Aranyérmes a Szabó, Csipes páros Poznanban

Vágólapra másolva!
2010.08.21. 12:09
null
Szabó Gabriella (jobbra) és Csipes Tamara öröme jogos: övék az első magyar arany Poznanban<br /> (Fotó: Tumbász Hédi)
Címkék
Az utols&oacute; 1000 m&eacute;teres d&ouml;ntő meghozta az első magyar aranyat a poznani kajak-kenu vil&aacute;gbajnoks&aacute;gon. A Szab&oacute; Gabriella, Csipes Tamara p&aacute;ros a nap egyik legegy&eacute;rtelműbb siker&eacute;t aratta a női kajak kettesek verseny&eacute;ben. Kov&aacute;cs Katalin, Vajda Attila &eacute;s a Kammerer Zolt&aacute;n, Vereckei &Aacute;kos du&oacute; ez&uuml;st&ouml;t, a T&oacute;th M&aacute;rton, Mike R&oacute;bert kettős bronzot nyert a szombat d&eacute;lelőtti d&ouml;ntőben.

Az első döntőben a Széles Gábor, Varga Dávid, Nagy Péter, Sarudi Pál összetételű négyes állt rajthoz a kenu négyesek futamában, és a kvartett végül a hatodik helyen lapátolt a célba, az aranyérmet a fehérorosz egység szerezte meg.

A második futamban már éremnek örülhettünk, igaz, keserédesre sikerült Kovács Katalin futama, hiszen a magyar versenyző sokáig vezetett, de a féltávnál még mögötte lévő német Franziska Weber jobban bírta a hajrát, így Kovács ezüstéremmel gazdagodott. A bronzérmet a remekül kajakozó svéd Sofia Paldanius szerezte meg.

Vajda Attila a nap egyik legnagyobb hajráját bemutatva lett második kenu egyesben. Ha tíz méterrel hosszabb az 1000 méteres táv, akkor alighanem meg is előzi Vagyim Menkovot, de kilométeren az üzbég állt a jobban, ám Vajda eredménye így is elismerésre méltó.

Ami nem sikerült kenus olimpiai bajnokunknak, az összejött a Martin Hollstein, Andreas Ihle kettősnek, bánatunkra, ugyanis a német duó Kammerer Zoltánt és Vereckei Ákost előzte meg a táv utolsó méterein.

A kenu kettesek között Tóth Márton és Mike Róbert indult a magyarok közül, és a páros kiválóan helytállt, annyira jól tartotta magát, hogy a dobogóra is felfért, és remek pályát teljesítve a harmadik helyen végzett. Az aranyat a román Alexandriu Dumitrescu, Victor Mihalachi páros gyakorlatilag láthatatlan különbséggel szerezte meg a fehérorosz Andrej Bagdanovics és Aljakszandr Bagdanovics kettős előtt.

A kajak négyesek küzdelmét – ebben a számban nem jutott döntőbe a magyar egység – némi meglepetésre a franciák nyerték meg, méghozzá nagy különbséggel.

A nap utolsó fináléjában a női kajak kettesek lapátoltak. Az Európa-bajnok Szabó Gabriella, Csipes Tamara kedvező kilátásokkal szállt vízre, ám a vártnál is nagyobb fölénnyel utasította maga mögé a teljes mezőnyt. A mieink már a féltávnál egy hajóhossznyi előnnyel vezettek, és a folytatásban nemhogy nem csökkent az előnyük, de többszörösére nőtt, így megszerezték a magyar küldöttség első aranyát Poznanban.

REAKCIÓK
Kovács Katalin: – Tudom, hogy a világbajnokságon elért második hely után nem kell magyarázkodni, de mégis azt érzem, hogy ennél többre vagyok képes. Sajnos, az idén ennyit tudtam mutatni magamból. Több mint tíz év után most érzem először, hogy nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is csúcsformában kellene lenni az igazán kiugró eredményhez. Az idei évem hullámzó, fejben nem vagyok ott tökéletesen a pályán, most is ez hiányzott a végén.
Vajda Attila: – Nagyszerű a második hely, csak egy kicsit bosszantó néhány századdal kikapni. Édesapámnak akartam ajándékba egy világbajnoki aranyat, mert pár nappal ezelőtt volt a születésnapja. Hát, boldog szülinapot! Ha ezerhúsz méteres a verseny, szerintem megfogom. Ezer méteren ő volt a jobb, de Londonban visszavágok neki. Az lesz az igazi ajándék édesapámnak!
Vereckei Ákos: – Nagyon jó pályát mentünk, de sajnos a poznani körülményekkel nem volt szerencsénk. Arra képtelenség felkészülni, hogy hatszáz és hétszáz méter között belemegyünk egy hatalmas hínárszigetbe, amiből egy darab fel is akad a hajóra. Éreztem, hogy utána nem úgy megy a hajó, mint addig. Aranyat érdemeltünk volna ma.
Kammerer Zoltán: – Nagyon mérges vagyok! Hihetetlenül jó formában vagyunk, hatszázig úgy eveztünk, mintha egy jó edzést mennénk, mégis jobbak voltunk mindenkinél. Próbáltam kikerülni a hínárköteget, de nem sikerült. Olyan érzés volt, mint amikor a Titanic nekiment a jéghegynek. Elsüllyedt az aranyunk….
Tóth Márton: – Tudjuk, hogy megleptünk sok szurkolót a bronzzal, de magunktól mi érmet vártunk. Bíztunk benne, hogy az Európa-bajnokság után még javulni fogunk, és ha ki tudjuk hozni magunkból a maximumot, akkor a tudásunk és az edzettségi állapotunk alapján a világ élvonalába tartozunk.
Szabó Gabriella: – Élveztük a versenyt, nagyon higgadtak voltunk, és egy hullámhosszon vagyunk Tamival, ez a sikerünk egyik titka. Az Európa-bajnokság után kötelezőnek gondoltuk a győzelmet, hiszen tulajdonképpen ugyanazokkal kellett megküzdenünk, akikkel Spanyolországban is. Nagyon jól mentünk az edzéseken is, éreztük, hogy csak mi ronthatjuk el, de szerencsére nem rontottunk, megvan az arany!
Csipes Tamara: – Ez az első világbajnoki aranyérmem, nagyon örülök neki. Apu is azonnal gratulált, igaz, ő már a döntő előtt azt mondta, hogy ne merjünk ezüsttel vagy bronzzal visszajönni a csónakházhoz. Szerencsére teljesült a kívánsága!

KAJAK-KENU VB, POZNAN

2. Kammerer Zoltán, Vereckei Ákos magyar 3:13.204
3. Ilja Medvegyev, Anton Rjakov  orosz 3:15.736
FÉRFI, K–4
1. Franciaország (Arnaud Hybois, Étienne Hubert, Sébastien Jouve, Philippe Colin)  2:54.103
2. Fehéroroszország (Raman Pjatrusenka, Aljakszej Abalmaszav, Artur Litvincsuk, Vagyim Mahnev) 2:55.843
3. Csehország (Ondrej Horsky, Jan Soucek, Daniel Havel, Jan Sterba) 2:56.023

...

11. (a B-döntőben 2.) Magyarország (Dombi Rudolf, Szalai Tamás, Kökény Roland, Hadvina Gergely)

C–1
2. Andrej Bagdanovics, Aljakszandr Bagdanovics fehérorosz 3:37.325
3. Tóth Márton, Mike Róbert magyar 3:38.057
C–4
1. Fehéroroszország (Dmitrij Rabcsanka, Dmitrij Vajciskin, Dzianisz Harazsa, Aljakszandr Vaucsetszki) 3:18.724
2. Románia (Gabriel Gheoca, Nicolae Bogdan, Mihail Simion, Florin Comanici) 3:20.548
3. Németország (Chris Wend, Tomasz Wylenzek, Ronald Verch, Erik Rebstock) 3:20.616

6. Magyarország (Széles Gábor, Varga Dávid, Sarudi Pál, Nagy Péter)