Az idei cél a dobogós hely

IZSÁNYI SZABOLCS jelenti KölnbőlIZSÁNYI SZABOLCS jelenti Kölnből
Vágólapra másolva!
2004.01.17. 21:36
Címkék
Szombaton a Toyota-istálló kölni központjában leleplezték a gyár 2004-es autóját, a TF 104-est, amellyel  akárcsak tavaly  Olivier Panis és Cristiano da Matta indul a versenyeken.
A Toyota 2004-es csapata: a TF 104-esen Cristiano da Matta (balra) és Olivier Panis ül
A Toyota 2004-es csapata: a TF 104-esen Cristiano da Matta (balra) és Olivier Panis ül
A Toyota 2004-es csapata: a TF 104-esen Cristiano da Matta (balra) és Olivier Panis ül
A Toyota 2004-es csapata: a TF 104-esen Cristiano da Matta (balra) és Olivier Panis ül
A Toyota 2004-es csapata: a TF 104-esen Cristiano da Matta (balra) és Olivier Panis ül
A Toyota 2004-es csapata: a TF 104-esen Cristiano da Matta (balra) és Olivier Panis ül
A tavalyi szezont a konstruktőr-vb nyolcadik helyén záró csapat célja, hogy története során először dobogós helyezést érjen el legalább egy futamon. Erre 18 alkalma lesz a kölni alakulatnak, amely a McLaren, a Williams és a Sauber után negyedikként mutatta be négykerekűjét. Erre az első tesztek után került sor, Panis ugyanis a napokban a franciaországi Paul Ricard versenypályán már több mint harminc kört megtett a kocsival. A pilótapáros változatlan, ám a célok nagyobbak.
"A tavalyi volt az első idényem a Formula–1-ben, akkor nagyon sokat kellett tanulnom, hiszen a Cart után új volt az autó és újak voltak a pályák is. Számos gond adódott, de úgy érzem, nem vallottam szégyent. Az idén már nem kereshetek kifogásokat, mert megismertem az F1-et és ugyanolyan feltételekkel indulok, mint ellenfeleim" – mondta Da Matta, aki az 2003-as sorozatban tíz ponttal a 13. lett. A legnagyobb elismerést azután kapta, hogy sokáig az élen haladt a Brit Nagydíjon, valamint, hogy a harmadik rajtkockából indulhatott Japánban, a Toyota hazájában. Újoncként négy ponttal többet szerzett, mint tapasztalt csapattársa, Panis. "A csapat tavaly olykor nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott, ezekből a részsikerekből táplálkozva elérhetjük az idei szezonra kitűzött céljainkat" – fogalmazott a francia sofőr.
A két pilótához a versenyhétvége péntekén csatlakozik Ricardo Zonta tesztpilóta is. A fejlődés érdekében szerződtette a csapat Mike Gascoyne-t a Renault-tól. A szakember, aki technikai igazgatóként a Jordanból 1999-ben, a Renault-ból pedig az elmúlt három évben csinált élcsapatot, egyelőre csak tapogatózik Kölnben. "Ismerkedem a stábbal, nem foglalkoztam még az autóval. Arra később is ráérek, mert tudom, hogy az itt dolgozó szakemberek remek gépet gyártottak. Egyelőre a csapat átstrukturálásán ügyködöm" – mondta Gascoyne.
Az angol egyébként Gustav Brunnertől veszi át a karmesteri pálcát, de az osztrák nem szomorkodik, hiszen így teljes figyelmét a tervezésre fordíthatja. "A kocsi összes részét átdolgoztuk, hatalmas javulást értünk el az aerodinamika terén, ráadásul könnyebb és karcsúbb lett az autó" – mondta Brunner, aki kihasználhatta a 2002 júliusában átadott 50 százalékos méretű szélcsatornát. Luca Marmorini motorfejlesztési igazgató elmondta, hogy az új szabályok miatt (egy pilóta egy versenyhétvégén csak egy motort használhat), meg kellett kétszerezni az erőforrás élettartamát, így az RVX-004-et már nem 400, hanem 800 kilométerre tervezték. A csapatvezetésben is történtek változások, Ove Anderson helyét Cutomu Tomita vette át, a svéd ezután tanácsadóként marad a csapatnál. Cutomu csapatvezető szombaton bejelentette, hogy a Denso cég csatlakozott a szponzorai közé. Az autóalkatrészeket, illetve kiegészítőket gyártó cég az Intel mellett a másik nagy fogása a Toyotának.
A kölni csapat – melynek éves költségvetése meghaladja a 300 millió dollárt – a Ferrari mellett egyedüliként készít szinte mindent egy fedél alatt. Hatszáz dolgozója 32 nemzet szülötte, a team igazi nemzetközi alakulat. A 30 ezer négyzetméter alapterületű gyárban 60-40 százalékban osztozik a kasztni-, illetve a motorrészleg. A csapat szép reményekkel várja tehát a szezont, amely március első hétvégéjén kezdődik Melbourne-ben. Addig a barcelonai tesztelések foglalják le a Toyotát, akárcsak a többi csapatot. Az ellenfelek közül a Jaguar ma mutatja be új R-5-ösét Barcelonában.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik