Vettel: Nem értettem, mit akar csinálni Hamilton

Vágólapra másolva!
2014.09.21. 19:13
null
Hamilton láthatóan örült neki, hogy Vettel volt az a német, aki a dobogóra állt (Fotók: Reuters)
Az új vb-éllovas Lewis Hamilton örül neki, hogy problémamentes hétvégéje volt Szingapúrban, de Nico Rosberg műszaki hibáját látva tudja, hogy a Mercedesnek még sok tennivalója van, hiszen autói továbbra is megbízhatatlanok. Rosberg kiesését elszakadt kábelek okozták, újabb olyan hiba jött elő, amely eddig nem volt jellemző a Mercedesre. Sebastian Vettel nem értette, miért olyan rámenős vele Hamilton, csak erős fékezéssel kerülte el az ütközést. Felipe Massa és Valtteri Bottas a hajrában nagyon spórolt, a finn így is kiesett a pontszerző zónából. Jean-Éric Vergne úgy érzi, eladta magát.

Lewis Hamilton a pole pozícióból indulva, a verseny leggyorsabb körét futva győzött Szingapúrban, így 22 pontos hátrányából hárompontos előnyt kovácsolt Nico Rosberggel szemben a világbajnoki címért folyó csatában. Az angolnak ez volt karrierje 29. győzelme, egyben ötödik mesterhármasa (pole, győzelem, leggyorsabb kör) – a szezon előtt kettőnél járt, az idén Malajzia és Monza után harmadszor zárt tökéletes hétvégét.

„Nagyon vártam, hogy végre legyen egy problémamentes hétvégém, és ez az volt. Persze a csapat számára közel sem az, Nico autója elromlott, ezeken a meghibásodásokon tovább kell dolgoznunk, nem megnyugtató, hogy ilyen sokszor előjönnek a hibák – mondta Hamilton. – A biztonsági autós időszak után nem tudtam, mit tegyek, a csapat azt mondta, 27 másodperces előny kell, mindez úgy, hogy közben ne tegyem tönkre a gumikat. Túl sokáig kint volt a safety car, ami nagy problémát jelentett, de szerencsére megoldottuk. Talán várhattam volna, máshol könnyebb lett volna, de Seb szerencsére nagyon sportszerű volt, így, bár necces volt az előzés, nem lett baj belőle."

Nico Rosberg először esett ki a Szingapúri Nagydíjon, s az idén a második versenyét volt kénytelen feladni. Már a rajtrácsra vezető körében érzékelte a problémát, de hiába cserélték ki a kormányát, nem javult a helyzet. A boxból rajtolva az első boxkiállásáig elment valahogy (igen lassan...), de aztán nem tudott elindulni. A német azt hitte, a hidraulikus rendszer mondta fel a szolgálatot, ám kiderült, hogy a kormányát az autó vezérlőjével összekötő kábelrengeteg szakadt meg, s csak a váltást közvetítő vezeték maradt ép. Nem csoda, hogy így nem folytathatta.

„Ha a kormány nem működik, az autó sem működik – mondta csalódottan Rosberg. – Meg kell találnunk ennek az okát, mert ez megint egy teljesen új típusú hiba az autón, már megint a megbízhatósággal volt baj. Elég sok meghibásodásunk volt már az idén, ami nagy gyengéje az istállónak. Jó lenne megtalálni a megoldást, és száz százalékig megbízható autót építeni. Borzasztó érzés volt látni, ahogy mindenki elmegy a felvezető körre, csak én nem, de szép gesztus volt Toto Wolfftól, hogy bocsánatot kért."

A MERCEDES SÚLYOS MŰSZAKI HIBÁI 2014-BEN
HAMILTON ROSBERG
versenyen
Ausztrál Nagydíj motorhiba kiesett Kanadai Nagydíj fékhiba 2. lett
Kanadai Nagydíj fékhiba kiesett Brit Nagydíj váltóhiba kiesett
Szingapúri Nagydíj elektronikai hiba kiesett
időmérőn
Német Nagydíj fékhiba 3. lett
Magyar Nagydíj motorhiba 3. lett

A Hamilton kiállása után az idén először vezetett versenyben Sebastian Vettel, de nem tartott sokáig az élmény, az angol agresszív manőverrel egy kör után visszavette a helyezését. Vettel meg is lepődött, mennyire rámenős az angol.

„Nem értettem, mit akar csinálni Lewis. Hagytam volna neki helyet a következő kanyarban, de nem tudta kivárni, fékeznem kellett, hogy ne ütközzünk össze. Nem volt értelme csatázni, a második helyezés volt a legjobb elérhető eredmény ezeken a kopott gumikon – fogalmazott Vettel, aki nem értette, miért akarja a mérnöke, hogy végigmenjen, azt hitte, teljesen elkopnak a gumijai, és többen megelőzik. – A biztonsági autó rosszkor jött, azt is problémának éreztem, hogy egyáltalán kijött. Ám kevés idő maradt arra, hogy kopott gumikon elég nagy előnyt autózzak ki, így inkább óvatosra vettem, de így sem hittem benne, hogy eljutok a végéig."

Vettel nem értette, miért volt olyan agresszív a futamon Hamilton – az angol elismerte, lehetett volna türelmesebb is
Vettel nem értette, miért volt olyan agresszív a futamon Hamilton – az angol elismerte, lehetett volna türelmesebb is

A jelenlegi leghosszabb, 12 versenyes pontszerző sorozatot magáénak tudó Daniel Ricciardo a verseny elején beragadt a rajtnál Hamilton mögött, így Vettel és Alonso is elment mellette, s a kanyart levágó Alonso neki nem adta vissza a pozíciót. Az ausztrálnak a verseny közben a motor elektronikai hibáját is orvosolnia kellett, így szép eredmény a 3. helyezés.

„Örülök, hogy harmadik lettem, főleg az után, hogy az autó olykor igen beteg hangokat adott ki. A végén Sebastian mögé értem, jobb lett volna megelőzni, de most nem sikerült – így az ausztrál. – A rajtnál nem láttam Sebastiant, csak amikor fékeztünk, illett volna magam mögött tartanom. Fernando nagyon későn fékezett, szerencse, hogy ez itt történt, Monacóban a falnak csapódott volna."

Alonso a rajtnál túl rámenős volt, végül azonban így is a két Red Bull mögött zárt
Alonso a rajtnál túl rámenős volt, végül azonban így is a két Red Bull mögött zárt

Fernando Alonso a második kerékcseréje során a Red Bullokkal ellentétben lágy helyett ismét szuperlágy gumikra váltott, de a biztonsági autó pályára küldésekor azonnal a boxba hajtott, és megkapta a lágy abroncsokat, amelyekkel a célig ment. A harmadik szuperlágy gumis etap így nagyon rövid lett, hét kör után kapott új gumikat a spanyol, s adódik a kérdés, nem érte volna meg kint maradni Hamiltonhoz hasonlóan, és kiautózni a távolságot a Red Bullok előtt?

„Lewisnak sikerült ezt megvalósítania, mert körönként két másodperccel gyorsabb volt, mint Vettel. A Ferrari nem ennyivel gyorsabb, biztosan nem tudtam volna utolérni és megelőzni a Red Bullokat friss gumikon – szólt Alonso. – Jól taktikáztunk, de balszerencsénk volt a biztonsági autóval, hogy hét körön át kint maradt. A hétvégét így is sikeresnek tartom, a szabadedzéseken és az időmérőn is versenyképesek voltunk. Persze ez még mindig nem elég, javulnunk kell tovább."

Alonso korábbi csapattársa, Felipe Massa ugyanakkor úgy vélte, csapata elszúrta a stratégiát, túl sok kört kellett mennie a végén a lágy gumikon, jobban örült volna, ha Alonsóhoz hasonlóan őt is kihívják a biztonsági autó beküldésekor.

„Nagy verseny volt, de ezen a hét végén a Mercedes mellett a Red Bull és a Ferrari is gyorsabb volt nálunk, ennyi volt benne a futamban – kezdte a brazil. – A csapat úgy döntött, ne álljunk ki a safety car beküldésekor, ami szerintem rossz döntés volt, főleg úgy, hogy először azt mondták, nyomjam keményen, aztán szóltak, hogy inkább menjünk el a végéig. Azt hittem, viccelnek, mert ez lehetetlen, a végén úgy vezettem, mint a nagyanyám, hogy eljussak a célig."

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 479
2. Red Bull-Renault 305
3. Williams-Mercedes 187
4. Ferrari 178
5. Force India-Mercedes 117
6. McLaren-Mercedes 111
7. Toro Rosso-Renault 27
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2

Valtteri Bottas ugyanígy járt, de Massával ellentétben ő nem tehette meg, hogy lassan vezessen, mert autók sora üldözte, a kormánya sem volt tökéletes, és még védekeznie is kellett, amivel teljesen elkoptatta a gumijait, s végül pontot sem szerzett.

„Az utolsó etap túl hosszú volt, a kormányom nem volt tökéletes, nem éreztem az autót, így nehéz volt megkímélnem a gumikat. Egy-két körön múlt, hogy megtartsam a hatodik helyet, nagy kár, hogy tovább tartott a verseny. Semmit sem tehettem, így minden pontszerzési remény elszállt" – mondta Bottas, aki a vb-pontverseny 4. helyéről a hatodikra esett vissza.

A Williams annak örülhet, hogy legalább a konstruktőr-vb-ben a Ferrari előtt maradt.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Jean-Éric Vergne (6.):
– Nyomnom kellett, hogy megmutassam a pilótát kereső csapatoknak, mit tudok. Azt hiszem, sikerült, az időmérőn elkövetett hibám után megígértem a csapatnak, hogy a versenyen visszafizetem, és meg is tettem. A hatodik hely olyan, mint egy dobogó.
Sergio Pérez (7.): – Minden volt ezen a versenyen, az utolsó körök nagyon élvezetesen alakultak, a vonat végére értem, és tudtam, hogy csak agresszív manőverekkel juthatok előrébb. Csodás érzés, nagyon elégedett vagyok.
Kimi Raikkönen (8.): – Nem sokat tehettem. A verseny elején Massa mögé szorultam, a végén Bottas mögé. Előzni nem volt esélyem, mert az egyenesekben túl gyorsak voltak, de a gumik tönkrementek mögöttük.
Nico Hülkenberg (9.): – Sikeres nap volt a csapat számára, talán a végén jobb lett volna kereket cserélni, frissebb gumikon előrébb végezhettem volna, de nehéz volt eldönteni, mi a jobb megoldás.
Kevin Magnussen (10.): – Nagyon nehéz volt, a verseny alatt valamitől nagyon forró lett az ülésem, és kényelmetlenné vált. Ha ez nincs, talán előrébb végzek, de ez életem legnehezebben kiküzdött pontja.
Pastor Maldonado (12.): – Mindent kihoztunk az autóból, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. A biztonsági időszak alatt kétszer voltam a boxban, de nem számított, nem sokon múlt a pontszerzés.
Romain Grosjean (13.): – A safety car érkezéséig úgy éreztem, szerezhetünk pontot, de az újrainduláskor megcsúsztam, és nem tudtam visszaküzdeni magam előre.
Danyiil Kvjat (14.): – Többet küzdöttem magammal, mint a riválisokkal. Az autó csúszkált, nem tudtam inni, kíméletlen volt. Gratulálok JEV-nek!
Marcus Ericsson (15.): – Micsoda verseny, a legjobb az F1-ben számomra! Tiszta csatában győztük le a riválisainkat, egy hibát sem vétettem, Bianchi sokkal gyorsabb volt, de magam mögött tartottam.
Jules Bianchi (16.): – Nem ez volt a legkönnyebb versenyünk. Örülök, hogy közel kerültünk a Lotushoz és a Sauberhez, de csalódott vagyok, hogy a végén nem tudtam megelőzni Ericssont.
Max Chilton (17.): – Csalódott vagyok, semmi sem jött össze. A rajtrácsra menet lefulladtam, volt defektem, a stratégiát meg kellett változtatni, a biztonsági autó pedig pont úgy jött ki, hogy csak én nem vehettem vissza a körömet.
Jenson Button (feladta): – Tudtam, hogy Valtterinek problémája lesz, ezért óvtam a gumikat a végére. Rákapcsoltam, éppen kezdett volna izgalmas lenni, amikor egyszer csak kikapcsolt a kocsi.
Adrian Sutil (feladta): – Volt esélyünk a pontszerzésre, az elején adódó motorgondok megjavultak, és gyors voltam. A baleset Sergióval? Egyszerűen nekem jött.
Esteban Gutiérrez (feladta): – Nincs nagyon mit mondanom, jelenleg lehetetlen jó eredményt elérni. 120 százalékot beleadunk, de a műszaki hibák miatt semmi esélyünk. És nincs is megoldás a gondokra.
Kobajasi Kamui (nem indult): – Micsoda csalódás! A felvezető körben hirtelen lelassult az autó, és égni kezdett valami. Aztán a fék is tönkrement, így túl veszélyes volt, és leálltam.

A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA!

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ (60 KÖR, 303.763 KM), A VÉGEREDMÉNY
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
2:00:04.795
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 13.534 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 14.273 mp h.
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 15.389 mp h.
5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 42.161 mp h.
6. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 56.801 mp h.
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 59.038 mp h.
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:00.641 p h.
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:01.661 p h.
10. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:02.230 p h.
11. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:05.065 p h.
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:06.915 p h.
13. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:08.029 p h.
14. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:12.008 p h.
15. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:34.188 p h.
16. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:34.543 p h.
17. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1 kör h.
FELADTA
MEGTETT KÖRÖK
Jenson Button brit McLaren-Mercedes 52
Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 40
Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 17
Nico Rosberg német Mercedes 13
NEM INDULT
Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault
Leggyorsabb kör: Hamilton (39. kör) 1:50.417
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 7 11 11 241
2. Nico Rosberg 4 11 12 238
3. Daniel Ricciardo 3 7 12 181
4. Fernando Alonso 2 13 133
5. Sebastian Vettel 3 11 124
6. Valtteri Bottas 4 12 122
7. Jenson Button 1 9 72
8. Nico Hülkenberg 12 72
9. Felipe Massa 1 7 65
10. Sergio Pérez 1 9 45
11. Kimi Räikkönen 10 45
12. Kevin Magnussen 1 9 39
13. Jean-Éric Vergne 5 19
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Jules Bianchi 1 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik