F1: Nem vagyunk most oda egymásért – Ricciardo érzelmileg kikészült

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.29. 19:58
null
Egy darabig teljesen sportszerűen ment a csata Ricciardo és Verstappen között (Fotó: AFP)
Red Bull-ütközéssel, Valtteri Bottas késői kiesésével és Lewis Hamilton meglepetésgyőzelmével zárult az Azeri Nagydíj. Akárcsak tavaly, az idén sem volt izgalomból hiány Bakiban, ahol a szerencse is alaposan közrejátszott a végeredmény kialakításakor – ennek egyes versenyzők örülhetnek, mások nem. Jöjjenek a főszereplők nyilatkozatai!

A második (biztonsági autó utáni) újraindítás és a futam vége előtt négy körrel Lewis Hamilton még azt javasolta Charlie Whitingnak, hogy intse le a versenyt. Valószínűleg akkor elképzelni sem tudta, hogy nem sokkal később milyen irányba változik a futam állása, Bottas defektje miatt ugyanis Hamilton örülhetett a győzelemnek Bakiban.

„Amikor kihajtottam az utolsó kanyarból, ledöbbentem a pozíciótól, amibe kerültem – emlékezett vissza a pillanatra, amikor az élre állt. – Nagyon érzelmes pillanat volt. Korábban ezen a pályán előfordult, hogy az élen mentem, mindent megtettem, amit kellett, majd valami rosszul jött ki a számomra. Reggel azt gondoltam, hogy harmadjára talán végre szerencsés leszek, és így is lett. Az ilyen előfordul azokon a pályákon, amelyeken szükség is van a szerencsére a biztonsági autó és a sok incidens miatt. Szenvedtünk ezen a hétvégén, és volt min dolgoznunk, de végül elégedetten mehetek haza, és ezt remélhetőleg tovább tudom vinni a következő versenyre.”

Valtteri Bottasnak először kedvezett a szerencse, amikor másodszor is pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis így kapott egy „ingyen kerékcserét”, amivel az élen tudott maradni. Két körrel a leintés előtt azonban defektet kapott a pályán lévő nem kevés törmeléktől, így be sem tudta fejezni a versenyt. Bottas szerint ez az azerihez hasonló pályákon sajnos előfordul.

„Ez egyszerűen balszerencsés volt. A pálya nehéz, és az utcai helyszíneken való sok ütközés mindig gondot jelent, ez számomra most ilyen balszerencsésen végződött. Amikor áthajtottam a törmeléken, fogalmam sem volt róla, akkor még nem láttam és nem is éreztem semmit. Egészen addig úgy gondoltam, hogy nagyon jól alakul a versenyem, a biztonsági autós újraindításkor is irányítás alatt tartottam mindent, utána kicsit el tudtam húzni. Majd történt, ami történt” – összegezte balszerencsés versenyét a Mercedes finn pilótája.

Bár a verseny elején Kimi Räikkönen összeütközött Oconnal, és a biztonsági autós fázis után a 12. helyről kellett felküzdenie magát, végül a dobogóra állhatott, ugyanis – némileg a szerencsének is köszönhetően – a második helyen intették le. A versenyt viszont nem élvezte nagyon a falak közelsége miatt, azt viszont megérezte, hogy baj fog történni a Red Bullnál.

2. AZERI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés:1. Bottas 1:44.242
2. szabadedzés:1. Ricciardo 1:42.795
SZOMBAT
3. szabadedzés:1. Vettel 1:43.091
Időmérő edzés:1. Vettel 1:41.498
VASÁRNAP
Verseny:1. Hamilton
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj

„Sok nehéz pillanatom volt – mesélte a finn pilóta. – Mondhatni, a határon mentünk, ami nem volt a legkönnyebb és a legélvezetesebb. Néhány köröm elég jól sikerült, de néhányban csak próbáltam nem eltalálni a falat. Ez az érzés megvolt, de szerencsére nem folyamatosan, szóval úgy voltam vele, hogy rendben, megpróbálok olyan gyorsan menni, amennyire lehet, csak kicsit biztonságosabb módon. Már akkor éreztem, hogy valami történni fog a Red Bull versenyzőivel, amikor egymás közelébe kerültek. Mi kimaradtunk a balhékból, mert abból, ami tavaly történt, tudtuk, hogy ez lesz a kifizetődő.”

Sergio Pérez nem kis meglepetéssel szolgált, amikor ismét dobogóra tudott állni Azerbajdzsánban, pedig a mexikói a futam során még 5 másodperces időbüntetést is kapott. Pérez mellesleg a futamot követően is bajba került a sportfelügyelőknél, mert úgy vélték, kétszer is használta a DRS-t, amikor az nem volt megengedett. Ezen vádak alól felmentették, így a Force India pilótája boldogan távozhat Bakiból.

„Azt hiszem, hogy ma futottam az egész karrierem legjobb köreit – vélekedik Pérez. – Az utolsó kettő Vettel ellen nagyon nehéz volt. Én szuperlágy gumikon voltam, és tartanom kellett az előttem lévő Räikkönen ritmusát, hogy Vettel biztosan ne kerüljön elég közel hozzám, és ezt sikerült megcsinálnom. Szóhoz sem jutok!”

Könnyen megnyerhette volna Sebastian Vettel a mai versenyt, a második biztonsági autós fázis viszont Bottasnak kedvezett. Az újraindításkor a német megpróbálta visszavenni az első helyet, ám végül a gumijait is csúnyán elfékezte, így meg kellett elégednie a 4. hellyel.

„Örülök, hogy megpróbáltam, annak viszont nem, hogy nem sikerült – mondta Vettel a Bottas elleni támadási kísérletről. – Nem hiszem, hogy túl optimista voltam, amiért bevetődtem belülre. Nem is fékeztem későn, különben egyáltalán nem tudtam volna bevenni a kanyart. A végén megpróbáltam visszajönni a Force Indiára, de nagyon gyors volt az egyenesekben, ráadásul Pérez szélárnyékot is kapott az előtte lévőtől, így nem igazán volt esélyem arra, hogy bármit is megpróbáljak. A biztonsági autó nélkül könnyebb dolgunk lett volna. Volt negyvenhét jó köröm és egy rossz kanyarom. Ez benne van a játékban.”

A két Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo és Max Verstappen végig nagy csatát vívott ma Bakiban, és egészen a 35. körig sportszerűen tették mindezt – ekkor viszont csúnya ütközéssel végződött az előzési kísérlet. Verstappen reméli, hogy emiatt nem kell lemondania a csapattársa elleni csatákról.

„Ami történt, nagyon lehangoló az egész csapat számára – nyilatkozta a holland. – Rengeteg pontot veszítettünk ma, ráadásul szükségtelenül. Nem hiszem viszont, hogy beszélnünk kellene arról, ki volt a hibás, mert végezetül úgyis egy csapatért versenyzünk. Sok embert képviselünk, és amikor ilyen történik, az egyikünk számára sem ideális. Az ütközés előtt keményen, de fair módon csatáztunk, és hagytunk egymásnak helyet. Bár a kerekeink egyszer kicsit összeértek, szerintem ez a versenyzés során előfordul. Ami viszont utána történt, az nem jó, és nem szabad, hogy újra megtörténjen. Nem hiszem, hogy nem szabadna ezek után engedni, hogy egymás ellen versenyezzünk, de szóba fog kerülni a dolog.”

Daniel Ricciardo szintén kiemeli az egymás elleni izgalmas csatákat, de ő sem szeretne azzal foglalkozni, hogy bármelyiküket is hibásnak kiáltsa ki – ezt a feladatot inkább átengedni a kívülállóknak.

„Nyilvánvalóan érzelmileg kivagyok most – mondta az esetet követően az ausztrál. – Örülök, amiért hagytak minket versenyezni, hiszen mint azt korábban már megmutattuk, szeretünk egymás ellen csatázni. Jó volt, hogy néhányszor egészen közel kerültünk egymáshoz, és egyszer még össze is értünk. Néha igazán a határon mentünk, és sajnálatos, hogy így végződött a dolog. Nehéz megítélni, ki volt a hibás, úgyhogy meghagyom ezt az újságíróknak és a rajongóknak. Nem vagyunk most oda egymásért, de jelenleg arról szól a dolog, hogy megpróbáljunk a lehető legjobb módon bocsánatot kérni a csapattól.”

AZERI NAGYDÍJ, A FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1.Lewis HamiltonbritMercedes 1:43:44.291
2.Kimi RäikkönenfinnFerrari 2.460 mp h.
3.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes 4.024 mp h.
4.Sebastian VettelnémetFerrari 5.329 mp h.
5.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault 7.515 mp h.
6.Charles LeclercmonacóiAlfa Romeo Sauber 9.158 mp h.
7.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault10.931 mp h.
8.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes12.546 mp h.
9.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault14.152 mp h.
10.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda18.030 mp h.
11.Marcus EricssonsvédAlfa Romeo Sauber18.512 mp h.
12.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda24.720 mp h.
13.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari30.663 mp h.
14.Valtteri BottasfinnMercedes3 kör h.
FELADTÁK

megtett körök
Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari42
Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer39
Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer39
Nico HülkenbergnémetRenault10
Esteban OconfranciaForce India-Mercedes0
Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1.Lewis Hamilton13470
2.Sebastian Vettel22466
3.Kimi Räikkönen3348
4.Valtteri Bottas2340
5.Daniel Ricciardo11237
6.Fernando Alonso428
7.Nico Hülkenberg322
8.Max Verstappen218
9.Sergio Pérez1115
10.Carlos Sainz Jr.313
11.Pierre Gasly112
12.Kevin Magnussen211
13.Charles Leclerc1 8
14.Stoffel Vandoorne3 8
15.Lance Stroll1 4
16.Marcus Ericsson1 2
17.Esteban Ocon1 1
Brendon Hartley1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1.Ferrari114
2.Mercedes110
3.Red Bull-TAG Heuer 55
4.McLaren-Renault 36
5.Renault 35
6.Force India-Mercedes 16
7.Toro Rosso-Honda 13
8.Haas-Ferrari 11
9.Sauber-Ferrari 10
10.Williams-Mercedes 4
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik