F1: mindhárom dobogós nyertes volt – és még négy pilóta

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.04.09. 11:55
null
Hamilton és Vettel is arra számít, hogy csatájuk az egész idényt átöleli (Fotók: AFP)
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj eseménytelensége után Kínában mozgalmasabb versennyel folytatódott az F1-es világbajnokság. Lewis Hamilton ugyan simán győzött, mögötte izgalmas csatákat vívtak, érdekes küzdelemben alakult ki a további sorrend. A három dobogóson kívül másoknak is volt okuk az örömre, míg a vb-éllovasok csapattársai, illetve néhány nagy múltú csapat az elszalasztott lehetőség miatt rágódhat. A Kínai Nagydíj nyertesei és vesztesei.

 

A KÍNAI NAGYDÍJ NYERTESEI

Amit Ausztráliában elvett a sors a Max Verstappen mögé szoruló Lewis Hamiltontól, azt visszaadta neki Sanghajban, amikor Sebastian Vettel korai bokszkiállása után a biztonsági autós időszakban cserélt kereket. Nemcsak ő jött vissza Vettel elé, hanem mögötte Kimi Räikkönen és a két Red Bull-pilóta is.

A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1. Lewis Hamilton 1:35.378 átlag: 205.745 km/ó 44. kör
2. Sebastian Vettel 1:35.423 0.045 mp h. 40.
3. Valtteri Bottas 1:35.849 0.471 41.
4. Kimi Räikkönen 1:36.003 0.625 42.
5. Felipe Massa 1:36.511 1.133 50.
6. Sergio Pérez 1:36.531 1.153 55.
7. Max Verstappen 1:36.722 1.344 31.
8. Daniel Ricciardo 1:36.791 1.413 36.
9. Esteban Ocon 1:37.036 1.658 55.
10. Carlos Sainz Jr. 1:37.398 2.020 30.
11. Kevin Magnussen 1:37.528 2.150 35.
12. Romain Grosjean 1:37.551 2.173 50.
13. Nico Hülkenberg 1:38.015 2.637 36.
14. Jolyon Palmer 1:38.181 2.803 47.
15. Fernando Alonso 1:39.496 4.118 31.
16. Marcus Ericsson 1:39.732 4.354 50.
17. Danyiil Kvjat 1:40.090 4.712 18.
18. Stoffel Vandoorne 1:41.460 6.082 15.

Ez elég időt adott az angolnak ahhoz, hogy kényelmes előnyt szerezzen, és a leintésig ne kelljen aggódnia a győzelme miatt. Ugyanakkor Vettellel a köridők terén külön csatát vívott, ami meglehetősen egyenlőnek tűnt.

Hamilton leggyorsabb köre 45 ezreddel jobb volt Vettelénél, de a leggyorsabb tíz kör átlaga Vettel esetében volt jobb 8 századdal.

„Azt hiszem, ez a szezon az egyik legszorosabb lesz, ha nem a legszorosabb, amiben valaha részt vettem. Csodás, hogy a Mercedes és a Ferrari azonos szinten van, nagy csaták várnak ránk, nemcsak Sebastiannal, hanem a többi sráccal is az élbolyban" – mondta Hamilton.

Sebastian Vettel korai kerékcseréje mindaddig jó ötletnek tűnt, amíg a Ferrari tartalék pilótája, a Saubernél Pascal Wehrleint helyettesítő Antonio Giovinazzi a falnak nem csapódott a Sauber-Ferrarival. Ám ekkor a pályára hajtott a biztonsági autó, Vettel előtt többen is idő szempontjából ingyenes kerékcseréhez jutottak, így a németnek át kellett verekednie magát Räikkönenen és a két Red Bullon, hogy Hamilton mögé kerüljön.

Nem volt könnyű, de a csapattárs és Daniel Ricciardo ellen bemutatott előzésével is bebizonyította, hogy a formája a legjobb Red Bullos éveit idézi.

„Jó döntés volt a korai kerékcsere, egyszerű balszerencse volt, hogy nem vált az előnyömre. Így is nagyon érdekes versenyem volt, élveztem a csatákat, Daniellel még a kerekeink is összeértek, kár, hogy Lewis elhúzott, közel azonos tempót mentünk" – így Vettel, aki szintén élvezné az egész éves csatát Hamiltonnal.

2012 májusa óta először van holtverseny a vb-pontverseny élén, akkor Vettel Fernando Alonsóval osztozott az első helyen.

Először fordult elő, hogy Hamilton és Vettel mellett Max Verstappen volt a harmadik dobogós, és meg is dolgozott érte. A 15. helyről rajtoló holland az első körben kilenc helyet ugrott előre, majd a kerékcseréket követően Ricciardót megelőzve Hamiltont is üldözőbe vette a szuperlágy gumikon.

A gumiválasztás később visszaütött, Vettel ellen esélye sem volt védekezni, a 2. helyet elvesztette, majd a hajrában is nehezen tartotta maga mögött Ricciardót. A rádión Kevin Magnussenre panaszkodott, mert a dán nem engedte el, de a Red Bull akkor már nem is volt gyorsabb a Haasnál. Verstappent így is a nap legjobbjának választották a nézők, akik szerint már csak az fokozhatná az izgalmakat, ha a Red Bull is felnőne a Mercedes és a Ferrari szintjére...

A nézők szerint Max Verstappen lett a nap embere
A nézők szerint Max Verstappen lett a nap embere

Carlos Sainz Jr. volt az egyetlen, aki a rajt előtt slick gumikra váltott. A rajt pillanataiban úgy tűnt, őrültséget csinált, hiszen állva maradt a többiek között a rajtrácson, a célegyenes végén kisodródott, majd még a falnak is nekikoccant.

Kétségbeesés helyett nyomni kezdte a gázt, gyorsan utolérte a mezőny végét, és amikor a többiek is lágy, illetve szuperlágy gumikra váltottak, egyre feljebb jött a sorban. A hajrában még úgy-ahogy Kimi Räikkönennel is csatázhatott egyet, s hetedik helyével a konstruktőr-vb 4. helyére segítette Toro Rossót.

14. KÍNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 7., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:50.491
2. szabadedzés: nem tartották meg
ÁPRILIS 8., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.336
pole: Hamilton 1:31.678, 2. Vettel 1:31.864
ÁPRILIS 9., VASÁRNAP
1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Verstappen
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 16., 17.00: Bahreini Nagydíj
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj

Sergio Pérez a rajtnál meglökte hátulról Lance Strollt, amiért az előző években büntetést kapott volna, és esélye sincs a pontszerzésre. Csakhogy az idén lazább lett a sportfelügyelők felfogása, az ilyen incidenseknél megengedőbbek, így a kanadai kilökéséért nem járt szankció.

Pérez a kilencedik helyen ért célba, zsinórban 12. pontszerzésével folytatta az F1 leghosszabb szériáját. A Force India az Ausztrál Nagydíj után újra mindkét autójával pontot szerzett, erre csak a Mercedes és a Ferrari volt még képes.

Ahogy Pérez Sanghajban, Kevin Magnussen Melbourne-ben úszott meg egy korábban biztosan büntetéssel járó karambolt. A dánt többek között emiatt is rengeteg kritika érte az idénynyitó után, ezért fontos volt számára, hogy Kínában jobb hétvégét zárjon. Az időmérőn legyőzte Romain Grosjeant, majd a versenyen néhány remek előzést is bemutatva a két Force India előtt a nyolcadik lett. Ám ahhoz, hogy hosszú távon is elhallgattassa a kritikusait, több ilyen teljesítményre lesz szüksége.

Fernando Alonso teljesítményén annak ellenére is rácsodálkozik a világ hétről hétre, hogy tudjuk, kétszeres világbajnokról beszélünk. A 13. rajthelyről indulva McLaren-Honda minden gyengéje ellenére végig a top 10-ben versenyzett, amíg tehette. A Sainz elleni csata után autója megsérült, és fel kellett adnia a versenyt.

„Úgy érzem, életem egyik legjobb versenyét futottam. Már megint" – mondta Alonso, aki látszólag büszkén viseli a megpróbáltatásokat, de nyilvánvaló, hogy továbbra is ott a csalódottság a hangjában.

A VESZTESEK

Valtteri Bottas nem lehet büszke a teljesítményére. A Mercedestől élete lehetőségét megkapó finn egyelőre képtelen kihasználni azt, Sanghajban a biztonsági autó mögött haladva csúszott meg, és vesztett számos pozíciót – előtte is visszaesett kicsit, hiszen amíg végigvárta Hamilton kerékcseréjét, többen megelőzték. De ez sem magyarázat a hibára, amely miatt csak hatodik lett.

„Hibáztam. Próbáltam melegen tartani a gumikat, túlságosan is agresszív voltam, és megcsúsztam. Nagyon sajnálom, hogy pontokat vesztett a csapat. A tükörbe kell néznem, el kell fogadnom, amit tettem, és tovább kell lépnem" – mondta a 12. helyről a 6.-ra felzárkózó finn.

Kimi Räikkönen számára sokkal jobban is végződhetett volna a Kínai Nagydíj. Ha a Ferrari a végén korábban kihozza a bokszba, talán még a dobogóra is felállhatott volna. Csakhogy a verseny elején autója erőtlenségére, később az első kerekek rossz tapadására panaszkodott, és a két Red Bull mögött ért célba.

„Nincs kifejezett baj az autóval, friss gumikon kifejezetten jó volt, de ha az elsők elkopnak, nagyon sok időt vesztesz. Meg kell néznünk, mit rontottunk el a stratégiával. Utólag könnyű okosnak lenni" – mondta elkeseredve Räikkönen.

Antonio Giovinazzi szombaton és vasárnap is a falnak ment a célegyenesben 
– neki különösen jól jönne a jövő heti Bahreini Nagydíj, már ha indulhat
Antonio Giovinazzi szombaton és vasárnap is a falnak ment a célegyenesben – neki különösen jól jönne a jövő heti Bahreini Nagydíj, már ha indulhat

Antonio Giovinazzi nagy lehetőséget kapott Pascal Wehrlein sérülésével, és Ausztráliában kifejezetten jól is szerepelt, de Kínában minden ellene fordult. Pénteken nem volt lehetősége körözni, így akárcsak Melbourne-ben, egy órája maradt a felkészülésre.

Az időmérőn ennek ellenére jól állt, de az első szakasz végén a falnak ütközött a Sauberrel. Váltócsere miatt megbüntették, majd a versenyen megint a falnak csapódott a célegyenesben. Két ilyen élmény elveheti az önbizalmát, főleg, ha Wehrlein Bahreinben visszaül az autóba. Az olaszok nagy reménysége, Giovinazzi számára talán mindenkinél fontosabb lenne egy következő verseny Bahreinben – napokon belül kiderül, hogy alakul.

A Williams-istálló sokkal többet várt a Kínai Nagydíjtól, mint amit a végén kapott. Mindkét autója az első öt sorból rajtolt, de Lance Strollt már az első körben kilökték – erről látszólag nem tehetett a kanadai, balszerencséje volt. Felipe Massa versenyben maradt, de szokásától eltérően sok pozíciót vesztett a rajtnál. A hűvös, nyirkos körülményekkel továbbra sem tud megbirkózni a Williams, amely szintén örülni fog a forró bahreini hétvégének.

A Renault Nico Hülkenbergtől várta idei első pontjait, de a jó időmérőt záró német előbb a virtuális biztonsági autós, majd a tényleges biztonsági autós időszakban is előzött, amiért 15 másodperces büntetést kapott, és végül nem maradt esélye a pontszerzésre. A Renault jelenleg csak tőle várhat jó eredményt, a verseny elején megpördülő Jolyon Palmer továbbra sem éppen meggyőző.

Nico Hülkenberg a szombati időmérő után sokkal jobb eredményben bízott
Nico Hülkenberg a szombati időmérő után sokkal jobb eredményben bízott
KÍNAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (56 kör, 305.066 km)
1.
Lewis Hamilton
britMercedes1:37:36.160
2. Sebastian Vettel német Ferrari 6.250 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 45.192 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 46.035 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 48.076 mp h.
6. Valtteri Bottas finn Mercedes 48.808 mp h.
7. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:12.893 p h.
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
10. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1 kör h.
11. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
12. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.
13. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
14. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 33
Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 18
Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 17
Antonio Giovinazzi olasz Sauber-Ferrari 3
Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 0
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 1 2 2 43
1. Sebastian Vettel 1 2 2 43
3. Max Verstappen 1 2 25
4. Valtteri Bottas 1 2 23
5. Kimi Räikkönen 2 22
6. Daniel Ricciardo 1 12
7. Carlos Sainz Jr. 2 10
8. Felipe Massa 1 8
9. Sergio Pérez 2 8
10. Kevin Magnussen 1 4
11. Danyiil Kvjat 1 2
12. Esteban Ocon 2 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 66
2. Ferrari 65
3. Red Bull-TAG Heuer 37
4. Toro Rosso-Renault 12
5. Force India-Mercedes 10
6. Williams-Mercedes 8
7. Haas-Ferrari 4

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik