Vettel óriási csatában verte meg Hamiltont a pole-ért

Vágólapra másolva!
2011.04.09. 09:49
null
Sebastian Vettel az idei második futamot is a pole pozícióból kezdheti meg (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettel óriási csatában legyőzte Lewis Hamiltont a Malajziai Nagydíj hivatalos időmérő edzésén. A Red Bull és a McLaren kiegyenlített csatájában Mark Webber szerezte meg a harmadik rajtkockát, Jenson Button pedig a negyediket. Fernando Alonso a pole pozícióstól egy másodperccel lemaradva lett az ötödik. Michael Schumacher ismét a 11. rajtkockát szerezte meg.

Az időmérő előtt azt találgatták a szakértők, hogy a Red Bull megkockáztatja-e, hogy kemény keverékű gumikon megy az időmérő utolsó szakaszában (a szabályok szerint a legjobb tíznek azokon az abroncsokon kell rajtolnia, amelyeken kvalifikálja magát a versenyre), hogy a versenyen nagyobb esélye legyen csupán két kerékcserével végigmennie a Pirelli által jósolt három helyett. Nos, a Red Bull nem kockáztatott, a záró szakaszon is a lágy abroncsokat használta, főleg, miután Mark Webber majdnem kiesett az első szakaszon, amelyen csak a keményeket tette fel.

Sebastian Vettenek azonban így is meg kellett szenvednie az első rajtkockáért, óriási csatában tudta csak legyőzni Lewis Hamiltont, aki a harmadik szabadedzésen jelezte: a McLaren méltó vetélytársa lett a címvédő istállónak. Vettelnek a KERS-re is szüksége volt a pole megszerzéséhez.

A két Red Bull és a két McLaren kiegyenlített csatája után kisebb űr következett, aztán jöttek szorosan a Ferrari és a Renault pilótái. A Mercedes ezek alapján csak ötödik számú csapatnak számít, Michael Schumachernek ezúttal sem sikerül beverekednie magát a legjobb tízbe.

A Lotus nagyot lépett előre, Heikki Kovalainen olyan jó időt ment az első szakaszban a lágy gumikon, hogy szinte a teljes mezőnynek szüksége volt a lágy gumikra a továbbjutáshoz. A McLaren és a Red Bull nem használta fel abroncsait, Webber kis híján pórul is járt.

A Hispania két pilótája ezúttal kvalifikálta magát a versenyre, így vasárnap is láthatjuk a piros-fehér autókat.

1. SZAKASZ

Az edzés megkezdése előtti percekben a levegő 30, az aszfalt 41 fokos, a páratartalom 68 százalékos, ami alacsonyabb, mit az elmúlt napokon (pénteken 86 százalékos volt).

Elsőként Vitantonio Liuzzi hagyta el a boxutcát. Első időeredménye 1:43.128 perc, amivel a délelőtti eredményeket nézve nem jók az esélyei a 107 százalékos határon belülre kerülésre.

SZÁMOKBAN
Sebastian Vettel sorozatban hetedszer rajtolhat az első két hely valamelyikéről, amire legutóbb Michael Schumacher volt képest még 2002 és 2003 között.
Fernando Alonso 2003-ban itt szerezte meg pályafutása első pole pozícióját, amivel akkor 21 évesen fiatalsági rekorder lett. Ma már Vettel tartja a csúcsot.
Mark Webber 2004 óta minden versenyt az első tíz rajthely valamelyikéről kezdett meg, csapattársként eddig mindkétszer legyőzte Vettelt ezen a pályán.
Jenson Button az első két Malajziai Nagydíján kikapott csapattársától az időmérőn, ám a Ralf Schumacher, illetve Giancarlo Fisichella elleni „kudarc" óta tízből tízszer jobb volt aktuális társánál. Most Hamilton személyében ismét emberére akadt.
Rubens Barrichello a korábbi 12 Malajziai Nagydíjon csak egyszer győzte le csapattársát: 2005-ben Michael Schumachert. Pastor Maldonado neves társaságba került.

Rubens Barrichello 1:40.157-tel vette át a vezetést, Pastor Maldonado 1:39.1-re, Lewis Hamilton 1:37.466-ra javította a legjobb eredményt. Ennek megjavításával Sebastian Vettel és Mark Webber is hiába próbálkozott.

Az élmezőny pilótái kemény keverékű gumival próbálkoztak, Jaime Alguersuari lágy gumival jött be a harmadik helyre. Közben Sébastien Buemi Toro Rossójának oldaláról leszakadt egy borító elem, és a pályára került, az edzést 8 perc elteltével megszakították.

Nico Rosberg, a Ferrari és a Lotus pilótái nem tudták befejezni mért körüket, míg a Sauber és a Renault versenyzői addig ki sem jöttek a boxból.

A roncsok eltakarítása után újraindult az edzés, Rosberg és a két Lotus ment ki a pályára. Jarno Trulli 1:39.0-s kört futott, Heikki Kovalainen 1:38.6-tal bejött Michael Schumacher elé, és Rosberg is gyengébbet futott a finnél – igaz, ő nem lágy, hanem kemény keverékű abroncson érte el eredményét.

Ezzel Kovalainen mindenkit arra kényszerített a középmezőnyből, hogy már most elővegye lágy gumijait, és ne takarékoskodjon velük. A ferrarisok is azokon érkeztek, Felipe Massa állt az élre Fernando Alonso és Kobajasi Kamui előtt.

A várakozásokkal ellentétben a Red Bull nem használt lágy keverékű gumit az első szakaszban, Webber a keményen átmenetileg a 11. helyet szerezte meg.

A kiesőzónába kerülő Mercedes-pilóták a lágy gumin próbálkoztak, Schumacher a 4., Rosberg a 9. helyre jött fel.

Ezután a három új csapat autói mellett Maldonado volt kieső helyen. A hétvége előtt az első tízbe vágyó venezuelai azonban nem tudott elkerülni a 18. pozícióból, és kiesett – ugyanakkor megmentette csapattársát, Barrichellót, aki Kovalainennel, Trullival, Glockkal, D'Ambriosióval, Liuzzival és Karthikeyannal együtt kiesett.

Liuzzi 1:41.549-es ideje csak fél másodperccel volt rosszabb a gyengébbik Virginénél, ő és Karthikeyan (1:42.574) is kényelmesen kvalifikálta magát (a határ 1:43.516 volt).

2. SZAKASZ

A negyedórás második szakaszon a két Toro Rosso és Hamilton ment ki először a pályára. Miközben a pálya hőmérséklete 38 fokra csökkent, a két Toro Rosso nem tudta megjavítani első szakaszbeli legjobbját a lágy gumis első körében.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri meg a Kínai Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Webber viszont két másodpercet javított a kemény gumis első szakaszbeli körén, 1:36.0-val vette át a vezetést. Vettel utána 1:35.934-gyel állt az élre. Buttonnak erre is volt válasza: 1.35.569. (Ezzel Karthikeyan az első szakaszban már kiesett volna a 107 százalékos határon.)

Schumacher lágy gumis köre másfél másodperccel elmaradt Buttonétől, Rosberg pedig Schumi mögé jött be. Schumachernek a csapat azt mondta a rádión, hogy 1:37 percen kívüli idővel valószínűleg nem lehet bejutni a tízfős harmadik etapba. Pedig Alonso ideje is 1:37-tel kezdődött, és öt perccel a szakasz vége előtt csak négyen voltak 1:37-en belül.

Aztán Heidfeld és Petrov is csatlakozott a Button, Vettel, Webber, Massa kvartetthez. A kemény keverékű gumik természetesen már szóba sem kerülhettek, Alonso lágy gumis körével feljött a negyedik helyre, majd Hamilton lett a második 1:35.852-vel.

A Mercedesek kerültek veszélyes zónába, de Rosberg kiváló körrel feljött a hatodik helyre, Schumacher pedig nem tudott 1:37-en belülre jutni, és kiesett. Hét tizeddel kapott ki Rosbergtől.

Ugyanúgy a 11. rajtkockát szerezte meg, mint Melbourne-ben, mögötte Buemi, Alguersuari, Di Resta, Barrichello, Pérez, Sutil volt a sorrend. A Force India brit újonca másodszor is megverte Sutilt.

3. SZAKASZ

A záró tízperc elején beborult az ég, de a csapatok nem számítottak esőre. A McLaren és a Red Bull pilótái is lágy gumin hajtottak ki a pályára.

Hamilton 1:35.000-val nyitott, 371 ezreddel megverve Buttont. Webber 1:35.268-at ment, míg Vettel 1:35.122-t. A riválisok törhették a fejüket, érdemes-e megpróbálni keményen menni, és azzal rajtolni, ami a Pirelli szerint az egyetlen esély lehet arra, hogy két boxkiállással letudják a vasárnapi versenyt – már ha nem esik az eső…

A riválisok közül Alonso lágy gumin ment ki, hasonlón, mint a többiek, senki sem taktikázott.

A McLaren és a Red Bull pilótái is kimentek egy utolsó nagy csatára. Hamilton javított, de Vettel még jobbat ment, 1:34.870-nel megszerezte az első rajtkockát.

Valóban hajszál döntött a két élcsapat versenyzői között, Webber három tizeddel maradt el Vetteltől. A további helyeken Alonso, Heidfeld, Massa, Petrov, Rosberg és Kobajasi végzett.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:34.870 210.338 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:34.974 0.104 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:35.179 0.309
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:35.200 0.330
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.802 0.932
6. Nick Heidfeld német Renault 1:36.124 1.254
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:36.251 1.381
8. Vitalij Petrov orosz Renault 1:36.324 1.454
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:36.809 1.939
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.820 1.950
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:37.035 1.466
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:37.160 1.591
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:37.347 1.778
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:37.370 1.801
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:37.496 1.927
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:37.528 1.959
17. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:37.593 2.024
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:38.276 1.532
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:38.645 1.901
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:38.791 2.047
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:40.648 3.904
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:41.001 4.257
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:41.549 4.805
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:42.574 5.830
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik