nemzetisport.hu 2016.02.22 07:45 Frissítve: 2016.02.23 16:37

Mesés rajt a Ferraritól és a Mercedestől – és a McLarentől is

Bár a ferraris Sebastian Vettel jegyezte a leggyorsabb kört a Formula–1-es csapatok téli tesztelésének nyitó napján Barcelonában, az igazán félelmetes mutatványt a világbajnok Mercedestől láthattuk: Lewis Hamiltonnal a volánnál több mint 700 kilométert tett meg a nyitó napon. Mindkét csapat elégedett lehet, akárcsak a McLaren, amely Jenson Buttonnal 80 kör fölé jutott – ez összehasonlíthatatlanul jobb a csapat tavalyi rajtjánál.

Vettel Hamilton nyomában az első tesztnapon

Sebastian Vettel jegyezte a legjobb köridőt, de Lewis Hamilton és Jenson Button legalább ennyire elégedett lehet az első tesztnappal. Nézzük csapatról csapatra!

MERCEDES
Lewis Hamilton volt az első a pályán, és szinte végig ott körözött.Összesen 155 kört tett meg, ami több mint 720 kilométer. A csapat célja, hogy naponta 600-800 kilométert megtegyen, elsőre tökéletesen sikerült. Az angol pilóta az ebédszünetben elmondta, nagyon jó az autó, teljesen olyan, mint tavaly. Akkor simán vb-t nyert.

FERRARI
Sebastian Vettel és a Ferrari sokszor órákra eltűnt garázsban, de ezt tavaly is láthattuk a Ferraritól, amely annyi kört tett meg, amelyre feltétlen szüksége volt. A mostani69 hárommal több, mint a Spanyol Nagydíj távja, és a leggyorsabb köre majdnem fél másodperccel jobb volt Hamiltonénál. Bizakodhatnak, akik szorosabb csatát látnának az élen, és szeretnek következtetéseket levonni az első tesztnapból.

WILLIAMS
Ahogy a szabadedzéseken megszokhattuk, a Williams a teszten is beleszürkült a mezőnybe. Valtteri Bottas ott volt az élmezőny közvetlen közelében, a 80 köre miatt sem lehet csalódott.

RED BULL
Daniel Ricciardóé volt a tesztszezon első mért köre, de aztán órákra eltűnt a Red Bull-TAG Heuer a garázsban. A délelőtti szakasz utolsó perceire visszajött, megfutotta a nap harmadik legjobb időeredményét, aztán délután kisebb megszakításokkal szinte állandóan körözött.

FORCE INDIA
A csapat egyedüliként lehetőséget ad tesztpilótájának a barcelonai teszten. Alfonso Celis bizonyára sokat fizet ezért, de az új szezontól sokat váró csapat csak késő délután a lágy gumikon jutott fel az őt megillető pozícióba. Nico Hülkenberggel és Sergio Pérezzel ez bizonyára a keményebb gumikon is menni fog.

RENAULT
A francia csapat szurkolói lehetnek a legcsalódottabbak. Nemcsak azért, mert Jolyon Palmeré a leggyengébb köridő, hanem azért is, mert a Renault rengeteget vesztegelt a garázsban, és a nap egyetlen lerobbanását is tőle láttuk – igaz, a bokszutcában, ahonnan piros zászló nélkül visszatolták a szerelők. A Lotus tavalyi kocsiját átépítő csapat négykerekűjéből értelemszerűen kikerült a Mercedes--motor, amitől sokat lassult, de a Renault már eleve azt ígérte, hogy ez hosszú folyamat lesz. Senki sem várta, hogy az első napon megváltsák a világot.

TORO ROSSO
A sötétkék átmeneti festéssel bemutatott autó délelőtt nagyon biztatóan ment Carlos Sainz Jr.-ral és a tavalyi Ferrari-motoral, de délután alig láttuk a spanyolt, csak húsz kört tett meg, mielőtt a váltóban tapasztalt olajszivárgás miatt korán véget ért a napja.

SAUBER
A svájciak nem hozták még el a 2016-os autójukat, Marcus Ericsson a tavalyival körözött. Annak ellenére a nap második legtöbb körét jegyezte, hogy viszonylag későn ült be a kocsiba.

McLAREN
A nap egyik legnagyobb nyertese a McLaren-istálló, amelynek vezetői azt mondják, máris jobb a kocsijuk, mint a tavalyi. A csapat tavaly hat kört tett meg az első napján, most 84-et. Jenson Button a tesztnap elején sokáig a bokszban vesztegelt, már mindenki legyintett, hogy semmi sem változott, de aztán mindenkit meghazudtolt a McLaren-Honda. Bár Button a lágy gumikon érte el a legjobbját, erre az alapra már lehet építeni.

MANOR
A Mercedes-motort kapó kiscsapat első napja nehezen indult, de amint beindították a kocsit, Wehrlein a délutáni szakasz egyik állandó körözője volt. A Mercedes fiatalja 54 körig jutott, és máris sokkal gyorsabb, mint a tavalyi autó a tavalyi Spanyol Nagydíjon.

HAAS
Nem sereghajtónak szánta csapatát Gene Haas, és Romain Grosjean már az első köreiben megmutatta, hogy várhatóan nem is lesz az. Csakhogy a  biztató kezdet után még délelőtt leszakadt a célegyenesben az első légterelő – apró hiba, egy újonc csapattal bőven előfordulhat, ráadásul nem is nehéz orvosolni. Keddre állítólag sikerülni fog. Grosjean a nap végén még visszament a pályára, de limitált végsebességgel nem javíthatott a köridején.

F1-ES TESZT, BARCELONA
AZ 1. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (69 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (155)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.044 (86)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (80)
5. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:26.298 (58)*
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.735 (84)*
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (55)
8. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:27.555 (88)
9. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.292 (54)*
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (31)
11. Palmer (brit, Renault) 1:29.356 (37)

*lágy gumikon futotta leggyorsabb körét. A többiek közepesen keményeken

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

18.00 Kockás zászló, vége az első tesztnapnak. Palmer az utolsó körében 1:29..3-ra javított, de maradt a 11. helyen.

17.56 Palmer is próbálkozik, de még mindig hat másodperc a hátránya, ezzel a 11. helyen szerénykedik.

17.55 Celis újabb készlet lágy gumit kapott, az ötödik helyre jött fel a Force Indiával.

17.49 Hamilton új célja Felipe Nasr tavalyi 159 körének megdöntése lehet. 152-nél jár, 11 perc van hátra. Palmer 1:31.019-re javított.

17.41 Button 1:26.735-re javított a lágy gumikon.

17.40 Hamilton túl a tavalyi csúcson, a 150. körénél tart. Ez már 700 kilométer, erre vágyott a Mercedes.

17.35 Palmer is gyorsul, de még 1:31-en kívül jár a Renault-val. Button, Wehrlein és Celis lágy gumikon rója a köröket.

17.33 Celis 1:26.949-re javított, még mindig 6.

17.29 Celis is lágy gumikon, 1:27.030-cal a hatodik helyre jött fel a Force India-Mercedesszel.

17.25 Hamilton célja az lehet, hogy már az első tesztnapon túlszárnyalja a tavalyi csapatrekordot, amit a Mercedes télen Barcelonában egy nap alatt teljesített. Ez 148 kör volt az angoltól a gyakorlás legutolsó napján.

17.23 A Spanyol Nagydíj 66 körös – eddig Hamilton, Vettel, Ricciardo, Ericsson és Button teljesítette a távot. Hamilton már a versenytáv kétszeresén is túl van.

17.19 Button 1:26.860-ra javított, amivel az ötödik helyre emelte a McLaren-Hondát. Az első öt helyen négyféle motor található. A 2009-es bajnok lágy gumikon száguld, ezekkel majdnem két másodperc a hátránya Vettelhez képest.

Bottas késő délután lendült újra munkába

17.15 Bottas és Ricciardo a pályán.

17.13 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (69 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (137)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.044 (62)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (55)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (55)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:27.555 (75)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.691 (68)
8. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:28.292 (37)  
9. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (21)
10. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:29.406 (43)
11. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (22)

17.10 Bottas is a pályán, 1:26-os köröket megy a Williams-Mercedesszel.

17.06 A német már nyolcadik 1:28.292-vel.

A Ferrari és a McLaren-Honda

 


 

17.03 Wehrlein az első, aki lágy gumikon odalépett. 1:28.607 perces kört jegyzett.

17.02 Palmer is a pályán.

16.59 Grosjean és a Haas újra a pályán. Először a légterelő törése óta. Vettel, Ericsson, Button, Celis és Wehrlein is köröz.

16.58 Vettel és Hamilton is 1:29-1:31 közötti köröket futott, az angol most a bokszban várakozik.

16.55 Vettel még mindig az élen, de így is Hamilton a nap sztárja, már 137 körnél tart. Ericsson javított, 1:27.555-tel hatodik.

16.46 Christian Horner elmondta, a Red Bull még ismerkedik az autóval, értékeléshez még túl korán van. A csapatfőnök szerint egyértelműen a Mercedes a legjobb, már csak a változatlan szabályok miatt is, de kíváncsi, hogy a Ferrari mennyire közelít hozzá. 

16.40 Újabb javítás Wehrleintől: 1:29.591-gyel még 10., de már csak két tizedre van Celistől.

16.37 A Renault-nak sincs jó rajtja, a bosszantó hibák nem akarnak szűnni a fekete kocsin, Palmer még mindig csak 21 körnél tart, ráadásul az időlista végén szerénykedik.

16.35 A Haas az ebédszünet után nem jött ki, pedig azt ígérték, hogy Grosjean, ha limitált végsebességgel is, körözhet még.

Az éllovas Vettel ismét a pályán. Felülről még szokni kell a Ferrari festését

16.28 Hamilton 1:28-as körökkel kezdett. Az éllovas Vettel is a pályán.

16.26 Hamilton ismét a pályán. A célegyenesben belógatott információs tábla szerint 21 köre van hátra ebből a menetből.

16.21 Bő másfél óra hátravan az első tesztnapból. A nap 18.33-kor megy le Barcelonában,  elvileg nem lehet gond a látási viszonyokkal. Más lenne, ha borult időben köröznének.

16.11 Hamilton a hosszú menete után a bokszba hajtott. Wehrlein is így tett, Button, Ricciardo és Ericsson köröz.

16.06 Mint az eredménylistán is látható, Wehrlein több mint egy másodpercet faragott a Manor tavalyi Spanyol Nagydíj hétvégéjén elért leggyorsabb köridejéből (Stevens, 1:31.200).

16.05 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (50 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (115)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.044 (52)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (49)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (55)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.691 (51)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:28.122 (57)
8. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (13)
9. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:29.406 (30)
10. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:29.824 (20)  
11. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (21)   

16.03 Két Mercedes-motoros autó a pályán: a versenyszimulációt végző Hamilton mellett Wehrlein a Manorral. A csapat vezetői ma elárulták, egyértelműen a némettől várják, hogy a csapat élpilótája legyen az indonéziai Rio Haryanto mellett.

16.00 Eric Boullier McLaren-csapatfőnök az első tesztnapról az Autosportnak: „Kezd visszatérni a csapat hite. Az adataink egyeznek a szimulátorban mértekkel, ami nagyon jó jel. Minden működik, ami tavaly nem ment, egyértelmű, hogy ez az autó jobb lesz, mint a 2015-ös. A Honda is javult, megfelelő irányba halad, megjavította azokat a hibákat, amelyek tavaly hátráltattak. Alonso a múlt héten a központban járt, és tetszett neki, amit látott. Örömmel mondhatom neki is, hogy a pályán is azt kapjuk, amire számítottunk.”

15.56 Hamilton 110 körnél tart, kétszer annyinál, mint az e tekintetben második Sainz (55). Hosszú etapot teljesít, a körei 1:28.78 és 1:30.2 perc közöttiek.

15.47 Lewis Hamilton a 100. körét is teljesítette a Mercedesszel. Jó úton jár a 600 kilométer felé, 18 óráig még több mint 130 perce van.

15.36 A korábban leálló Renault ismét a pályán, akárcsak Hamilton, Bottas, Ricciardo  és Ericsson. Button nemrég tért vissza a depóba, már 48 kör áll a neve mellett. Tavaly három nap kellett neki ekkora mennyiséghez.

15.34 A Mercedes, a Ferrari és a Renault állítólag már azzal a  motorspecifikációval érkezett,amelyet az idénynyitón is használni fog. A Honda viszont a jövő heti tesztre egy másik hajtóművet visz, és a két erőforrás keverékével utaznak Melbourne-be.

15.30 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (50 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (94)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.044 (44)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (43)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (55)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.691 (45)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:28.134 (49)
8. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (13)
9. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:29.406 (27)
10. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (20)
11. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:31.862 (15)    

15.26 Amikor a Red Bull idén várható nehézségeiről kérdezték, Adrian Newey azt mondta Barcelonában: „Attól tartok, az idén nem mondhatom ki, ki gyártja az erőforrásainkat” – utalt a technikai vezető arra, hogy a Renault-motort a Red Bull esetében TAG Heuernek hívják.

15.23 Ricciardo és Button köröz, mindketten 1:31-es köröket futnak.

15.16 Bár nehezen indult Wehrlein napja, a legjobb köre (1:31.862) már gyorsabb annál, mint amit Roberto Merhi a tavalyi Spanyol GP időmérőjén elért (1:32.038). A csapat másik autójában Will Stevens 1:31.200-zal kvalifikálta magát, ez is meglehet ma.

15.12 Az alábbi képen is látszik, hogy már zavartalanul süt a nap, az összes délelőtti felhő eltűnt az égről. 

15.07 Wehrlein most elindult, míg a Renault szerelőinek vissza kellett tolniuk Palmer lerobbanó kocsiját a bokszutcán át garázsba.

15.03 A Manornál nem megy könnyen a Mercedes-motor autóba illesztése, Wehrlein még mindig csak nyolc körnél tart.

14.59 Vettel 1:25-ös körök sorát futja, Hamilton az 1:28-as zónában van. Ericsson 1:28.134-e az eddigi saját legjobbja.

14.55 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (43 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (83)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.044 (32)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (43)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (50)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.691 (36)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:28.165 (39)
8. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (13)
9. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:29.406 (24)
10. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (16)
11. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:33.455 (8)   

14.48 Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szigorúan értékelte a délelőttöt. „Nem elég jó. Több körre számítottunk, voltak gondok az autóval. Persze egy éven át tartó gyötrődés után erre számít az ember, de talán jobb a helyzet” – mondta a francia csapatvezető.

14.46 A Mercedes szerdára új orrkúpot visz Barcelonába. Toto Wolff szerint a még sohasem látott újítás is azt mutatja, hogy nem ül a babérjain a világbajnok istálló.

14.42 Button kijött a pályára néhány körre, de újra a bokszban van a McLaren-Hondával. Ricciardo 1:26.044-gyel feljött a harmadik helyre.

14.35 Jolyon Palmer, a Renault újonca elmondta, apró, bosszantó, s lassan javítható hibák miatt ment csak 15 kört a délelőtti szakaszban. 

A délelőtti első Vettel újra a pályán

14.29 Vettel újra a pályán, a délutáni szakaszban először.

14.28 „A célegyenesben mentem, amikor hirtelen könnyű lett a kormányzás. Leszakadt a légterelő, a kocsi eleje felemelkedett. Sokáig úgy éreztem,. hogy a levegőben van az eleje, s miután visszaért az aszfaltra, hagytam egyenesen, és elég út volt ahhoz, hogy lelassuljak az első kanyarig” – mondta Grosjean, aki 320 kilométer per órás sebességnél szenvedte el a műszaki hibát. Délután korlátozott végsebességgel körözhet, az új rögzítés keddre érkezik meg, akkor megy minden újra normál módban.

14.19 Ricciardo újabb századokat faragott eredményéből, de még mindig negyedik. Hamilton csatlakozott hozzá a pályán. Az angol már a 70. köre felé közelít.

14.14 Máris javított az ausztrál, de 1:26.463-as körével maradt a 4. helyen.

14.11 Ricciardo Red Bullja az első autó a pályán. Délelőtt korai mért körét követően órákat állt a depóban, aztán az ebédszünet előtt kijött a pályára, és a negyedik legjobb időt futotta.

14.06 „Nagyon jók az első benyomásaim, olyan az autó, mint tavaly” – így foglalta össze röviden a délelőttöt Lewis Hamilton. Nem túl jó hír a riválisoknak.

14.00 Zöld a lámpa a bokszutca végén. A jóllakott csapatok nem igyekeznek a pályára.

13.58 A McLaren elégedett lehet, hiszen Button a korai kényszerszünete után  összesen 35 körrel zárta a délelőttöt. Ez majdnem a hatszorosa annak, amire a csapat a tavalyi teszt első napján képes volt.

13.57 A délelőtt egyetlen piros zászlós megszakítását a Haas miatt  iktatták be, miután Grosjean autójáról letört z első légterelő. A csapat közleménye szerint nem vezetői hiba történt, az erőhatások szakították le a légterelőt. A csapat vizsgálódik, kérdéses, mikor megy ki ismét a kocsi a pályára.

13.56 A Ferrari áll az élen, ami már magában meglepetés lenne, ha nem tesztről beszélnénk. Itt ugyanis nem feltétlenül mutatja ki mindenki, mit tud, s nem rajzolódnak ki az erőviszonyok.

13.55 Újra itt vagyunk, 14 órakor folytatódik a tesztelés Barcelonában.

13.07 Mi is ebédszünetet tartunk, hamarosan folytatódik a közvetítés.

AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Vettel (német, Ferrari) 1:24.939 (36 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (66)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (43)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:26.704 (20)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (35)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.691 (35)
7. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:28.165 (36)
8. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (13)
9. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:29.406 (21)
10. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (15)
11. Wehrlein (német, Manor-Mercedes) 1:33.455 (8)  

13.00 Véget ért az első fél nap a barcelonai teszten. A körözés 14 órakor folytatódik.

12.56 A délelőtti szakasz záró perceiben Hamilton 1:27-es, Bottas, Button és Ericsson 1:29-es körök sorát futja.

12.53 Az mindenképpen biztató a McLaren számára, hogy a Honda-motor egyértelműen jobban hangzik, mint 2015-ben. Persze ez önmagában még nem garantálja, hogy erősebb is lesz, de jelnek mindenképpen kedvező.

12.52 Percekkel az ebédszünet előtt Wehrlein is mért kört ment: 1:35.6-ot. 

12.45 Miközben Alfonso Celis köröz a Force Indiával, Nico Hülkenberg interjúkat ad. A német azt mondta, szerinte nem kellene erőltetni a pilótafülke befedését. Ez jó kis vitatéma a pilóták között, az F1-esek közül Massa és Ricciardo egyértelműen támogatja, míg a A. J. Allmendinger, a Red Bull korábbi „gyakornoka” Amerikában kijelentette, többé nem ül fedetlen versenyautóba.

12.41 Vettel 1:24.939-re javított a romániai, azaz jelöletlen Pirelliken.

12.40 A Pirelli elárulta, a jelöletlen abroncsok is közepes keverékűek, de nem a törökországi gyárban készültek, hanem a Romániában. A vállalat biztosra akarja tudni, hogy ha valami baj lesz a török üzemmel, a románból is meg tudják oldani a csapatok ellátását.

12.36 Ricciardo visszatért a pályára a – hadd szokjuk – Red Bull-TAG Heuerrel, és feljött a 4. helyre. Celis 1:30-on belül.

12.34 Szűk fél óra maradt a hivatalos ebédszünetig.

12.33 „Úgy akarjuk kezdeni a 2016-os idényt, ahogy befejeztük a 2015-öst. Abu-Dzabiban mi voltunk a harmadik leggyorsabbak. Az idei autó a tavalyi okosan továbbgondolt változata. Már Melbourne-ben erősnek kell lennünk, és az idény során meg kell tartanunk a helyünket az első ötben” – fogalmazta meg célkitűzését Vijay Mallya, a Force India csapatfőnöke.

Talán innen dereng… – Steve McQueen a Le Mans-ban
Úgy rémlik, látta már valahol a Manor kezeslábasát?

12.28 Újra szabad a pálya, zöld a lámpa a bokszutca végén. A Red Bullt nagyon régen láttuk a pályán.

12.27 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:25.206 (28 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (48)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (30)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.180 (35)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:27.691 (16)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:28.165 (26)
7. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (13)
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:31.155 (10)
9. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (14)
10. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:37.610 (14)
Wehrlein (német, Manor-Mercedes) idő nélkül (1) 

12.25 A pályabírók söprögetik a célegyenest, valószínűleg hamarosan folytatódik a tesztelés.

Itt valami nem stimmel a Haas-Ferrarin – piros zászlós szünetet okozott az első légterelő elhagyása

12.22 Törmelékek vannak a célegyenesben, valamelyik autóról eshettek le. A  Haas első légterelője tört össze, de nem tudni, hogy mitől.

12.20 Piros zászló – ennek is el kellett jönnie.

12.11 Button és Sainz is belehúzott, előbb az angol feljött a 4. helyre, majd a spanyol visszaelőzte. A McLaren-Honda a korai szerelgetés után meggyőzőnek tűnik.

12.10 Vettel újra a pályán és újra az élen!  1:25.206-ot ment a Ferrari-pilóta.

12.00 AZ ÁLLÁS
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:25.409 (48 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:25.921 (20)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.091 (22)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.924 (26)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:28.165 (19)
6. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:28.399 (9)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.493 (11)
8. Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) 1:31.155 (10)
9. Palmer (brit, Renault) 1:31.351 (13)
10. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:37.610 (14)
Wehrlein (német, Manor-Mercedes) idő nélkül (1)

11.56 Most csak Bottas van a pályán.

11.52 Grosjean Button elé ugrott a Haas-Ferrarival, Celis 1:31-re javított.

11.48 Vettel 1:25.9-re javított a jelöletlen gumikon. A tesztpilóta Celis első mért köre 1:33 a Force Indiával.

11.45 Vettel jelöletlen Pirelliken a pályán. A beszállító az idei tesztekre csak egy-egy készlet vizes pályás és intermediate gumikijelölését tette kötelezővé a csapatok számára, a további 33 készletről a csapatok dönthettek.

11.38 Bottas a bokszban, Hamilton a pályán. Button 1:28.4-re javított. Lassan három órája tart a teszt, még nem volt szükség a piros zászló meglengetésére.

11.35 Kisütött a nap a felhők között. Hamilton visszatért a bokszba, Bottas, Button és Sainz a pályán.

11.31 Hamilton 1:26-os körök sorát rója.

11.29 Bottas 1:27-en belül, Grosjean első köre 1:29.310 a Haas-Ferrarival.

11.27 A finn 1:27.037-tel a harmadik helyre ugrott előre.

11.25 Bottas, aki elsőként ment slick gumikon mért kört, de már visszacsúszott az elsőről a 7. helyre, újra a pályán. Még csak nyolc köre volt a Williams-Mercedesszel.

Hamilton áll az élen a Mercedesszel – nem meglepetés

11.22 Hamilton ismét a pályán, néhány 1:31-es kör után a gázra lépett, és 1:25.409-cel az élre állt.

11.18 Ericsson visszaelőzte Buttont.

A Mercedes vezetői elmondták, a teszten a tervek szerint naponta 600-800 kilométert tesznek meg. Hamilton most 28 körnél tart, ami a 4655 méteres aszfaltcsíkon több mint 130 kilométer.

11.17 Meg is van az első mért köre, 1:28.734-gyel a negyedik helyen áll.

11.16 A McLarennél megtalálták és megoldották a problémát. Button  újra a pályán, slick gumikon száguld.

11.13 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:26.187 (15 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:27.012 (28)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:27.924 (17)
4. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari 2015) 1:29.375 (5)
5. Palmer (brit, Renault) 1:33.389 (11)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:35.719 (7)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:37.610 (14)
Celis (mexikói, Force-India-Mercedes) idő nélkül (2)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (2)
Grosjean (francia, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
Wehrlein (német, Manor-Mercedes) idő nélkül (1)

10.59 Vettel a pályán a Ferrarival. A német át is vette a vezetést, 1:26.283-mal az élen. Kezdésnek nem rossz. Rengetegen remélik, hogy a Ferrari az idén végre megszorongatja a Mercedest.

10.56 A tavalyi Sauber is kigurult, most már mindenkit láttunk. A McLaren garázsában teljesen szét van szedve az autó, a Honda-motort vizsgálják. A rémálom folytatódik.

 


 

10.53 Hamilton 1:27.012-vel az élen, Sainz 912 ezreddel elmaradva második.

10.49 Sainz is 1:30 alatt, Hamiltonhoz hasonlóan közepesen kemény Pirelliken.

10.47 A Force India megtette próbakörét. Mindegyik 2016-os autó kint volt már a pályán, kivéve a Sauber-Ferrarit, amelyet  csak a jövő héten láthatunk. Ezen a héten a tavalyival köröznek a pilóták.

10.44 Alfonso Celis tesztpilóta menetre kész a Force India-Mercedesben.

10.42 Hamilton is begyújtotta a rakétákat, 1:27.735-öt ment a Mercedesszel – még két órája sem köröznek, de már csak öt másodperccel marad el a tavalyi barcelonai teszt legjobbjától.

10.41 Sainz is száraz pályára való gumikkal köröz, 1:33.346-tal megelőzte Palmert.

10.35 Palmer slick gumikon a pályán, 1:33.389-cel az élre állt. Ugyanúgy közepesen keményeken érte el az eredményt, mint korábban Bottas.

10.34 AZ ÁLLÁS
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:35.719 (7 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:37.610 (14)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) 1:38.574 (8)
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:41.154 (18)
5. Palmer (brit, Renault) 1:50.942 (8)
Vettel (német, Ferrari) idő nélkül (6)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (1)
Grosjean (francia, Haas-Ferrari) idő nélkül (1)
Wehrlein (német, Manor-Mercedes) idő nélkül (1)

A Manor-Mercedes Pascal Wehrleinnel

10.24 A Manor-Mercedes is elhagyta a bokszutcát. A narancs-kék festés felüdülés a többi csapat egyhangú szürke-sötétkék-fekete-piros árnyalataihoz képest.

A Haas-Ferrari és Grosjean a pályán

10.07 Bottas az élen 1:35.719-cel. Már slick gumikon megy a finn.

Bottas slick gumikon az élre tört a Williams-Mercedesszel

10.03 Elindult a Haas-Ferrari Grosjeannal. Palmer, Bottas és Vettel is a pályán.

10.00 Pascal Wehrlein, a DTM bajnoka készül beülni a Manor-Mercedesbe. A McLaren garázsában a szerelők nézegetik a Honda-motoros autót – egy éve is ez volt a program.

9.55 Még korai lenne bármihez is hasonlítani az időket, csak hogy meglegyen: Rosberg tavalyi legjobbja a téli teszten Barcelonában 1:22.792 volt.

9.52 Üres a pálya.

AZ ÁLLÁS
1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:38.188 (9 kör)
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:41.154 (18)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Ferrari) (5)
Palmer (brit, Renault) idő nélkül (3)
Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (3)
Button (brit, McLarten-Honda) idő nélkül (1)
Vettel (német, Ferrari) idő nélkül (1)

9.48 A McLarennél nem túl rózsás a helyzet, a korábban egy próbakört teljesítő Button a bokszutcában beszélget a szerelőkkel. Ez a tavalyi szezont idézi.

9.46 A Manornál felbőgött a Mercedes-motor, miközben Ricciardo 1:38.188-ra javított.

9.44 Ricciardo 1:39.021-re javított, már száraz vonal látható a pályán.

9.40 Az eddig megtett körök: Hamilton 12, Sainz 5, Ricciardo 4, Bottas 3, Palmer 2, Button és Vettel 1-1. Ricciardo újra a pályán.

9.33 Sainz ismét a pályán, neki is van mért köre. Hamilton már 1:41.1-nél tart.

9.29 Hamilton 1:42.3-ra javított, egyedül maradt a pályán.

9.27 Hamilton 1:45.349-cel kezdett.

9.25 Az első mért kör Ricciardóé: 1:40.746.

9.22 Többperces szünet után újra autó a pályán, Ricciardo Red Bullja indult útjára, az ausztrált Hamilton követte ki a bokszból. Még mindig szükség van az intermediate gumikra, ilyen hűvös időben lassan szárad az aszfalt.

Pályán az új Toro Rosso – ezen a héten még teljesen sötétkék

9.17 Vettel Ferrarija egy próbakör után visszagurult a garázsba, a csapat pillanatok alatt eltakarta paravánokkal a bejáratot.

9.16 A Manor, a Haas és a Force India autóját még nem láttuk a pályán.

9.15 A kevés szabálymódosítás egyikeként átalakították a kipufogócsöveket. A cél a nagyobb motorhang volt, amit az első percek alapján sikerült  kivitelezni.

9.13 Vettel útnak indult a Ferrarival. Hatalmas áramlásmérő rácsok díszelegnek mindkét oldalán.

9.09 Egy-két próbakör után mindenki visszatért a depóba, mért kör még nincs. Most Button indult el, a McLaren-Honda teljesítményére sokan kíváncsiak. Bottas is kint van a pályán, a finn másodszor hagyta el a depót.

Hamilton intermediate gumikon indította a napot

9.04 A Toro Rosso teljesen sötétkék – a jövő hétre ígértek új festést.

9.02 Palmer a Renault-val, Bottas a Williamsszel, Ricciardo a Red Bull-TAG Heuerrel és Sainz a még nem látott Toro Rossóval szintén a pályán.

9.01 A világbajnoki címvédő Hamilton az első a pályán.

9.00 Zöld a lámpa a bokszutca végén. Elkezdődött a 2016-os tesztidény.

Egy közeli a Renault-ról – az Infiniti átköltözött a Red Bullról

8.51 Egyelőre 13 fok van, a csúcs várhatóan 18 lesz. A McLaren garázsában felbőgött a Honda-motor. Még mindig dübörög, kezdetnek nem rossz. Persze volt honnan fejlődni.

8.47 Az eső elállt, a pálya még nedves.

8.45 Itt az új Renault is. A tavaly még Lotus néven induló csapatnak új párosa is van, Jolyon Palmer és Kevin Magnussen ül majd a fekete gépben.

A fekete Renault RS16

8.38 Bő húsz perc múlva kezdődik a tesztelés.

8.33 Leleplezték a Force Indiát.

8.30 A Mercedes leleplezése: Rosberg és Hamilton között még mindig érezhető a feszültség. Pedig másra számít az ember februárban.

 


 

8.24 A Force India következik.

A Force India lepel alatt

8.22 Íme, a Mercedes!

A Mercedes Hamiltonnal, Toto Wolff-fal és Rosberggel

8.19 A csapat már közölt képeket az autójáról, de most itt lesz élőben is.

8.17 A Mercedes – lepel alatt – már kint áll a csapat garázsa előtt a bokszutcában.

8.14 Visszatérve az Ecclestone-interjúhoz, ilyeneket mondott a „főnök”: Nem költeném arra a pénzem, hogy elvigyem a családomat egy F1-es futamra. Mi értelme? Mindent tudunk előre, Lewis Hamiltoné a pole pozíció, és a két Mercedes ott lesz a dobogón.” Ecclestone azt mondta, úgy lehetne izgalmassá tenni a versenyeket, hogy az időmérő legjobbjait pontoznák, de a versenyen az első tíz fordított sorrendben indulna.

8.10 A bokszutcában a legtöbb fotós a Mercedes garázsa előtt áll. A világbajnok csapat az elmúlt napok Twitteen indított hadjáratával felcsigázta a sajtót – már akit nem idegesített, hogy mutatnak is valamit, meg nem is.

8.06 Az első képek az új Renault-ról. A festést, amely a csapat ígérete szeroint az Ausztrál Nagydíjra nagyrészt meg fog változni, már láttuk.

 


 

8.05 A Haas-Ferrariban Romain Grosjean teszi meg az első köröket – szűk egy óra múlva lesz erre lehetősége. A francia pilótán kívül Lewis Hamilton, Sebastian Vettelt, Valtteri Bottast, Daniel Ricciardót, Jolyon Palmert, Carlos Sainz Jr-t, Marcus Ericssont, Jenson Buttont, Pascal Wehrleint és Alfonso Celist láthatjuk körözni – utóbbi a Force India mexikói tesztpilótája.

8.01 A Sauber ezen a héten még a tavalyi autójával köröz (néhány új szponzor logója jelent meg a hátsó légterelő oldalán), az újat a következő heti gyakorláson veti be először.

7.59 A Manor résnyire nyitva hagyta a garázsajtót, így látható, hogy az új, Mercedes-motorral hajtott autója narancs-kék lesz.

7.55 A VF16-osról Gene Haas alapító korábban elmondta, a színében mindenképpen feltűnőt akar, ehhez képest z ezüst-fekete-piros minden, csak nem szokatlan a modern F1-ben. De a vb-n úgysem a festést pontozzák!

7.54 Az újonc Haas a bokszutcában leleplezte első autóját. 

A Haas autója – már vasárnap is láttunk róla képeket

7.49 Közben Bernie Ecclestone belerúgott egyet az F1-be. A gazdasági vezetővel interjú jelent meg a tesztidény első napján arról, hogy a sportág rosszabb állapotban van, mint valaha és Jean Todt FIA-elnöknek le kellene mondania az F1 irányításáról. A Daily Mail cikke sok magyarázkodást vonhat maga után a közeljövőben.

7.46 A tesztelés 9 órakor veszi kezdetét, de még a Manor, a Force India, a Renault és a Toro Rosso  is tartozik az új autója bemutatásával.

Az új Red Bull szemből. Nem egyszerű az első légterelő

7.45 Köszöntjük olvasóinkat a 2016-os Formula–1-es szezont megelőző kollektív tesztelés nyitányán!  Szemerkél az eső a Circuit de Catalunya-Barcelonán, de a reggel ennek ellenére is mozgalmas, hiszen néhány csapat ma mutatja be új kocsiját. A Red Bull már meg is tette a közösségi oldalakra feltöltött fotóval.

A Red Bull 2016-os autója. Elegáns a matt festés, amelyet már a múlt héten láthattunk a tavalyi kocsin
F1-ES TESZT, BARCELONA, FEBRUÁR 22–25., A BEOSZTÁS
  hétfő kedd szerda csütörtök
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
Ferrari Vettel Vettel Räikkönen Räikkönen
Williams Bottas Bottas Massa Massa
Red Bull Ricciardo Ricciardo Kvjat   Kvjat
Force India Celis* Pérez Hülkenberg Celis*
Renault Palmer Palmer Magnussen Magnussen
Toro Rosso Sainz Verstappen Sainz Verstappen
Sauber Ericsson Ericsson Nasr Nasr
McLaren Button Alonso Button Alonso
Manor Wehrlein Wehrlein Haryanto Haryanto
Haas Grosjean Gutiérrez Grosjean Gutiérrez
*tesztpilóta

 

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2016.07.24 12:59:27

F1 nemzetisport.hu

Rosberg második lett, és már összetettben is csak 2.; Ricciardo állhatott még fel a dobogóra.

2016.07.24 11:46:42

F1 ZSOLDOS BARNA

EXKLUZÍV. A Mercedes sikerkovácsa a páros harcát egyfajta kísérletnek fogja fel.

2016.07.11 09:26:27

F1 nemzetisport.hu

JÚLIUS 8., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:31.654
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:31.660
JÚLIUS 9., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:30.904
pole: Hamilton 1:29.287, 2. Rosberg 1:29.606
JÚLIUS 10., VASÁRNAP
futam: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Rosberg
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Július 24., 14.00: Magyar Nagydíj
Július 31., 14.00: Német Nagydíj
Augusztus 28., 14.00: Belga Nagydíj

2016.07.10 13:37:30

F1 nemzetisport.hu

Tiltott rádióüzenetet kapott a német • Verstappen lett a második, Ricciardo a negyedik.

2016.07.09 13:21:56

F1 nemzetisport.hu

Törölték az időeredményét, így másodszor is nekifutott – ugyanolyan gyorsan, szabályosan.