Rosberg visszaállt az élre, Räikkönent defekt hátráltatta

Vágólapra másolva!
2015.03.28. 06:48
null
Nico Rosbergé a legjobb kör, de nem gyorsabb, mint tavaly ilyenkor (Fotók: Action Images, AFP)
Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj harmadik szabadedzésén, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. A két Mercedes mögött a két Ferrari zárt, majd a két Williams-Mercedes következett, megelőzve Daniel Ricciardo Red Bull-Renault-ját. A magyar idő szerint 10 órakor kezdődő időmérőre esőt várnak.

Ismét a Mercedes párosa uralta a versenypályát F1-es edzésen, a Malajziai Nagydíj 3. szabadedzésén Nico Rosberg volt a leggyorsabb Lewis Hamilton előtt, megelőzve a két Ferrarit és a két Williamset.

A rekkenő hőségben megtartott edzésen az aszfalt hőmérséklete 60 fok körül volt, 62 fokosra is felhevült, amire a Pirelli szerint évek óta nem volt példa. A forró aszfalton rengeteget csúszkáltak az autók, de a helyi idő szerint 17 órakor, magyar idő szerint 10 órakor kezdődő időmérőre már esőt várnak.

A szabadedzés Kimi Räikkönen számára volt különösen kalandos, előbb beragadt korábbi csapattársa, Romain Grosjean mögé, aki több körön keresztül tett úgy, mintha helyet adna a finnek, hogy aztán mégis becsukja előtte a kaput, majd a Ferrari defektet kapott. Így a 2007-es világbajnok csak egyetlen értékelhető kört tudott futni, de azzal gyorsabb volt Sebastian Vettelnél, és csak a két Mercedestől kapott ki.

Fernando Alonso a McLaren-Hondával a 15. helyen zárt, ha ezt az időmérő első szakaszában meg tudja ismételni, továbbjut a 2. etapba, ami nagy siker lenne a McLaren számára.

Folytatás 10 órakor az időmérővel.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.690 átlag: 200.168 km/ó 13 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.873 0.183 mp h. 10
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.245 0.555 9
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.266 0.576 13
5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:40.391 0.701 14
6. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:40.406 0.716 15
7. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:40.590 0.900 19
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:40.601 0.911 19
9. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:40.989 1.299 18
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:41.200 1.510 19
11. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:41.206 1.516 16
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:41.592 1.902 18
13. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:41.775 2.085 14
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:41.804 2.114 15
15. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:41.991 2.301 13
16. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:42.099 2.409 14
17. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:42.117 2.427 18
18. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:42.319 2.629 13
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:46.647 6.957 9
20. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:47.059 7.369 6

AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE

8.01 Vége az edzésnek, a két Mercedes mögött a két Ferrari, majd a két Williams következik.

A 17. MALAJZIAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg a két Ferrari előtt, Hamilton Mercedese leállt
2. szabadedzés: Hamiltonnak két gyors kör elég volt, Räikkönen Rosberg előtt
Hamilton: A Ferrari nagyszerű, valóban gyorsnak tűnik
SZOMBAT
3. szabadedzés: Rosberg visszaállt az élre, Räikkönent defekt hátráltatta
10.00–11.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!)
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

7.59 Hamilton a mért köre után a boxba is hajtott, kipattant a kocsiból, és el is hagyta a garázst.

7.57 Vettel 1:40.2-vel 2 századdal elmaradt Räikkönentől, így negyedik. Alonso a 14., 2.3 másodpercre van Rosbergtől a McLaren-Hondával.

7.55 Hamilton 1:39.8-cal második. Már csak Vettel tartozik mért körrel a gyorsabb gumikon. Pénteken egy megpördülés miatt nem futott értékelhető kört ezen a keveréken.

7.54 Räikkönen 1:40.2-vel a Williamsek elé került. A legjobb első szektor a finné.

7.53 Bottas 1:40.4-et, Massa 1:40.3-at ment a lágyabb gumikon.

7.52 Räikkönen újra a pályán defektje óta. Rosberg 1:39.690-et ment. Lassabb, mint tavaly ilyenkor.

7.49 Rosberg a pályán. A közepesen kemény gumikat használja, ez mostantól mindenkire igaz lesz.

7.46 Csak Ricciardo van a pályán, ő teli tankkal is kipróbálja a lágyabb gumikat, erre ugyanis pénteken nem volt lehetősége. A többség az utolsó percekre tartogatja a gyors körét.

7.43 Stevens a 107 százalékos határon belül van, a tőle két tizeddel elmaradó Merhi viszont kívül. A két autó több mint három másodperccel elmarad a közvetlenül előtte álló Nasr Sauberjétől.

A Marussia-Ferrarik a 107 százalékos határral küzdenek
A Marussia-Ferrarik a 107 százalékos határral küzdenek

7.40 Megint 62 fokos az aszfalt. Csak Räikkönennek nincs értékelhető köre, de a finn defektet kapott a kemény gumikon, a közepeseken pedig még nem jött ki.

7.39 „Visszaléptünk” – közölte Kvjat a rádión. „Beszéljük meg a garázsban” – mondta neki a mérnöke.

7.37 Kvjat a közepesen kemény gumikon 1:41.7-eet ment. Másfél másodperccel lassabb Rosbergnél úgy, hogy a gyorsabb gumikeveréket használja.

7.35 Hamilton egy lassabb kör után újra odalépett, de abszolút legjobb első szektora ellenére csak 1:40.7-re javított. A 9-es kanyarral meggyűlik a baja az angolnak.

7.34 A McLaren-Hondákkal Alonso a 11., Button a 16. helyen áll.

7.32 Hamilton 1:41.0-val indított, az egyik kanyarban elfékezte magát és forgalomba is került.

7.31 Rosberg 1:40.251-re javított, Vettel 1:40.532-vel kezdett.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

7.28 Massa kemény gumikon a harmadik a Williamsszel, egy másodperccel marad el Rosbergtől. Vettel mért körön a Ferrarival.

7.27 Bottas megelőzte Kvjatot, de a már a lágyabb gumikon száguldó Ricciardo 1:40.590-nel visszaállította az élre a Red Bullt. Aztán jött Rosberg a Mercedesszel, és a kemény gumikon 1:40.391-et ment.

7.25 A második szabadedzést a kavicságyban záró Roberto Merhi megpördült, de ezúttal vissza tudott térni a pályára a Marussia-Ferrarival.

7.23 A két Red Bull mögött a két Toro Rosso és a két Lotus áll. Renault-motor az első négy helyen. Várhatóan nem sokáig, ugyanis a pályára hajtott a két Williams-Mercedes.

7.21 Rengeteget csúszkálnak az autók, ez nem változott péntekhez képest. Grosjean az első szektorban csúcsidőt ment, de a kör végén a boxba hajtott. Továbbra is Kvjat az élen.

7.16 Nasr kicsúszott a kavicságyba, de vissza tudott jönni a pályára. Räikkönent bal hátsó defekt miatt visszarendelték a boxba. A finn a kemény keverékű gumikon nem körözhet. Van egy 1:58-as köre (abban Grosjean tartotta fel a Lotusszal), s bár kívülről nem tűnik defektesnek a gumi, a csapat a telemetrián érzékelt alacsony nyomást.

A garázsban sem könnyű kímélni a pilótákat – itt Kvjat próbál védekezni a hőség ellen
A garázsban sem könnyű kímélni a pilótákat – itt Kvjat próbál védekezni a hőség ellen

7.12 A csapatok számára nemcsak az autók tökéletes beállítása jelent kihívást, hanem annak elérése is, hogy a garázsban valahogy 40 fok alatt maradjon a hőmérséklet. Ezt legalább olyan nehéz elérni.

7.09 Kvjat 1:41.980-nal megelőzte csapattársát, de ennél még jobbak is lesznek a köridők. A pálya felett elhaladó felhők miatt az aszfalt hőmérséklete visszaesett 60 fok alá.

7.08 Ricciardo 1:42.045-tel az első helyen.

7.07 Nasr 1:43.760-nal átvette a vezetést. A két Red Bull-Renault is a pályán, a pénteki problémáik után szükségük lenne a tiszta edzésre, mert egyébként biztató az autó sebessége.

Ami a Marussia/Manor kérdést illeti, a hivatalos F1-es csatornák a Marussia elnevezést használják, a csapat viszont Manornak hívja magát. Ez okozhat némi bonyodalmat, mi a tudósításainkban mindkét verziót használjuk, amíg tiszta vizet nem öntenek a pohárba.

7.04 Stevens máris mért kört futott, 1:49.397-tel kezdett. A pénteki edzésnap a Manor első tesztnapjának felelt meg, ahhoz képest jól teljesített a csapat.

7.01 Jenson Button pénteken az Ausztrál Nagydíjon használt motorját használta, de a tréningeket követően a Honda mérnökei megállapították, hogy azt a belsőégésű egységet többé nem lehet használni. Így mindkét autónak három motorja maradt erre a szezonra – vagy négy, ha elfogadják a bővítési javaslatot.

7.00 Elrajtolt az edzés, Stevens az első a pályán a Marussiával. Ő és sokan mások is rajtgyakorlattal kezdik a száguldást.

A Red Bull erősebb, mint Ausztráliában, de a dobogó még így is távolinak tűnik
A Red Bull erősebb, mint Ausztráliában, de a dobogó még így is távolinak tűnik

6.59 Nico Rosberg tavaly 1:39.009 perces köridőt futott a harmadik szabadedzésen. Bár sokkal melegebb van, mint akkor, a péntek óta sokat javított beállításokkal várhatóan felülmúlják ezt az eredményt.

6.57 Már 62 fokos az aszfalt, forróbb, mint a tegnapi edzésnapon. Rosberg elmondta, az autóban ülve néhány centire van az aszfalttól, amelynek forrósága a menetszélben is átsüt az autón.

6.54 A három óra múlva kezdődő időmérőre 60 százalékos eséllyel jósolnak esőt.

6.51 A Ferraritól nem is elsősorban az egykörös tempó volt elragadó pénteken, hanem Kimi Räikkönen „teli tankos” hosszú menete, amely szinte azonos köridőket hozott Lewis Hamiltonéval. Az üzemanyagok pontos mennyiségét nem ismerhetjük, de a Mercedes tavaly megközelíthetetlen volt ebből a szempontból. Az is igaz, hogy Hamilton a műszaki problémái miatt még a melbourne-i beállításokkal körözött.

6.48 Köszöntjük olvasóinkat a Malajziai Nagydíj 3. szabadedzését élőben követő cikkünkben! Továbbra is hőség van Sepangban, a levegő 37, az aszfalt 56 fokos, de a délutánra esőt várnak, ami beleszólhat az időmérő alakulásába.

A száraz szabadedzés nagy kérdése, hogy a péntek délután biztató formát mutató Ferrari tartani tudja-e a Mercedes tempóját?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik