I. M. 2019.09.24 14:58 Frissítve: 2019.09.24 15:33

F1: még több izgalmat akarnak, jön a fordított rajtrács 2020-ban?

Izgalmasabbá és még kiszámíthatatlanabbá szeretnék tenni a Formula–1-et, az elképzelésekről Ross Brawn ügyvezető igazgató nyilatkozott a hétvégi Szingapúri Nagydíjat követően.

Jön a fordított rajtrács 2020-ban az F1-be? (Fotó: AFP)

 

Az elképzelés szerint a jelenlegi háromszakaszos időmérő helyett bizonyos versenyhétvégéken szombaton is egy futamot rendeznének, méghozzá úgy, hogy a rajtsorrendet a világbajnoki pontverseny állása szerint határoznák meg. Eszerint az aktuális éllovas az utolsó helyről indulna, a legkevesebb pontot gyűjtő az élről. Ez egy rövidített, úgynevezett sprintfutam lenne, és ennek a végeredménye határozná meg a vasárnapi főfutam rajtsorrendjét.

 
Sutba a formalitással – Zsoldos Barna publicisztikája

„Olvastam a versenyzők és szakértők nyilatkozatait. Szeretném tisztázni a helyzetet és elkerülni a félreértéseket: az időmérő megváltoztatásáról egyelőre csak beszélgetünk, hogy kipróbálnánk 2020-ban. Ezek tervek, amik a vasárnapi futamot hivatottak még izgalmasabbá tenni – idézi az ESPN Ross Brawnt. – Fontos hangsúlyozni, hogy csak tesztelésről van szó egyelőre, ami által jobbá tehetjük a sorozat jövőjét. Tisztában vagyunk vele, hogy az időmérő jelenlegi formátuma is izgalmas, de ami még fontosabb, hogy a hétvége csúcspontja, a futam a lehető legjobb legyen. Tanulmányozzuk a lehetőségét a fordított rajtsorrend bevezetésének, egyelőre csak néhány versenyhétvégében gondolkodunk a következő idényben. Stabil szakmai és technikai szabályozással 2020 a megfelelő időpont a változtatásra.”

„Döntés még nem született az ügyben, a részleteket dolgozzuk ki egyelőre, de a visszajelzések többnyire pozitívak. Megértem, hogy nem mindenkinek tetszik ez az elképzelés, de nem szabad félnünk a változástól, különben nem lépünk előre. Nem azért akarunk változtatni, hogy csak úgy változzon valami. Emelni akarjuk az F1 színvonalát, mert ha nem teszünk semmit, azzal inkább hátrafelé haladunk.”

A fordított rajtsorrend – ahogy Brawn is említette – a 2020-as versenynaptárban három-négy versenyhétvégét érinthet, de csak akkor vezetik be, ha az istállók egyhangúan hozzájárulnak. A csapatok kétségei a megnövekedett költségek, az abroncsok felhasználása és a motorhasználat, utóbbi kettőt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szabályozza.

Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Charles Leclerc is ellenezte a Szingapúri Nagydíj után az új tervezetet, a futamgyőztes német „baromságnak” nevezte.

2019.10.17 20:17:29

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. A hamis nosztalgiára és a »bezzeg régen« mantrára mindig van fogadókészség.

2019.10.13 05:27:16

F1 H. L.

A gárda zsinórban a 6. címét érte el, és biztossá vált, az egyéni cím sorozatban a 6. alkalommal is versenyzői között dől el: ilyen még nem volt.

2019.10.12 18:04:57

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Hiába tűnt esélyesebbnek a Mercedes, a Ferrari kisajátította az első sort a Japán GP-re.

2019.10.10 15:27:39

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Ezúttal nem volt hatalmas a Mercedes előnye, de továbbra is a németek tűnnek a legjobbnak Japánban.

2019.09.29 11:51:11

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Hiába járta meg a bokszutcát eggyel többször Leclerc, Bottas sikeresen feltartotta őt Hamiltonnak.