Michael Schumacher az első helyen!

Bálint András, Tóth AnitaBálint András, Tóth Anita
Vágólapra másolva!
2006.10.02. 00:18
Címkék
Elképesztően fordulatos futamot láthatott a közönség Sanghajban, amely után az idén először fordul elő, hogy nem a világbajnoki címvédő Fernando Alonso vezeti a pontversenyt. A 3. Kínai Nagydíjat ugyanis a hibátlanul taktikázó Michael Schumacher nyerte meg, s két versennyel az idei sorozat befejezése előtt azonos pontszám mellett, több első helyének köszönhetően átvette a vezetést.
A csapat, amely annyit segített: Michael Schumacher sohasem felejti el megköszönni, amit érte tettek
A csapat, amely annyit segített: Michael Schumacher sohasem felejti el megköszönni, amit érte tettek
Reuters
A csapat, amely annyit segített: Michael Schumacher sohasem felejti el megköszönni, amit érte tettek
A csapat, amely annyit segített: Michael Schumacher sohasem felejti el megköszönni, amit érte tettek
A csapat, amely annyit segített: Michael Schumacher sohasem felejti el megköszönni, amit érte tettek
Reuters
A csapat, amely annyit segített: Michael Schumacher sohasem felejti el megköszönni, amit érte tettek

A szezon közepéig egyeduralkodónak számító Fernando Alonso a nyár közepe óta nem nyert futamot, így akkori 25 pontos előnye a monzai Olasz Nagydíj után kettőre csökkent.

A spanyol kezében voltak a nyerő lapok

A szakértők egy része már temetni kezdte a spanyol versenyzőt, aki a Renault és az időjárás segítségével a Kínai Nagydíjon feltámadt, nagy fölénnyel diadalmaskodott az időmérő edzésen. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a Michelin abroncsai jobbak esős körülmények között, s úgy tűnt, ez el is dönti a futam sorsát. Vasárnap ugyanis ismét leszakadt az ég, s noha a rajtra elállt az eső, minden jel arra mutatott, hogy a vizes aszfaltcsíkon a Renault lesz a győztes, s Alonso növeli előnyét az összetettben.

A sanghaji start után a francia csapat két versenyzője elszakadt a mezőnytől, Giancarlo Fisichella kiváló hátvédnek bizonyult, így a spanyol világbajnok körről körre növelte előnyét. Az igazi nagy csaták a harmadik helytől lefelé zajlottak, de a hatodik helyről induló Michael Schumacher kimaradt belőlük. A hétszeres világbajnok várta a nagy esélyt, s eközben nem hajtotta szét autóját, inkább arra a versenyzőre „bízta” az üldözést, aki jövőre őt váltja a Ferrarinál. Kimi Räikkönen eleget is tett a kívánalomnak, de „szokás szerint” túl nagy tempót diktált, így hiába előzte meg Fisichellát, nem sokkal első boxkiállása után a gázadagoló hibája miatt kiállt. Rövidesen a 20 másodperces előnyt kiharcoló Alonso is meglátogatta csapatát, s mint később kiderült, rossz döntést hozott.

Verhetik a fejüket a falba a Renault-nál

A simára kopott első gumik helyett friss szettet kapott, de a Michelin abroncsok ekkor elveszítették tapadásukat, így elfogyott tisztességes előnye. Fisichella ugyan megpróbálta védeni csapattársát, de csak ideig-óriáig tudta végrehajtani feladatát.

Látható volt, hogy az olasznak halvány lila fogalma sincs arról, mit csináljon. Megelőzze Alonsót, vagy poroszkáljon mögötte, és közben lehetőség szerint tartsa fel Schumachert is? Először ezzel próbálkozott. Előzött, elfékezte magát, „kiszélesítette” az autóját, és nem engedte lehetőséghez jutni a németet.

Ám ez az állapot hosszú távon tarthatatlan volt.

Fisichellának nem volt más választása, megelőzte Alonsót, és ugyanezt tette a vérszemet kapó Schumacher is. Ezután már csak az olasz volt „útjában”, ám a második boxkiállás mindent megoldott. Schumi egy körrel hamarabb hajtott ki, és mire Fisichella a száraz abroncsokon csúszkálva, bizonytalanul visszatért a pályára, addigra a német már a felmelegedett abroncsain érkezett. Körülbelül egyszerre értek az első kanyarhoz, ám Schumi magabiztosabb volt, ráhajtott a rázókőre, és belső íven elhúzott Fisichella mellett. Ezzel el is dőlt a küzdelem. Bár az utolsó két körre még eleredt az eső – riadalmat kiváltva a komplett boxutcából és a pályán száguldókból –, a versenyben már nem hozott jelentős változást: Schumacher nyert a második boxkiállásánál is elidőző Alonso (autója jobb hátsó kerekét ugyanúgy nagy nehézségek árán tették fel a helyére, mint a Hungaroringen, csak ezúttal nem tört el a csavar) és Fisichella előtt.

Most már a német sztár az esélyes

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

A leintést követően a Ferrari-istálló tagjai eksztázisban ünnepeltek, hiszen Sanghajban többet nyertek, mint pusztán egy futamot. A Magyar Nagydíjhoz hasonló körülmények között a Scuderia ezúttal nem hibázott, míg a nagy ellenfél, a konstruktőrök között Felipe Massa betlije miatt az első helyet visszaszerző Renault ismét sorozatban bakizott.

A 2004-es szezonzáró óta így először fordul elő, hogy a hétszeres világbajnok áll az élen (ugyanannyi pontja van, mint Alonsónak, de több futamot nyert meg), s most már az lenne az igazi meglepetés, ha ismét helycsere történne az élen. Egyre nyilvánvalóbb ugyanis, hogy a kiélezett hajrákban jóval nagyobb tapasztalattal felvértezett Ferrari és Michael Schumacher pontosabb, mint a francia istálló és Fernando Alonso.

A maranellóiak láthatóan képesek arra, hogy reménytelennek tűnő helyzetekből „fordítsanak”, míg a rivális hibaszázaléka fölöttébb megnőtt az elmúlt hetekben-hónapokban. Ráadásul most olyan helyszín (Szuzuka) következik, amelyen Michael Schumacher már hatszor nyert... Tudja ezt Alonso is, valószínűleg emiatt is vágott olyan képet a dobogón, mintha citromba harapott volna. Aztán pedig (megkoronázásaként a balszerencsés napnak) a csapatnak szánt pezsgőt úgy engedte el a pódiumról, hogy az üveg ripityára tört az aszfalton. A Renault-csapatnak (bár két versenyzője állt a dobogón) ezen a napon semmi sem sikerült. Pontosabban semmi sem úgy sikerült, ahogyan előre eltervezték... ---- K ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik