Bodrogi László ellenállhatatlan

Rác Benedek Balázs jelenti PozsonybólRác Benedek Balázs jelenti Pozsonyból
Vágólapra másolva!
2006.06.23. 05:20
Címkék
Az első közös szlovák–magyar–cseh időfutam-bajnokságon ott volt Bodrogi László is, és ha már arra járt, leckét adott a mezőny többi tagjának, köztük a cseh Ondrej Sosenkának, akinek egyórás világcsúcsát szeptemberben szeretné megdönteni.
Bodrogi László az esélyeknek megfelelôen magabiztosan tekerte le a bajnokság ötven kilométerét
Bodrogi László az esélyeknek megfelelôen magabiztosan tekerte le a bajnokság ötven kilométerét
Somogyi Tibor
Bodrogi László az esélyeknek megfelelôen magabiztosan tekerte le a bajnokság ötven kilométerét
Bodrogi László az esélyeknek megfelelôen magabiztosan tekerte le a bajnokság ötven kilométerét
Bodrogi László az esélyeknek megfelelôen magabiztosan tekerte le a bajnokság ötven kilométerét
Somogyi Tibor
Bodrogi László az esélyeknek megfelelôen magabiztosan tekerte le a bajnokság ötven kilométerét
Az első komolyabb gondot a rajt-cél kapu felborulása jelentette – éppen a hölgyek versenyének kellős közepén. Miközben a kerekesek a húsz kilométeres távval és a meleggel küzdöttek, addig a rendezők a felfújható kapuba próbáltak életet lehelni. Jelentjük, hatalmas küzdelem árán, de sikerült.
Noha korábban többen – köztük Bodrogi László is – arra panaszkodtak, hogy a hazai versenyek szervezésében bizony bőven találni kivetnivalót, megállapíthattuk, hogy a rendezés itt sem zökkenőmentes.

Mert nem csak a kapuval akadtak gondok. Remák Zoltánnak például nem volt rajtszáma. A P-NÍVÓ Betonexpressz kerékpárosa ugyanis hiába magyar nemzetiségű, hiába versenyez magyar klubban, a nemzeti bajnokságon szlovák színekben indul, az ottani, meglehetősen korai rajtszámosztást pedig lekéste. Így sokáig kérdéses volt, rajthoz állhat-e egyáltalán, sőt még az egyik utolsó rajtlistán is szám nélkül szerepelt.

Sovány vigasz, de a félóránként kiadott listákon ez volt az egyetlen azonosság, a reggel 9 órai kezdéskor csupán csak annyi volt biztos, hogy a három nagy esélyes, Bodrogi László, a cseh Ondrej Sosenka és a szlovák Matej Jurco indulási sorrendjét sorsolással döntik el: ez az aktus szlovák– magyar–cseh „befutót” hozott. Ami persze érthetően nem tetszett a hazai pályán induló szlovákoknak, így változott a sorrend, megcserélték a cseh és a szlovák indulót, Bodrogi László továbbra is kettejük között maradt, így utolsó előttiként vághatott neki az 50 kilométeres távnak.

Szóról szóra

Bodrogi László: „Elég jól ment a versenyzés, a 49 kilométer/órás átlag biztató a továbbiakra nézve. Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar utolérem Sosenkát. Az, hogy a szélárnyékomban maradt, már nem sokat számított, hiszen ez azt jelentette, hogy legalább egy perccel kap ki tőlem.”

Szekeres Csaba: „Sajnos a formám nem volt százas. Bodrogi a mai napon iszonyatosan erős volt.”
Szintén nem sikerült elsőre eldönteni, hogy a versenyzők milyen időközönként kövessék egymást, hiszen az első verzió szerint az elején percenként indítottak volna, az utolsó harminc kerekes pedig kétpercenként követte volna egymást. Nos, ez az ötlet a csütörtöki egyeztetésen már szóba sem került, maradt a hatvan másodpercenkénti indítás. Ekkor azonban kapcsoltak a rendezők, és rájöttek, lenne olyan időszaka a bajnokságnak, amikor mind az ötvenkét versenyző kint tartózkodna a pályán, az ilyesmi pedig komoly zűrzavarral járna. Így aztán az első huszonöt kerekes rajtja után negyedórás szünetet iktattak be.
Bodrogi László eközben még Dunaszigeten tartózkodott, ott próbált a folyamatos változtatások ellenére megfelelően felkészülni a viadalra. Világbajnoki bronzérmes kerekesünk nem sokkal két óra előtt érkezett meg a helyszínre.

„Ahogy látom, itt sem tökéletes a szervezés – jegyezte meg Bodrogi László –, ezért nehéz volt időzítenem, mikor is ebédeljek. Persze azért ez nem jelentett komoly gondot, szeretnék győzni a versenyen.”
Ekkor még több mint egy óra volt Bodrogi László rajtjáig, ezt az időt pedig bemelegítéssel töltötte, amit az indulás előtt húsz perccel fejezett be. Ivott egy energiaitalt, majd nekiveselkedett az ötven kilométernek. Ellenállhatatlan volt, több mint egy perccel győzte le Ondrej Sosenkát s majdnem öttel a címvédő Szekeres Csabát.

Kilométerkövek

20 km: A hatalmas iramban kezdő Bodrogi László már fél percet hozott Sosenkán, és ugyanennyit vert a szlovák Jurcóra. Szekeres Csaba több mint két percet veszített hárompercnyi előnyéből.
25 km: Sosenka már csak egy negyed perccel hajtott Bodrogi előtt, Jurco pedig már több mint két perccel volt a magyar kerekes mögött, Szekeres Csaba hátránya három perchez közelített.
45 km: Bodrogi megelőzte Sosenkát, aki az utolsó húsz kilométeren nem túl sportszerűen a magyar kerékpáros szélárnyékában hajtott. Jurco lemaradása több mint három, Szekeresé pedig több mint négy perc volt.
ORSZÁGOS IDŐFUTAM-BAJNOKSÁG, POZSONY
Férfiak (50 km).
Bajnok: Bodrogi László (magyar, Credit Agricole) 1:04:14.01, 2. (11. – a három ország összesített eredménye) Szekeres Csaba (P-Nívo Betonexpressz SE) 4:59.63 perc hátrány, 3. (18.) Lengyel Tamás (Spare Banken) 6:24.58 p h., 4. (28) Kusztor Péter (P-Nívo Betonexpressz SE) 8:27.81 p h., 5. (29.) Szuromi Bence (FTC) 8:41.35 p h.,, 6. (32.) Csomor Zoltán (T. Cornix) 9:53.18 p h.

Nők (20 km). B: (11.) Pulsfort Diána (FTC) 31:43.45, 2. (13.) Király Mónika (Mosonmagyaróvár) 48:58 mp hátrány, 3. (15.) Ember IBolya (FTC) 1:21:93 p h., 4. (26.) Papp Enikő (FTC) 1:35.99 p h., 5. (27.) Palotai Gabriella (BVSC) 1:49.77 p h.

U23-as korosztály, férfiak (40 km). B: (10.) Haiszer Ákos (P-Nívo Betonexpressz SE) 54:56.27 p h., 2. (31.) Cziráki István (P-Nívo Betonexpressz SE) 4:06.78. p h., 3. (39.) Vígh Zoltán (Postás SE) 8:13.88 p h., 4. (41.) Szabó Péter (Postás SE) 8:15.65 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik