Renault: magasan a mérce

Hírösszefoglalónk HírösszefoglalónkHírösszefoglalónk Hírösszefoglalónk
Vágólapra másolva!
2005.02.01. 19:45
Címkék
Hatszáz újságíró és meghívott vendég jelenlétében Monte-Carlóban ma hivatalosan is bemutatták a Renault R25-öst, a francia autógyár idei Formula-1-es autóját. A Jordan istálló minden valószínűség szerint szerződteti a száguldó cirkusz történetének első indiai pilótáját, Narain Karthikeyant. A valenciai tesztek mai napján Alexander Wurz volt a leggyorsabb a tavalyi McLaren-Mercedesszel.
Azt várják az új R25-östől, hogy már az idén megtörje a Ferrari egyeduralmátA KÉPRE KATTINTVA MEGNÉZHETI A TÖBBI FOTÓT IS!
Azt várják az új R25-östől, hogy már az idén megtörje a Ferrari egyeduralmátA KÉPRE KATTINTVA MEGNÉZHETI A TÖBBI FOTÓT IS!
Azt várják az új R25-östől, hogy már az idén megtörje a Ferrari egyeduralmátA KÉPRE KATTINTVA MEGNÉZHETI A TÖBBI FOTÓT IS!
Azt várják az új R25-östől, hogy már az idén megtörje a Ferrari egyeduralmátA KÉPRE KATTINTVA MEGNÉZHETI A TÖBBI FOTÓT IS!
Azt várják az új R25-östől, hogy már az idén megtörje a Ferrari egyeduralmátA KÉPRE KATTINTVA MEGNÉZHETI A TÖBBI FOTÓT IS!
Azt várják az új R25-östől, hogy már az idén megtörje a Ferrari egyeduralmátA KÉPRE KATTINTVA MEGNÉZHETI A TÖBBI FOTÓT IS!


Monte-Carlóban, a Grimaldi Forum nevű rendezvényteremben újra lehullott a lepel a Renault legújabb négykerekűjéről, amelyet nem most lehetett először látni, ugyanis már a versenypályán is kipróbálták a csapat pilótái. Az R25-ös kódjel alatt futó versenygépet Estone-ban fejlesztették Bob Bell műszaki igazgató és Tim Densham főtervező irányítása mellett. A csapat spanyol pilótája, Fernando Alonso lelkesen nyilatkozott a gépről, amellyel az eddigi tesztek során nem volt gondja.

Patrick Faure, a Renault autógyár sportrészlegének elnöke azt várja csapatától, hogy már 2005-ben megtöri a Ferrari egyeduralmát. A sportvezető mindenképpen többet vár a mérnököktől és a versenyzőktől annál az egy-egy győzelemnél, amely Jarno Trulli nevéhez fűződött 2004-ben, illetve Fernando Alonsóéhoz 2003-ban.

Alonso (balra) és Fisichella, fölöttük pedig a motor. Később majd egész évben mögöttük lesz…
Alonso (balra) és Fisichella, fölöttük pedig a motor. Később majd egész évben mögöttük lesz…
Alonso (balra) és Fisichella, fölöttük pedig a motor. Később majd egész évben mögöttük lesz…
"Ebben a szezonban már versenyeket kell nyernünk, mert a továbbiakban már nem elégszünk meg csupán a dobogós helyezésekkel - mondta Faure. - Amikor kettőezerkettőben visszatértünk a Formula-1-be, ambíciózus célokat tűztünk ki magunk elé, olyanokat, amelyeket korábban mindig sikerült elérnünk. Hiszek abban, hogy ismét megtartjuk a saját magunknak tett ígéretünket."

Az elnök szerint a Renault jelenlegi pilótái, Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella képesek megvalósítani az általa elképzelt terveket. Szerinte Alonso, a sportág egyik legnagyobb fiatal csillaga, valamint a tapasztalt Fisichella remekül kiegészítik egymást.

"Fernando ebben az évben éri el a saját teljesítménye csúcsát, míg Giancarlo remek formája állandó. Gyors és általában célba ér, ami döntő jelentőségű ebben a sportban. Ahhoz, hogy képesek legyünk harcolni a világbajnoki címért, szisztematikusan gyűjtögetnünk kell a pontokat mindkét autónkkal."

Faure kijelentette: most már minden a helyén van ahhoz, hogy a csapat a korábbinál magasabb szinte léphessen.

Az első indiai pilóta a Formula-1 küszöbén

Indiai plótát szerződtet a Jordan istálló a 2005-ös idényre: Narain Karthikeyan (balra) az ország első versenyzője lehet, aki lehetőséget kap az autósport királykategóriájában.

Trevor Carlin Jordan-sportigazgató a BBC internetes újságjának így nyilatkozott Karthikeyan szerződtetéséről: "A megállapodás még nem végleges, de nagyon közel állunk ahhoz, hogy az legyen." Természetesen arról van szó, hogy Karthikeyan képes-e az elvárt mennyiségű szponzori pénzt behozni a csapatba.

Mint azt megírtuk, a Jordant a múlt hónapban felvásárolta a kanadai-orosz milliárdos, Alexander Shnaider vezette Midland csoport, de ettől még ebben az évben olyan pilótákrta van szüksége az istállónak, akik "hozománnyal" érkeznek.

"Egy évvel a korábban tervezett bemutatkozásunk előtt beszállunk a Formula-1-be. Ezt az évet tanulásra szánjuk, és nem nyúlunk hozzá ahhoz a pénzhez, amelyet a 2006-os világbajnoki sorozatra különítettünk el" - mondta Trevor Carlin, aki szerint a 28 éves Karthikeyannak "van néhány jó szponzora, és elég gyors versenyző".

A Reuters hírügynökség korábban már tényként közölte az utóbbi években a brit Formula-3-as sorozatban versenyző indiai pilóta szerződtetését, a sportigazgató azonban ezt cáfolta. Annyi azonban bizonyos, hogy felajánlották neki az első számú pilóta pozícióját.

Később maga a pilóta már tényként közölte: "Megegyeztem a Jordan csapattal arról, hogy nálunk versenyzem 2005-ben. Versenyzői pályafutásom során már sok mindenen keresztülmentem, és most itt vagyok, álmaim megvalósulásának küszöbén. Biztos vagyok abban, hogy tisztességes munkát végzek majd."

Karthikeyan két nagy szponzort hoz magával: a gépjárműveket gyártó Tata csoportot, illetve az indiai állami tulajdonú Bharat Petroleum Corporationt. Jelenleg is tárgyalnak a JK Tyres gumiabroncsokat gyártó társasággal.

Az új Williams biztató eredményeket produkált Valenciában

A McLaren-Mercedes, a Toyota és a Williams-BMW részvételével zajló valenciai tesztek mai napján Alexander Wurz, a McLaren tesztpilótája (jobbra) volt a leggyorsabb. Az osztrák versenyző a tavalyi autóval, az MP4-19B-vel körözött, míg Mark Webber és Nick Heidfeld már az új Williams-BMW FW27-est próbálgatta.

Az új Williamsnek ez volt az első igazi tesztje a tegnapi bemutató óta, és mind az ausztrál, mind a német sofőr versenyképes időket autózott vele, miközben komolyabb műszaki problémájuk nem adódott. Ez mindenesetre biztató a grove-iak számára.

Holnap a Ferrari (Rubens Barrichello), a Renault (Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella) és a BAR-Honda (Jenson Button és Szato Takuma) is csatlakozik a gyakorlókhoz.

A tesztek péntekig folytatódnak a spanyolországi versenypályán.

Formula-1-es teszt, Valencia, keddi eredmények:

1. Alexander Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes MP4/19B) 1:09,386 - 90 kör
2. Mark Webber (ausztrál, Williams-BMW FW27) 1:10,538 - 83 kör
3. Nick Heidfeld (német, Williams-BMW FW27) 1:10,903 - 90 kör
4. Ralf Schumacher (német, Toyota TF105) 1:10,937 - 60 kör
5. Olivier Panis (francia, Toyota TF105) 1:11,061 - 103 kör
6. Pedro de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes MP4/20) 1:11,729 - 21 kör

Szavazás

Hol folytatja Baumgartner Zsolt?


Szavazás

Ön szerint ki lesz Michael Schumacher első számú kihívója 2005-ben?


Szavazás

Az alábbiak közül ki szerzi meg élete első futamgyőzelmét 2005-ben?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik