Kajak-kenu: egy arany és két bronzérem az előolimpiáról

H. K.H. K.
Vágólapra másolva!
2019.09.13. 08:51
null
Kopasz Bálint aranyérmet szerzett a tokiói előolimpián (Fotó: MKKSZ)
A magyar kajak-kenu válogatott egy aranyat és két bronzérmet nyert Tokióban, az előolimpia első döntős napján.

Az aranyérmet Kopasz Bálint szerezte, aki a szegedi világbajnoksághoz hasonlóan simán nyert K–1 1000 méteren.

„Újra meg akartam mutatni az ellenfeleknek, hogy engem nem könnyű megverni. A körülményeken azért még lesz mit javítaniuk a szervezőknek is Tokióban. Hullámos a pálya, főleg a felevező sávon, ahol hatalmas a motorcsónak-forgalom is, megfeszített testtel kell bemelegíteni, hogy ne boruljunk be, ez pedig sérülésveszélyes. Sok a hal, medúzákat is láttam a vízben és itt a pályán nem jutottunk jó minőségi ételhez. A szálloda ugyanakkor csúcsszuper, szerencsére jövőre is ott fog lakni a csapat. Három napja érkeztem Japánban, nem volt gondom az akklimatizációval, de ha jövőre sikerül kijutnom, akkor érdemes lesz hamaram kijönni” – idézi a Magyar Kajak-kenu Szövetség honlapja Kopasz Bálintot.

A Medveczky Erika, Gazsó Dorka összeállítású kajakpáros a harmadik helyen zárt K–2 500 méteren, illetve Suba Róbert is bronzérmet ünnepelhetett a KL1-es kategóriában – a számot a friss világbajnok Kiss Péter távollétében a brazil Luis Carlos Cardoso Da Silva nyerte. A másik magyar, Juhász Tamás megbillent a döntőben, így nem jutott közel az éremszerzéshez.

„A végén csak arra tudtunk koncentrálni, hogy nehogy beboruljuk a cél előtt – mondta a nyolcszoros világbajnok Medveczky Erika. – Nem vagyunk összeszokott páros, és jelenleg edzettek sem, nagyon elfáradtunk a végére, ráadásul nagyobb méretű hajóban is evezetünk, így elkezdtünk billlegni. Reggel még csak reménykedtem benne, hogy be tudunk jutni a döntőbe, így most nagyon örülünk ennek a bronzéremnek.”