F1: új időmérős ötlet, megbukott rendszer térhet vissza

Vágólapra másolva!
2016.04.03. 14:23
Vasárnap másfél órán át tárgyaltak az F1-es csapatok Bernie Ecclestone-nal, Jean Todttal és a Pirellivel, de nem tudtak megegyezni arról, milyen időmérővel döntsék el a rajtsorrendet a két hét múlva esedékes Kínai Nagydíjon. Két dolog biztos: nem térnek vissza a tavalyi rendszerre, illetve nem erőltetik tovább az Ausztráliában és Bahreinben bedőlt új szisztémát és annak változatait. Christian Horner elárulta, mi az egyik terv.

A csapatvezetők többsége csak annyit árult el, hogy három változat maradt a pakliban, ezek közül csütörtökön választják ki, melyiket alkalmazzák Kínában.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, melyik ötletet támogatja leginkább Todt és Ecclestone: a három szakaszban mindenkinek két mért kört kell mennie, és ezek időeredményének átlaga (vagy összege) rangsorolja őket.

„Kicsit jobban hasonlít a tavalyi rendszerre, de mozgalmasabbak lesznek a szakaszok” – fogalmazott Horner.

Korábban 2005-ben alkalmaztak olyat, hogy két kör összideje rangsorolt (akkor egyesével mentek a pályára az autók), de hat verseny után, a szezon közben megváltoztatták a rendszert. Ráadásul ez a szisztéma elsősorban a mozgalmasabb időmérőre törekszik, nem pedig arra, amiért a megbuktatott rendszert kitalálták: a kiszámíthatatlanabb rajtrácsra. Ha két kör átlaga számít, inkább érvényesül a papírforma, mert amíg eddig elég volt egy bravúros gyors kör valakinek a meglepetéshez, most kettőt is kellene mennie belőle.

Ezek után egyesekben az a kérdés is felvetődött, hogy ezzel az egész időmérős cirkusszal Ecclestone csak le akarja vinni az F1-es részvények árát, hogy olcsón visszavásárolja a CVC-től, és néhány év múlva, amikor rendbe rakják a sportágat, megint jó drágán eladja…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik