nemzetisport.hu 2020.07.11 19:35 Frissítve: 2020.07.12 09:17

F1: Vettel többet várt; Verstappen tudja, nem lett volna meg a pole

Lewis Hamilton fantasztikus körrel szerezte meg a pole pozíciót a Stájer Nagydíj időmérőjén, és teljesítményéről korábbi csapattársa, Jenson Button is elismerően beszélt. Az utolsó gyors körén megforgó Max Verstappen elégedett a második helyével, és úgy érzi, hiba nélkül sem tudta volna legyőzni a címvédőt. A harmadik pozíciót megszerző Carlos Sainz Jr. pályafutása legjobb kvalifikációs eredményét jegyezte, és nagyon élvezte a trükkös körülményeket, nem úgy, mint Sebastian Vettel, aki többet várt a Ferraritól.

Egy héttel ezelőtt is egy Mercedes, egy Red Bull és egy McLaren indult az első három helyről (Fotó: AFP)

 

1. STÁJER NAGYDÍJ
JÚLIUS 10., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:04.867
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:03.660
JÚLIUS 11., SZOMBAT
3. szabadedzés: törölték
Időmérő: 1. Hamilton 1:19.273
JÚLIUS 12., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj
Augusztus 9. 16.10A 70. Évforduló Nagydíja

Az esőzések miatt 46 perces késéssel megkezdődő időmérőn Lewis Hamilton lubickolt a vizes körülmények között, hiszen valamennyi szakaszt az élen zárta, és több mint 1 másodperces előnnyel szerezte meg pályafutása 89. pole pozícióját, amivel átírta az F1-es történelemkönyveket. 2007-es bemutatkozása óta ugyanis minden idényben szerzett legalább egy elsőséget, sorozata így 14 éve íródik, amivel Michael Schumacher 1994 és 2006 között elért rekordját adta át a múltnak.

Az előző spielbergi nagydíjon a negyedik helyen végző, s pénteken még szenvedő Hamiltonnak így sikerült visszavágnia, főleg, hogy a vb-összetettet vezető csapattársa a negyedik pozícióban végzett.

„Nagyon trükkös volt a mai nap, és mindannyiunk számára nagyon nehezek voltak a körülmények. A kör nagy részében még azt sem látod, merre mész, és az utolsó előtti körömben volt is egy nagyon meleg pillanatom, amikor még a szívverésem is kihagyott. Az utolsó próbálkozásom azonban simára és szépre sikerült, így tudtam javítani is. Szeretem az ilyen napokat" – mondta a címvédő, akinek teljesítményéről korábbi csapattársa, az azóta már visszavonult Jenson Button is elismerően beszélt.

MEGJELENT AZ ÚJ NSM!

Július 19-én már a 35. Formula–1-es Magyar Nagydíjat rendezik meg a Hungaroringen, ennek kapcsán a Nemzeti Sport különkiadvánnyal kedveskedik a világbajnoki sorozat hazai rajongóinak. Hangolódjon ön is a Nemzeti Sport Magazinnal a 35. Magyar Nagydíjra!

„Lewis köre egészen rendkívüli volt. Ezek között a trükkös körülmények között minden pillanatról pillanatra változik. Ahogy áthaladsz egy fehér vonalon, azonnal kibillen az autó az egyensúlyából, vízátfolyások keresztezik a pályát, míg egyes részeken jobb a tapadás, amit kihasználhatsz. Lewis nagyon jó ilyen körülmények között. Esőben, úgy tűnik, Bottas nem tud a csapattársa közelébe sem érni" – jelentette ki.

Bár Max Verstappen is esélyesnek tűnt a pole-ra, még az utolsó gyors körében elkövetett hibája nélkül sem tudta volna megelőzni Hamiltont, hiszen a megforgása előtt már több mint fél másodperc volt a lemaradása a brithez képest. A hollandnak így meg kellett elégednie a második hellyel, ami reményei szerint ezúttal több sikert hoz neki majd Spielbergben.

„Összességében jó időmérőt tudhatok magam mögött, a harmadik szakaszban azonban sokkal jobban esett az eső, és úgy tűnik, ez már nem feküdt annyira a kocsinak, hiszen sokat csúszkáltam. Mindent összevetve jó a második pozíció. Trükkösek voltak a körülmények, és bár az utolsó köröm jónak ígérkezett, nem hiszem, hogy elég lett volna Lewis legyőzésére" – értékelt a Red Bull hollandja.

A harmadik helyet Carlos Sainz Jr. szerezte meg, az idénynyitón dobogót ünneplő McLaren így sorozatban a második futamon indulhat a harmadik pozícióból. A wokingiak tehát nagyon elégedettek lehetnek még annak ellenére is, hogy a megbüntetett Lando Norris a kilencedik rajkockából startolhat majd.

„Nagyon boldog vagyok, hogy egymás után a második versenyhétvégén szereplünk ilyen jól, és a harmadik rajthelyem pályafutásom legjobbja. Csodás érzés, szerintem ez volt a valaha volt legnehezebb időmérőm. Olyan sok volt a vízátfolyás, egészen furcsa volt. Szinte csúsztam végig az egyenesben, amit imádtam. Beszéltem Lewisszal és Maxszal is, és azt mondták, náluk is hasonló volt a helyzet – mondta lelkesen, majd a vasárnapi esélyekre is kitért. – Lesz pár trükkös köröm Alexszel (Albon) és Valtterivel (Bottas) mögöttem. Az autónk sokkal jobban viselkedik, mint számítottunk rá Barcelonában, de versenytempóban szerintem a Ferrari és a Racing Point is előttünk van. Nem tudom, hogy ők hol végeztek" – tette hozzá.

A negyedik helyen Bottas végzett, lemaradása csaknem 1.5 másodperc volt a csapattársához képest. A finn elárulta, a fékekkel küszködött, így a nagy hátrány részben ennek is betudható.

„Nem volt könnyű menet, nyilván nem a negyedik hellyel számoltam, de ezek a nem mindennapi körülmények új kihívások elé állítanak. Személy szerint úgy érzem, nem sikerült eléggé felmelegítenem az abroncsaimat, aminek az oka részben az volt, hogy a jobb első fékem üvegesedett. Ennek eredményeképp nem is tudtam kiaknázni az autóban rejlő lehetőséget, hiszen vizes körülmények között fontos lett volna, hogy bízhassak a fékekben. Nem vagyok elégedett" – nyilatkozott az előző futamon pole-t és győzelmet szerző finn.

Noha biztatóan kezdett esős körülmények között a Ferrari, majdnem mindkét versenyző kiesett a második szakaszban. Sebastian Vettel a tizedik, Charles Leclerc a 11. helyet szerezte meg. A maranellóiak tehát hiába hozták előre a Hungaroringre tervezett csomag egy részét, a teljesítménybeli javulás egyelőre nem mutatkozott meg Spielbergben. A német pilóta a kvalifikációt követően be is vallotta, többre számított az SF1000-estől.

„Őszintén megvallva, többre számítottam. Nagyon nehéz volt az időmérő, és sokat küzdöttünk azzal, hogy a megfelelő működési tartományba hozzuk a gumikat. Most utána kell járnunk, miért is történt ez. Sokat csúszkáltam, leginkább a Q2 és a Q3 végén. Egyáltalán nem volt ideális. Le kell vonnunk a tanulságokat, és építkezni kell belőlük a következő alkalommal. Vasárnapra száraz időt mondanak, így teljesen mások lesznek a körülmények. Mindent beleadunk majd" – tekintett előre a négyszeres világbajnok.

Az időmérőt követően három versenyzőt is beidéztek a sportfelügyelők: Charles Leclerc-t, Sergio Pérezt és Kimi Räikkönent vizsgálják, a monacóit ráadásul két esetben is. A 11. helyen végző ferraris Danyiil Kvjatot tarthatta fel, illetve a piros zászlós figyelmeztetés alatt szelte át az ellenőrzővonalat. Utóbbi vétség nyomán fogják meghallgatni az Alfa Romeo finn pilótáját is, míg a mexikói a sárga zászlós figyelmeztetés alatt nem lassított eléggé.

Frissítés:
Pérez és Räikkönen nem kapott büntetést, Leclerc viszont csak három hellyel hátrébbról rajtolhat.

STÁJER NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:19.273 átlag: 196.091 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:20.489 1.216 mp h.
3. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:20.671 1.398
4. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:20.701 1.428
5. Esteban Ocon francia Renault 1:20.922 1.649
6. Lando Norris* brit McLaren-Renault 1:20.925 1.652
7. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:21.011 1.738
8. Pierre Gasly francia Alpha Tauri-Honda 1:21.028 1.755
9. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:21.192 1.919
10. Sebastian Vettel német Ferrari 1:21.651 2.378
11. Charles Leclerc* monacói Ferrari 1:19.628 1.803
12. George Russell brit Williams-Mercedes 1:19.636 1.811
13. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:19.645 1.820
14. Danyiil Kvjat orosz Alpha Tauri-Honda 1:19.717 1.892
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:20.211 2.386
16. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:21.372 3.184
17. Sergio Pérez mexikó Racing Point-Mercedes 1:21.607 3.419
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:21.759 3.571
19. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:21.831 3.643
20. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari idő nélkül
* 3 rajhelyes büntetés
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
1. Hamilton 1:18.188 1. Hamilton 1:17.825
2. Verstappen 1:18.297 2. Verstappen 1:17.938
3. Norris 1:18.504 3. Norris 1:18.448
4. Sainz 1:18.590 4. Bottas 1:18.657
5. Bottas 1:18.791 5. Gasly 1:18.744
6. Ricciardo 1:19.662 6. Ocon 1:18.764
7. Ocon 1:19.687 7. Sainz 1:18.836
8. Stroll 1:19.697 8. Albon 1:19.014
9. Kvjat 1:19.824 9. Ricciardo 1:19.229
10. Gasly 1:20.192 10. Vettel 1:19.545
11. Vettel 1:20.243 11. Leclerc 1:19.628
12. Russell 1:20.382 12. Russell 1:19.636
13. Leclerc 1:20.871 13. Stroll 1:19.645
14. Albon 1:20.882 14. Kvjat 1:19.717
15. Magnussen 1:21.140 15. Magnussen 1:20.211
16. Räikkönen  1:21.372      
17. Pérez 1:21.607      
18. Latifi 1:21.759      
19. Giovinazzi 1:21.831      
20.Grosjeanidő nélkül   
2020.08.07 14:55:18

F1 H. L.

Először Vettel Ferrarija, majd az egyik Alfa Romeo adta meg magát • Ricciardo a harmadik lett Silverstone-ban.

2020.08.07 09:43:15

F1 H. L.

A finn előnye 138 ezred Hamilton előtt, míg a 3. Verstappen hátránya bő 7 tized az első szabadedzésen.

2020.08.02 12:35:45

F1 HARMATH ÁKOS, BÖRZÖLI BERNADETT

Hamilton defekttel szelte át a célvonalat, Bottas viszont pontot sem szerzett a Brit Nagydíjon.

2020.08.01 13:42:47

F1 H. L.

A második Bottas hátránya 3 tized, a finn mögött Verstappen, Leclerc és Norris az első ötösben.

2020.08.01 11:12:53

F1 H. L.

A második Hamilton hátránya 138 ezred • Újabb problémák Vettelnél és Albonnál.