Schumachernek biztosan lesz oka az ünneplésre Spában

Vágólapra másolva!
2012.08.30. 16:20
null
Schumacher 300. nagydíjhétvégéjét ünnepli (Fotó: Action Images)
Címkék
Több mint egy hónap szünet után Belgiumban folytatódik a Formula–1-es világbajnoki küzdelemsorozat. A szezon első „fele” Lewis Hamilton Hungaroringen aratott győzelmével ért véget, majd szusszantak a csapatok a kilencfutamos hosszú hajrá előtt. Visszatér Belgiumba a Spa-specialista Kimi Räikkönen, aki a feljavított Lotusszal győzelemre tör. Michael Schumacher a 300. nagydíjhétvégéjét ünnepli, míg Fernando Alonso 40 pontos előnyét igyekszik tovább növelni. Beharangozó.

RED BULL

Sebastian Vettel

A címvédő számára elátkozottnak tűnő július már feledésbe merült, s nem is ártott a németnek a nyári szünet: előtte hét versenyből csak egyszer állt fel a dobogóra, pedig a versenyhétvégék többségén a győzelemre is esélyes volt. A tavalyi üldözöttből az idén üldöző lett, s biztosak lehetünk benne, hogy feltöltődött az újrakezdésre, és nem tekinti mostohának új szerepkörét.
Kilátások. Belgiumban tavaly a pole-ból indulva nyert, de hát olyan sok verseny volt az idén, amelyen nem tudta megismételni egy évvel korábbi remeklését. Két éve megroppant itt szorult helyzetben, kétszer is ütközött, mielőtt a 15. helyen ért célba. Mint mindenhol, itt is esélyes a győzelemre.

Mark Webber

Bár a legutóbbi két versenyen 16-ról kettőre olvadt Vettellel szembeni előnye, még csapattársa előtt áll a vb-pontversenyben. A jövő évre szóló szerződése is megvan már, azaz csak a versenyzésre kell összpontosítania, s 2010 után ismét esélye nyílhat a vb-címre – de csak akkor, ha Vettel továbbra is botladozik.
Kilátások. A legutóbbi két Belga Nagydíjat a második helyen zárta, tavaly az utóbbi évek egyik legbátrabb előzését mutatta be Fernando Alonsóval szemben. Az idén nehezebb lesz a dobogóra kerülnie a kiegyenlített mezőnyben.

WEBBER ELŐZÉSE 2011-BŐL

MCLAREN

Jenson Button

57. BELGA NAGYDÍJ
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

A Fülöp-szigeteken és Hawaiin töltött nyári szünetében a kőkemény edzések alatt volt ideje azon töprengeni, mit rontott el, amiért 88 pontos hátránnyal a vb-pontverseny 7. helyén szerénykedik. Autójának beállításaival rossz irányba mentek el mérnökével, és mire erre rádöbbent mérnökével Silverstone-ban, már minden veszve volt. Vagy mégsem?
Kilátások. Button elhatározta, hogy a Belga és az Olasz Nagydíjat is megnyeri, és ebben az esetben még lesz esélye a vb-címre. Az utolsó szalmaszálban keres kapaszkodót, és ha nem talál, Hamilton hátvédjeként kell befejeznie a szezont.

Lewis Hamilton

Kanadában és az augusztusi pihenőt megelőző Magyar Nagydíjon is nyert, csak éppen az a gond, hogy e kettő között három versenyen mindössze 4 pontot szerzett. A McLaren azt ígérte, a Belga Nagydíj előtt meglesz az új szerződés, de eddig csak egy derűlátó Martin Whitmarsh-nyilatkozat hangzott el a témában.
Kilátások. A vb-pontverseny 4. helyén áll, s ha világbajnok akar lenni, több nullázása nem fér bele. Az sem ártana, ha pont kerülne a csapattal folytatott tárgyalása végére, és csak a versenyzésre kellene összpontosítania.

Jonathan Neale, a McLaren ügyvezető igazgatója nem számít sétagaloppra a nagydíjon annak ellenére sem, hogy a Hockenheimben bevetett fejlesztésekkel egy csapásra visszatértek az élmezőnybe.

„A Németországban bevetett fejlesztések mindenképpen versenyképesebbé tettek minket, de semmit sem vehetünk biztosra – fogalmazott a brit, aki azonban annyit elismert, újítások terén valóban az ellenfelek fölé nőttek az elmúlt időszakban. – Húsvét környékén még ők voltak előnyben, de júniusban sikerült hatékonyabban fejlesztenünk a többieknél. Ennek ellenére még mindig csupán egy-két tized választja el a legjobb tíz versenyzőt, tehát nagyon szoros a küzdelem.”

FERRARI

Fernando Alonso

Az idény első felében úgy tűnt, semmi sem ingathatja meg a Ferrari spanyolját, aki 40 pontos előnyről várja a folytatást. A Bahreini GP óta nem szorult ki az első ötből, 11 pontszerzésével, hat dobogós helyezésével és három győzelmével is a mezőny legjobbja.
Kilátások. Ha a Ferrari és Alonso úgy folytatja, ahogy eddig szerepelt, nem lehet elvenni tőle a vb-címet. Akkor sem kell nagyon aggódnia, ha „csak” annyira lesz hatékony, mint egy éve a hajrában (nyolc futamon 2-2 második és harmadik helyezés, 3 negyedik és egy ötödik pozíció) – az ideinél gyengébb Ferrarival.

„Ha versenyképes az autód, és jól teljesítesz a hétvégén, akkor egy esős verseny kedvezőbb lehet. Ha gyors vagy, 99 százalék, hogy a dobogón végzel, amely most is jó eredmény lenne a számunkra. Ha nem vagy annyira versenyképes, akkor nedves körülmények között többet tehetsz a különbség eltüntetéséért, például megfelelő pillanatban döntesz a gumiválasztásról. Jelen pillanatban nem tudom, melyik lenne számunkra a kedvezőbb opció, de elnézve az eddigi versenyeket, talán az esős időjárás” – elmélkedett Alonso.

Felipe Massa

A brazilnak sincs még új szerződése 2013-ra, és ha a Ferrari hű marad ígéretéhez, az idény végéig nem is lesz. Hihetetlen, mekkora kontraszt van az ő és Alonso szereplésében, de ha a spanyol világbajnok lesz, senki sem lesz boldogtalan emiatt – leszámítva persze Massát.
Kilátások. Massa elhatározta, hogy dobogós helyezéseket szerez az évad második szakaszában. Ugyanezt az idény előtt is elhatározta, de abból eddig semmi sem lett – bizonyos szempontból Massa önmagában különleges izgalmakat ígér az idény hajrájára.

MERCEDES

Michael Schumacher

Akárcsak Hamilton esetében, Schumacherről is híreket ígértek a Belga Nagydíj előttre a 2013-as szerződés kapcsán. Ehhez képest csak annyit hallottunk a némettől, hogy nem bánta meg visszatérését.
Kilátások. Schumachernek ez lesz a 300. versenyhétvégéje, igaz, hivatalosan a 300. nagydíjrajtjára Szingapúrban kerül majd sor. Mivel Schumi sok szép emléket őriz Spából, ne csodálkozzunk, ha most ünnepli meg jubileumát. Tavaly a 24. helyről rajtolva 5. lett itt, úgyhogy joggal várhatunk bravúrt a 43 éves klasszistól.

„A Formula–1-es pályafutásom nagyon sok szállal kötődik Spához, amely számomra fontos történések helyszíne volt szinte az egész karrierem alatt – nyilatkozta a 2006-ban három évre visszavonult Schumacher. – Az, hogy most éppen itt készülök a 300. versenyemre, természetesen véletlen, az előzmények tudatában azonban valamilyen módon várható volt.”

Nico Rosberg

A minap Vettel beszélt arról, hogy a Mercedesnél nem Schumacher, hanem Rosberg teljesítménye a referencia, mindent elmondott. A Kínai Nagydíjat megnyerő német júliusig remek ütemben termelte a pontokat, és csapata már arról kezdett el beszélni, hogy a világbajnoki címre is esélyes lehet. Erre jött a három júliusi futam, amelyen két pontocska volt az össztermés. Már senki sem tekinti a vb esélyesének Rosberget.
Kilátások. Nico Rosberg a nyári szünetről visszatérve azt nyilatkozta, van még min dolgoznia a Mercedesnek. Ezt a csapatnál három éve minden második futam után elmondják, ami azt sejteti, csak nagyon kis lépésekkel haladnak az élmezőny felé..

LOTUS

Kimi Räikkönen

A Lotus a nyár utolsó versenyeinek edzéseit arra is használta, hogy tökéletesítse a Mercedesről mintázott, ám annál a szakértők szerint sokkal hatékonyabban megépített dupla DRS-ét. Az idény hátralévő kilenc versenyéből héten vagy nyolcon nagy hasznát lehet venni az eszköznek, ezért a Hungaroringről két dobogós helyezéssel távozó istálló könnyen teljesítménybeli előnyt szerezhet az időmérőkön.
Kilátások. Räikkönen – aki nem akar a 2013-as Lotus-szerződéséről beszélni, erősítve azt az elméletet, amely szerint a Ferrarihoz mehet Alonso mellé – a legutóbbi öt Belga Nagydíjából négyet megnyert, és a 2008-ason is sikeres lett volna, ha a végén az esőben Hamilton nem éri utol…

„Először az első évet kell szem előtt tartanunk – mondta Räikkönen az Autosportnak. – Egyetlen idényben jól szerepelni egy dolog, de láthattuk, hogy olykor még a legnagyobb csapatok is küszködnek a következőben. Az ember azt gondolja, hogy most biztosan egyre jobbak és jobbak leszünk, de sosem lehet tudni. Nem könnyű gyors autót építeni, néha ráadásul apró részletek döntenek a javadra vagy épp ellened.”

A 2008-AS FUTAM ÖSSZEFOGLALÓJA

Romain Grosjean

A francia augusztusban elmehetett nászútra, a szakértők pedig a nyári szünetben azon vitatkozhattak, ő lett ennyire jó versenyző 2009 óta, vagy a Lotus szalasztott el eddig több győzelmet azzal, hogy nem Alonso/Hamilton/Vettel kaliberű pilótát ültet az egyébként szenzációs autóiba.
Kilátások. A Hungaroringen sikerült jól szerepelni az időmérőn, ami az utolsó lépésnek tűnt a győzelem felé a Lotus számára. Csakhogy a második rajtkocka éppen a Hungaroringen jelentett óriási hátrányt: Hamiltont lehetetlen volt megelőzni. Hasonló szombati eredmény után Spában összejöhet a győzelem is.

A TOVÁBBI CSAPATOK
FORCE INDIA

Paul di Resta

A Sauberrel és a Williamsszel szemben a Force Indiának nem jött össze a dobogós helyezés 2012-ben. Di Resta szerint sikerülni fog az áttörés – csakhogy egyre többen vélik úgy, hogy az utolsó kilenc versenyen már nem fogunk látni váratlan eredményeket.

Nico Hülkenberg

A napokban az a hír terjedt el, hogy Vijay Mallya tulajdonos anyagi problémákkal küzd, és emiatt Hülkenberg 500 ezer, és Di Resta 200 ezer eurós bérének törlesztésével is késlekedik a csapat – az osztrák Sportwoche szerint egy garast sem kaptak még az idén.

SAUBER

Kobajasi Kamui

Bár az év elején még Massa végzetét látták a csapattárs Pérez jó teljesítményében, a brazil hosszabbítási esélyeinek növekedésével Kobajasi kerülhet bajba – ha a Sauber új pilótát szerződtet, a japán kerülhet ki a gárdából 2013-ra.

Sergio Pérez

Néhány hete azt mondta Helmut Markko, a Red Bull tanácsadója, hogy a Sauberé a legjobb autó az F1-ben – amivel arra utalt, hogy Péreznél jobb versenyzők jobb eredményeket értek volna el a két dobogós helyezésnél.

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

Az ausztrál az egy hónapos nyári szünetben sem utazott haza Ausztráliába, ahová az Ausztrál GP mellett csak a téli időszakban szokott ellátogatni. A jövőjéről beszélve elmondta, nem nagyon hitt a Red Bullhoz szerződésben, de feltétlenül maradna még egy évig a Toro Rossónál.

Jean-Éric Vergne

A francia és csapattársa autóját új technikai igazgató irányítása alatt készítik fel: a Német GP előtt távozó Giorgio Ascanellit a brit James Key váltja. Key februárig a Saubernél töltötte be ugyanezt a pozíciót, vele készült el a svájciak remek gépe.

WILLIAMS

Pastor Maldonado

A venezuelai a nyári szünetben hazájában tartott bemutatót F1-es gépével, de az államvezetők és a csapat elöljárói előtt megtartott díszmenet a tervezettnél rövidebbre sikerült, mert a 12 körös etap második körében megcsúszott és összetörte az autóját.

Bruno Senna

A Barcelonában győző Maldonadótól elmaradó eredményei ellenére is megtarthatja állását 2013-ban Senna, aki több mint 10 millió eurót hoz szponzorai révén – a helyére pályázó Valtteri Bottas tesztpilóta viszont nem hozna pénzt.

CATERHAM

Heikki Kovalainen

A gárdához eddig hűséges finn pilótáról lassan mindenki biztosra veszi, hogy az idény végén távozni fog az egy helyben toporgó Caterhamtől, amely nem épít új autót 2013-ra, hanem az ideit fejleszti tovább.

Vitalij Petrov

Kovalainen távozásával az orosz maradása biztossá válna 2013-ban. Petrov nem nyújt rossz teljesítményt, így jó esélye van arra, hogy az egy évre szóló szerződtetését meghosszabbítsák.

HRT

Narain Karthikeyan

Az indiai pilótának hazája egyik turistaparadicsomában lett volna bemutatója, de a helyi szüreti fesztivál miatt törölték az eseményt – és a kijelölt úton sem lehet 40-nél többel haladni...

Pedro de la Rosa

A spanyol szerint a HRT képes lesz arra, hogy maga mögött hagyja a Marussiát az idény végén. A nagy lépés előtt álló istálló fő célja, hogy az élcsapatok teljesítményéhez képest a 103 százalékon belülre kerüljön az időmérő edzéseken.

MARUSSIA

Timo Glock

A német pilóta a Marussia vártnál gyengébb szereplése ellenére kizárta, hogy máshová szerződjön a 2012-es idény után.

Charles Pic

Glock nincs jó véleménnyel társáról, aki „a futamokon többször is tisztátlanul csatázik, de nincs értelme beszélni vele róla”.

A LEGUTÓBBI TÍZ BELGA GP LEGJOBBJAI
GyőzelmekPole pozíciókLeggyorsabb körök
2000Mika HäkkinenMika HäkkinenRubens Barrichello
2001Michael SchumacherJuan Pablo MontoyaMichael Schumacher
2002Michael SchumacherMichael SchumacherMichael Schumacher
2004Kimi RäikkönenJarno TrulliKimi Räikkönen
2005Kimi RäikkönenJuan Pablo MontoyaRalf Schumacher
2007Kimi RäikkönenKimi RäikkönenFelipe Massa
2008Felipe MassaLewis HamiltonKimi Räikkönen
2009Kimi RäikkönenGiancarlo FisichellaSebastian Vettel
2010Lewis HamiltonMark WebberLewis Hamilton
2011Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Mark Webber
A VB-PONTVERSENY ÁLLÁSA
GYŐZELEM
DOBOGÓPONTSZERZÉS
PONT
1. Fernando Alonso3611164
2. Mark Webber2210124
3. Sebastian Vettel139122
4. Lewis Hamilton259117
5. Kimi Räikkönen510116
6. Nico Rosberg12877
7. Jenson Button13776
8. Romain Grosjean3676
9. Sergio Pérez2547
10. Kobajasi Kamui533
11. Pastor Maldonado11229
12. Michael Schumacher1529
13. Paul di Resta527
14. Felipe Massa525
15. Bruno Senna624
16. Nico Hülkenberg519
17. Jean-Éric Vergne14
18. Daniel Ricciardo12
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault246
2. McLaren-Mercedes193
3. Lotus-Renault192
4. Ferrari189
5. Mercedes106
6. Sauber-Ferrari80
7. Williams-Renault53
8. Force India-Mercedes46
9. Toro Rosso-Ferrari6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik