Hamilton külön kategória, Vettel kihagyta a 2. edzést

Vágólapra másolva!
2014.05.09. 13:50
null
Lewis Hamilton Barcelonában sem lassít (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton egy körön és a hosszú menete során is megközelíthetetlen volt a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén Barcelonában. A Mercedes angol pilótája mögött Nico Rosberg és Daniel Ricciardo zárt, utánuk következett a két Ferrari. Sebastian Vettel nem ülhetett bele a Red Bulljába, amelyen az első szabadedzés alatt olyan súlyosan károsodott az elektronikus rendszer kábelezése, hogy a délutáni tréning idejére sem tudták megjavítani.

Lewis Hamiltonnak mindegy, hogy kemény gumi vagy közepesen kemény Pirelli, hogy üres az autó tankja, vagy tele van töltve, a Mercedes angol pilótája Barcelonában is utolérhetetlennek tűnik. Miközben a hétvége második edzésén a többség a kopott gumikkal küszködött, a 2008-as világbajnok olyan köridőket futott, amilyenekről a riválisok többsége friss gumikon is alig mer álmodni.

Nico Rosberg sem mutatott olyan formát, amelyben bízva harcra kelhetne csapattársával, de mint tudjuk, az időmérő és a verseny lesz az igazán fontos.

A Mercedes mögött a Red Bull a második erő, ám ezt csak Daniel Ricciardo mutathatta meg, mert Sebastian Vettel gépének elektromos rendszere a délelőtti edzésen olyan károsodást szenvedett, hogy a német a második tréningen egyáltalán nem ülhetett autóba.

A Red Bull mögött a Ferrari duója következett, de Fernando Alonso és Kimi Raikkönen lemaradása túlságosan is nagy.

A mezőny mögöttük sűrűsödik, a McLaren, a Williams és a Lotus alkot egy blokkot, igaz, utóbbitól csak Pastor Maldonado volt elég gyors, Romain Grosjean egész nap küszködött. A pontszerző helyekért vívandó csatába még a Force India és a Toro Rosso (esetleg a Sauber…) szólhat bele, az olasz kiscsapatnak azonban számolnia kell súlyos pénzbüntetéssel is, mert Jean-Éric Vergne négykerekűjére az edzés hajrájában rosszul rögzítették a jobb hátsó kereket, amelyet az autó a boxutcát elhagyva, a második kanyar előtt elhagyott.

Folytatás szombaton 11 órakor a 3. szabadedzéssel.

SPANYOL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.524 átlag: 195.944 km/ó 33 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:25.973 0.449 mp h. 36
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:26.509 0.985 38
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.121 1.597 33
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.296 1.772 33
6. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:27.788 2.264 37
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.811 2.287 29
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:27.824 2.300 31
9. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:27.866 2.342 42
10. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:28.049 2.525 35
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:28.074 2.550 31
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:28.246 2.722 30
13. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:28.284 2.760 33
14. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:28.698 3.174 33
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:29.105 3.581 24
16. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:29.129 3.605 34
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:29.493 3.969 26
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:29.991 4.467 26
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:31.148 5.624 28
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:31.338 5.814 38
21. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:31.586 6.062 39
Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) nem vett részt az edzésen

15.31 Chilton még a végén a kavicságyba csúszott a Marussiával. Hamilton mögött haladt, talán próbálta ugyanazzal a sebességgel bevenni a 4-es kanyart – nem sikerült.

15.30 Leintették az edzést, amelyen Lewis Hamilton egy körön és hosszú távon is megközelíthetetlen volt.

15.28 Maldonadót váltóhiba miatt szólították a boxba.

15.26 Vergne jobb hátsó kereke kijött a helyéről, a Toro Rosso francia pilótájának félre kellett állnia. Rosszul rögzíthették a kerékcserénél, hiszen a második kanyarban történt az incidens. Az elguruló kerék nem okozott bajt. Büntetésre számíthat az olasz csapat.

15.25 Lassan az összes autón teljesen elkopnak a gumik, Hülkenberg szerint fájdalmasan rossz a Force India tapadása. Hamilton bezzeg a legutóbbi körében is képes volt 1:31.0-ra.

15.21 Grosjeant a boxba hívták, mert a fékje már olyan állapotban van, hogy potenciális veszélyforrást jelent.

15.19 Maldonadóé a legtöbb kör, már 39-nél jár. 30 felett van a két Caterham, Magnussen, Bottas és Ricciardo is. Vettel sokat veszít az edzés kihagyásával és azzal, hogy délelőtt is csak négy kört ment.

15.12 Hamilton 1:30-as, Ricciardo és Rosberg 1:31-es köröket futnak a viseltes gumikon. A többiek 1:32 és 1:33 körül mennek.

15.10 Rosberg nemcsak Hamiltonnál, Ricciardónál is lassabb a hosszú menetében. Közben Räikkönen ingerülten szólt vissza a mérnökének: „Fogalmam sincs, mit próbálsz mondani nekem, mondd érthetőbben!"

15.00 Az utolsó fél óra elején már a hosszú, teli tankos meneteket gyakorolták a versenyzők.

14.58 A célegyenesre fordító kanyar előtt egy alkatrész (Chilton hátsó légterelőjének egy darabja) hevert a pálya közepén, de a pályabírók hamar eltávolították.

14.54 A közepesen kemény gumis gyors körök után Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Räikkönen, Magnussen, Button, Massa, Maldonado, Kvjat, Hülkenberg, Vergne, Sutil, Bottas, Gutiérrez, Pérez, Grosjean, Bianchi, Chilton, Kobajasi, Ericsson a sorrend. Azaz Grosjean nagy nehezen Bianchi elé került.

Luca di Montezemolo és a Ferrari számára továbbra sem éppen biztató a helyzet
Luca di Montezemolo és a Ferrari számára továbbra sem éppen biztató a helyzet

14.50 Grosjean nem tudott Bianchi elé kerülni a lágyabb gumikon, a rádión azt mondta, borzasztó az autója. „Baj van a motorral, ugyanaz, mint délelőtt" – magyarázta mérnökének.

14.48 Grosjean végül elhagyta a boxutcát, és Chiltonnak is megvannak az első mért körei. Bianchi, Grosjean, Kobajasi, Chilton, Ericsson a sorrend hátul. Magnussen feljött Button elé.

44. SPANYOL NAGYDÍJ
A helyszín: Circuit de Barcelona-Catalunya
A pálya hossza: 4655 méter
Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 66 kör (307.104 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:19.954 (Rubens Barrichello, Brawn, 2009)
Tavalyi pole pozíció: 1:20.718 (Nico Rosberg, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:26.217 (Esteban Gutiérrez, Sauber)
Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Felipe Massa (Ferrari)
Eddigi versenyek Barcelonában: 23
Győzelmek a pole-ból: 17
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2013) 5.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso, Räikkönen 2-2, Vettel, Button, Massa, Maldonado
IDŐJÁRÁS. Változatosnak nehezen mondható idő lesz a hét végén Barcelona környékén, 20–25 fokos levegő, napsütés, enyhe szél – azaz tökéletes kora nyári körülmények között köröznek a versenyzők Katalóniában.

14.45 Button és Massa bejött Maldonado elé a 6. és a 7. helyre, de csak századok választják el a McLarent, a Williamset és a Lotust a lágy gumikon. Magnussen már lemaradt a venezuelaitól a másik McLarennel.

14.43 Grosjean Lotusát vissza kellett tolni a garázsba a boxutca kijáratából. A franciának ezen a hétvégén közel sem megy olyan jól, mint Maldonadónak, a két évvel ezelőtti győztesnek.

14.39 Rosberg 1:25.973-mal az élen, majd jött Hamilton, és 1:25.524-re javított, másfél másodpercet nyert a közepesen kemény gumikon. Alonso és Räikkönen egy másodpercet javított, a 4. és az 5. helyen áll, bő másfél másodpercre Hamiltontól.

14.37 A két Ferrari a lágyabb gumikon kezdte meg mért körét. Így tett a két Mercedes is.

14.35 Sutil is túl az első mért körén, már csak Chilton nem ment mért kört, no meg Vettel. Tisztán látszik az erősorrend: a Mercedes mögött a Red Bull, majd a Ferrari és a McLaren következik. Utána egymás mellett a Williams, a Force India és a Lotus.

14.33 Az ausztrál 1:26.509 perces körével az élre ugrott, egy másodperccel gyorsabb a lágyabb gumikon, mint a keményeken.

14.31 Ricciardo a fehér mintás közepesen kemény gumikon a pályán. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője a pálya mellől azt jelenti, hogy a kanyarból kijövet a Red Bull a legerősebb, utána jön a Mercedes.

14.28 Sutil Sauberét sikerült megjavítani, a német visszamehetett a pályára. Chilton mért kör nélkül jött vissza a boxba, a motorvezérlő program rakoncátlankodik a Marussiában.

14.25 Maldonado és Ericsson a közepesen kemény gumikon ment ki, ők az elsők a lágyabb keverékkel. A venezuelai, annak ellenére, hogy a svéd feltartotta, feljött a 4. helyre a Lotusszal, 8 tizedre van Hamiltontól.

14.24 Chilton kellemes meglepetése: máris bepattant a Marussiába, és elindult.

14.22 Sutil egy, Chilton két próbakört tett meg az autójával. Mindketten a boxban vannak, kiszálltak a kocsiból, a jelek szerint egyikük sem megy vissza egy hamar. A Marussiában a motorral van gond, a Sauberrel nem tudni, mi a baj.

14.20 Rosberg 24 századra megközelítette Hamiltont.

14.18 A két Ferrari is megérkezett, Alonso a 4., Räikkönen az 5. helyen áll. A spanyol belső kamerás felvétele arról árulkodik, hogy az F14-T borzasztóan nehezen vezethető.

14.15 Hamilton újabb gyors körön van túl, az első két szektorban csúcsidőt autózva 1:27.061-et ment. Rosberg feljött a 2. helyre, fél perccel van csapattársa mögött, 17 ezreddel a szintén gyorsuló Ricciardo előtt.

A 44. SPANYOL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Hamilton az élen, Vettel elektronikai hiba miatt leállt
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.
Alonso: A pálya többet segít, mint a fejlesztéseink
FORMULA-1 2014, ADATBANK

14.12 Ricciardo 1:27.644-et ment, majd jött Hamilton 1:27.448-cal. Rosberg 1:42.9-cel nyitott, a második vagy még későbbi mért körét nyomhatja meg.

14.11 A két Ferrarit, Massát és Hülkenberget még nem láttuk, s persze Vettelt sem – a világbajnok ki sem fog jönni.

14.08 A levegő 23 fokos, majdnem duplája annak, amit az első edzés elején mértek. Az aszfalt 44 fokos. Button 1:28.703-mal átvette a vezetést. A két Mercedes is a pályán.

14.06 Maldonado 1:29.275-tel az élen. Ericsson a Caterhamjével birkózott a 3-as kanyar kijáratánál.

14.05 Chiltonnak máris gond van a motorjával, azt az utasítást kapta, hogy lassan menjen vissza a boxba.

14.04 Grosjean 1:30.574-gyel kezdett, már 12-en a pályán.

14.00 Indul az edzés, Ericsson és Grosjean máris a pályán.

13.58 Az első edzésen csak a kemény keverékű abroncsok kerültek fel az autókra, ezúttal már a közepesen keményeken is láthatjuk száguldani a versenyzőket.

13.56 Továbbra is pazar idő van Montmelóban, az edzés perceken belül kezdődik.

13.54 Sergio Pérezt megviccelte a Force Indiája az első szabadedzésen, a bal oldali visszapillantó tükör rögzítése mondta fel a szolgálatot, és okozott kényelmetlenséget a mexikóinak.

13.52 Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke megjelent Barcelonában, ahová egyébként nem nagyon szokott elutazni. Talán köze lehet a látogatásának a spanyol sajtóban elterjedt pletykához, amely szerint a Ferrarival elégedetlen Fernando Alonso a Mercedeshez szerződne – a spanyolt hírbe hozták már a McLarennel is, és a pletykák addig nem ülnek el, amíg a Ferrari nem javul annyira, hogy esélye legyen a futamgyőzelmekre.

13.50 „Fogy az időnk, hogy utolérjük a Mercedest, amely villámrajtot vett. Keményen dolgoznak a srácok, hogy ne legyen túl késő, mire felzárkózunk" – ezt mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Spanyol Nagydíj hétvégéje előtt, de Vettel autójának meghibásodása és a túl sokáig tartó javítás miatt újabb napot veszteget el a világbajnok csapat. Pedig fontos lenne kipróbálni a fejlesztéseket, amelyektől olyan sokat reméltek Adrian Neweyék – ám a teszten használt autó újbóli elővétele a tesztidőszak gyötrelmeit idézte fel.

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 1 4 4 79
2. Lewis Hamilton 3 3 3 75
3. Fernando Alonso 1 4 41
4. Nico Hülkenberg 4 36
5. Sebastian Vettel 1 3 33
6. Daniel Ricciardo 2 24
7. Valtteri Bottas 4 24
8. Jenson Button 1 2 23
9. Kevin Magnussen 1 2 20
10. Sergio Pérez 1 3 18
11. Felipe Massa 2 12
12. Kimi Räikkönen 3 11
13. Jean-Éric Vergne 1 4
14. Danyiil Kvjat 3 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 154
2. Red Bull-Renault 57
3. Force India-Mercedes 54
4. Ferrari 52
5. McLaren-Mercedes 43
6. Williams-Mercedes 36
7. Toro Rosso-Renault 8
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik