Peterhansel jelentős fölénye

TÓTH ANITA jelenti Laayoune-bólTÓTH ANITA jelenti Laayoune-ból
Vágólapra másolva!
2004.06.04. 21:45
Címkék
Kezdjük a jó hírrel: Kis Sándor autóját sikerült rendbehozni, és bár kapott hat óra büntetést, folytathatja a versenyt.
Csakúgy, mint Palik László, aki egyre feljebb tornázza magát – már a 13. (!) az összetettben.És akkor a rossz hír: a csütörtökön kómába eső francia Marc Chazelle, aki bátyjával és feleségével együtt indult a viadalon, péntekre virradóra meghalt. A 39 éves francia motoros szervezete nem bírta az ötven fok fölötti hőséget.Szomorúan indult tehát a reggel az egész mezőny számára, ám mert a show-nak folytatódnia kell, a versenyzők Laayoune felé vették az irányt, és útközben két szelektív szakaszt teljesítettek.A küzdelem még a gyári pilóták számára is ismeretlen terepen zajlott, ez volt az első nap, amikor igazán nehéz dűnesorral találták szembe magukat. A hatalmas homokhegyekről ugyanis kis túlzással merőleges út vezetett lefelé, aki nem figyelt, jó tíz métert zuhanhatott.Az autósok közül Stéphane Peterhansel úszta meg a legkevesebb problémával a napot (növelte előnyét az összetettben), a motorosoknál pedig a csütörtökön jótékonykodó Alfie Coxnak kedvezett Fortuna. (A dél-afrikai egy nappal korábban odaadta Despres-nek az ép hátsó kerekét, mert a defektet kapó franciának nagyobb esélye van a győzelemre, mint neki.) Az összetettben Richard Sainct állt az élre.De térjünk vissza a magyarokra! Palik Lászlóék első nagyobb technikai gondja az volt ezen a viadalon, hogy az első szakaszon, körülbelül 120 kilométer/órás sebességnél eltört a kormányösszekötő. Nem borultak fel, de körülbelül húsz percig tartott, amíg a navigátor, Darázsi Gábor kicserélte a sérült alkatrészt. A második szelektíven Palikék rendkívül jó részidőket tudtak magukénak (a dűnesoron, ahol még a legjobbak sem simán jutottak át, ők egyszer sem ástak), amikor egyszer csak leállt a motor. Az önindító hibásodott meg, és ez negyedóra veszteséget jelentett. A fentiek tudatában szinte hihetetlen, hogy Palikék a 18. helyről a 13.-ra zárkóztak fel az összetettben.Kis a csütörtöki hatórás büntetés után (elégett egy kábel és leállt a Nissan, emiatt hagyott ki a pilóta két időellenőrzőt) belátta, hogy a versenybe már nem szólhat bele, és eldöntötte: tesztelni fog. A részeredmények annak ellenére nagyon jók voltak, hogy Kisék az első szakaszon ötven kilométert tettek meg kormányszervó nélkül, a másodikon pedig ásniuk kellett. Az ok: egy újonc navigátor nem tudta az ilyenkor szokásos kézjeleket, és nem a kerülőutat mutatta a dűne tetején állva, hanem azt, ahol a kocsija vesztegelt a homokdomb mögött. A magyarok Nissanja megfeneklett, de hamar kiszabadították, és folytatták az "örömautózást".A Szaller Zoltán vezette versenykamion lapzártánkig nem ért be a táborba. ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik