Vettel: Ugyanakkora a hátrányunk, ami nem jó hír

Vágólapra másolva!
2015.05.08. 18:15
null
A Ferrari egykörös tempója továbbra sem közelíti meg a Mercedesét (Fotók: AFP)
A Spanyol Nagydíj első két szabadedzése után a Ferrarinál nem biztosak benne, hogy megtörtént a várt előrelépés a Mercedesszel szemben. Nico Rosberg elismerte, hogy egy körön még van hová fejlődnie, nem könnyű Barcelonában rájönni, hogyan lehet ideálisan teljesíteni egy mért kört. A McLarennél látható a javulás, ehhez képest a szokásosnál visszafogottabbak Fernando Alonsóék. A Manor Marussia autói a GP2-es mezőnynél is lassabbak.

A Ferrari sokat várt a Spanyol Nagydíjra készített fejlesztéseitől, az autót hetven százalékban átépítették, Sebastian Vettel azt mondta, ezen a hétvégén dől el, hogy lesz-e esélye a Ferrarinak a Mercedesszel szemben az idei világbajnokságon. A pénteki tapasztalatok nem sok jót ígérnek a négyszeres világbajnoknak.

„Négy tized a hátrányunk egy körön, de még sokat tudunk javítani az autón, hiszen nagyon sok változás történt rajta – mondta Vettel. – Nem láttam még a hosszú menetek összevetését, de az egykörös tempó összevetése alapján ugyanakkora a hátrányunk, ami nem jó hír. Nagyon csúszós volt az aszfalt, így nem lehetett mindent kihozni az autóból."

Vettelt azzal is szembesítették, hogy amíg a téli tesztidény során Nico Rosberg legjobb köre 1:24.321 volt, míg most ugyanezen a keveréken 1:26.852-t ment a leggyorsabb autó.

„Érdekes, de nem szokatlan jelenség, hogy a téli teszthez képest a versenyhétvége első napján lassabbak vagyunk. Nem tudom, miért van ez, de vasárnapra kissé hűvösebb időt jósolnak, talán akkor jobbak lesznek a körülmények" – mondta Vettel.

A 45. SPANYOL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Mercedes-Ferrari: minden a régiben?
2. szabadedzés: Hamilton az élen Vettel előtt, Button 7. a McLarennel, a Red Bull nem javul
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Nico Rosberg ezúttal majdnem nyolc tizedet kapott Lewis Hamiltontól a közepesen kemény gumikon, s elismerte, hogy egy körön nem jól bánik a gumikkal.

„Nagyon meleg volt ma, a gumik megszenvedik a hosszú meneteket, sőt, nekem még arra is rá kell jönnöm, hogyan kell az egy gyors kört tökéletesíteni – mondta Rosberg. – A nagy melegben a felvezető körömben túlhevítettem a gumikat, amelyek így a gyors körömben messze voltak az ideálistól, és ez az időeredményben is látszott. Nem megoldhatatlan a feladat, ilyen apróságokra kell jobban odafigyelnem. A váltón is kipróbáltunk egy-két újdonságot, ezért a visszaváltások szokatlanok voltak, nem is erőltettük. A Ferrarihoz képest jók vagyunk, ez a fő cél, egy körön még javulnom kell."

Hamilton elégedett volt a napjával, elmondta, a délutáni köridők azért voltak gyengébbek a délelőttinél, mert össze-vissza fújt a szél, és túlságosan meleg is volt.

A McLarennél van ok a bizakodásra. A csapat az autó átfestésével jelképesen jelezte, hogy számára a Spanyol Nagydíjjal kezdődik el a 2015-ös szezon, és a második szabadedzésen láttunk biztató jeleket. Jenson Button a hetedik lett, Fernando Alonso pedig csak azért csúszott ki az első tízből, mert a gyors köre végén hibázott. A McLaren korábban is mutatott már jó formát pénteken, de a riválisaival szemben az időmérőn nem tekerhette fel a motorját, így az időmérő harmadik szakaszába jutás csak álom volt a csapatnak.

„Az idén még nem voltunk ennyire közel az élcsoporthoz. Jó ránézni az eredménylistára, de ez csak edzés volt – mondta Button. – Nagyon sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy minden jól működjön, összeforrjon. Délután a kemény gumikon szenvedtünk, a lágyabbakon kicsit jobb volt a helyzet. Vizsgálnunk kell az adatokat, mert például három első légterelőt is kipróbáltunk, de egyáltalán nem éreztem a különbséget. Majd az adatok megmondják. Biztató a helyzet, ennél többet most nem tudok mondani."

Fernando Alonso szűkszavúan beszélt a pénteki edzésekről.

„Rengeteget teszteltünk, sok mindent kipróbáltunk, elemeznünk kell, és össze kell raknunk az autót. Remélhetőleg tudunk javítani a kocsi teljesítményén" – mondta a spanyol.

Gyorsul a McLaren-Honda, de Button és Alonso óvatosan bizakodik
Gyorsul a McLaren-Honda, de Button és Alonso óvatosan bizakodik

A McLaren annak is örülhet, hogy fiatal versenyzője, a GP2-ben szereplő Stoffel Vandoorne zsinórban a hatodik rajtelsőségét szerezte meg a sorozatban. A belga az időeredményével az F1-ben a 15. helyen zárta volna a második szabadedzést. Ide tartozó érdekesség, hogy a Manor Marussia F1-es párosa a GP2 nagyon szoros időmérőjét (a 25. Zoel Amberg 1:31.751-et ment, míg Will Stevens 1:31.9-et, Roberto Merhi pedig kívül maradt 1:32-n) is az utolsó két helyen zárta volna.

A hétvége nagy témája, hogy lesz-e ötödik motorjuk a csapatoknak. A Renault és a Honda mindenképpen szeretné, ha négy helyett öt erőforrást lehetne használni ebben a szezonban, a ferraris csapatok sem ellenkeznek, mint ahogy a gyári Mercedes sem. A Force India viszont jelezte, az ötödik motor költségei miatt nemmel szavaz a javaslatra, mint ahogy tudomása szerint a Lotus és a Williams is ezt teszi. Ezek szerint a Mercedes-motor megbízható, de drága...

Ami a Force Indiát illeti, a csapat autójának B-verziója az Osztrák vagy a Brit Nagydíjon mutatkozik be. Ausztriában legfeljebb az egyik autó lesz ott, a csapat vezetőinek elmondása szerint, ha így lesz, pénzfeldobással döntik el, hogy Sergio Pérez vagy Nico Hülkenberg ülhet-e be a kocsiba.

SPANYOL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:26.852 átlag: 192.948 km/ó 26 kör
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:27.260 0.408 mp h. 37
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.616 0.764 35
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.780 0.928 36
5. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:27.943 1.091 25
6. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:28.017 1.165 32
7. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:28.494 1.642 31
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:28.525 1.673 39
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:28.674 1.822 31
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:28.712 1.860 36
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:28.723 1.871 28
12. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:29.086 2.234 14
13. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:29.098 2.246 4
14. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:29.217 2.365 34
15. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:29.333 2.481 37
16. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:29.361 2.509 34
17. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:29.601 2.749 38
18. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:29.707 2.855 35
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:31.929 5.077 30
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:32.751 5.899 23
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.828 átlag: 193.002 km/ó 28 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:26.898 0.070 mp h. 27
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:27.806 0.978 21
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.832 1.004 16
5. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:28.132 1.304 27
6. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:28.529 1.701 23
7. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:28.785 1.957 7
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:28.831 2.003 21
9. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:29.075 2.247 9
10. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:29.140 2.312 14
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:29.409 2.581 20
12. Raffaele Marciello* olasz Sauber-Ferrari 1:29.630 2.802 15
13. Jolyon Palmer* brit Lotus-Mercedes 1:29.676 2.848 21
14. Susie Wolff* brit Williams-Mercedes 1:29.708 2.880 22
15. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:29.813 2.985 22
16. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:29.817 2.989 22
17. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:30.096 3.268 19
18. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:30.110 3.282 7
19. Will Stevens brit Manor-Ferrari 1:32.471 5.643 22
20. Roberto Merhi spanyol Manor-Ferrari 1:32.647 5.819 20
*tesztpilóta, a többi edzésen nem vesz részt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik