Változtatni kell, hogy izgalmasabb legyen a show

N. T./H. T.N. T./H. T.
Vágólapra másolva!
2010.03.15. 08:09
null
A rajt után voltak a legizgalmasabb jelenetek (Fotó: Reuters)
Címkék
A Bahreini Nagydíjjal kezdetét vette a 2010-es Formula-1-es idény, amelytől azt várták a szakértők és a rajongók, hogy a változtatások révén még izgalmasabb lesz a verseny. Az első futam tapasztalatai azonban nem igazolták a várakozásokat, ezt erősítette meg Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint sürgősen felül kell vizsgálni a módosításokat.  
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

Bár egy versenyből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, egyelőre úgy tűnik, nem hozták meg a remélt sikert a szezon előtt végrehajtott módosítások. Ezen a véleményen van Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint minél előbb le kell ülni, és átbeszélni a tapasztalatokat.

Egyáltalán nem lett izgalmasabb a verseny, a pilóták alkalmazkodtak az új szabályokhoz, az élversenyzők nagy része egy kerékcserével oldotta meg a futamot. A visszatérő Michael Schumacher szerint pedig kifejezetten nehéz volt közel maradni a riválisokhoz, ez pedig az előzéseket is kizárta.

„Mi is egyike voltunk azon három csapatnak, amely úgy vélte, hogy két kötelező kiállásra van szükség, különben félő, hogy a többség egyszer fog csak kimenni a boxba. Véleményem szerint felül kell vizsgálni a döntést. Rá kellene venni a Bridgestone-t, hogy gyártson »versenyképesebb« gumikat, olyan szuperlágy keverékre lenne szükség, amely nem bírná ki 20 körnél tovább" – nyilatkozta Whitmarsh a BBC-nek.

VETTEL: MOTORHIBA
A verseny után a Red Bull nyilvánosságra hozta, hogy nem a kipufogó, hanem a motor meghibásodása okozta a lelassulást.

„Igazán nem kezdtek el kopni a versenyen a gumijaink, csak azért kezdtük meg a kerékcserét, hogy megpróbáljuk megelőzni Rosberget, de azután mindenki szinte egyszerre állt ki. Ha a legpuhább gumival meg tudod tenni, hogy akár 25 vagy több körig kint maradj, mindenki el fog menni a végsőkig" – tette hozzá a csapatfőnök.

„A Formula-1-nek szórakoztatónak kell lennie, hogy az emberek érdeklődése ne lankadjon a futam során. Az első verseny nem volt igazi show, mindannyiunknak azon kell dolgoznunk, hogy ezen változtassunk a jövőben" – zárta mondandóját a sportvezető.

Michael Schumacher is kritizálta a módosításokat, mondván: jó volt ismét versenyezni, de a futam maga elég unalmasra sikeredett.

„A rajtot el kell kapni, utána pedig csak arra figyelni, hogy ne hibázz. Előzni majdnem lehetetlen, ha nem követ el hibát az előtted haladó. Tartok tőle, hogy ennyi lesz az akció a továbbiakban is…" – mondta a BBC-nek.

A FUTAMRÓL KÉSZÍTETT KÉPGALÉRIÁT ITT TEKINTHETIK MEG!

ÁSZOK BEMUTATKOZÁSA A FERRARIBAN

Fernando Alonso bahreini diadala után feltettük magunknak a kérdést: más világbajnokok, más ászok vajon hogyan mutatkoztak be a maranellóiaknál? Nos, az általunk kiválasztott pilótanévsorból egyedül Nigel Mansell eredménye hajazott a spanyoléra, a britek egykori klasszisa az 1989-es Brazil GP-n debütált győzelemmel a Ferrarival.

 

Az első világbajnok, Nino Farina az élen haladt, amikor műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, s a történelem egyetlen négyszeres (Prost), ötszörös (Fangio), valamint hétszeres Formula–1-es világbajnokának (M. Schumacher) sem lengették meg a kockás zászlót első ferraris futamán.

 

Név
Helyezés az első ferraris futamon
Év
Előző csapat
Mansell1.1989Williams
Alonso1.2010Renault
Ascari2.1950– (ott kezdett)
Lauda2.1974BRM
Barrichello2.2000Stewart
Berger*4.1987Benetton
 6.1993McLaren
Massa9.2006Sauber
Arnoux10.1983Renault
G. Villeneuve12.1977McLaren
Farinakiesett (+pole)1952Alfa Romeo
Fangiokiesett (+pole)1956Mercedes
Prostkiesett1990McLaren
M. Schumacherkiesett1996Benetton
*Kétszer szerződött a Ferrariba.  
A PILÓTÁK FIZIOTERAPEUTÁIKÉRT TÜNTETTEK

Bizarr jelenet is történt a hétvégi Bahraini Nagydíjon: a pilóták ugyanis azért tüntettek a boxutcában, mert Bernie Ecclestone, a Formula-1 „mindenható ura" visszautasította, hogy a fizioterapeutáik is bejárást kapjanak a versenyek alatt a garázsokba. Ecclestone szerint már így is túl sokan tartózkodnak a boxutcában, a pilóták viszont úgy érvelnek, szükségük van a szakemberekre ahhoz, hogy tökéletes fizikai állapotban legyenek. Jelenleg a fizioterapeuták csak a csapatok hivatalos keretlétszámának kárára kaphatnának belépést.

 

EMLÉKEZTETŐ, BAHREINI NAGYDÍJ
1. Fernando AlonsospanyolFerrari1:39:20.396
2. Felipe MassabrazilFerrari+16.099
3. Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes+23.182
4. Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault+38.713
5. Nico RosbergnémetMercedes+40.263
6. Michael SchumachernémetMercedes+44.180
7. Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes+45.260
8. Mark WebberausztrálRed Bull-Renault+46.308
9. Vitantonio LiuzziolaszForce India-Mercedes53.089
10. Rubens BarrichellobrazilWilliams-Cosworth +1:02.400
11. Robert KubicalengyelRenault +1:09.093
12. Adrian SutilnémetForce India-Mercedes+ 1:22.958
13. Jaime AlguersuarispanyolToro Rosso-Ferrari+1:32.656
14. Nico HülkenbergnémetWilliams-Cosworth+1 kör hátrány
Heikki KovalainenfinnLotus-Cosworth+1 kör hátrány
Sébastien BuemisvájciToro Rosso-Ferrari+3 kör hátrány
Jarno TrulliolaszLotus-Cosworth+3 kör hátrány
Pedro de la RosaspanyolSauber-FerrariNem ért célba
Bruno SennabrazilHispania-CosworthNem ért célba
Timo GlocknémetVirgin-CosworthNem ért célba
Vitalij PetrovoroszRenaultNem ért célba
Kobajasi KamuijapánSauber-FerrariNem ért célba
Lucas di GrassibrazilVirgin-CosworthNem ért célba
Karun ChandhokindiaiHispania-CosworthNem ért célba
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik