nemzetisport.hu 2019.04.13 12:28

F1: Verstappen Vettelre, Leclerc önmagára akadt ki

Valtteri Bottas nyerte a Kínai Nagydíj időmérőjét, pedig a Mercedes versenyzőjének elmondása szerint nem sikerült túl jól számára a Q3. Max Verstappen és Sebastian Vettel a harmadik szakasz elején keveredett nézeteltérésbe, mely után a holland alaposan elmondta a véleményét Vettel manővereiről. Lewis Hamilton és Pierre Gasly elismerte, hogy nem volt összhangban az autójával, míg Charles Leclerc nagyon dühös magára az időmérőn elért eredménye miatt.

Verstappen szerint fordul a kocka, és egyszer Vettel is rosszul jár (Fotó: AFP)

 

Karrierje hetedik pole pozícióját szerezte meg Valtteri Bottas Sanghajban, így a Mercedes versenyzője vághat neki az élről a Formula–1 történelmének 1000. futamán. Bottas meggyőzően teljesített a hétvége eddigi részében, még csapattársa, Lewis Hamilton sem tudta teljes mértékben felvenni vele a versenyt. Bottas azonban úgy véli, hogy a rajtelsőséget érő köre nem is volt olyan jó.

„Eddig ez egy jó hétvége. Jól éreztem magam a szabadedzésen is, de az időmérőn kicsit szenvedtem a Q3-ban, hogy összerakjam a tökéletes kört, de végül elég jól sikerült. Az utolsó köröm elment. Nem teljesen úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de szerencsére elég volt a pole-hoz. Az autó nagyon jó ezen a hétvégén. Lewis sokat javult az időmérő alatt, és a végén rettentő közel került” – mondta Bottas. 

16. KÍNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330
ÁPRILIS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:32.830
Időmérő: 1: Bottas 1:31.547
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP
Futam: 8.10–10.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

Május 12. 15.10

Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 26., 15.10
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Egész hétvégén látható volt Lewis Hamilton lemaradása a csapattársával szemben. Az ötszörös világbajnoknak az időmérőn is meg kellett elégednie a második hellyel, annak viszont örül, hogy csak kevéssel kapott ki Valtteri Bottastól. Hamilton elárulta, hogy még nem sikerült megtalálni az összhangot az autójával ezen a hétvégén, valamint azt is felfedte, hogy a pálya mely részei kedveznek a Mercedesnek.

„Nem adtam fel, egészen a legvégéig keményen nyomtam. Gratulálok Valtterinek, mert eddig az egész hétvégén nagyszerűen ment, én viszont folyamatosan szenvedtem az autóval – mondta a brit. – Valamit elrontottuk, de elégedett vagyok, mert volt olyan is, hogy nyolc tizedmásodperces hátrányban voltam. Az, hogy végül ilyen közel kerültem, fantasztikus. Ez egy nagyszerű eredmény a csapat számára. A Ferrari elég gyors az egyenesekben, de nyilvánvaló ezen a hétvégén, hogy mi a kanyarokban nyújtottunk igen jó teljesítményt, szóval nagyon jó munkát végeztek a srácok a gyárban.”

A harmadik pozícióból vághat neki a sanghaji versenynek Sebastian Vettel. A Ferrari kisebb hátránya a Mercedesszel szemben már a második szabadedzés óta látható volt, és Vettel elmondása szerint az időmérőn is hamar nyilvánvalóvá vált a számukra, hogy kik a pole pozíció legfőbb esélyesei.

„Már a Q1-től úgy tűnt, hogy a Mercedes jobb pozícióból indul – árulta el a német pilóta. – Úgy vélem, hogy jók voltunk, de talán volt bennünk egy kicsivel több is. Nagyon örültem, hogy jól sikerült az utolsó próbálkozásom, hiszen nagyon kevés volt a különbség. Lehettünk volna egy kicsivel jobbak, de annyira nem, hogy meg tudjuk verni a mercedeseseket. Iszonyú gyorsak a kanyarokban, viszont ha közel tudunk maradni hozzájuk, előnyben lehetünk az egyenesekben, szóval talán van keresnivalónk ellenük.”

Az ötödik pozícióból vághat neki a kínai futamnak Max Verstappen, aki a Q3 végén került némi nézeteltérésbe Sebastian Vettellel. A holland – akárcsak a legtöbben az utolsó szakaszba jutott versenyzők közül – éppen az utolsó gyors körére készült, azonban Vettel hirtelen megelőzte őt. Verstappen ezzel lendületet veszített, és végül a két Renault-pilóta is el tudott menni mellette.

A versenyzők között van egy íratlan szabály, mely szerint a kivezető kör utolsó szektorában már nem előznek, így abban a sorrendben kezdik meg a gyors körüket, amiben akkor állnak. Vettel viszont nem először szegi meg ezt a megállapodást, ami miatt Verstappen igencsak kiakadt a csapatrádión.

„Próbáltam követni az előttem lévő Ferrarit, és meg is előzhettem volna, de ez nem olyan, amit megteszel egy időmerőn. Ez kizökkentett, aminek nem örülök, de fordul a kocka, és néha másra is lesújt. Bosszantó, mert harcban lehettünk volna a harmadik helyért, így viszont többet kell előznünk vasárnap – mondta a Red Bull versenyzője, aki végül nem tudott mért kört kezdeni, mert lejárt az idő, mire a célvonalhoz ért. – Vészesen fogyott az idő, mindenki el akarta kezdeni a körét, ezért ment el a két Renault is, de ha nincs öt másodperc két autó között, nincs sok értelme a mért körnek. Az autót viszont jónak éreztem, és megvan a sebességünk, szóval izgalmas lesz a vasárnap.” 

Rettentő ideges volt az időmérő leintése után Charles Leclerc, aki a negyedik rajthelyet szerezte meg a vasárnapi versenyre. A Ferrari pilótája szerint az eredmény nem tükrözi a valós teljesítményét, de legalább tudott fejlődni a gyengébben sikerült szabadedzések után.

„Mérges vagyok magamra. Hibáztam az utolsó körömön, amit nem kellett volna – emlékezett vissza Leclerc. – Vannak pozitívumok is, ugyanis az első, a második és a harmadik edzésen elég elveszett voltam, és sokat szenvedtem. Végül változtattunk az időmérőre, ami jobban ment, ráadásul jobban vezettem, mint azt a köridők mutatják. Ez jó, de egyben bosszantó is, mert megvolt a lehetőségünk, hogy jobb eredményt érjünk el.”

A monacói a leintés után káromkodások közepette közölte a csapatrádión, hogy mennyire elégedetlen. Ahogy mondta, az autó jó volt, de ez az eredmény nem elég jó önmagának.

Nem sikerült túl jól a szezonkezdet a Red Bullhoz igazoló Pierre Gaslynak – különösen az időmérőkön maradt alul eddig. A francia pilóta Ausztráliában még a Q1-ből sem jutott tovább, Bahreinben pedig a második szakaszban „vérzett el”. Gasly szerint továbbra sem sikerült összehangba jönnie az új autójával, de már sejti, hogy min kell változtatnia. A sanghaji időmérővel és a hatodik rajthelyével viszont elégedett.

„Tényleg úgy gondolom, hogy ez a legjobb eredmény, amit elképzelhettem – mondta Gasly az időmérő után. – Ez egy trükkös hétvége, szóval örülök ennek a pozíciónak, a vezetési stílusommal viszont nem vagyok elégedett. Továbbra is szenvedek az autóval, szóval nyilván van még dolgom. Próbálok változtatni azon, ahogyan vezetek, és talán a csapattal közösen megtaláljuk azt az irányt, ami jobban illik hozzám. Azt hiszem, hogy agresszívan bánok a gázpedállal, ez pedig nem segít az autónak. Tavaly jó volt ez így, de most kissé változtatnom kell, hogy kihozzam a maximumot az autóból.” 

 KÍNAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:31.547 átlag: 214.355 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:31.570 0.023 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:31.848 0.301
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:31.865 0.318
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:32.089 0.542
6. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:32.930 1.383
7. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:32.958 1.411
8. Nico Hülkenberg német Renault 1:32.962 1.415
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari idő nélkül  
10. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari idő nélkül  
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:33.236 1.599
12. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:33.299 1.662
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.419 1.782
14. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:33.523 1.886
15. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:33.967 2.330
16. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:34.292 1.634
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:35.253 2.595
18. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:35.281 2.623
19. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari idő nélkül  
20. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda idő nélkül  
 AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 1:32.658 1. Hamilton 1:31.637
2. Leclerc 1:32.712 2. Bottas 1:31.728
3. Hamilton 1:33.115 3. Vettel 1:32.232
4. Verstappen 1:33.274 4. Leclerc 1:32.324
5. Vettel 1:33.557 5. Verstappen 1:32.369
6. Hülkenberg 1:33.644 6. Gasly 1:32.948
7. Sainz 1:33.686 7. Hülkenberg 1:32.968
8. Ricciardo 1:33.709 8. Magnussen 1:33.150
9. Grosjean 1:33.752 9. Grosjean 1:33.156
10. Kvjat 1:33.783 10. Ricciardo 1:33.214
11. Gasly 1:33.863 11. Kvjat 1:33.236
12. Pérez 1:34.026 12. Pérez 1:33.299
13. Magnussen 1:34.036 13. Räikkönen 1:33.419
14. Räikkönen 1:34.125 14. Sainz 1:33.523
15. Norris 1:34.148 15. Norris 1:33.967
16. Stroll 1:34.292      
17. Russell 1:35.253      
18. Kubica 1:35.281      
19. Giovinazzi idő nélkül      
20. Albon idő nélkül      

 

2019.12.06 10:54:58

F1 H. Á.

Bemutatók, tesztidőpontok, versenynaptár, büntetőpontok, a világbajnokok listája.

2019.12.01 21:52:51

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. Összességében a Ferrari okolható a feledhető évadért.

2019.12.01 09:32:36

F1 HORVÁTH LILIÁNA (Budapest), ZSOLDOS BARNA (Abu-Dzabi)

A brit magabiztosan nyert Verstappen és Leclerc előtt • Bottas az utolsó helyről lett a negyedik.

2019.11.29 18:20:29

F1 FARKAS MÁTÉ

Az M4 Sport szakkommentátora szerint Verstappen több tekintetben még Hamiltonnál is jobb.

2019.11.30 12:32:53

F1 BÖRZÖLI BERNADETT (Budapest), ZSOLDOS BARNA (Abu-Dzabi)

Többen, köztük Leclerc nem ért fel az utolsó gyors körére • Hamilton mellől Verstappen rajtolhat.