozatban: második lett a Talladega Speedwayen zajló versenyen. A kolumbiai pilóta a következő szezont már végigversenyzi a Chip Ganassi-csapatban.

A 2007-es világbajnokságban már egyedüli gumiszállítóként érdekelt Bridgestone arra számít, hogy „termékei” körönként 2 másodperccel lesznek lassabbak az idei abroncsoknál. A japán cég ugyanis a 2006-ban használt abroncsok helyett egy korábbi technológia alapján készült, kevésbé „agresszív” változatokkal látja el a csapatokat.

Michael Schumacher a pihenés helyett a munkát választotta, így a jövő héten részt vesz a Ferrari jerezi tesztelésén. A Ferrari német klasszisa már vasárnap elhagyja Szuzukát, s szerdán, valamint csütörtökön gyakorol majd Spanyolországban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik