F1: tíz év után újra címet nyerne – megérkezett az új Ferrari!

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.02.22. 15:28
null
Megérkezett az SF71-H
A Mercedest követően a Ferrari is bemutatta új konstrukcióját, amely az SF71-H kódjelet, és az elmúlt évtizedek egyik legvörösebb festését kapta. A Scuderia Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel a volán mögött a csapat történetének harmadik leghosszabb nyeretlenségi sorozatát megtörve, 2008 után először hódítaná el a konstruktőr-világbajnoki címet.

Az olasz istálló bár tavaly csökkentette a Mercedes fölényét, és sokszor tűnt úgy, hogy összességében a legjobb autóval gurult a pályára, mégis cím nélkül zárta a szezont. Az olaszok legutóbb 2008-ban ünnepelhettek konstruktőri bajnokságot, míg az egyéni kiírást eddig utoljára egy évvel korábban, 2007-ben zárta az élen, Kimi Räikkönen révén.

Azóta 2010-ben, illetve 2012-ben került a legközelebb a gárda a diadalhoz, azonban mind a két esetben a jelenleg már a maranellóiakat erősítő Sebastian Vettel foszlatta szerte Fernando Alonso reményeit.

A német 2015-től alkot szétválaszthatatlan duót a vörös színekben idáig utolsóként megkoronázott Räikkönennel. Ők ketten az előző idényben összesen háromszor sajátították ki az első rajtsort, amire a 2008-as csapat-vb megnyerése óta nem volt példa.

Mindazonáltal a versenyzői felállás változatlansága nem terjed ki a teljes alakulatra, hiszen a 2016-os aerodinamikai részlegen lezajlott 2016-os átszervezés után 2017 nyarán a motorrészlegen is változtattak. Az erőforrásokért felelős vezetőt, Lorenzo Sassit Corrado Iotti váltotta a pozícióban.

A szakemberváltás szemléletváltást is hozott magával, mivel Iotti vezetésével az istálló egy új hengerfejen dolgozik, amely a Mercedes egyik legerősebb területén – az időmérős motormódbanhozna előrelépést, igaz, az új alkatrész bevetésére még várni kell. Ennek oka egészen egyszerű, ugyanis az idei évtől egy motornak már hét Grand Prix-t kell kibírnia, a Ferrarinál ezért úgy határoztak, hogy egészen addig nem alkalmaznak új elemet, amíg meg nem bizonyosodnak annak megbízhatóságáról.

Kérdés azonban, hogy a biztonsági játszma mennyire lesz kifizetődő a lóerőkért vívott harcban. Mindenesetre egy óvatosabb stratégia tavaly különbséget jelenthetett volna az egyéni bajnokságban, hiszen Vettel több olyan helyzetet is kivédhetett volna, amely végül elvette minden esélyét arra, hogy a Scuderia színeiben először felülhessen a sportág trónjára.

Eközben a mezőnyben rangidős Räikkönen teljesítményét több kritika is érte az elmúlt szezonokban. A finn a 2013-as Ausztrál Nagydíj óta nem állhatott fel a dobogó legfelső fokára, míg tavaly átlagosan 0.276 ezreddel maradt el márkatársától a kvalifikáción. Márpedig az ötödikre hajtó Vettelnek és a konstruktőriért áhítozó csapatnak egy erős Jégemberre is szüksége lesz a címekért vívott csatában.

Mindkettejük munkáját fogja segíteni a Toro Rossótól véglegesen menesztett Danyiil Kvjat, aki az istálló új fejlesztő pilótája lett, miközben a szponzorok miatt megváltozott az autó festése is. Az SF71-H a Santander távozása után az elmúlt évtizedek egyik legvörösebb festését kapta, miközben elődje továbbfejlesztéseként tartják számon.

A Ferrari új autója (Fotó: Ferrari)
A Ferrari új autója (Fotó: Ferrari)

A Maranellóban bemutatott, megváltozott négykerekű már vasárnap pályára gurul Barcelonában, ahol és amikor az előzetes tervek szerint a Force India leplezte volna le az autóját. Azonban a 2017-ben negyedik helyen végző gárdának így hétfőre kellett csúsztatnia a saját eseményét.

A filmes napon egyébként legfeljebb 100 kilométert tehet meg a Ferrari, amelynek volánja mögött a mezőny legtapasztaltabb párosa foglalhat helyet, hiszen az átlagot nézve a Scuderia vág neki a legkorosabb (34 év) kettőssel a Formula–1 69. idényének.

Holnap a McLaren rántja le a leplet új konstrukciójáról, az MCL33-ról.

 

Felülnézetből az új versenygép (Fotó: Ferrari)
Felülnézetből az új versenygép (Fotó: Ferrari)
Így néz ki szemből az SF71-H (Fotó: Ferrari)
Így néz ki szemből az SF71-H (Fotó: Ferrari)
2018-AS TESZTEK
IDÉNY ELŐTT
Február 26–március 1.
Barcelona
Március 6–9.
Barcelona
IDÉNY KÖZBEN
Május 15–16.
Barcelona
Július 31–augusztus 1.
Hungaroring

 

 

Legfrissebb hírek

Norris felül az F1 trónjára Katarban, vagy az utolsó nagydíjra tolódik a bajnokavatás?

F1
19 órája

Mick Schumacher előrehaladott tárgyalásokat folytatott a Cadillackel

F1
2025.11.26. 19:02

Adrian Newey lesz az Aston Martin új csapatfőnöke – hivatalos

F1
2025.11.26. 18:01

F1: hármas holtverseny a szezonzáró előtt? – így állhat a három bajnokesélyes azonos pontszámmal az utolsó futamot megelőzően

F1
2025.11.25. 12:59

Nemzetközi F1-sajtóvisszhang: McLaren-dráma Vegasban, „földrengés” a világbajnokságban

F1
2025.11.24. 10:19

Las Vegas-i győzelme után csodatételre készül Verstappen

F1
2025.11.24. 06:41

Kép: „Igen, séf” – Kós Hubert ott volt Las Vegasban az F1-es nagydíjon, Gordon Ramsay-vel is találkozott

Úszás
2025.11.23. 13:30

Lewis Hamilton: Ez életem legrosszabb idénye

F1
2025.11.23. 12:12
Ezek is érdekelhetik