Tanácstalanság és rossz döntések sora a Mercedesnél

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.09.19. 19:30
null
Rossz alapbeállítás, még rosszabb módosítások – ez okozta a Mercedes kálváriáját (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton és a Mercedes-istálló nem érti, miért nem működik úgy az „ezüstnyíl” Szingapúrban, mint a többi versenypályán, de a világbajnoki éllovas gratulált az időmérőn őt megelőző Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen, Danyiil Kvjat négyes tagjainak és azok csapatainak. Vettel és Ricciardo is elismerte, hogy még az időmérő előtti percekben is úgy gondolta, a Mercedes a kvalifikációra tartalékolja erejét, ezért meglepődött az eredmény miatt.

 

A vb-éllovas Lewis Hamilton a Szingapúri Nagydíj pénteki szabadedzései után még próbált magabiztos lenni, azt a látszatot keltette, hogy nem aggódik a második szabadedzésen mutatott gyenge formája miatt. Csapatfőnöke a gumik rossz kezelésére fogta a gyengélkedést, de Hamilton nem hozta kapcsolatba a Pirellivel a lassú tempót. Az időmérő után azonban nem volt más választása, a Mercedes ugyanis a harmadik sorból indul vasárnap azt követően, hogy a Ferrari és a Red Bull párosától is kikapott.

„Ezek a gumik. Nem tudom, mit rontottunk el, de hatalmas gratuláció jár azoknak, akik megelőztek minket – mondta Hamilton. – Igazából érdekesnek találom, hogy hátulról indulok, és küzdenünk kell. Az idén talán először éreztem azt, hogy erőlködnöm kell az időmérőn, emiatt több hiba is csúszott a vezetésbe. Furcsa, de ezek a gumik most nem működnek a mi autónkon. Felmelegítjük az abroncsokat, a kör végén is jó állapotban vannak, úgy érzed, jó köröd van, de aztán látod, hogy más egy másodperccel gyorsabb. A versenyen a győzelem a cél, de a Red Bull pénteken nagyon gyors volt. Nem tudom, ki lehet-e találni valamit a rajtig."

Hamilton így is megelőzte Nico Rosberget, a Mercedesnél valamit nagyon nem jól csináltak, a szingapúrihoz hasonló beállításokat igénylő pályákon, Monacóban és a Hungaroringen gyengélkedő Williamset is alig verte meg a két gyári Mercedes.

„Nem lehet nagy gond az autóval, nem lassul le az egyik hétvégéről a másikra – szögezte le Toto Wolff csapatfőnök. – Péntek óta képtelenek vagyunk kihozni a kocsiból, ami benne van. Általában a szimulátorban meghatározott beállítással kezdünk, de ez most nem működött. Döntenünk kellett, merre induljunk el a módosításokkal, és a rossz irányt választottuk. Higgadtnak kell maradnunk, mert bár a majdnem két évig mindent tökéletesen csináltunk, most nagyot léptünk hátra. Szuzukára össze kell szednünk magunkat."

Wolff hozzátette, a versenyen sem vár nagy csodát a csapatától, ugyanis pénteken a teli tankos menetek során szintén gyengélkedtek a két autóval, és Szingapúrban előzni sem lehet. Azt meg már csak kötelező sallangként tette hozzá, hogy nem adják fel.

Niki Lauda is lemondó volt.

„Erőből ezt a versenyt nem nyerhetjük meg, a bokszkiállásoknál kell a többiek elé vágnunk. Ez a verseny sok bajjal jár, nem ritkák a műszaki hibák, de azt hiszem, ha ki is esnek előlünk néhányan, Lewisnak a harmadik hely lehet a csúcs" – így Lauda.

Hamilton úgy indult neki a hétvégének, hogy ha nyer, Ayrton Sennát és Sebastian Vettelt is utoléri a győzelmi örökranglistán. Ehhez képest most úgy tűnik, a németnek van a legnagyobb esélye a diadalra, és arra, hogy ellépjen a háromszoros világbajnok brazil mellől.

Sebastian Vettel több mint fél másodperccel megverte Daniel Ricciardót a pole pozícióért vívott csatában, és elismerte, nagyon jól sikerült az utolsó köre. Ezt annak ellenére befejezte, hogy már az előző időeredményével is az első rajtkockából indult volna.

„Ez igazi kör volt, hihetetlen. A szabadedzésen fantasztikus volt az autó, és még gyorsabb lett az időmérőre. Kihoztuk belőle a maximumot. Meglepett az előnyöm, de majdnem tökéletes volt a kör" – mosolygott Vettel, aki a 2013-as Brazil Nagydíj óta először indulhat az első rajtkockából.

A négyszeres világbajnok, aki a legutóbbi szűk két évben főként a vert mezőny tagjaként figyelte a Mercedes dominanciáját, óvatosan nyilatkozott a verseny előtti várakozásáról.

„Sajnálom, de most nem igazán tudok együttérezni a Mercedesszel. Nagy meglepetés az eredmény, pénteken és a szombati szabadedzésen is biztos voltam benne, hogy altatnak – fogalmazott Vettel. – Egyértelműen az övék a legerősebb autó ebben az évben, a kasztni, a hajtómű, mindenben a mezőny előtt járnak. Biztosan van valami problémájuk, és nem élvezik a helyzetet. A versenyen nem írnám le őket, mert, bár nehéz előzni, aki gyors, az előre kerül. Arra számítok, hogy előre kerülnek."

Vettel mellől tavalyi csapattársa, Daniel Ricciardo rajtolhat. Az ausztrál a tavalyi szezont abban a reményben kezdte meg Vettel csapattársaként a Red Bullnál, hogy sokszor indulnak majd egymás mellől az első sorból, Mostanáig kellett várni, és Vettel ugyebár már a Ferrari pilótája.

Első három az időmérőn Mercedes nélkül – a 2013-as Amerikai Nagydíj óta először nincs „ezüstnyíl” az első két sorban
Első három az időmérőn Mercedes nélkül – a 2013-as Amerikai Nagydíj óta először nincs „ezüstnyíl” az első két sorban

„Érdekes, hogy sikerül megverni a Mercedest, és épp Sebbel kerültünk az első sorba. Mindenkit meglepett, hogy nincs elöl Mercedes, pénteken még azt hittem, szórakoznak, de úgy tűnik, tényleg gondjuk van, és örülök, hogy mi is hasznot húzunk ebből. Fejlődtünk a szezon második felében, a versenytempónk is jó, érdekes futam lehet ebből, a pénteki tempónk alapján jó esélyem van a győzelemre" – mondta Ricciardo.

Kimi Räikkönen nem tudta tartani Vettel tempóját ezen a hétvégén, és az időmérőn az egyik Red Bulltól is kikapott.

„A csapat számára ez remek eredmény, de én nem vagyok maradéktalanul elégedett, valamiért egész nap borzasztóan nehéz volt vezetni a kocsit. Meg kell próbálnunk mindkét autót a dobogóra juttatni, biztos vagyok benne, hogy kitalálunk valamit a versenyig. A csapat is csak akkor örülhet, ha a verseny végén legalább ugyanígy állunk" – szólt Räikkönen, aki legutóbb Monzában a második helyről indulva a mezőny végére esett vissza rossz rajtját követően, de nem érzi úgy, hogy most külön izgulnia kellene emiatt.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Danyiil Kvjat (4.): – Versenyző vagyok, mindig többet akarok annál, ami van, de azt hiszem, ezzel a rajthellyel elégedett lehetek. Igyekszünk versenyre kelni a Ferrarikkal, de sok türelem kell hozzá, mert ez nagyon hosszú futam.
Nico Rosberg (6.): – Nincs tapadás, s nem tudjuk, mi ennek az oka. Ha tudnánk, megoldottuk volna a problémát. Mindent megpróbáltunk a kocsival, teljes kört mentünk a beállításokkal, semmi sem használt. Ez nem túl jó előjel a versenyre.
Valtteri Bottas (7.): – Tudtuk, hogy nehéz hétvégénk lesz itt, ehhez képest szép eredmény, hogy mindkét autónk az első tízben van, és a versenyen is bármi megtörténhet.
Max Verstappen (8.): – Most nem a mezőny végéről, hanem a nyolcadik helyről indulok, de a hozzáállásomon ez nem változtat. Támadni fogok, az előlem rajttoló Williamsnél biztosan gyorsabb leszek.
Felipe Massa (9.): – Előrébb is végezhettem volna, de a harmadik szakaszra egy készlet szuperlágy gumink volt, így mindent bele kellett adnom. Talán túlságosan is erőlködtem.
Romain Grosjean (10.): – Nehéz volt a harmadik szakaszba jutni, meg is lepett, hogy sikerült. Néhány fallal közeli barátságot kötöttem, de remélem, a feleségem megértő lesz.
Nico Hülkenberg (11.): – Kár, hogy nem jutottam a legjobb tízbe, de a 11. helyről indulva sem reménytelen a pontszerzés. Nem tökéletes a beállítás, de jó stratégiai lépésekkel előrébb lehet kerülni.
Fernando Alonso (12.): – Nem a sárga zászlókon múlt, hogy lemaradtam a harmadik szakaszról, túl messze volt a tizedik, lehetetlen lett volna olyan jó kört futni. Így is ez a legjobb hétvégénk, jó vezetni az autót, és Jensonhoz képest is itt a legnagyobb az előnyöm.
Sergio Pérez (13.): – A legjobb körömet kellett félbeszakítanom a sárga zászlók miatt a második szakaszban, ezért nem jutottam az legjobb tízbe. A 13. hely nem a valós sebességünket tükrözi.
Carlos Sainz Jr. (14.): – Jól alakult az időmérőm, ezért nagy csalódás, hogy a falnak ütköztem. Tudtam, hogy jó kör kell a továbbjutáshoz, a határon autóztam, és sajnos egy hibát is elkövettem.
Jenson Button (15.): – Gratulálok Sebnek, erre volt szüksége az F1-nek. Talán a Mercedesnek is, lehet, hogy Szuzukában megint egy másodperccel megver mindenkit. Az időmérőm nem úgy alakult, ahogy reméltem, de azért nem leszek annyira dühös, hogy ne tudjak aludni. Nincs nagy esély a pontszerzésre, de Szingapúrban nem lehet tudni.
Felipe Nasr (16.): – Nem sokkal, de azért jobb eredményre számítottunk. Nehéz beállítani az autót, és úgy tűnik, rajtunk kívül mindenki gyorsult a szabadedzés óta.
Marcus Ericsson (17.): – Jól alakult a harmadik szabadedzés, ezért is különösen nagy csalódás a 17. rajthely. Nagyon szoros a mezőny, egy kis forgalom sokba került ezen az időmérőn.
Pastor Maldonado (18.): – Egész hétvégén szenvedtem a gumikkal, alig van tapadás, össze-vissza csúszkált a kocsi, ami ennyi fal között elveszi az ember lendületét.
Will Stevens (19.): – Ez az eddigi legnehezebb nagydíjhétvégém ebben a szezonban, a második szabadedzés elején történt kicsúszásom miatt lépéshátrányba kerültem. Az időmérőn az utolsó köröm volt a legjobb, bizakodom a versenyre.
Alexander Rossi (20.): – Hasznos nap volt, sokkal bizakodóbb és magabiztosabb vagyok a futam előtt, mint pénteken. Célba szeretnék érni, ha lehet, Will előtt, mert számomra ő a mérce.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:43.885 átlag: 175.521 km/ó
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:44.428 0.543 mp h.
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:44.667 0.782
4. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:44.745 0.860
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:45.300 1.415
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:45.415 1.530
7. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:45.676 1.791
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:45.798 1.913
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:46.077 2.192
10. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:46.413 2.528
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:46.305
12. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:46.328
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:46.385
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:46.894
15. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:47.019
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:46.965
17. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:47.088
18. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:47.323
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:51.021
20. Alexander Rossi amerikai Marussia-Ferrari 1:51.523
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik