Spórolásban is Mark Webber a legjobb

Vágólapra másolva!
2010.09.23. 13:03
null
Mark Webber nyugodtan várhatja a világbajnokság hajráját (Fotó: Action Images - archív)
A legtöbb győzelem és a legkevesebb kiesés is hozzájárult ahhoz, hogy Mark Webber vezesse a bajnoki pontversenyt, de ez a múlt. Sokkal megnyugtatóbb lehet az ausztrál pilóta számára, hogy míg fő riválisai közül Fernando Alonso mind a nyolc engedélyezett motorját „megkezdte”, sőt a Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Jenson Button trió is már hétnél jár, ő hattal megoldotta az eddigi viadalokat.  

Ha a világbajnoki ponttáblára nézünk, Mark Webbert láthatjuk a legfelső sorban, s csak a Red Bull pilótája után következik a három világbajnok, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Jenson Button, valamint az évad előtt favoritnak kikiáltott Sebastian Vettel. Bár meglepő lehet az éllovas kiléte, cseppet sem érdemtelenül előzi meg riválisait a 34 esztendős ausztrál.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri a Szingapúri Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Egyrészt négy győzelmével ebben a tekintetben is a többiek előtt jár (azaz ha megvalósult volna Bernie Ecclestone korábbi ötlete, hogy a legtöbb győzelmet arató pilóta legyen a világbajnok, ugyanúgy ő lenne a fő esélyes), és kiegyensúlyozottságban is jobb ellenfeleinél.

Hamiltonnak, Alonsónak és Vettelnek három-három versenye volt már 2010-ben, amelyen nem szerzett pontot, Buttonnak kettő, míg Webbernek csupán egy – a valenciai betonrengetegben rohant bele hátulról Heikki Kovalainen Lotusába, miközben a mezőny végéről igyekezett felzárkózni.

De nem csak a közelmúlt szól Webber mellett: az ausztrálnak még két vadonatúj motor áll rendelkezésére a teljes idényre engedélyezett nyolcból, több, mint bármely riválisának. Ebből a szempontból Alonso helyzete a legkényesebb, a spanyol Monzában a nyolcadik erőforrását is „megkezdte”, így már nincs több új motorja. Vettel, Hamilton és Button egy-egy új V8-ast tartott meg az utolsó öt versenyre.

Ezek mellett természetesen használhatnak régebbieket is, feltéve, hogy nem valamelyik nagydíj szombati szabadedzése és a verseny között vették ki az autóból (ezek közül a motorok közül csak az idényzárón vethetnek be egyet). Ha valakinek kilencedik hajtóműre lesz szüksége, tíz rajthelyes büntetésre számíthat (a tizediknél és minden továbbinál hasonló szankció jön).

Legfrissebb hírek

A mezőny exkluzív filmvetítésen járt Monacóban; Verstappen inkább otthon szimulátorozott

F1
13 órája

A McLaren kitart az egyenlőség mellett; a Red Bull óvatos – felpörgetik a kötelező kerékcserék a Monacói Nagydíjat?

F1
14 órája

A McLaren különleges autófestéssel készült a Monacói Nagydíjra – képek

F1
19 órája

Autótörés, gyűlölködő rajongók és sorban álló utódok – Colapinto jobb bemutatkozásban reménykedett

F1
2025.05.21. 12:46

„Meg kell tanulnom néha nemet mondani” – Antonelli elismerte, rossz hatással volt rá a felhajtás a hazai futamán

F1
2025.05.20. 18:52

Gyávaság, túlzott egyenlőség, fejlesztések és két új technikai direktíva – Imola fordulópontot jelent a bajnokságban?

F1
2025.05.20. 14:25

„A legbalszerencsésebb versenyző vagyok” – Alonso Imolából is üres kézzel távozott

F1
2025.05.19. 14:28

Vegyes érzések a Ferrarinál: Hamilton újra összhangba került az autóval, Leclerc már eleve frusztráltan vezetett Imolában

F1
2025.05.19. 13:04
Ezek is érdekelhetik