Vettel: Ha nincs visszaút, nagyon szomorú leszek

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.05.09. 20:26
null
Lewis Hamilton nagyon jól zárta a pénteket, és vasárnap folytatná nyerő sorozatát (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton a gumikkal óvatoskodik, de nagyon elégedett, Nico Rosberg viszont nem érzi jól magát az autójában – a Spanyol Nagydíj első napja után úgy tűnik, megint az angol nyeri a Mercedes-pilóták csatáját. A Red Bullnál Daniel Ricciardo meghökkent, hogy még mindig nagy a Mercedes fölénye, Sebastian Vettel csak abban bízik, hogy szombaton és vasárnap elindul az autója. Fernando Alonso szerint a Pirelli túl kemény gumikat jelölt a Spanyol Nagydíjra.

Lewis Hamilton mindig is nagyon gyors volt, de a korábbi években az a kritika érte, hogy túlságosan nyers erő, s nem tudta kordában tartani a gumijait, amelyek túlságosan hamar elkoptak. Az idén a Pirelli változtatott korábbi filozófiáján, tartósabbá tette az abroncsokat, ami jókor történt Hamilton számára, hiszen a Mercedes éppen az idén érkezett meg a mezőny elejére. A legutóbbi három versenyt megnyerő 2008-as világbajnok pedig a nagy fölényében már arra is tud figyelni, hogy spóroljon a gumikkal.

„Túlságosan hosszú idő telt el a Kínai Nagydíj óta, de szerencsére nem tört meg a lendületünk, az autó még jobb, mint a múltkor, és elmondhatom, hogy nagyon régóta nem volt ennyire sima pénteki edzésnapom – mondta Hamilton. – A barcelonai pálya nagyon igénybe veszi a gumikat, ezért az edzés nagy részében arra figyeltünk, hogyan vigyázhatnánk rájuk, meddig bírják. Délután sikerült olyan részleteken változtatni, amelyek jó irányba terelték ezt a folyamatot. Itt lehetetlen előzni, ezért sorsdöntő, hogy honnan rajtolok. Utána pedig csak az számít, hogy vigyázzak a gumikra."

Nico Rosberg csütörtökön eltökélten beszélt arról, hogy Barcelonában már meg kell fékeznie Hamiltont, mert a vb-pontversenybeli előnye három futam óta csökken csapattársával szemben, és ha nem állítja meg a tendenciát, üldözöttből üldözővé válik. Ám pénteken az energiaátalakító rendszer hűtésének meghibásodása miatt délelőtt alig körözött.

„A Kínai Nagydíj óta legyártott fejlesztési csomagunk nagyon jól bevált, ismét nagyon gyorsak vagyunk, igaz, nekem valahogy nem esett jól a vezetés, nem éreztem kényelmesen magam az autóban – mondta a német vb-éllovas. – Ennek köze lehet ahhoz,. hogy az első szabadedzésen keveset köröztem. Este sokat fogok beszélgetni a mérnökökkel, hiszen csak velük együtt sikerülhet megtalálni a jó beállításokat."

Daniel Ricciardo került a legközelebb a két Mercedeshez, de a Red Bull ausztrál pilótája szerint ez nem elég.

„Fejlődünk, de sajnos a Mercedes sem lassul. Még mindig nagyon gyors, túl messze van, ami bosszantó, legalábbis meglepő. Nem is tudom, eddig is ennyivel jobbak voltak, de arra számítottam, hogy ezen a pályán sikerül valamelyest felzárkózni. Így meg kell elégedni a biztos harmadik hellyel, de jobb lenne hamarosan inkább a győzelemért csatázni. A mai edzések alapján a harmadik hely a maximum tőlünk" – mondta Ricciardo, aki legalább annak örülhetett, hogy körözhet az autóval.

Legalábbis ezt gondolhatja Sebastian Vettel, aki az első szabadedzésen négy kört tett meg, a másodikon annyit sem. Teljesen újra kell kábelezni a motor elektronikáját, ami az idei erőforrások esetében bizony félnapos munka – ezzel már a teszteken is szembesült a Red Bull.

Sebastian Vettel jobb folytatásban bízik – a péntekinél tényleg csak jobb jöhet
Sebastian Vettel jobb folytatásban bízik – a péntekinél tényleg csak jobb jöhet

„Egészen apró meghibásodás történt, egészen hatalmas következményekkel. Ki kellett cserélnünk a teljes kábelezést, ami nagyon sokáig tart. A vezeték megrongálódik, jön a rövidzárlat, az autó leáll, a rengeteg szenzor miatt egy ilyen újrakábelezés rengeteg ideig tart, mert a teljes autót szét kell szedni – magyarázta Vettel, aki maga is az RB10-es alá feküdt a második szabadedzés alatt. – Remélem, van visszaút, mert ha nincs, nagyon szomorú leszek. Bizakodom, mert Daniel remek munkát végzett, jó helyzetből folytathatjuk szombaton, mindennek rendben kell lennie."

Fernando Alonsónak a hazai versenyén szembesülnie kellett vele, hogy a Mercedes és a Red Bull mögött újfent harmadik erő a Ferrari

„Nagyon csúszós volt a pálya, aminek több oka is volt. Nem szoktunk hozzá, hogy ennyire kevés gumi legyen az aszfaltra rakódva Barcelonában. A leszorítóerő kevesebb, mint az előző években, a Pirelli pedig túlságosan óvatosan választott abroncsokat erre a hétvégére, lehetett volna agresszívabb is. Meg kell találnunk az autó megfelelő egyensúlyát, és okosabbnak kell lennünk a riválisainknál, mert csak így teremthetünk esélyt a győzelemre" – mondta a spanyol, aki éppen egy éve, a tavalyi Spanyol GP-n nyert legutóbb versenyt.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke Barcelonában van, s amikor megjelent, arra lehetett gondolni, hogy Alonso elvágyódását csillapítsa – a spanyol sajtó szerint a Ferrariból kiábrándulva a Mercedesnél tapogatózik a kétszeres világbajnok. Más források szerint viszont Adrian Neweyt próbálja a Ferrarihoz csábítani. Az olasz a verseny helyszínén beszélt az újságírókkal, és elmondta, a pilótapárossal továbbra sincs baj a Ferrarinál, ha Alonso jó autót kap, újra mindenki boldog lesz. Hozzátette, az idén közelebbről figyeli a csapat működését, olyan lesz, mint a hetvenes években, amikor még csapatfőnökként segítette Niki Laudát a vb-címeihez.

Luca di Montezemolo ismét fiatalnak érzi magát, mint amikor az 1970-es években csapatfőnök volt
Luca di Montezemolo ismét fiatalnak érzi magát, mint amikor az 1970-es években csapatfőnök volt

Pastor Maldonado úgy érzi, ez az első hétvégéje 2014-ben, amikor minden összejöhet, és végre igazolhatja, hogy jól döntött, amikor a Williamstől távozva a Lotust választotta.

„Jó volt az autó, érezhető a javulás. Nagy megkönnyebbülés, hogy problémamentes edzésnapot zártam, a beállításokkal jól haladtunk, és a leggyorsabb körömet is akkor értem el, amikor a pálya a legrosszabb állapotában volt, azaz van még rejtett tartalék az autóban" – mondta a barcelonai versenyt 2012-ben megnyerő venezuelai.

A délelőtti edzést a 2. helyen záró Jenson Button szerint csalóka volt az eredménye, a délutáni 7. helyezés hűebben tükrözi a McLaren formáját.

„Javult az autó erre a versenyre, de az délelőtti helyezésem csalóka. Hidegebb volt az aszfalt, az autó éppen abba a kis komfortzónájába került, amely hőmérsékletben a legjobban működik, és amelyre már nem lesz többé példa ezen a hétvégén. Ha melegebb az idő, már nem vagyunk ennyire versenyképesek, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mögött vagyunk, de a Williamsszel és Force Indiával versenybe szállhatunk azért, hogy a negyedik legjobb csapat legyünk" – mondta Button.

SPANYOL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.524 átlag: 195.944 km/ó 33 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.973 0.449 mp h. 36
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:26.509 0.985 38
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.121 1.597 33
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.296 1.772 33
6. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:27.788 2.264 37
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.811 2.287 29
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:27.824 2.300 31
9. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:27.866 2.342 42
10. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:28.049 2.525 35
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:28.074 2.550 31
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:28.246 2.722 30
13. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:28.284 2.760 33
14. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:28.698 3.174 33
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:29.105 3.581 24
16. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:29.129 3.605 34
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:29.493 3.969 26
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:29.991 4.467 26
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:31.148 5.624 28
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:31.338 5.814 38
21. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:31.586 6.062 39
Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) nem vett részt az edzésen
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:27.023 átlag: 192.569 km/ó 17 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.891 0.868 mp h. 26
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:27.973 0.950 21
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:28.128 1.105 23
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:28.168 1.145 9
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:28.337 1.314 19
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:28.423 1.400 27
8. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:28.744 1.721 34
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:28.779 1.756 18
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:28.791 1.768 13
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:28.792 1.769 24
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:28.828 1.805 17
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:28.859 1.836 24
14. Luiz Felipe Nasr* brazil Williams-Mercedes 1:29.272 2.249 15
15. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:29.688 2.665 16
16. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:29.820 2.797 22
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:29.944 2.921 21
18. Giedo van der Garde* holland Sauber-Ferrari 1:30.440 3.417 22
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:30.748 3.725 19
20. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30.942 3.919 4
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:30.997 3.974 22
22. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:31.421 4.398 22
*tesztpilóta, a többi edzésen nem vesz részt

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik