F1: nehéz verseny vár a mezőnyre Mugellóban, de a Ferrarinál bizakodnak

Börzöli BernadettBörzöli Bernadett
Vágólapra másolva!
2020.09.10. 16:46
A Formula–1 történelmében először rendeznek versenyt a Ferrari tulajdonában lévő mugellói pályán. Azzal viszont Sebastian Vettel és Charles Leclerc mellett a többi versenyző is tisztában van, hogy a vonalvezetés adta viszonyok keményen igénybe veszik majd őket fizikailag a Toszkán Nagydíjon. Az 1000. nagydíját teljesítő Ferrari (idén először) rajongók előtt ünnepelhet, és arra számítanak a csapatnál, hogy Mugellótól javulnak az esélyeik.

FERRARIS HANGULAT VÁR A MEZŐNYRE MUGELLÓBANFERRARIS HANGULAT VÁR A MEZŐNYRE MUGELLÓBAN

Maga a mugellói pálya a toscanai Scarperia e San Pieróban, Firenzétől nagyjából 35 kilométerre helyezkedik el. A mai vonalvezetés 15 kanyarból tevődik össze, és nem állítja könnyű feladat elé a versenyzőket. A kanyarok ugyanis igen gyorsak, a pálya jelentős részén padlógázzal mennek az autók, s a pilóták is igen nagy erőhatásoknak vannak kitéve. A nagy átlagsebesség ellenére azonban vélhetően viszonylag kevés előzést láthatunk a futamon, és DRS-zónából is csupán egyet, azt is a célegyenesben jelölték ki a hétvégére.

A pálya vonalvezetése (Fotó: forix.com)
A pálya vonalvezetése (Fotó: forix.com)

 

Ami a történelmi múltat illeti, Mugellóban már 1914-ben rendeztek versenyt. Igaz, az akkor még a mostanitól igen eltérő, egy több mint 66 kilométer hosszú utcai pálya volt, amelyen a későbbiekben az autósport olyan legendái száguldottak, mint Emilio Materassi, Enzo Ferrari vagy Alberto Ascari. Az utcai pályából klasszikus versenyringgé 1974-re alakult a vonalvezetés, a tulajdonos pedig már jó ideje a Scuderia Ferrari.

Az istálló ezen a hétvégén áll rajthoz az 1000. versenyén a Formula–1-ben, ráadásul ezt a koronavírus-járvány ellenére is rajongók előtt teheti meg. A versenyhétvége minden napján legfeljebb 2800 néző látogathat ki – ezzel a mugellói viadal lesz az első idén, amelyet nem zárt kapuk mögött rendeznek meg. A különleges esemény alkalmából a Ferrarinál külön festéssel készültek erre az alkalomra.

Card

A VERSENYZŐK KORÁBBI TAPASZTALATAI

Bár a királykategóriában még nem rendeztek versenyt Mugellóban, természetesen sok más sorozat látogatja meg gyakran a pályát. A jelenlegi F1-es mezőnyből is sokan rendelkeznek legalább egy kevés tapasztalattal a mugellói viszonyokról.

Utoljára 2012-ben ugyanis teszteltek itt az akkori F1-esek, akik közül egész pontosan Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean ült autóba. Utóbbi egyébként még 2007-ben, a Formula–3-as Európa-bajnokság elődjének számító Formula–3 Euro Seriesben indult ezen a pályán – és meg is nyerte az első versenyt a pole pozícióból indulva –, de a mostani mezőnyből Danyiil Kvjatnak is van tapasztalata Mugellóból.

Az orosz pilóta két verseny végén is a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett a Formula Renault 2.0 Alps kategóriájában még 2012-ben. Egy évvel később, ugyanebben a szériában Pierre Gasly is kipróbálhatta az aszfaltcsíkot.

Card

Sebastian Vettel és Charles Leclerc legutóbb nagyjából két és fél hónapja vehették birtokba a pályát, amikor is nem sokkal az idénynyitó ausztriai hétvége előtt járatták meg a 2018-as Ferrarit Mugellóban.

ERRE SZÁMÍTANAK A RÉSZTVEVŐK

Mint azt már említettük, ezen a ringen igen nagy erőknek lesznek kitéve a pilóták, és ez különösen a nyakizmaikat veszi igénybe. Pierre Gasly azonban különösen jó hangulatban készülhetett a második olaszországi versenyhétvégére, ugyanis a minap Monzában megszerezte Formula–1-es karrierje első győzelmét, és az új helyszín miatt is várja a folytatást.

„Nem rendelkezünk adatokkal erről a pályáról, úgyhogy a pilótáknak és a csapatoknak is fel kell fedezniük, milyen is itt versenyezni – árulta el Gasly. – A vonalvezetés izgalmas, és úgy gondolom, hogy egy F1-es autóban ülve kimondottan az lesz. 2013-ban szerepeltem itt, de egy F1-es gépben más és mélyebb hatást keltő lesz. Az Arrabbiata, vagyis a dupla jobbos kanyar szupergyors lesz. Ez egy olyan pálya, amelyen meg lehet tapasztalni, mire is képes valójában egy Formula–1-es autó, ami fantasztikus a versenyzők szemszögéből.”

Az abszolút hazai pályán futamra készülő Ferrari azonban nincs olyan formában, hogy abban reménykedjen, akár a dobogó legfelső fokán is ünnepelhet majd a jubileumi versenye végén. Mattia Binotto csapatfőnök viszont elárulta, hogy kissé jobb teljesítményre számítanak, mint amit eddig láthattunk tőlük.

„Monza után Sebastian azt mondta, hogy ennél már nem lehet rosszabb a helyzetünk, és valójában igaza is volt. Dolgozunk azon, hogy javítsunk az esélyeinken, úgyhogy innentől már csak jobbak lehetünk”– vélekedik Binotto.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik