Kajak-kenu vb: a pályán minden magyar egység továbbjutott

Vágólapra másolva!
2019.08.22. 13:26
null
Kopasz Bálint rendkívül magabiztos volt (Fotó: Tumbász Hédi)
A férfiak királyszámában, K–1 1000 méteren Kopasz Bálint a legjobb időeredménnyel és rendkívül könnyed versenyzéssel jutott a pénteki középfutamba – ebben a versenyszámban a nagy számú induló miatt nem lehetett egyből a döntőbe kerülni. Hiába teljesítettek hibátlanul a magyarok, az öröm nem lehet teljes: Kozák Danuta és Kárász Anna párosát kizárták K–2 500 méteren.

A C–2 1000 méteren történtekről és a magyar hajó kényszerű megváltoztatásáról itt olvashat bővebben!

K–1 1000 FÉRFI

Az előfutamokban a legjobb időeredményt elérő Kopasz Bálint a Nemzeti Sportnak értékelte a délelőtti versenyét.

„Jó formában versenyeztem az előfutamban, és tartottam magam az előzetes taktikához, és jól felépített pályát kajakoztam, nyolcvanöt százalékos erőbedobással. Láttam, voltak, akik erősebben kezdtek, de ez engem nem zökkent ki, tudtam, hogy marad erőm a végére, általában erős az utolsó kétszázötven méterem. Örültem a hátszélnek is, amely a kisebb súlyom miatt nekem kedvező, remélem, a folytatásban is megmarad. Miként abban is bízom, hogy hasonlóan könnyedén tudok a döntőbe is bejutni.”

K–1 1000 NŐI

A Honvéd kiválósága, Csipes Tamara szintén magabiztosan nyerte a saját futamát, csupán amiatt bosszankodhatott, hogy kicsit tovább tartott a futam, mint gondolta, miután a mellette lévő pályán máltai ellenfele csak sokadik nekifutásra találta el a rajtgépet, jelentősen meghosszabbítva a rajt előtti várakozási időt.

„Könnyű futam volt, nem is számítottam nehezebbre. Mi kizárólag az olimpiai számokra készülünk, az ezerméteres versenyeket rutinból szoktuk teljesíteni. Ezúttal is így történt. Miután egy világbajnokságon olyan országok is versenyeznek, ahol nem túl erős a kajak-kenu, előfordul, ami most is: a máltai lány az erős szélben nemigen tudott beállni a rajtgépbe, így egy percen át bénázni kellett a mezőnynek. Nem múlt rajta semmi, de azért zavaró volt – értékelte döntőt érő előfutamát Csipes Tamara, aki 2011-ben megnyerte ez a számot a szegedi vb-n. – Kellemes emlékeket idéz fel bennem a nyolc évvel ezelőtt győzelem. Szegeden mindig nagyon jó versenyezni, most is nagyon vártam már, hogy elkezdődjön végre a vébé.”

C–1 200 NŐI

A női kenusok egyes olimpiai számában ott lesz a péntek délutáni középfutamban a 19 éves Nagy Bianka, a fiatal szegedi versenyző másodikként jutott tovább előfutamából.

„Nehezen indult ez a futam, mert nem vagyok egy nagy rajtoló, ezúttal sem sikerült a rajtom, de a vége egészen jól jött ki. Mivel szegediként duplán hazai pályán szereplek, így extra izgalom van bennem, de nagyon élvezem.”

C–1 500 FÉRFI

A férfiak nem olimpiai számában, C–1 500 méteren Bodonyi Andrásnak sem okozott gondot, hogy továbblépjen előfutamából a következő körbe, a diósgyőri kenus negyedikként célba érve biztosította helyét a középfutamban.

„Az én testalkatom nemigen passzol az ötszáz méterhez, nem tartozom a leggyorsabban rajtoló kenusok közé, de igyekeztem a legjobb tudásom szerint megoldani a pályát. Noha egyéni csúcsot eveztem, nem vagyok elégedett, eléggé munkás pálya volt, szeretnék ennél jobban is versenyezni a világbajnokságon.”

K–2 500 FÉRFI

A férfi kajakosok K–2 500 méteres előfutamában az első hely döntőt ért, a Noé Zsombor, Bogár Gábor kettős nem is bízta a véletlenre, megnyerte előfutamát, így további előcsatározás nélkül lesz ott a szombati döntőben.

„Mondhatni, rutin pályát mentünk, szépen, nyugodtan jöttünk el a végén a németektől, akik elég erősen kezdtek. Ők is riválisaink, de leginkább a szerbekre és az oroszokra figyelünk” – mondta Noé Zsombor, aki Bogár Gáborral első bálozó Szegeden.

„Világkupákon már szerepeltünk a Maty-éren, de még utánpótlás világbajnokságon sem indultunk itt” – tette hozzá Bogár Gábor.

K–2 500 NŐI

A délelőtti program zárásaként bemutatkozott a világbajnoki címvédő Kárász Anna, Kozák Danuta kajak páros is. Anők K–2 500 méteres versenyének előfutamából nem vezetett egyenes út a döntőbe, a magyar egység úgy tűnt, futamgyőzelemmel melegített be a délutáni középdöntős folytatásra. Csakhogy hiába nyerte saját előfutamát, a hajómérésen kiderült, a kajakjuk 80 dekával a megengedett súly alatt van, így pedig kizárták a párost.

ELÚSZOTT MINDEN...
„El kellett telnie néhány órának, hogy egyáltalán felfogjam, mi is történt, a következményeibe pedig bele sem merek egyelőre gondolni. Ha szabadjára engedném a gondolataimat, azzal kellene szembesülnöm, hogy elúszott minden, amiért egész évben dolgoztam, dolgoztunk, és csak sírni tudnék – osztotta meg az érzéseit a Nemzeti Sporttal Kárász Anna, hozzátéve, ők ugyanúgy készültek a futamukra, mint máskor, azaz a hajóval, annak súlyával nem foglalkoztak, hiszen ez nem a versenyzők feladata. – A világbajnokságot megelőző sajtótájékoztatón kérdezgették, nem érint-e rosszul, hogy nem vagyunk benne a négyesben, most sajnos az a határozott válaszom lenne rá, hogy de igen, nagyon rossz, hogy nincs másik számom. Danutának annyiban más a helyzete, hogy neki ott van az egyes, amire koncentrálnia kell. De nekem nincs, ami elvonja a figyelmemet a történtekről. Azt is nagyon sajnálom, hogy ez lett volna az első magyarországi felnőtt-világbajnokságom – és talán az utolsó is –, és ez szegedi versenyzőként ez még inkább fájó.”

Az eseményről a Nemzeti Sportot tudósítja: Pircs Anikó, Lipiczky Ágnes, Tumbász Hédi (fotó)

VILÁGBAJNOKSÁG, SZEGED
PROGRAM, CSÜTÖRTÖK
9.00: férfi C–2 1000 m, férfi K–1 1000 m, női K–1 1000 m, női C–1 200 m, férfi C–1 500 m, férfi K–2 500 m, női K–2 500 m, előfutamok
15.00: férfi C–2 500 m, női C–1 500 m, férfi K–1 500 m, női K–2 500 m, középfutamok (Tv: M4 Sport)
16.50: férfi C–4 500 m, női C–2 500 m, női K–4 500 m, férfi K–4 500 m, középfutamok