Hárman Vettel előtt; Pérez összetörte a McLarent

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.07.27. 10:59
null
Romain Grosjean érte el a legjobb időt a 3. szabadedzésen (Fotó: Hegedűs Gábor)
Romain Grosjean zárta az első helyen a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzését. A Lotus pilótája mellett a Ferrarit kormányzó Fernando Alonso és a mclarenes Sergio Pérez is megelőzte a pénteken mindkét tréningen leggyorsabb Sebastian Vettelt. A McLaren mexikói pilótája a harmadik helye ellenére dühös volt az edzés végén, ugyanis a 11-es kanyarban megcsúszott, és a gumifalba csapódott autójával. Időmérő 14 órakor.

Megtört Sebastian Vettel, illetve a Red Bull egyeduralma a Hungaroringen. A pénteki mindkét tréningen leggyorsabb világbajnoki címvédő a negyedik helyen zárt a mai harmadik szabadedzésen, kollégája, a pénteken mindkétszer második Mark Webber pedig a hetedik helyet szerezte meg.

A mostani első Romain Grosjean már tegnap megvillantotta oroszlánkörmeit, a második edzésen ugyanis harmadik lett. Hozzá hasonlóan a mai második Fernando Alonso is az élbolyban végzett tegnap, mindkétszer a negyedik legjobb időt magáének tudva. Sergio Pérez ellenben kilóg a sorból: péntek délelőtt a kilencedik, délután a tizenkettedik helyen zárt, ezúttal azonban a harmadik helyet szerezte meg, Vettel elől elhappolva.

Pérez abból a szempontból is kivétel a mai tréningen, hogy összetörte autóját, midőn a gumifalba vágódott a 11-es hajlatban a gyakorlás utolsó perceiben. Bár az FIA honlapjáról származó pályarajzunk szerint Pérez megcsúszásának helyén 270-nel mennek az autók, valójában a 200 kilométer/órát is alig érik el. Ettől függetlenül tény: Péreznek ugyan kutya baja sem lett, a kocsija összetört, s a McLaren-szerelőknek alig két órájuk van arra, hogy összerakják a délután két órakor kezdődő időmérőre.

Említést érdemel még Kimi Räikkönen teljesítményének erős visszaesése: a Jégember még harmadik volt az első szabadedzésen, nyolcadik a másodikon, a harmadikon viszont már csak tizenegyedik. Mi lesz vele az időmérőn?

A mezőnyből egyedüliként Esteban Gutiérrez nem teljesített mért kört, de nyomos oka volt rá, ugyanis motort kell(ett) cserélni négykerekűjében.

Folytatás 14 órakor a hivatalos edzéssel.

MAGYAR NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:20.730 átlag: 195.362 km/ó 20 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:20.898 0.168 mp h. 13
3. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:21.052 0.322 10
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.125 0.395 27
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.151 0.421 14
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.158 0.428 19
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.254 0.524 17
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.356 0.626 23
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:21.499 0.769 15
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:21.519 0.789 20
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:21.589 0.859 17
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:21.646 0.916 19
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:21.963 1.233 21
14. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:21.964 1.234 21
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:22.180 1.450 18
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:22.423 1.693 19
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:23.028 2.298 16
18. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:23.975 3.245 21
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:23.987 3.257 19
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:24.298 3.568 20
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:25.122 4.392 20
22. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari idő nélkül 2

PERCRŐL PERCRE

Grosjean mögött Alonso, Pérez, Vettel, Massa, Hamilton, Webber, Rosberg, Button, Sutil a sorrend. Räikkönen a tizenegyedik.
A francia ideje 1:20.730. Emlékeztetőül: Hamilton tavalyi pole-köre 1:20.953 volt.

28. MAGYAR NAGYDÍJ
SZOMBAT
14.00–15.00:időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00:a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

12.00: Harangoznak, lengetik a kockás zászlót: Grosjean megnyeri a harmadik szabadedzést.
11.58:
Sárga zászló a 11-es kanyarban. Pérez karcolás nélkül száll ki az összetört kocsiból.
11.58:
Alonso a második, Vettel a negyedik, a nagyon igyekvő Pérez pedig első – a gumifalban, amelyben oldalt kötött ki a 11-es kanyarban besokallva, kicsúszva.
11.55:
Mindkét McLaren-versenyző javít, előbb Button a harmadik, aztán Pérez. Közben Massa megelőzi Buttont.
11.54:
Grosjean 1:20.730-a az eddigi legjobb.
11.53:
Alonso az első, aki az alábbi fajtára vált, és 1:20.898-cal meg is futja a legjobb köridőt.

Jönnek a lágy keverékű abroncsok!
A tegnapi mindkét szabadedzést megnyerő Vettel minden bizonnyal más programot teljesít, mint a többség, szóval nem kell kétségbe esniük a Red Bull-híveknek.

11.46: Rosberg a harmadik helyen, 1:22.437.
11.43:
Grosjean és Vettel is gyors körön – de egyikük sem javít. Akkor mégsem volt olyan gyors az a kör…
11.40:
Massa a hatodik helyre jön fel. Vettel még mindig 19.
11.35:
Miközben Alonso kicsit szélesen veszi a nyolcas kanyart, Gutiérrez még mindig a boxban rostokol. Már csak neki nincs mért köre, s mivel motort kell cserélni négykerekűjében, aligha lesz neki.

Vettel 19., de épp ezekben a pillanatokban „gyorsul be”. Az aszfalt hőmérséklete 46 Celsius-fok, ami idei rekord.
Hamilton, Grosjean, Webber, Pérez, Button, Räikkönen, Alonso, Rosberg a sorrend a közepes keveréken.

11.28: Hamilton 1:22 alá faragja a legjobb időt (1:21.942).
11.27:
Mark Webber 1:22.438-cal a harmadik helyre érkezik meg.
11.25:
Lewis Hamilton az élre vág, 79 ezreddel megjavítva Grosjean idejét. Az 1:22.266 egy másodperccel elmarad Vettel tegnapi legjobb köridejétől.

Nico Rosberg feljön a hatodik helyre; már csak Jenson Buttonnak, Esteban Gutiérreznek és a két ferrarisnak nincs mért köre.

11.20: Sergio Pérez elég jól hasít, amit bizonyít, hogy befurakszik (1:22.577) a két Lotus-viador közé.

Tizenhatan köröznek a huszonkettőből.
A két Lotus vezet, Valtteri Bottas a harmadik.

11.15: Kimi Räikkönen 1:22.717-tel átveszi a vezetést, de – három perc múlva – jön csapattársa, Romain Grosjean, és átírja a legjobb időt 1:22.345 perccel.
11.12:
A világbajnoki címvédő első kísérletre 1:25.888 perc alatt tette meg a valamivel több mint 4.3 km-es távot. Közben Giedo van der Garde a második (1:24.943).
11.10:
Most már Vettel is az aszfalton, így valamennyi pilóta megkezdte a harmadik szabadedzést.
11.09:
Pic javít, méghozzá alaposan, 1:24.692.
11.08:
Picé az első mért kör: 1:30.044.
11.05:
Vettel kivételével mindenki kint volt már.
11.02: Ahogy számítani lehetett, a felvezető kör után mindenki bement oda, ahonnan kijött: a boxba.

Jönnek a többiek is sorban a közepes keveréken.

11.00: Elsőként Di Resta ment ki a pályára, őt Max Chilton követte.
10.55:
A mogyoródi pályán a levegő 31, az aszfalt 43 fokos.

ELŐZMÉNYEK

A Magyar Nagydíj pénteki edzésnapján a Red Bull-istálló elkeserítette riválisait, Sebastian Vettel és Mark Webber mindkét tréninget az első két helyen zárta. A világbajnok istálló versenyzőpárosa nemcsak egy körön volt gyorsabb a többieknél, hanem a hosszú menetek során, amolyan rész-versenyszimulációban is.

Érdekes volt látni, hogy a Lotus és a Ferrari akkor tudta megközelíteni a Red Bull tempóját, amikor az aszfalt hőmérséklete 50 fokhoz közelített. Ám amint felhők érkeztek a pálya fölé, és a hőmérséklet visszaesett 40 fokra, Vettel és Webber magasan kiemelkedett a mezőnyből.

A Mercedesnek a pénteken látottak alapján esélye sem lesz a dobogóra, de ha egy körön sikerül hozni az idén rá jellemző formát, beférhet a Red Bull és a Lotus közé az időmérőn, amivel csak Vettel esélyeit növelné a futamgyőzelemre.

Egyelőre tehát Vettel győzelmét ígéri a papírforma, amely a szombat délelőtti utolsó szabadedzésen módosulhat.

DRS-ZÓNA

Ahogy az idei helyszínek többségén, úgy a Hungaroringen is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve az után, az egyes és a kettes kanyar között. A két zónához egy mérési pont tartozik – aki a versenyen a célegyenes előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, mindkét szakaszon kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik