F1: Leclerc azt hitte, a falban végzi; Hamilton felkészült a támadásra

Vágólapra másolva!
2019.09.21. 19:08
null
Leclerc (középen) a nyári szünet óta mindent vitt (Fotó: AFP)
Charles Leclerc zsinórban a harmadik pole pozícióját szerezte meg, így vasárnap ő várhatja az élről a Szingapúri Nagydíj versenyének startját, méghozzá nem kis meglepetésre. Ugyanis a Mercedest és a Red Bullt is meglepte a maranellóiak tempója, a helyszínre az egyik favoritként érkező Max Verstappen nem is értette, miért voltak ennyire lassúak, de még Mattia Binotto is bevallotta, rosszabb eredményre számítottak.

 

A Ferrari tisztában volt azzal, hogy az eddig látottak alapján a Marina Bay Street Circuit nem fekszik túlzottan az SF90-esnek, így több fontos fejlesztéssel is hoztak Szingapúrba. A pénteki szabadedzéseken azonban még nagy volt a maranellóiak hátránya, nem mellesleg több probléma is hátráltatta a munkájukat – Charles Leclerc kocsijában például még váltót is kellett cserélni.

Az előzmények alapján tehát Mercedes, Red Bull csatára lehetett számítani, ám a harmadik gyakorlásra hirtelen összeállt a kép Leclerc-éknél. A monacói az utolsó tréning után az időmérőn sem talált legyőzőre, így meglepetésre sorozatban a harmadik pole pozícióját jegyezte.

„Elég őrült kör volt. Az első próbálkozásomkor túl közel voltam Lewishoz (Hamilton), amiért a második szektorom nem is sikerült túl jól, szóval nagy nyomás volt rajtam, hogy második nekifutásra javítsak. Mindent beleadtam, hibáztam is. Néhányszor úgy éreztem, a kontrollt is elvesztem az autó felett, kétszer vagy háromszor azt hittem, a falban végzem – kezdte az idén már 5 rajtelsőséget jegyző Lerclerc az értékelést, majd kitért arra is, mi segítette hozzá a sikerhez. – Nagy köszönettel tartozom a csapatnak. Nagyszerű munkát végzett, és hihetetlenül örülök, hogy megszereztem a pole-t. A péntekünk nagyon nehéz volt, én pedig pocsék napot zártam, de keményen dolgoztunk, ami kifizetődött az időmérőn."

A siker az olasz istálló csapatfőnökét, Mattia Binottót is meglepte, figyelmeztetett azonban, a pontokat vasárnap osztják.

12. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:38.773
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:38.192
Időmérő:1. Leclerc 1:36.217
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP
A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj
Október 27., 20.10 20. Mexikói Nagydíj

„Ez sokkal jobb annál, amit vártunk. Új aerodinamikai csomagot hoztunk, azt azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a lényeg csak ez után következik. Bár remek az élről rajtolni Szingapúrban, még mindig úgy hiszem, a Mercedes nagyon erős lesz" – magyarázta a svájci, arra utalva, hogy a pénteki versenyszimulációk alapján az „ezüstnyilak" állnak az élen, és idén már többször is bebizonyosodott, a gumikkal is jobban tudnak gazdálkodni. A második helyen végző Hamilton így bízik is abban, jót csatázhatnak a Ferrarival.

„Nem tudom, honnan rántotta elő ezt a tempót a Ferrari, hiszen papíron ez a pálya annyira nem fekszik neki, de remek munkát végeztek a csapat tagjai, és Charles nagyszerű kört tett össze. Nekem valami különlegeset kellett volna összehoznom, és bele is adtam mindent, amit csak tudtam" – mondta a két Q3-as köre között több mint 1 másodpercet javító brit, aki végül 191 ezreddel maradt le az elsőségről.

„Nagyon szoros volt, örülök, hogy sikerült beékelődnöm a két Ferrari közé. A versenyen agresszíven támadunk majd" – jelentette ki a címvédő, aki mellett a németek csapatfőnöke, Toto Wolff is kifejtette, nem feltétlenül erre az eredményre számított.

„Ez olyan pálya, amelyen, azt hitted, a Mercedes és a Red Bull fog egymással küzdeni úgy, mint Magyarországon is történt. De ez nem szokványos pálya, a Ferrari pedig nagyon jó munkát végzett. A futamon össze kell majd dolgoznunk" – emelte ki az osztrák, és azt is megosztotta, nem csak az olaszok egyenesbeli fölénye volt döntő a kvalifikáción.

Nyertek pár tizedet az egyenesben, ezúttal azonban a kanyarokban is erősek voltak, mindenhol. Bár a múlt ellenünk szól, a futam még el sem kezdődött, és úgy hiszem, ha Lewis jól rugaszkodik el, miközben Valtteri (Bottas) javít egy vagy két pozíciót, akkor remek helyzetben leszünk" – utalt arra Wolff, hogy az elmúlt 10 itteni nagydíjon 8 alkalommal az élről induló diadalmaskodott.

A harmadik helyen Vettel végzett, aki ezen a hétvégén is hátrányban van csapattársához képest, igaz, az időmérő harmadik szakaszában még ő vezetett az első körök után. Ám a második próbálkozásakor már hibázott a német, és be sem fejezte a körét.

„Az utolsó köröm jobban is sikerülhetett volna, de összességében jó érzés volt az autót vezetni. Talán túl korán lőttem el azt a kört, aztán hibáztam, és nem is volt értelme befejeznem. Mindenesetre jó helyzetben vagyunk, remek versenyünk lehet. A legnagyobb kérdés az, hogy végig nyomhatjuk-e, vagy a gumikat kell majd menedzselnünk"– árulta el Vettel.

A negyedik pozícióban Verstappen végzett, aki nem is leplezte, meglepte, hogy ennyire nem volt meg a Red Bull tempója egy olyan pályán, amelyen favoritnak számítottak.

RICCIARDÓT KIZÁRTÁK
Az MGU-K meghaladta a megengedett maximális teljesítményt az autójában, ezért törölték a kvalifikációs eredményeit.

„Úgy érzem, az egész időmérőn hiányzott a tempónk. Így nem is lepett meg nagyon, hogy még inkább lemaradtunk, amikor a Q3-ban mindenki feltekerte a motort. Az autót jó érzés volt ugyan vezetni, de nem volt elég tapadásunk. Gyorsabban szerettem volna menni, ám négy keréken csúsztam. Nem tudom megmondani, hogy lehetett volna-e esélyünk a pole-ra, vagy sem" – vallotta be a holland.

„Péntekről szombatra sok minden tud változni, itt pedig ez hatványozottan igaz. Kissé meglepett, hogy ennyire nem voltunk versenyképesek, főleg az után, hogy Monzában a várakozásokkal ellentétben jól teljesítettünk, papíron pedig ez a helyszín fekszik is nekünk. Ezt mindenképpen meg kell vizsgálnunk. Túl lassúak vagyunk, de majd meglátjuk" – zárta gondolatait Verstappen.

A verseny vasárnap 14 óra 10 perckor kezdődik.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:36.217 átlag: 189.434 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:36.408 0.191 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:36.437 0.220
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:36.813 0.596
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:37.146 0.929
6. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:37.411 1.194
7. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:37.818 1.601
8. Daniel Ricciardo* ausztrál Renault 1:38.095 1.878
9. Nico Hülkenberg német Renault 1:38.264 2.047
10. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:38.329 2.112
11. Sergio Pérez** mexikói Racing Point-Mercedes 1:38.620 1.970
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:38.697 2.047
13. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:38.699 2.049
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:38.858 2.208
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:39.650 3.000
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:39.957 2.640
17. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:39.979 2.662
18. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:40.277 2.960
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:40.867 3.550
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:41.186 3.869

*kizárták az időmérőről

**5 rajthelyes büntetés váltócsere miatt

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 1:37.317 1. Leclerc 1:36.650
2. Hamilton 1:37.565 2. Vettel 1:36.720
3. Leclerc 1:38.014 3. Hamilton 1:36.933
4. Vettel 1:38.374 4. Verstappen 1:37.089
5. Verstappen 1:38.540 5. Bottas 1:37.142
6. Norris 1:38.606 6. Norris 1:37.572
7. Sainz 1:38.882 7. Albon 1:37.865
8. Hülkenberg 1:39.001 8. Sainz 1:37.982
9. Gasly 1:39.085 9. Ricciardo 1:38.399
10. Albon 1:39.106 10. Hülkenberg 1:38.580
11. Giovinazzi 1:39.272 11. Pérez 1:38.620
12. Ricciardo 1:39.362 12. Giovinazzi 1:38.697
13. Räikkönen 1:39.454 13. Gasly 1:38.699
14. Pérez 1:39.909 14. Räikkönen 1:38.858
15. Magnussen 1:39.942 15. Magnussen 1:39.650
16. Kvjat 1:39.957
17. Stroll 1:39.979
18. Grosjean 1:40.277
19. Russell 1:40.867
20. Kubica 1:41.186
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik