Sauber-újonc zárt az élen Räikkönen előtt Jerezben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.03. 08:42
null
Nemcsak a sebesség, hanem a színkombináció miatt is jól áll a lágy gumi a Saubernek és Nasrnak
A harmadik jerezi F1-es tesztnapon is a Ferrari-motoros autók voltak a leggyorsabbak, de ezúttal nem a gyári Ferrari zárt az élen, hanem a Sauber, amelyben Felipe Nasr 1:21.545 perces kört futva utasította maga mögé riválisait az időlistán. A megtett körök tekintetében, amire igazán oda kell figyelni az első teszten, ezúttal is a Mercedes volt a leghatékonyabb, Nico Rosberg 150-et abszolvált, két nap alatt több mint négy versenytávot teljesített. Rajta kívül Carlos Sainz Jr. és Nasr is túljutott 100 körön. A McLaren-Honda napja jobb volt, mint a korábbiak, még úgy is, hogy Fernando Alonso délután nem tudott kijönni a pályára.

Felipe Nasr kicsúszása miatt egy ideig piros zászlóval szüneteltetni kellett a jerezi teszt harmadik napját, de a Sauber ezt leszámítva kedden is műszaki hiba nélkül működött, a brazil 108 kört tett meg az autóval, az időlistán pedig lágy gumis gyors körével mindenki mást maga mögé utasított.

Az első két naphoz hasonlóan ezúttal is a két Ferrari-motoros autó volt a leggyorsabb, a Ferrari Sebastian Vettel után Kimi Räikkönennel is nagyon gyors volt. Olaszországi pletykák szerint a Scuderia máris nyert 80 lóerőt a tavalyi motorjához képest, és a két csapatnak Jerezben azt kell tesztelnie, hogy valóban javult az autó.

A legtöbb megtett kör ezúttal is a Mercedesé, Nico Rosberg a vasárnapi 157 köre után kedden 151-et tett meg, ez több mint 1300 kilométer, azaz négy versenytáv… A világbajnok istálló úgy is elégedett lehet, hogy Rosberg autója egyszer elektronikai hiba miatt leállt a pályán, és ezt követően egy ideig a boxban kellett vesztegelnie.

A Mercedes mögött a két másik Mercedes-istálló, a Williams és a Lotus végzett, Pastor Maldonado hétfő után kedden is későn kezdett, de 96 megtett körrel kárpótolta magát és csapatát.

Utána jött a két renault-s csapat. Carlos Sainz Jr. 136 kört tett meg, és gyorsabb volt, mint a Toro Rosso másik újonca, Max Verstappen hétfőn. Daniel Ricciardo Danyiil Kvjat hétfői szárnytörése után új első légterelőt kapott, de sokáig nem tudott mit kezdeni vele, reggeli öt köre után ugyanis órákig várt a boxban, amíg motort cseréltek az RB11-ben, s csak az utolsó órákra jött vissza – ezalatt viszont 48-ra növelte körei számát a fekete-fehér autóval.

Így a megtett körök és a legjobb köridők tekintetében is a McLaren-Honda lett az utolsó, de már annak is örülnek az istállónál, hogy a vasárnap és hétfőn összesen megtett 12 kör után Fernando Alonso 32-ig jutott. Ám délben a hűtővíz elfolyt a motorból, ki kellett cserélni a hajtóművet, így a spanyolnak már nem volt ideje kimenni a pályára.

A záró nap Jenson Buttoné, a keddiek közül csak Felipe Massa és Räikkönen marad az autóban szerdán is.

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
3. NAP

1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (108 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.750 (92)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:21.982 (151)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.276 (71)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:22.713 (96)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.187 (136)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.901 (48)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

A JEREZI TESZT (a napi összefoglaló az eredményre kattintva érhető el)
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
1. Vettel 1:22.620
1. Vettel 1:20.984
1. Nasr 1:21.545
A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
MERCEDESRosberg
Hamilton
Rosberg
Hamilton
RED BULL
RicciardoKvjat
Ricciardo
Kvjat
WILLIAMS
Bottas
Bottas
Massa
Massa
FERRARI
Vettel
Vettel
Räikkönen
Räikkönen
McLAREN
Alonso
Button
Alonso
Button
TORO ROSSO
Sainz
Verstappen
Sainz
Verstappen
LOTUS
MaldonadoMaldonado
Grosjean
SAUBER
Ericsson
Nasr
Nasr
Ericsson

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

17.00 Maldonado leálló Lotus-Mercedese vetett kicsit korai véget a gyakorlásnak.

16.59 Piros zászló az utolsó percben, csak hogy ne legyen sima a vége.

16.58 Az utolsó percekben Maldonado a leggyorsabb a pályán 1:24-es köreivel.

16.55 Nasr is túl a 100 körön, a kicsúszásától eltekintve kiváló napja van a megbízható Sauberrel.

16.50 Rosberg túl van az 1300 kilométeren két nap alatt, ez több mint négy versenytáv.

16.49 Már Massa is a pályán, a jerezi teszten először heten vannak kint egyszerre.

16.47 A hajrára csak Massa és a programját műszaki hiba miatt délben befejező Alonso nem jött ki a pályára.

16.46 Räikkönen újra a pályán, 80 kör felett jár a Ferrarival.

16.45 Rosberg 145 megtett kör után megállt a boxban, Ricciardo jó részidőket teljesítve köröz a pályán, de legjobbját még nem tudta megjavítani.

16.40 Jerezben sokkal fontosabb az időeredményeknél, hogy ki mennyi kört tesz meg. Rosberg a Mercedesszel ma már 141-nél jár a vasárnapi 157 után.

16.39 A Ferrari-motoros autók tavaly a 12 tesztnapból csak az elsőt zárták az élen, a többi a Mercedes-motort használó csapatoké lett. Az idén kettőből kettő a Ferrarié, és a harmadik napon is úgy tűnik, az övé lesz az első két hely.

16.37 Most Massa a leggyorsabb a pályán, 1:24-es körök sorozatát futja.

16.34 Nasr hosszú menetet teljesít, ezt a Sauber a Twitteren megerősítette.

16.29 Nasr, Räikkönen, Rosberg és Maldonado rója a köröket. A Sauber brazilja továbbra is az élen 1:21.545-ös időeredményével, amit lágy gumikon ért el.

16.25 A Red Bill így is 33 körig jutott, azaz többnél jár, mint a McLaren.

16.23 Végül az ausztrál megunta, elvette a gázt, és lemaradt a finnről. A kör végén a boxba hajtott a Red Bull-Renault-val.

16.22 Räikkönen nem engedi el Ricciardót (mint Alonsót és Rosberget korábban), az ausztrál sem lassít, hogy helyet hagyjon maga előtt, így továbbra is szorosan egymás után haladnak.

16.19 Maldonado 1:22.7-re javít, de még az ötödik.

16.18 Ricciardo már a hatodik kört tölti szorosan Räikkönen mögött, kényelmesen megfigyelheti a Ferrarit.

Button ma kívülről szemlélte az eseményeket, szerdán újra autóba ül – van remény a McLaren-Hondánál
Button ma kívülről szemlélte az eseményeket, szerdán újra autóba ül – van remény a McLaren-Hondánál

16.16 Rosberg 1:21.982-vel először 1:22 alatt a jerezi teszten. A 127. köre volt.

16.14 Räikkönen Ricciardo előtt halad a pályán, azt ausztrál gyorsabb, hamarosan utoléri a Ferrarit. Az utolsó órák a körszámok növelésével telnek, mindenki nagyon hatékonynak tűnik, Maldonado már 70 fölött jár a Lotusszal, s a Ferrari is a felé közelít.

16.11 AZ ÁLLÁS

1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (83 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.750 (66)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:22.047 (125)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.276 (63)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:22.950 (71)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.187 (110)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.901 (23)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

16.04 Néhány ezredet javított Ricciardo, de még mindig a 7. a Red Bull-lal. Csak Alonso McLaren-Hondáját előzi meg, amelyet dél óta nem láttunk.

16.00 Ricciardo újra a pályán a Red Bull-lal. Az utolsó óra kezdődik.

15.56 Sainz keveset javított, 1:23.187-re faragta legjobbját.

15.55 Alonso a Twitteren írta, hogy elégedett a jerezi teszttel.

15.54 Sainz és Massa lágy gumikon a pályán – veszélyben Nasr első helye?

Az aero festék zöldes árnyalatot adott a Red Bullnak
Az aero festék zöldes árnyalatot adott a Red Bullnak

15.52 Sainz túl a száz körön, a spanyol a boxba hajtott a Toro Rossóval. Neki, mint a ma autóba ülők közül Massán és Räikkönenen kívül mindenkinek, a következő tesztnapja Barcelonában lesz.

15.49 Maldonado nagyon igyekszik a lágy gumikon, a sikánt elmérte, így a menekülőútra kényszerült.

15.43 Maldonado újra lágy gumikon jött ki, Ricciardo is elhagyta a depót, a motorjának koránt sem volt jó hangja. A Red Bullnál is visszaüt az extrém szűkre szabott motortér, nem csak a McLarennél.

15.41 Nagy a mozgás, Räikkönen, Massa és Sainz is javított legjobbján.

15.40 AZ ÁLLÁS

1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (83 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.750 (56)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.276 (50)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:22.810 (121)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:22.950 (35)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.417 (96)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.920 (12)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

15.35 Maldonado 1:22.9-cel feljött a 4. helyre. A venezuelai a lágy gumikat használja.

15.33 Rosberg már a 120. körében jár, ennyit csak ő tett meg, még az első napon, amikor 157-tel zárt. Maldonado is a pályán.

15.21 Rosberg 1:22.0-val feljött a második helyre.

15.17 Räikkönen, Massa és Rosberg a pályán, mind közepesen kemény gumikon.

15.12 A Sauber ugyan lágy gumikon futotta legjobb köreit ezen a teszten, teljesítménye így is biztató. Nasr áll az élen, igaz, legutóbbi körei 1:30 perc körül voltak. Most senki sincs a pályán.

15.09 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egy-két hete azt mondta, szerinte Adian Newey 2015-ben öt-hat versenyre utazik el, most Jerezben azt közölte, hogy a futamok felén tervezi, hogy a helyszínen követi az eseményeket. Ez azt jelenti, hogy valami nagyon rossz vagy nagyon jó a Red Bullnál – egyelőre nem tudni.

15.00 Két óra maradt a mai tesztnapból. Massa szerint nagyon jó állapotba került a pálya.

14.55 AZ ÁLLÁS

1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (74 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:22.351 (54)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:22.810 (109)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.665 (47)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.920 (12)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:24.215 (45)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:24.473 (90)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

14.50 Most csak Nasr van a pályán.

Räikkönen Ferrarija mindenféle műszer nélkül
Räikkönen Ferrarija mindenféle műszer nélkül

14.43 Nasr a lágy gumikon száguldó Sauberrel 1:21.545-öt ment, már gyorsabb, mint hétfőn.

14.42 Räikkönen már gyorsabb, mint Vettel az első napon (1:22.620). A hétfői 1:20.984-től még azért elmarad.

14.40 Räikkönen 1:22.351-gyel közepesen kemény gumikon át is vette a vezetést. Massa ezzel egy időben bejött 1:24 alá, a 4. helyre.

14.38 A Ferrari hosszú szünete után Räikkönen is visszatért a pályára.

14.30 Maldonado javított a legjobbján, de még 1:25-ön kívül van.

Művészi kép Ricciardóról: a sisak alatt egy nevető ausztrál lappang
Művészi kép Ricciardóról: a sisak alatt egy nevető ausztrál lappang

14.22 Nasr is belehúzott, 1:22.750-nel az élen.

14.21 Ricciardo újra a pályán, és máris 1:24 alatt: 1:23.920-szal tért vissza a motorcsere után.

14.17 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:22.810 (105 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:23.754 (58)
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.074 (44)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:24.896 (39)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.101 (74)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.561 (35)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

14.08 Räikkönen civilben (mármint nem kezeslábasban, hanem „pihenő” Ferrari-felszerelésben) járkál a paddockban, talán a Ferrari napja is véget ért?

14.05 Rosberg újra pályán a Mercedesszel, és hogy jelezze, nincs gond a kocsival, 1:22.810-zel az élre állt.

Alonsónak jó délelőttje volt, de délután nem tud kimenni a pályára
Alonsónak jó délelőttje volt, de délután nem tud kimenni a pályára

14.04 Bár a csapatoknak legfeljebb akkor számítanak az időeredmények, ha jók és még lelkesebb munkára serkentik a munkatársakat, meg kell jegyeznünk, Alonso biztosan az időlista alján zárja a napot.

14.01 Még McLaren: „Fernando vette észre a kivezető körében, hogy valami nem stimmel. A hibás alkatrészeket ki tudjuk cserélni a szerdai tesztelésig.”

14.00 A Red Bull ugyanakkor örömmel számolt be róla, hogy Ricciardo autójába bekerült az új motor, így az ausztrál hamarosan visszatérhet a pályára.

Alonso és Rosberg – amikor még ment a McLaren
Alonso és Rosberg – amikor még ment a McLaren

13.58 Alonso napja véget ért. „A hűtővíz nyomása leesett, ezért ki kellett vennünk a motort az autóból kivizsgálásra. A mai nap körözése véget ért” – közölte a McLaren a Twitteren.

13.55 Nasr rövid boxlátogatás után visszatért a pályára, és 1:23.754-re javította a nap legjobbját.

13.54 Rosberg Mercedesében a motor elektronikus vezérlő egysége hibásodott meg – árulta el Paddy Lowe műszaki vezető.

13.50 Massa és Sainz rója a köröket. A Red Bullról kiderült, hogy motorhiba miatt áll. Van első légterelő, de most a Renault hajtóműve nem megy. 2014 után ismét átkozhatják Jerezt.

13.43 Massa 1:25 alatt a Williamsszel, a 4. helyen áll.

13.42 Verstappen tavaly pénteki szabadedzéseken és az idény végi abu-dzabi teszten is ment a Toro Rossóval, van összehasonlítási alapja. „Még csak az alapokat próbáljuk beállítani, nem a teljesítményre hajtunk, de jó érzés vezetni az autót. Nekem is sokat kell tanulnom, erre vannak a tesztek. A Renault első lépése nagyon jót sejtet, kijelenthetem, biztató a helyzet” – értékelte napját Verstappen.

13.40 A Toro Rosso újoncainak idei csatája Jerezben kezdődik.Sainz 1:25-ös vasárnapi nyitása után Max Verstappen hétfőn 1:24.167-tel zárta a napot. A spanyol egy másodpercre van ettől.

Nasr fél kettőkor az élre tört a Sauberrel
Nasr fél kettőkor az élre tört a Sauberrel

13.33 A brazil nem teketóriázik, a válasza 1:24.052 – ezzel átvette a vezetést! Közepesen kemény gumikat használ.

13.32 Sainz 1:25.1-es körével megelőzte Nasrt.

13.30 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.074 (44 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.770 (93)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:25.291 (39)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.352 (57)
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:25.365 (27)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:25.561 (32)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

13.25 Maldonado a pályán, miközben Massa és Nasr a boxba, Sainz onnan kifelé tart.

13.20 A riválisok kicsit fellélegezhetnek, a Mercedes addig sem köröz, amíg a garázsban vizsgálják. Van mit behozni…

A SKY SPORTS ELKAPTA NIKI LAUDÁT, AMINT A PÁLYA MELLETT KÖNNYÍT MAGÁN

13.12 1:24.074 a Ferrari finnjétől.

13.10 Räikkönen 1:24.197-re javította a nap legjobbját.

13.09 Massa első jó mért köre a slick gumikon 1:25.794, ezzel az 5.

13.07 A Sauberen megjelentek az első új alkatrészek, amelyek megérkeztek a svájci központból.

Ricciardo arcáról egy rossz tesztnap sem törölheti le a nevetést
Ricciardo arcáról egy rossz tesztnap sem törölheti le a nevetést

13.04 Rosberg megint bőven túl van a versenytávon. Zöld a lámpa a boxutca végén, Raikkönen és Nasr a pályán.

13.00 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:24.357 (39 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.770 (93)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.352 (54)
4. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:26.824 (18)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:35.127 (30)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)
8. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (14)

12.53 Elindult a platós kocsi a Mercedesért.

12.52 A Mercedes hétfőn Hamilton alatt is leállt, a hűtésrendszerrel volt baj.

12.49 Rosberg Mercedese leállt, piros zászló.

12.48 Sainz és Rosberg a pályán, mindketten 1:26-os köröket futnak.

Maldonadónak tetszik az idei Lotus: „A tavalyinál egyébként is csak jobb lehet
Maldonadónak tetszik az idei Lotus: „A tavalyinál egyébként is csak jobb lehet

12.44 Sainz 1:25.352-re javított, a nap nem nagyon bukkan elő a felhők mögül.

12.38 Räikkönen, ahogy reggel Alonsót, most Rosberget is úgy engedte el, hogy a sikánba nem fordult be, hanem a menekülőutat használta. Utána a boxba is hajtott.

12.37 Rosberg Räikkönent üldözi, szorosan egymás után halad a két autó.

12.35 A McLaren ebédszünetet tart, Alonso és a csapat is elégedett Twitter-bejegyzésben emlékezett meg a 32 körös délelőttről.

12.34 Másodikra 1:24.357-et, amivel megint az élre állt.

12.33 Räikkönen is kijött, és elsőre 1:25.0-t ment.

12.31 Rosberg most egyedül köröz a pályán, 1:24.770-re javította a nap legjobbját.

12.26 A Sauber ebédszünetet tart. A Williamsnél Massa az autóban ülve várja, hogy visszaküldjék a pályára.

12.25 A Lotus még a 2014-es Mercedes-motort használja, a fejlesztett változatot csak a gyári csapat és a Williams kapta meg a jerezi tesztre.

12.24 Továbbra sincs arra utaló jel, hogy Ricciardo kijönne a pályára a Red Bull-Renault-val. Sainz 1:26-os körök sorát futja a Toro Rossóval, Maldonado eredményei visszaestek 1:26.8-as köre óta.

Azért is tesztelnek Spanyolországban a többségében angliai csapatok, mert Silverstone jelenleg így néz ki
Azért is tesztelnek Spanyolországban a többségében angliai csapatok, mert Silverstone jelenleg így néz ki

12.20 Véget ért Rosberg versenyszimulációja.

12.19 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.064 (76 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.067 (32)
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:26.235 (31)
4. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:26.824 (7)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:35.127 (30)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)
8. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (12)

12.15 Tovább gyorsul a Lotus, már 1:28 alatt jár.

12.13 Maldonado 1:28.368-cal mutatkozott be.

12.12 Massa is kijött, hogy hozzátegyen eddigi 10 köréhez.

12.11 Sainz három ezreddel maradt el a Mercedes-pilóta köridejétől, Maldonado is a pályán.

12.10 Rosberg gumijai nem kopnak, de ahogy fogy az üzemanyag a Mercedesből, úgy gyorsul. 1:26.064-gyel az élen.

12.08 Rosberg fél tizedre megközelítette Räikkönen legjobbját.

12.03 Räikkönen 1:26.418-cal az élre állt, majd 1:26.235-tel növelte előnyét a versenyszimulációjára összpontosító Rosberggel szemben.

12.02 Miközben Rosberg köröz, csapattársa, Hamilton a hétfői nap után nem mutatta ki lelkesedését amiatt, hogy hónapok után először ismét autóba ült. „Nem volt valami izgalmas nap. Az autó ugyanolyan, mint a tavalyi, csak nagyobb a leszorító ereje” – mondta kissé unottan a világbajnoki címvédő.

12.00 Räikkönen 1:27.093-mal a második helyen, Alonso újra a boxban.

11.58 Alonso újra a pályán. Az, hogy többen vannak a lelátókon, mint hétfőn (de persze kevesebben, mint vasárnap), egyértelműen annak tulajdonítható, hogy Alonso is a pályán van.

11.56 Rosberg legutóbbi köre 1:26.457, Räikkönen újra a pályán.

11.54 Massa újra a pályán. A Williamset sem sokat láthattuk eddig.

11.53 Alonso tesztjére kilátogatott édesapja is, a pálya mellől figyeli a McLaren-Hondát.

Alonso alatt végre beindult a McLaren-Honda, délelőtt 32 kört tett meg a spanyol
Alonso alatt végre beindult a McLaren-Honda, délelőtt 32 kört tett meg a spanyol

11.50 Rosberg 1:26.786-ra javított.

11.49 A Lotus a próbaköre után a pálya teljes felszáradásáig várna a hosszabb menetével. A Red Bull is így gondolkozik Kvjat hétfői szárnytörése után. Vagy más a baj?

11.45 Rosberg versenyszimulációt hajthat végre. Az intermediate-eken kezdett, gyors kerékcsere után a kemény slickeken fut 1:27-es köröket. Sainz közepesen kemény gumikon futotta gyors körét.

11.44 A McLaren tweetje: „Fernando a boxban néhány remek kör után. A McLaren-Honda visszatért az eredménylistára.”

11.41 Rosberg már 1:27.073-nál jár, Sainz feljött a 2. helyre a Toro Rossóval (1:27.8).

11.40 Ricciardo Red Bullja kora reggel óta nem mozdul, Helmut Marko és Dietrich Mateschitz tulajdonos megérkezett Jerezbe, hogy megnézze, hogy áll a csapat a teszteléssel.

11.39 Nasr először a pályán a Sauberrel a kicsúszása óta, Rosberg 1:27.400-ra javított.

11.38 Rosberg 1:27.676-tal visszavette az első helyet a Ferraritól, Räikkönen a boxba hajtott.

11.36 AZ ÁLLÁS

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:28.137 (24 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:28.219 (48)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:35.127 (22)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (31)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:36.868 (24)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (8)

11.34 Rosberg 82 ezredre megközelítette Räikkönen legjobbját.

11.32 Räikkönen újabb legjobbja 1:28.137, Rosberg fél másodperccel maradt el tőle új kemény gumikon.

11.30 Alonso a boxba is követte Rosberget, egyszerre álltak ki.

11.28 Räikkönen is kezdi felfedezni, amit Vettel az előző két napon élvezhetett, már 1:29.228 a legjobbja. A pálya még messze nem tökéletes, ezért a 8 másodperces különbség.

11.26 Räikkönen 1:31.200 perces körrel az élen. Alonso a pályán tapad Rosbergre, valamivel gyorsabb a Mercedesnél.

11.25 A venezuelai egy kört tett meg. Räikkönen a közepesen kemény slickeken 1:33.454-gyel feljött a 2. helyre.

Kedden Maldonado hajtott ki utolsóként a pályára
Kedden Maldonado hajtott ki utolsóként a pályára

11.22 Maldonado és a Lotus ma először hajtott ki a pályára. A Red Bullt Ricciardo korai körei óta nem láttuk.

11.17 Rosberg a célegyenes végén megelőzte Alonsót, aki bőven hagyott helyet a Mercedesnek.

11.14 Alonso 1:35.553-ra javított, úgy tűnik, semmi baj a motorral. S a legfontosabb, hogy gyűjti a köröket, már bőven túl van húszon.

Még mindig Rosberg az élen a Mercedesszel
Még mindig Rosberg az élen a Mercedesszel

11.11 Az intermediate gumik miatt a száradó pályán a célegyenesben mindenki a vizes foltokat keresi, így cikázva haladnak el a boxok előtt.

11.10 Alonso elhagyta a depót, motorja ezúttal a tegnapi hangokat idézte. Nem jó jel.

11.07 Räikkönen már a negyedik 1:36.4-gyel.

11.06 Rosberg és Räikkönen is intermediate gumikon száguld, ami furcsa a száraznak tűnő pályán. Hasonló, 1:37-1:38-as köröket futnak.

11.04 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:33.059 (27 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:35.127 (22)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:36.868 (18)
5. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:37.070 (11)
6. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:37.108 (19)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (8)

11.02 Räikkönen már Alonso előtt, 1:37.0 az eredménye.

11.00 Nasr autója sértetlen, hamarosan visszajöhet a kavicságyba tett kitérőt követően.

10.59 Megvan: 1:37.342 a finn első időeredménye.

10.57 Räikkönen pályán a Ferrarival – meglesz vajon az első mért köre?

10.55 Alonso a célegyenesben a mérőpontnál 258-cal ment, Rosberg 262-vel. A mai csúcs Massáé 273-mal.

ALONSO McLAREN-HONDÁJA MA – ALAKUL A HANG

10.49 Alonso, Rosberg és Sainz a pályán.

10.47 Szabad a pálya. Bár a Sauber tavaly pontot sem szerzett, s 10. lett a konstruktőr-világbajnokságban, szerelői ugyanúgy paravánnal és lepellel rejtik el a platós kocsin visszaérkező autó finomságait, mint az élcsapatok.

10.46 „Nagyon bonyolult a hajtómű, tudtuk, hogy nehéz lesz a kezdet. Sokáig próbálták megoldani a gondokat, hétfő délután fontos volt az utolsó köröm, amelyen meggyőződhettünk róla, hogy rendben lesz az autó a harmadik és a negyedik napra – mondta Jenson Button hétfő este a McLarenről. – Tavaly a Red Bull is küszködött az első teszten, Ausztráliában pedig a második volt a kizárása előtt. Nagyon összetett a hajtómű, lenyűgöző, milyen kis helyre sikerült bezsúfolni, ki tudja, lehet, egy csapásra kiderül, milyen hatékony, ha egyszer nyolcvan napot megyünk egy nap alatt.”

Alonso mai körszáma jó irányt mutat.

10.41 A Mercedes a Twitteren jelzi, Rosberg már nagyon menne, nem érti, mire kell eddig várni. A platós kocsi már a box felé tart Nasr autójával.

10.37 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:33.059 (19 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:35.127 (22)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:36.868 (14)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:37.407 (13)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (8)

Nasr Sauberje a kavicságyban, piros zászlóval kellett megszakítani a tesztet
Nasr Sauberje a kavicságyban, piros zászlóval kellett megszakítani a tesztet

10.32 A platós kocsi úton van a Sauberért. Sokkal kevesebb a feladata, mint tavaly. A Sauber a második autó ezen a teszten, amelyet be kell hozni, vasárnap Sainz Toro Rossójáért kellett menni.

10.30 A csapat elégedett volt azok után, hogy az első két napot az időlista második helyén zárta, és az autó is tökéletesen megbízható volt. A mostani kicsúszás ellenére sokkal jobb a kezdés, mint tavaly ilyenkor, amikor a fékeket nem tudták beállítani. A csapat eddigi legjobb körideje 9 másodperccel jobb, mint a 2014-es Jerezben.

10.27 Nasr a kavicságyba csúszott a Sauberrel, piros zászló.

10.26 Alonso ismét a pályán.

10.24 A Lotus a telemetria meghibásodásával küszködik, nem tudta megmondani, mikor hajthat Maldonado a pályára.

10.22 Sainz próbált meg végrehajtani egy rajtgyakorlatot, de Nasr pont akkor ért mellé, amikor elindult, így a spanyol nem tudott rendesen kigyorsítani.

10.19 A helyszínen tartózkodók közül szinte mindenkinek úgy tűnik, hogy az idén hangosabbak a motorok, mint egy éve. Andy Cowell, a Mercedes motorokért felelős vezetője szerint ezt csupán azzal lehet magyarázni, hogy régen hallottak F1-es autókat, mert semmit sem tettek annak érdekében, hogy hangosabbak legyenek.

10.14 „Végre lassan eltűnik az éjszaka esett esővíz a pályáról, ideje már slick gumikon körözni” – írta a Mercedes a Twitterre.

10.13 Alonso már most annyi körnél jár, mint a McLaren az első két napon összesen.

10.11 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:33.059 (16 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:35.127 (16)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:36.868 (6)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:37.407 (12)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (8)

10.07 Rosberg és Nasr a boxban, csak Alonso köröz, körről körre lassul a zöld festésű gumikon, de a Honda-motor hangja egyáltalán nem lóg már ki a sorból, és az előző napok után zsinórban öt mért kör hatalmas eredmény!

Massa ma köröz először a 2015-ös Williamsszel
Massa ma köröz először a 2015-ös Williamsszel

10.02 Alonso következő köre lassabb, Rosberg slick gumikért a boxba hajtott, majd folytatta.

10.01 Alonso 1:37.407-es köre a legjobb a McLaren-Hondától ezen a teszten. Rosberg és Nasr van még a pályán. A Mercedesen is intermediate gumik vannak.

9.57 Alonso a pályán (intermediate abroncsokon), Nasr a lágy gumikon jött ki. Mindkét Sauber ezeken érte el legjobb körét az első két napon, szemben a többiekkel.

9.55 A hideg időben és szélcsendben nagyon lassan szárad a pálya. Ezért lassabbak több mint tíz másodperccel, mint az előző napokon.

9.52 Nasr majdnem kicsúszott a négyes kanyarban, de továbbment, és 1:35.1-re javította saját legjobbját. Massa és Raikkönen mindegyik körében a boxutcán hajt végig, így nem mérik a köreiket.

9.50 Rosberg és a Mercedes hétfő este rossz híreket kapott, Bernie Ecclestone ugyanis szinte teljesen letett arról, hogy 2015 júliusában megrendezzék a Német Nagydíjat. Az F1 főnöke szerint reménytelen az ügy, de még próbálkozik.

9.46 Gyors vizit volt, Kimi ismét a pályán, akárcsak Massa, akinek ma reggeli teendője a rajtgyakorlat.

9.45 Mért kört ezúttal sem ment, azonnal a boxba hajtott.

9.44 Räikkönen újra a pályán a Ferrarival.

A ferraris aero-mérőműszer teljes valójában
A ferraris aero-mérőműszer teljes valójában

9.40 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:33.059 (11 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:34.776 (5)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:36.868 (6)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:39.435 (9)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:42.304 (4)
6. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:45.928 (4)

9.39 Ma már csak a Lotust nem láttuk.

9.34 Massa 1:45-tel kezdett.

9.32 Elsőként Räikkönen kockáztatja meg a slick gumikat. Massa remekül sikerült rajtgyakorlattal indította menetét.

9.31 A japánok az előző két nap után is tudtak mosolyogni, a Honda vezetője elmondta, a vasárnap és a hétfő abból a szempontból még nagyon hasznos is volt, hogy szerelőik és mérnökeik intenzíven együtt dolgozhattak stresszhelyzetben a mclarenesekkel, ami sokkal hasznosabb, mintha egymás mellett ültek volna ölbe tett kézzel, és nézik, hogyan köröz az autó…

9.29 Mosolyokat is látni a McLaren dolgozóinál. A pálya még nedves, intermediate gumik vannak az autókon. Sainz majdnem kicsúszott a Toro Rossóval.

9.25 Rosberg 1:33.059-cel az élen. Szárad és gyorsul a pálya.

Räikkönen és a mérőműszer a Ferrarin
Räikkönen és a mérőműszer a Ferrarin

9.24 Räikkönen a Ferrarival nem akart tavalyi csapattársa útjába kerülni, így a sikánnál a menekülőutat választotta, hogy helyet hagyjon a McLarennek.

9.21 Ricciardo 1:34.776-ra javított, Alonso mért körön, a vége 1:42.304.

9.20 Räikkönen a pályán, a Ferrarin műszer méri a levegő áramlását.

9.17 Ricciardo 1:35.289-cel az élre repítette a Red Bullt. Kvjat hétfőn nem ment mért kört. Alonso újra a pályán.

9.16 Nasr 1:40.221-gyel kezdett, immár intermediate gumikon.

9.15 Nem sokáig volt csend, Nasr, Ricciardo és Massa hajtott ki a pályára. A Red Bull új első légterelője hétfő este érkezett meg, Kvjat csak a motor rendszereinek ellenőrzésére alkalmas köröket futott, illetve néhány boxkiállást gyakoroltak vele.

9.14 Rosberg csak egy mért kört ment, megint a boxban van, üres a pálya.

9.12 Danyiil Kvjat önkritikusan nyilatkozott a hétfői kicsúszásáról, amely miatt eltört az első légterelője, és így csonka tesztnapon, első vezetőszárny nélkül próbálgathatta az RB11-est első tesztnapján. „Régóta nem történt velem ilyen, most a legrosszabbkor hibáztam. Nagyon lassan mentem, de hidegek voltak a gumik, úgy éreztem, mintha nem is én irányítanám az autót. Nem minden nap csúszol meg a boxból kivezető körödben. Sokkal nagyobb hibákat is elkövettem már, ez volt a legkisebb balesetem, amelynek viszont a leghátrányosabb következményei lettek. Lapozni kell, szerdán kárpótolom magam és a csapatot” – mondta az orosz.

9.07 Alonso a boxban van a McLarennel, de a próbaköre alatt a Honda-motor hangja sokkal kellemesebben szólt, mint az első két napon mély, rekedt hangon dadogó erőforrás. Persze még mindig nem olyan kifinomult, mint a riválisoké, de az előrelépés „füllel hallható”.

9.05 Rosberg első mért köre 1:49.721 az esőgumikon.

9.03 Rosberg folytatja a körözést, a többiek újra a boxban.

9.02 Räikkönen, Alonso, Ricciardo, Nasr és Sainz is kihajtott az egyelőre vizes pályára.

9.01 Rosberg az első a pályán a Mercedesszel. Hamilton hétfőn a hűtőrendszer meghibásodása miatt három órával a tesztnap vége előtt befejezte a körözést.

9.00 Zöld a lámpa a boxutca végén. A felhős éjszaka nagy előnye, hogy nem hűlt le az aszfalt úgy, mint a csillagos ég alatt, máris 10 fok körül van a hőmérséklete a vasárnapi és hétfői három helyett.

Új Honda-motor került a McLarenbe, talán ez a megoldás?
Új Honda-motor került a McLarenbe, talán ez a megoldás?

8.56 Alonso elszánt tekintettel érkezett meg a McLaren garázsába. Annak örülne a legjobban, ha ma ki sem kellene szállnia az ezüst-fekete autóból.

8.52 Viszont jó hír, hogy nem esik, és felszakadozóban a felhőzet, azaz lehet bőven eseményekre számítani. Ha mégis lenne üresjárat, a tegnap körözők nyilatkozataiból szemezgetünk – sőt, ezt akkor is megtesszük, ha éppen valaki a pályán halad.

8.50 Nyirkos a jerezi pálya kedd reggel, sötétebb van, mint az előző két nap ilyenkor, amikor derült volt az ég.

8.48 A teszt 9-től 17 óráig tart, de a Honda-motor már jár a McLaren garázsában – és sokkal jobb hangja van, mint vasárnap és hétfőn. Tényleg megtalálták a megoldást a visszatérő hibára?

8.45 Az első két napon a Ferrari-motoros autók – azaz a Ferrari és a Sauber – zártak az első két helyen, s Olaszországban máris megkezdődtek a találgatások arról, mi lehet a háttérben. Az egyik elmélet szerint a Ferrari motorját sikerült 80 lóerővel erősebbé tenni, és ennek igazáról próbált meggyőződni a két csapat.

A Red Bull hétfői tesztnapját tönkretette Kvjat apró hibája, kedden Ricciardo rutinja hozhat javulást (Fotó: Action Images)
A Red Bull hétfői tesztnapját tönkretette Kvjat apró hibája, kedden Ricciardo rutinja hozhat javulást (Fotó: Action Images)

8.42 Köszöntjük olvasóinkat a jerezi teszt harmadik napját végigkísérő élő tudósításunkban!

Ma csak a Saubernél és a Lotusnál ül autóba a hétfőn is dolgozó pilóta, s amíg Felipe Nasr és Pastor Maldonado folytatja a munkát, a vasárnap látottak közül Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Carlos Sainz Jr. is visszaül. A Ferrarinál és a Williamsnél más a beosztási elv, a jerezi tesztelést hétfőn befejező Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast Kimi Räikkönen, illetve Felipe Massa váltja.


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik