nemzetisport.hu 2019.05.21 19:32 Frissítve: 2019.05.21 19:33

F1: „Unom, hogy körbe-körbe autókázunk” – idézetek Laudától

Ma hajnalban, hetvenéves korában elhunyt a Formula–1 történetének egyik legnagyobb alakja, a háromszoros világbajnok Niki Lauda, aki korántsem finomkodó, óvatos nyilatkozatairól volt ismert. A legendás osztrák sportembertől származó idézetekből válogattunk.

Niki Lauda (1949–2019) (Fotó: AFP)

 

„El kellett fogadnunk a tényt, hogy talán nekünk nem lesz holnap, ezért gyorsan és intenzíven éltük az életünket” – arról, hogy milyen volt az élete F1-es pilótaként a hetvenes-nyolcvanas években.

„Az egész életem egy szerencsejáték, mindig is bőven elég kockázatot vállaltam, semmi szükségem sincs még továbbiakra is” – felelete arra a kérdésre, hogy jár-e kaszinókba.

 
Gyászol a sportvilág, elhunyt Niki Lauda
„A bátorság, a fegyelem és a barátság példaképe” – emlékezés Laudára

„Elnézve a mai versenyzők fizetését, ha amerikai lennék, valószínűleg beperelném az anyámat, amiért túl korán szült meg” – véleménye napjaink Formula–1-es versenyzőinek javadalmazásáról.

„Miután szakmám szerint a jobb lábamból élek, nem igazán érdekel, hogyan nézek ki. Akit ez esetleg megijeszt, nos, az így járt” – az 1976-os balesetében elszenvedett maradandó sérüléseiről.

„Én okkal vagyok ronda, az emberek többsége nem” – szintén a nürburgringi balesetről.

„Rengetegen kérdezték, miért nem műtettem meg magam a baleset után, de kérdezem én, honnan a p...ból szerezzek egy másik fület? Nos, ilyen egyszerű a válaszom” – arról, hogy miért nem vetette magát alá plasztikai műtéteknek a balesete után.

„Az élet sokkal fontosabb, mint a világbajnoki cím, én pedig nem szeretném megölni magam, legalábbis másodszorra nem” – válasza arra, hogy miért adta fel az 1976-os esős Japán Nagydíjat, amelyen James Hunt világbajnok lett éppen őt megelőzve.

„Unom, hogy csak körbe-körbe autókázunk” – közölte csapatfőnökével, Bernie Ecclestone-nal az 1979-es Kanadai Nagydíj edzését követően, és ezzel azonnali hatállyal bejelentette visszavonulását. A következő két évben csak a légitársaságával foglalkozott, majd 1982-ben visszatért, és két év múlva harmadszor is világbajnok lett.

„Feladni? Az valami olyasmi, amit egy Lauda sohasem tesz” – életfelfogása tömören, nyilván a '76-os japán futam előtti időkből.

„Ezzel védem meg magam attól, hogy hülye emberek hülyén bámuljanak rám” – a legendássá vált piros sapkája valódi funkciójáról.

„Azokban az időkben baromira idegesített, hogy az emberek nem néztek a szemembe. A filmet megnézve aztán be kellett, hogy lássam, igazuk volt” – arról, hogy milyen volt önmagát látni a Hajsza a győzelemért című filmben, amely a James Hunt elleni, 1976-os világbajnoki címért vívott csatájáról szólt.

 

2020.02.20 18:47:46

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel alatt délelőtt leállt az autó, amelyben utána motor cseréltek, de így sem működött tökéletesen.

2020.02.19 22:44:30

F1 H. L.

A finn az utolsó órában állt az élre, majd nem sokkal később az első piros zászlós szakaszt is előidézte a 2. tesztnapon.

2020.02.17 17:16:27

F1 ZSOLDOS BARNA

Hogyan lehet felpezsdíteni a sportágat, miután a másfél órás monoton körözgetés már a kemény vonalas rajongókat sem érdekelte?

2020.02.18 21:27:13

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A leggyorsabb és legtöbb kört is a W11-es teljesítette • A Ferrarinál többször is technikai gond adódott.

2020.02.10 18:04:54

F1 ZSOLDOS BARNA

A tökéletes sikergépezetté váló Ferrari dominanciája példa nélküli volt a sportágban.