F1: Néhány kamikazemozdulatot is bevetettem – Alonso

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.07.30. 21:13
null
Lehet, Alonso jobban járna ezzel a kocsival (Fotó: Veres Viktor)
Örömmel mehetnek nyári szünetre a McLaren-Hondánál a dupla pontszerzés és Fernando Alonso hungaroringi versenyen futott leggyorsabb köre után. A spanyol pilóta elárulta, minek köszönheti a jó eredményt, de a mezőny többi tagja is értékelte a Magyar GP-t.

 

Fernando Alonso a McLaren-Honda idei legjobb eredményét érte el azzal, hogy a hatodik helyen intették le a Magyar Nagydíjon. A brit alakulat örömét fokozhatja, hogy másik pilótájának Stoffel Vandoorne-nak is sikerült pontot szereznie, a belga a tizedik helyen ért célba. Ha ez nem lenne elég, Alonso az utolsó körén gyorsabb volt, mint előtte bárki, így a spanyolé lett a versenyben futott leggyorsabb kör, amiről korábban álmodni sem mert.

„Kétségtelenül meglepődtem azon, hogy én autóztam a leggyorsabb kört – ismerte el a 36. születésnapját tegnap ünneplő Alonso. – A hetedik vagy a nyolcadik helyben reménykedtünk, de tudtuk, hogy a hatodik pozíció is lehetséges, és végül sikerült is megszereznünk. Három vagy négy olyan hétvége van, ahol igazán versenyképesek lehetünk, szóval ezeken a lehető legjobb eredményt kell elérnünk.”

A kétszeres világbajnok a Carlos Sainz elleni izgalmas csatákról is beszélt, amelyek során nem mindennapi trükköt kellett bevetnie, hogy fiatal honfitársa elé kerüljön.

„A verseny elejétől fogja nagyon együtt haladtunk, a kerékcserére is együtt jöttünk, és tudtam, hogy utána lesz két olyan köröm, amikor igazán keményen nyomhatom, hogy ezzel felmelegítsem a friss abroncsaimat. Néhány kamikazemozdulatot is bevetettem, mert tudtam, hogy később esélytelen lesz megelőznöm őt, de sikerült végrehajtanom, amit elterveztem.”

A többi versenyző nyilatkozata

Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso, 7. hely)

„Fantasztikus verseny volt! Jól kaptam el a rajtot, és mindkét McLaren mellett el tudtam menni, és a kettes kanyarig meg is tudtam tartani a pozíciómat. Akkor azt gondoltam, hogy talán az egyik Mercedest is el tudom kapni, de visszavettem kicsit a sebességből, hogy nehogy bajt okozzak. Később nagyon nehéz volt védekeznem Fernando ellen, mivel az ő autója sokkal gyorsabb volt ma, mint a miénk. Végül sikerült megelőznie, de így is boldog vagyok, hogy a hetedik helyen intettek le. Ez számunkra felér egy aranyéremmel! Összességében nagyon pozitív hétvégét zártunk, így elégedetten és boldogan mehetek nyaralni.”

Sergio Pérez (Force India, 8.)

„A rajtnál sérült az első szárnyam, ami valójában nem volt komoly hatással az egyensúlyomra, de ettől még nem volt jó a helyzet. A sebességünket tekintve ez volt a legrosszabb hétvégém az idén. Sokat szenvedtem az autó miatt, szóval hálás vagyok, amiért mégis javítottunk néhány pozíciót, és értékes pontokat szereztünk.”

Esteban Ocon (Force India, 9.)

„Kaotikus volt a rajt. Nem tudom, Sergio mit művelt, valószínűleg elmérte a féktávot, és leszakította a padlólemezem egy részét, ami rosszabbul is végződhetett volna. Végül sikerült a dupla pontszerzés a csapat részéről, ami pozitív amiatt, hogy mennyire nehezen alakult a hétvége a számunkra. Az egyik McLaren és mindkét Renault előtt végeztünk – boldogan mehetünk a nyári szünetre.”

Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda, 10.)

„Úgy érkeztünk Magyarországra, hogy reménykedtünk a versenyképességünkben, és egész hétvégén az első tízben voltunk. Amikor ilyen lehetőségünk akad, meg kell ragadnunk, de ez sikerült is. A kerékcserémnél megpróbáltunk néhány ellenfelünk elé vágni, ám hibáztam a kiállásnál, mikor túl későn álltam meg. Mindazonáltal biztató volt a versenytempónk, és a Force Indiáknál is egyértelműen gyorsabbak voltunk, ám ezen a pályán rettentő nehéz előzni. Sikerült pontokat szereznünk, így ez pozitív hétvégének mondható a csapatunk számára.”

Danyiil Kvjat (Toro Rosso, 11.)

„Noha jó futamunk volt, mégsem kaptuk meg érte a méltó jutalmat. Megfelelő volt a sebességünk, és hiszem, hogy a büntetésem nélkül mindketten a pontszerző helyekért harcolhattunk volna. Ha a pozitív oldalát akarom nézni a versenynek, akkor jó, hogy sikerült célba érnem, és öt helyet javítottam a rajtpozíciómhoz képest egy olyan pályán, mint a Hungaroring.”

Jolyon Palmer (Renault, 12.)

„Egész jó volt a rajtom, de időt veszítettem, amikor ki kellett kerülnöm Ricciardót, aki hirtelen lelassított. Ezzel kikerültem az első tízből. A stratégiám nagyjából jó volt, és próbáltam segíteni Nicót, ez viszont azt eredményezte, hogy Magnussen és Kvjat elém került. Ezután nem alakult túl jól a versenyem, és bár megvolt a kellő sebességem, képtelen voltam az előzésre. Már nagyon várom a nyaralást, és Belgiumig egyáltalán nem foglalkozom majd a versenyzéssel.”

Kevin Magnussen (Haas-Ferrari, 13. – öt másodperces időbüntetés miatt)

„Nem igazán értem, miért büntettek meg. Hülkenberg semmit sem kapott azért, amit az egyes kanyarban csinált Romainnel, pedig valójában végett vetett a versenyének, én viszont hozzá sem értem. Visszavehetett volna a tempóból, mert az a kanyar már az enyém volt. Én voltam a belső íven, és egymás mellett haladtunk, sőt valójában én már kissé előrébb is voltam. Én választhattam meg az ívet, és nem tértem le az ideálisról. Későn fékeztünk, így érthető, hogy szélesen fordultam. Ő viszont saját magát sodorta veszélybe azzal, hogy a külső íven haladt. Nem sok pozitívummal távozhatunk erről a hétvégéről, hiszen minden tekintetben nehezen alakult a számunkra, ám biztos vagyok benne, hogy legközelebb jobbak leszünk.”

Lance Stroll (Williams, 14.)

„Kissé unalmas volt a verseny, senkitől sem zavartatva versenyeztem végig, hiszen nem volt meg a sebességünk ahhoz, hogy közel maradjunk a többiekhez. Az első etapon mindent megpróbáltam, hogy feltartsam a mögöttem jövőket, és ez egész jól is ment. A bokszkiállásnál megpróbálkoztunk az elé vágással, de nem voltam elég gyors, ráadásul túlmelegedtem a hátsó abroncsaim. Nagyjából ott végeztünk, ahonnan indultunk, de számítottunk erre.”

Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari, 15.)

„Elnézve a rajtpozíciómat, a végeredmény egész jó. A tizennyolcadik helyről indulva nem számíthattam többre, ezért úgy érzem, hogy kihoztuk a maximumot a mai napból. Már várom a nyári szünetet, mert ezalatt végiggondolhatom a szezonom első felét, és teljes erővel térhetek vissza.”

Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari, 16.)

„Nehéz versenyen vagyok túl. Nem volt meg az a tempónk, amiben reménykedtünk, és képtelenek voltunk harcba szállni az előttünk autózókkal. Ez kiábrándító, mert azt reméltük, hogy az első komolyabb aerodinamikai fejlesztéseinkkel előrébb léphetünk. A nyári szünet után kétség kívül fejlődnünk kell.”

Nico Hülkenberg (Renault, kiesett)

„Kiábrándító verseny volt, különösen azért, mert elég gyorsak voltunk ahhoz, hogy jobb eredményt érjünk el. Amikor senki sem zavart minket, erős köröket tudtunk teljesíteni, de nagyon nehéz volt előzni, és sok időt töltöttem forgalomban. A kerékcserénél sok időt veszítettem, ráadásul ez egy meghatározó szakaszában történt a versenynek, hiszen ezzel beragadtam Magnussen mögé. Szeretem én a kemény versenyzést, de ő egyszerűen kegyetlen volt, amikor leszorított a pályáról. Legalább megbüntették érte.”

Paul di Resta (Williams, kiesett)

„Nagyon izgalmas volt ez a nap a számomra, de egyben roppant nehéz. A verseny előtt nem tudtam, mire számíthatok. Elővigyázatos voltam, és ki akartam maradni a balhékból. Eltérő stratégiát választottunk, ám számomra az volt a legfontosabb, hogy folyamatosan növeljem az önbizalmamat, így idővel egyre jobban éreztem magam az autóban. Be is fejeztem volna a versenyt, ha nem kezd el szivárogni az olaj. Összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel, és főleg amiatt, mert a verseny előtt alig vezethettem az autót.”

Romain Grosjean (Haas-Ferrari, kiesett)

„Nincs mit mondanom a versenyről. Jól sikerült az első kanyar, de aztán belém jöttek. Defektet kaptam, majd a kerékcsere után majdnem elveszítettem az egyik kerekemet. Félreálltam az autóval, mert nem akartam kockáztatni. Amikor nehéz hétvégéd van, azonnal vissza akarsz ülni az autóba, ám a szünet most mindenkinek jól jön. Arra azonban rá kell jönnünk, hogy mit tehetünk azért, hogy a későbbiekben elkerüljük a hasonlóan nehéz hétvégéket.”

32. MAGYAR NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY (70 kör, 306.630 km)
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari 1:39:46.713
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 0.908 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 12.462 mp h.
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 12.885 mp h.
5. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 13.276 mp h.
6. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:11.223 p h.
7. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1 kör h.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
9. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1 kör h.
10. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1 kör h.
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1 kör h.
13. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
15. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 2 kör h.
16. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 2 kör h.
17. Nico Hülkenberg német Renault 3 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Paul Di Resta brit Williams-Mercedes 60
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 20
Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 0
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 4 8 11 202
2. Lewis Hamilton 4 6 11 188
3. Valtteri Bottas 2 8 10 169
4. Daniel Ricciardo 1 5 8 117
5. Kimi Räikkönen 4 9 116
6. Max Verstappen 1 6 67
7. Sergio Pérez 9 56
8. Esteban Ocon 10 45
9. Carlos Sainz Jr. 7 35
10. Nico Hülkenberg 5 26
11. Felipe Massa 6 23
12. Lance Stroll 1 3 18
13. Romain Grosjean 5 18
14. Kevin Magnussen 3 11
15. Fernando Alonso 2 10
16. Pascal Wehrlein 2 5
17. Danyiil Kvjat 2 4
18. Stoffel Vandoorne 1 1
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 357
2. Ferrari 318
3. Red Bull-TAG Heuer 184
4. Force India-Mercedes 101
5. Williams-Mercedes 41
6. Toro Rosso-Renault 39
7. Haas-Ferrari 29
8. Renault 26
9. McLaren-Honda 11
10. Sauber-Ferrari 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik