Peterhansel fejlesztői vénája

TÓTH ANITA jelenti Bobo DioulassóbólTÓTH ANITA jelenti Bobo Dioulassóból
Vágólapra másolva!
2004.01.12. 22:06
Címkék
Stéphane Peterhansel nem mer jósolgatni. Persze az vesse rá az első követ, aki a tavaly történtek után bármit is merne mondani a jövőről. Egy évvel ezelőtt ő volt az abszolút favorit. Az első perctől kezdve vezetett, az előnye az utolsó napokban már olyan tetemes volt, hogy a szurkolói készültek az ünneplésre. Aztán becsapott a bomba. Az utolsó előtti napon az addig szárnyaló Mitsubishi megadta magát. Peterhansel végül harmadik lett, ami nem rossz, de mégsem győzelem. Akkor azt mondta: ilyen az élet, ilyen a Dakar. Most újra ő a legfőbb esélyes: egyórányi előnnyel vezet a csapattársa, Maszuoka Hirosi előtt, és már csak hat nap van hátra a versenyből.
Stéphane Peterhansel óriási fölénnyel vezet az autósok versenyében, csakhogy a motorral korábban hatszoros gyôztes sztár tudja, csak a legvégén örülhet
Stéphane Peterhansel óriási fölénnyel vezet az autósok versenyében, csakhogy a motorral korábban hatszoros gyôztes sztár tudja, csak a legvégén örülhet
Stéphane Peterhansel óriási fölénnyel vezet az autósok versenyében, csakhogy a motorral korábban hatszoros gyôztes sztár tudja, csak a legvégén örülhet
Stéphane Peterhansel óriási fölénnyel vezet az autósok versenyében, csakhogy a motorral korábban hatszoros gyôztes sztár tudja, csak a legvégén örülhet
Stéphane Peterhansel óriási fölénnyel vezet az autósok versenyében, csakhogy a motorral korábban hatszoros gyôztes sztár tudja, csak a legvégén örülhet
Stéphane Peterhansel óriási fölénnyel vezet az autósok versenyében, csakhogy a motorral korábban hatszoros gyôztes sztár tudja, csak a legvégén örülhet
– Kipihente magát az elmúlt három nap során?
– Igen, és már alig várom a folytatást – mondta Stéphane Peterhansel. – Egy óra előnyöm van a második hét elején, ami elég sok, de persze az is lehet, hogy nem lesz elég a végső sikerhez. Mindenesetre jól érzem magam, elégedett vagyok, mert az autóm jó, a navigátorom jó, mi mást kívánhat az ember a Dakaron?
– Mondjuk egy győzelmet. Vagy a tavalyi eset után nem akar ennyire előre tervezni?
– Egy évvel ezelőtt az első naptól kezdve vezettem, ám az utolsó előtti napon technikai hiba miatt visszaestem. Ez után valóban nehéz szívvel mond bármit is az ember a jövőről. Azért megpróbáljuk tartani magunkat a taktikánkhoz.
– Szabad tudni, hogy mit takar ez?
– Amikor kihirdették az útvonalat, megpróbáltuk megtanulni a pályákat, de ez nagyon nehéznek bizonyult, mert hosszúak és technikásak a szakaszok, ráadásul változtak a korábbiakhoz képest. Ezért aztán úgy döntöttünk, felveszünk egy ritmust – ami nem a maximum –, és abban próbálunk autózni Persze, így is eltévedtünk néhány percre, de nagyobb gond nem volt. Ezért aztán megpróbálunk ezen a héten is a saját ritmusunkban, rizikó nélkül autózni.
– Az idén megint Hubert Auriol rekordjára tör. Fontos, hogy ön legyen a második ember a Dakar történetében, akinek motorral és autóval is sikerült megnyernie a sivatagi megméretést?
– Egyáltalán nem. Régebben talán érdekelt, mert akkor még a motoros mentalitás szerint éltem, de most már a Mitsubishi gyári pilótája vagyok. Csak az lebeg a szemem előtt, hogy megszerezzem életem első autós győzelmét.
– Főállásban a Mitsubishi pilótája?
– Igen, ezt másként nem is lehet, hiszen egész évben dolgozunk, fejlesztjük az autót, tesztelünk, vagy éppen fizikai edzéseket végzünk, hogy bírjuk a sivatagi megpróbáltatásokat. De ha van egy kis szabadidőm, akkor sem csinálok semmi különöset, motorozok vagy hódeszkázom, attól függ, milyen idő van. A sport az életem – nagyon nagy szerencsém van, hogy egyben a munkám is.
– Apropó, munka! Kikérik a véleményét az autó fejlesztésekor?
– A csapat együtt dolgozik, és együtt próbálja ki az új alkatrészeket. Júliusban Marokkóban például az új motort teszteltük, amely erősebb, mint a tavalyi, és általa egy kicsivel jobb lett a Pajero.
– Amellyel már tavaly sem bírt senki az ellenfelek közül. Hány százalék esélyt lát a győzelemre?
– Ha nem bánja, erről inkább néhány nap múlva, Dakarban beszélnék…

26. Telefónica Dakar-rali
Az állás a 9. szakasz után. Autósok:
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 28:16:20, 2. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 1:04:00 óra hátrány, 3. Schlesser, Lurquin (francia, belga, Schlesser-Ford) 2:22:28 ó h., 4. De Mevius, Guehennec (belga, francia, BMW X5) 3:52:17 ó h., 5. Alphand, Magne (francia, BMW X5) 3:59:38 ó h., 6. Mayer, Schulz (német, Mitsubishi Pajero) 4:50:24 ó h., …53. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 31:18:07 ó h.
Motorosok: 1. Joan Roma (spanyol, KTM LC4) 31:05:35, 2. Sainct (francia, KTM LC4) 3:33 p h., 3. Cox (dél-afrikai, KTM LC4) 28:21 p h., 4. Despres (francia, KTM LC4) 44:54 p h., 5. Ullevalseter (norvég, KTM 660) 58:20 p h., 6. Lundmark (svéd, KTM 660) 1:01:05 ó h.
Kamionosok: 1. Vlagyimir Csaguin, Szemjon Jakubov, Szergej Szavosztyin (orosz, Kamaz) 35:57:20, 2. De Azevedo, Tomecek, Martinec (brazil, cseh, cseh, Tatra) 58:41 p h., 3. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holland, belga, holland, DAF) 1:53:10 ó h., …32. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert (magyar, MAN) 25:44:25 ó h.
Következik: 13. nap, Bobo Dioulasso–Bamako (összekötő szakasz: 88 km, szelektív szakasz: 213 km, összekötő szakasz: 365 km)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik