A Mercedes még gyorsabb, a Red Bull és a Ferrari visszaesett

Vágólapra másolva!
2014.02.21. 06:52
null
Eddig Lewis Hamilton a leggyorsabb Bahreinben (Fotó: Reuters)
A Mercedes volt a bahreini teszt harmadik napjának nagy nyertese: Lewis Hamilton a gyári csapat kocsijában két másodpercnél is jobban megközelítette Nico Rosberg tavalyi pole pozíciós körét, Jenson Button a McLarennel több mint 100 kört megtett, míg a Williams kerékcserék sorát hajtotta végre – ezt akkor szokták, ha már majdnem mindennel elégedettek. A Ferrari ellenben nem sok lehetőséget tudott adni Kimi Räikkönennek, aki a telemetria meghibásodása miatt órákat vesztegelt a boxban. A Red Bullnál Daniel Ricciardo napja ebédidőben ért véget egy eddig nem jelentkező meghibásodás miatt. A Lotus meg még rosszabbul áll…

Lewis Hamilton nem sokáig hagyta a bahreini tesztelés összesített eredménylistájának élén Kevin Magnussent, a beállításokat próbálgató Mercedesszel már délelőtt 1:34.263 perces kört futott, azaz már februárban csak két másodperc a lemaradása a tavalyi Bahreini Nagydíj pole pozíciós eredményéhez képest. Ráadásul a McLaren dán pilótájával ellentétben nem szuperlágy, hanem lágy gumikon érte el eredményét.

A Mercedest délután a hidraulikus rendszer meghibásodása hátráltatta, de Hamiltonnak így sem kellett annyit vesztegelnie a boxban, mint a másik három tavalyi futamgyőztes csapatnak.

A címvédő Red Bull a biztató csütörtök után pénteken visszaesett, Daniel Roicciardo az ebédszünet után vissza sem ment a pályára, mert a szerelők olyan mechanikai meghibásodást fedeztek fel, amellyel még eddig nem találkoztak. Az ausztrál pilóta reméli, szombatra helyrejön az autó, de a csapat vezetősége elismerte, hogy még hónapokba telhet, mire mindent sikerül megoldani.

Sőt, Christian Horner csapatfőnök azt is megtalálta, aki minderről tehet!

„Amikor évekkel ezelőtt elkezdődött a KERS fejlesztése, Flavio Briatore úgy döntött, hogy ne a Renault, hanem a csapat főhadiszállásán készítsék el az eszközt. Emiatt a döntés miatt a Renault hátrányba került a többi motorszállítóhoz képest, hiszen amikor eladta a csapatot, mi vettük át a KERS projektjét, amely most került a motorszállítóhoz. Így természetesen elmaradt a gyár a riválisaival szemben" – magyarázta Horner az akkor mégf a Renault-istálló főnökeként dolgozó Briatoréról kialakult elméletét.

A Ferrarinak sem volt jó napja, Kimi Räikkönen döcögve indult el, majd hosszú órákat kellett a boxbban töltenie, mire a Ferrari kijavította az F14 T telemetriai hibáját. A Lotus még rosszabb volt, a csapatnál már senki sem gondolja, hogy jó volt kihagyni a jerezi tesztet, de az is kiderült, hogy ez nem döntés volt, hanem kényszer. A csapat nagyon le van maradva, a Renault-val együtt ott jár, ahol Jerezben kellett volna tartania. Romain Grosjean csütörtökön lemondóan nyilartkozott, a csapat a Red Bullhoz hasonlóan többversenyes előnyt adott riválisainak.

Kobajasi Kamui szerint reménytelennek tűnik a helyzet a Renault-motorokkal, de a két újonc, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat és a caterhames Marcus Ericvsson már annak is örül, hogy egyáltalán gond nélkül körözhetett – a svéd így tette meg a versenyzői engedélyhez szükséges 300 kilométert.

A Sauber, a McLaren és a Williams is viszonylag jó napot zárt, 100 vagy annál is több körrel, és az első négybe kerülést eredményező köridővel. A Marussia ellenben egy helyben toporog, Max Chilton autójában még reggel elfüstölt a motor, és a nap végéig nem sikerült kicserélni.

Végül álljon itt a teszt előtt Michael Schumachert meglátogató felipe Massa nyilatkozata: „Mindig derűlátó vagyok, ilyen az alaptermészetem. Láttam, beszéltem hozzá, elmondtam neki mindent, ami Jerezben történt, meséltem az új csapatomról, és többször is megkértem, hogy ébredjen fel. Hinnünk kell benne, hogy ez megtörténik. A Michael nagyon erős ember, remélem, fel fog ébredni, és még élvezni tudja az életet. Michael alszik, nem tűnt furcsának, teljesen normális volt. Ha beszélünk hozzá, a szája mozog, de nem csak a szája. Jó volt ránézni, de nem az én tisztem az, hogy ennél többet mondjak" – mondta Massa.

A teszt szombaton zárul, majd a záró négy napot ugyanitt tartják meg jövő héten, csütörtöktől vasárnapig.

F1-ES TESZT, SZAHÍR, 3. NAP
1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:34.263 (67 kör)
2. Button (brit, McLaren-Mercedes) 1:34.976 (103)
3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:37.066 (60)
4. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:37.180 (96)
5. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:37.367 (57)
6. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:37.476 (44)
7. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:38.974 (57)
8. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:39.642 (26)
9. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:40.781 (28)
10. Ericsson (svéd, Caterham-Renault) 1:42.130 (98)
11. Chilton (brit, Marussia-Ferrari) 1:46.672 (4)
Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (55)

Mac Chilton napja délelőtt egy nagy ugrással ért véget (Fotó: Twitter/pumamotorsport)
Mac Chilton napja délelőtt egy nagy ugrással ért véget (Fotó: Twitter/pumamotorsport)

A TESZT PERCRŐL PERCRE

15.00 A legvégén Maldonado kiment még egy-két körre, de közben leintették az edzést. A legtöbb kör Buttoné, a leggyorsabb Hamiltoné. A Williams a kerékcseréken dolgozott, a Ferrari és a Red Bull órákon át vesztegelt a boxban. A Lotus két leállással is megszakította a tesztet, reménytelennek tűnik a helyzete.

14.57 Kvjat és Ericsson is javított az eredményén az utolsó percekben.

14.55 Hét autó van a pályán az utolsó percekben.

14.52 Massa feljött a 3. helyre, csak Mercedes-motorosok vannak a képzeletbeli dobogón.

14.50 A Renault-ról azt pletykálják, hogy amíg meg nem oldódik a motort érintő problémák sora, 100-120 lóerővel kisebb teljesítményre van állítva a V6-os. Ez azért lenne furcsa, mert a teszten ki kellene derülnie, mit bír a motor teljes megterhelés alatt, és mert a red Buill szerint az energiaátalakító a gyengélkedés fő oka.

14.48 Räikkönen gyorsul, az 5. helyre jött fel a Ferrarival.

14.41 A Red Bull az ebédszünetben talált rá a hibára, Ricciardo fél napja odalett. Pedig csütörtökön már úgy tűnt, hogy a Red Bull összeszedi magát, és elkezdi a felzárkózást. Ám Vettel megmondta, hogy korai még felzárkózásról beszélni.

14.40 Kvjat az első valamirevaló idei tesztnapján feljött a hatodik helyre, a Toro Rossóé a legjobb köridő a Renault-sok között.

14.36 Információ a Red Bullról: „Eddig nem tapasztalt mechanikai hiba jelentkezett az autón, ami miatt szét kellett szedni." A megjavítás holnapra vár. Ricciardo szerint az autó egyre jobb, de türelem kell ahhoz, hogy minden összeálljon.

14.33 A McLaren pilótája a szimuláció vége felé jár, a könnyebb autóval 1:39-es köröket fut.

14.29 Button lassú kerékcsere után folytatja a körözést – talán a versenyszimuláció során elrontották a kerékcserét? A Williamsnél ez ma nem történhetett volna meg a félszáz kerékcsere-gyakorlat után.

14.28 Hamilton újra a pályán.

Hamilton autóját megjavították (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)
Hamilton autóját megjavították (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)

14.24 A nap alacsonyan jár, az aszfalt hőmérséklete tíz fokkal csökkent a déli órákhoz képest. Hamilton időeredményét nemigen veszélyeztethetik.

14.23 A Mercedes garázsában beindították Hamilton autóját.

14.22 Pérez, Gutiérrez, Räikkönen, Button, Massa és Kvjat van a pályán Maldonado mellett, de Massa nem mért köröket fut, hanem rajtgyakorlatokat végez.

14.20 Nem lett csúfos mesterhármas, Maldonado kint maradt egy újabb körre. A lassú autómentések miatt az utolsó félórában egy műszaki hiba gyakorlatilag a tesztnap végét jelentené.

14.18 Maldonado újra a pályán. Izgalmas pillanatok, hiszen a legutóbbi két köréből kettőt nem tudott befejezni a Lotusszal.

14.16 A Red Bull már nem csatlakozik a körözéshez, és a Mercedes, a Lotus és a Marussia visszatérése is kérdéses. A kiscsapatnál már hat és fél órája tart a motorcsere.

14.15 Háromnegyed óra maradt, megnőtt a forgalom a pályán.

Ericsson 100 kör felé halad (Fotó: Twitter/CaterhamF1)
Ericsson 100 kör felé halad (Fotó: Twitter/CaterhamF1)

14.07 Pérez újra a boxban, Button folytatja korábban megszakított nagydíjszimulációját, Ericsson pedig az első lehet, aki Renault-motoros autóval egy nap alatt 100 kör fölé jut.

14.05 Ennyit a Red Bull rajtgyakorlatáról… Az autót szétszedik, ma már nem megy ki a pályára. A Mercedesnél továbbra is bíznak benne, hogy Hamiltonnak lesz egy utolsó menete.

14.04 Pérez egy másodpercet javított korábbi legjobbján, de maradt a 4. helyen, honfitársa, Gutiérrez mögött.

13.57 Tervek vannak. A Renault szerint a Red Bull ma elvégezheti első rajtgyakorlatait, a Williams pedig a nap végére túl lehet 50 éles kerékcsere-gyakorlaton (ezen felül húszon, amelyen az autó nem a pályáról érkezik). Utóbbira látunk nagyobb esélyt.

13.55 A finn kicsit javított a legjobbján.

13.51 Räikkönen is kint van a pályán, a Red Bullt régen láttuk, a Lotust vizsgálják a garázsban.

13.48 Újra szabad a pálya, Ericsson kiment, az FIA-engedélyhez szükséges kilométereken felül is szüksége van a Caterhamnek a körözésre.

13.47 Az eddig megtett körök: Ericsson 75, Button 70, Gutiérrez 65, Bottas 55, Hamilton 45, Kvjat 43, Pérez 39, Massa 31, Ricciardo 28, Maldonado, Räikkönen 20-20, Chilton 4.

13.45 A Lotus a boxban, még le kell emelni a platós kocsiról.

13.38 Közben a Caterham a Twitteren: „ Ericsson 75 kört teljesített, túl van az FIA által a versenyzői szuperlicenchez megkövetelt 300 kilométeren.”

13.34 Nem tartott sokáig Maldonado menete, a Lotus megint leállt a pályán, újabb piros zászló az arany-feketék miatt. Derűlátó volt a Renault, de ebből nem lesz 60-70 kör.

Maldonado hosszú szünet után tért vissza a pályára (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)
Maldonado hosszú szünet után tért vissza a pályára (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)

13.31 Maldonado csatlakozott Buttonhoz és Räikkönenhez a pályán. A finn megjavította eddigi legjobbját, és feljött a 7. helyre.

13.30 A Mercedesnél Hamiltonnak előjöhetnek a szerdai emlékek. Két napja fékhiba miatt nem tudta befejezni a napi programját, most a W05-ös hidraulikus rendszerével vannak gondok. Még nem tett le róla a csapat, hogy kiküldje a 2008-as világbajnokot.

13.28 Räikkönen újra kint, alig maradt el eddigi legjobbjától. Az utolsó másfél órában lesz mit bepótolnia.

13.25 Button 16, megszakítás nélküli szuperlágy gumis kör után a lágy keverékre váltott egy gyors kerékcserével. Úgy tűnik, nagydíjszimulációt fut. Pérez is kint van a pályán a Force India-Mercedesszel.

Räikkönen tesztnapja messze van az ideálistól (Fotó: Twitter/InsideFerrari)
Räikkönen tesztnapja messze van az ideálistól (Fotó: Twitter/InsideFerrari)

13.16 Räikkönen újra a boxban, Ericsson és Button köröz a pályán.

13.14 A motorokat február 28-ig lehet fejleszteni, utána már csak megbízhatósági, biztonsági és spórolási céllal lehet módosítani rajtuk.

13.11 Christian Horner a Sky Sportsnak adott interjújában nyomatékosította, hogy a Mercedes jelenleg a vb toronymagas esélyesének tekinthető, de a világbajnokság nagyon hosszú lesz.

13.10 Räikkönen hosszú szünet után ismét a pályán. A Ferrarit a telemetria meghibásodása hátráltatta.

13.03 Button és Ericsson szakadatlanul rója a köröket.

13.00 Az eddig megtett körök: Gutiérrez 65, Ericsson 60, Bottas 55, Button 48, Hamilton 45, Kvjat 43, Pérez 34, Ricciardo 28, Massa 24, Maldonado 19, Räikkönen 12, Chilton 4.

12.56 A csapatvezetők ma szavaznak arról, hogy változzon-e az időmérők menete. A tervek szerint a harmadik szakaszra extra gumikat kapnának a továbbjutók, akik azokkal a gumikkal rajtolnának, amelyekkel a második etapban a leggyorsabb körüket tették meg.

12.53 Viszonylagos csend van az utolsó két óra nagy hajrája előtt. Hamilton ma ül utoljára az autóban ezen a héten.

A McLaren gratulált Jenson Buttonnak, aki a héten eljegyezte barátnőjét, a képünkön látható Jessica Micsibatát (Fotó: Reuters)
A McLaren gratulált Jenson Buttonnak, aki a héten eljegyezte barátnőjét, a képünkön látható Jessica Micsibatát (Fotó: Reuters)

12.47 Rob White, a Renault technikai igazgatója azt mondta, most járnak ott a hajtóművekkel, ahol az első teszt elején szerettek volna tartani.

12.45 A hosszabb meneteké a főszerep, a gyors körös tűzijátékot későbbre tartogatják a csapatok – amelyek még nem lőtték el az összes puskaporukat.

12.38 Ricciardo 1:42-es, Gutiérrez 1:45-ös köröket fut, Massa Bottas munkáját folytatva a boxkiállásokat gyakorolja a csapattal.

12.32 Räikkönen kezeslábasba öltözött, és a Ferrari garázsába ment. Rövidesen kimegy a pályára?

12.29 Ricciardo is kint van a Red Bull-lal. A csapat és a Renault közötti viszony egyre feszültebbé válik, de közösen kell megoldaniuk a problémát.

12.21 Jelenleg Pérez és Gutiérrez köröz a pályán.

12.15 Massa a két tesztelés között meglátogatta a franciaországi kórházban kómában fekvő Michael Schumachert, és Bahreinben beszélt a december 29-én síbalesetet szenvedett korábbi csapattárásról. „Mindig derűlátó vagyok, ilyen az alaptermészetem. Láttam, beszéltem hozzá, elmondtam neki mindent, ami Jerezben történt, meséltem az új csapatomról, és többször is megkértem, hogy ébredjen fel. Hinnünk kell benne, hogy ez megtörténik. A Michael nagyon erős ember, remélem, fel fog ébredni, és még élvezni tudja az életet. Michael alszik, nem tűnt furcsának, teljesen normális volt. Ha beszélünk hozzá, a szája mozog, de nem csak a szája. Jó volt ránézni, de nem az én tisztem az, hogy ennél többet mondjak" – mondta Massa.

Massa a két teszt között meglátogatta korábbi csapattársát, és optimistán távozott (Fotó: Twitter/WilliamsF1Team)
Massa a két teszt között meglátogatta korábbi csapattársát, és optimistán távozott (Fotó: Twitter/WilliamsF1Team)

12.09 Hamilton 14 körös meneten volt a pályán, 1:40.5-ös körrel kezdett, majd három fordulóval később 1:41-re esett vissza az eredménye, az utolsó három köre pedig 1:42-es volt a Mercedesszel.

12.08 Chilton autójában motort kell cserélni, ami az új 2014-es hajtóművek esetében nem rövid idő.

12.07 A Red Bull vezetői attól tartanak, hogy az idény első két versenyén teljesen esélytelen lesz a párosuk, legkorábban a Bahreini Nagydíjon szállhatnak harcba a dobogós helyezésekért.

11.51 Massa a következő körben Maldonadót is megelőzte. Ami a Lotust illeti, a csalódott Grosjean tegnap este elmondta, szinte csak a DRS működik az autón, és a csapat olyan sok tennivalóval szembesült a két nap alatt, amit gondolni sem mert a tesztelés megkezdése előtt. Korai volt Gerard Lopez tulajdonos nyilatkozata, miszerint jó volt kihagyni a jerezi tesztet. Ám Grosjean elmondta, nem is volt más lehetősége a csapatnak.

11.50 A brazil más programot teljesít, mint Bottas délelőtt, máris megvan az első mért köre. Kell is neki a száguldás, hiszen szerdán nem tudott menni.

11.48 Massa beült a Williamsbe, és kihajtott a pályára.

11.47 Az eddig megtett körök: Bottas 55, Gutiérrez 53, Ericsson 43, Button 41, Kvjat 39, Hamilton 28, Pérez 24, Ricciardo 23, Maldonado 19, Räikkönen 12, Chilton 4.

11.42 Hamilton, Button, Ericsson és Kvjat a pályán, az orosz Ricciardót visszaelőzve a 6. helyre jött fel. Ericsson a 40. körén is túl, ami nagyon jó azután, hogy Jerezben alig volt a pályán.

11.33 A Ferrarinál remélik, egy órán belül ki tudják küldeni a pályára Räikkönent.

11.30 Button szuperlágy gumikon 1:34.976-os kört futott, Hamilton korábban lággyal teljesítette az 1:34.263-at.

11.23 Az eddig megtett körök: Bottas 55, Gutiérrez 50, Ericsson 34, Kvjat 33, Button 32, Hamilton 26, Ricciardo 23, Pérez 20, Maldonado 19, Räikkönen 12, Chilton 4.

11.20 Pérez is javított, a 4. helyre jött fel a Force Indiával. Az eddigi tesztek alapján a mexikói a lehető legrosszabb évet töltötte a McLarennél.

11.12 Button a pályán, és 1:35.6-tal feljött a második helyre. 1.4 másodpercre van Hamiltontól.

11.09 Újra szabad a pálya.

11.03 A platós kocsi visszatért a boxba, a hátán a 13-as rajtszámú Lotusszal.

11.01 Rossz jel, hogy Räikkönen civilben sétál a paddockban. A Ferrari váltója és telemetriája is rossz, ezért nem tud menni a finn 12 körnél többet.

11.00 A Lotus rádióbeszélgetése a csapat Twitter-bejegyzése szerint. Box: „Mi történt?” Maldonado: „Egyszerűen leállt."

10.51 Piros zászló, Maldonado Lotusa állt le. „A piros zászlós szimuláció kipipálva" – írta a csapat a Twitteren.

10.50 Bottas mára végzett (mért kör nélkül), az ebédszünet után Massa ül az autóba.

Horner 2007-ben még nem sejtette, hogy csapata egyszer Briatore döntése miatt kerül bajba (Fotó: Action Images, archív)
Horner 2007-ben még nem sejtette, hogy csapata egyszer Briatore döntése miatt kerül bajba (Fotó: Action Images, archív)

10.45 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, Flavio Briatore a hibás azért, hogy a Red Bull és a többi Renault-partner most hátrányba került. „Amikor évekkel ezelőtt elkezdődött a KERS fejlesztése, Flavio Briatore úgy döntött, hogy ne a Renault, hanem a csapat főhadiszállásán készítsék el az eszközt. Emiatt a döntés miatt a Renault hátrányba került a többi motorszállítóhoz képest, hiszen amikor eladta a csapatot, mi vettük át a KERS projektjét, amely most került a motorszállítóhoz. Így természetesen elmaradt a gyár a riválisaival szemben" – magyarázta Horner.

10.35 Az eddig megtett körök: Bottas 51, Gutiérrez 39, Ericsson 30, Hamilton 26, Button 24, Ricciardo 23, Kvjat 19, Maldonado 18, Räikkönen 12, Pérez 11, Chilton 4.

10.30 Button, Pérez és Ericsson van a pályán.

Pérez későn kezdte el a körözést a Force India-Mercedesszel (Fotó: Twitter/clubforce)
Pérez későn kezdte el a körözést a Force India-Mercedesszel (Fotó: Twitter/clubforce)

10.26 Elemzések szerint Alonso és Rosberg pénteki csonka versenyszimulációja során alig tért el egymástól a két pilóta sebessége. Rosberg átlagosan 1:42.65, Alonso 1:42.84 perces köröket futott. Rosberg legjobbja ebben az időszakban 1:36.9 volt, Alonso ezt meg sem közelítette, viszont hét körrel tovább tartott a próbája.

10.23 Bottas túl a 45. körön, a Williams továbbra is a boxkiállásokat gyakorolja. Nagyon jól állnak a felkészüléssel, ha ez belefér a teszt ekkori szakaszában.Általában az utolsó tesztnapokra jellemző a pit stopok ilyen sűrű próbája.

10.17 Kvjat és Ericsson hosszabb szünet után újra a pályán. A Renault tovább gyűjtheti a fontos kilométereket.

10.14 Hamilton a legutóbbi gyors körét már a lágy Pirelliken futotta.

10.11 Ricciardo is egyre gyorsabb, már Räikkönen előtt van legjobbjával. Ő is kezdi érezni a Red Bull-Renault-t, de annyira még nem nyomhatja, mint a Mercedes- vagy Ferrari-motorosok.

10.08 Gutiérrez csatlakozott az „odataposókhoz”, feljött a második helyre a Sauberrel. Pedig az utolsó kanyart elrontotta.

10.02 Button viszont javított eddigi legjobbján. Hamilton is, már 1:34.263 a bahreini teszt legjobbja. Két másodpercen belül Rosberg tavalyi pole-eredményétől (1:32.330).

10.00 Bottas, annak ellenére, hogy még nincs mért köre, nagyon is nyomja a Williamsnek. Kimegy a pályára, elkezd egy újabb kört, de annak a végén bejön kereket cserélni. A szektoridői jók, és a helyszíni jelentések szerint el is fékezi magát egy-egy kanyarban.

9.58 Kevin Magnussen a tegnapi napról. „Még sokat kell fejlődnünk az első versenyig, és bízom benne, hogy sikerülni is fog, hiszen minden területen lehet javítani. Nem állunk rosszul, ez tény, de hogy a többiekhez képest mire elég, nem tudom. Bárcsak tudnám! Azt hiszem, Melbourne-ig várni kell arra, hogy kiderüljön" – mondta a dán.

9.51 Ricciardo egy másodpercet faragott eddigi legjobbjából.

9.50 Gutiérrez, Ricciardo, Pérez és Bottas újra a pályán, nem volt sokáig csend.

9.48 A Force India az energiatároló elemek hibája miatt nem tudott ma időben elindulni. Kvjat reggel gyorsan munkához látott a Toro Rossóval, de régóta nem jött ki az orosz. Chilton Marussiája sem jött vissza leállása óta.

9.47 Üres a pálya, Bottas is befejezte a boxból ki-be hajtást.

9.43 Az Autosport arról számolt be, hogy a csapatok többségénél műszakváltásban dolgoznak a szerelők, nap közben más a személyzet, mint az éjszakai munka során. A csapatokat nagyon megterheli az idei felkészülés, az autókkal adódó problémák miatt rengeteget kell így is túlórázni.

9.40 Az eddig megtett körök: Bottas 33, Gutiérrez 30, Hamilton 23, Ericsson 19, Maldonado 18, Button 14, Ricciardo 13, Kvjat, Räikkönen 12-12, Pérez, Chilton 4-4.

9.30 Hamilton újra a pályán, keményen nyomta a gázt, egy pillanatra le is futott az útról. A kör végén fél tizeddel elmaradt legjobbjától. Ezúttal is a közepesen kemény abroncsokat használta.

9.26 A Mercedes az autó beállításain dolgozik. A Lotusnál azt mondták, erre legkorábban Melbourne-ben kerülhet sor az ő esetükben. Ennyivel jár előrébb a Mercedes néhány riválisánál…

9.23 Ricciardo is kiment a pályára egy többkörös menetre, de már visszament a boxba.

Hamilton közepesen kemény gumikon futotta a hét legjobb körét (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)
Hamilton közepesen kemény gumikon futotta a hét legjobb körét (Fotó: Twitter/MercedesAMGF1)

9.15 Most csak Bottas van a pályán, de még mindig a kerékcseréket gyakorolja a Williams.

9.09 Hamilton a közepesen kemény abroncsokon érte el az 1:34.813-as eredményt, míg Magnussen a szuperlágyakon jött be 1:35 alá. Tényleg nem lesz gond az autók sebességével – legalábbis az olyan pályákon, mint a bahreini, amelyen az éles kanyarok és az egyenesek váltják egymást.

9.04 Pérez is a listán, Hamilton javított, már gyorsabb Magnussen tegnapi eredményénél.

9.02 A Lotus bejelentette, hogy a tavaly a Caterhamnél versenyző Charles Pic lett a tartalék pilótája.

8.58 Ricciardo óvatos körrel kezdett, Chiltonnál is lassabb volt. Aztán javított, és a két kiscsapat elé ugrott. A Williams és a Force India még mért kör nélkül.

8.56 Räikkönen a téli kemény abroncsokon köröz, mért eredménye is van már, de még 1:40 fölött.

8.51 A mezőnyből ma utolsóként a Force India is a pályán Pérezzel.

8.47 Hamilton három tizedet faragott eddigi legjobbjából, fél másodperc a hátránya Magnussen csütörtöki legjobbjához képest.

8.45 A levegő 20, az aszfalt 40 fokos, és ami a csapatok számára a legfontosabb, elült az első két napban igen erős szél – így nem zavarja annyira az aerodinamikai beállításokat.

8.43 Nem mondhatni, hogy nagyon a téli olimpia lázában égnének az F1-es csapatok, de a svéd Ericsson, illetve a finn Bottas, Räikkönen páros fél szemmel a két ország egymás elleni hokielődöntőjére is figyelhet majd. A meccs 13 órakor kezdődik, olimpiai élő tudósításunk ide kattintva elérhető.

8.41 A tegnap 116 körig jutó Bottas túl van a 20. körén is, de mért köre még nincs – továbbra is pit stop gyakorlatokat végez az istálló.

8.38 Ez nem mondhaó el a Force Indiáról, amelynek éjszakai munkája tovább tartott a kelleténél, és Pérez csak most ült be a VJM07-be.

8.37 Maldonado túl van a 10. körén, biztatóan indult a Lotus napja.

8.32 Bottas továbbra is kerékcsere-gyakorlatokat végez a Williams stábjával, ezért nincs még mért köre. Räikkönennek sincs, igaz, Alonso megjegyezte, a Ferrari apró hibákkal küzd, ami persze ilyenkor nem szokatlan.

8.31 Hamilton még egy másodperccel elmarad Magnussen tegnapi eredményétől, amelyeket a dán szuperlágy gumikon ért el.

8.27 Hamilton és Button felváltva ment lassabb és gyorsabb köröket, mielőtt visszatért a boxba. Maldonado a 4. helyre jött fel.

8.22 Megvannak az első mért körök Hamiltontól, Buttontól és Maldonadótól is. A Mercedes az élen.

8.19 Az ausztrál egy kört tett meg.

8.17 A hosszú várakozás után Ericsson, Hamilton, Maldonado, Button, Kvjat és Gutiérrez is a pályára hajtott. Ricciardo csatlakozott hozzájuk a Red Bull-lal.

8.15 Szűk félórás szünet után újra szabad a pálya.

8.11 Elhagyták a kiszolgáló járművek a boxutcát, lassan újraindulhat a tesztelés.

8.10 Az eddig megtett körök: Gutiérrez, Bottas 12-12, Ericsson 10, Kvjat 6, Button 5, Chilton 4, Hamilton 3, Maldonado 2, Räikkönen 1, Ricciardo, Pérez 0-0.

8.08 A BBC szerint a Renault és a Lotus között megkötött új motorszállítói megállapodás öt évre szól, azaz 2018 végéig tart.

8.06 A Red Bull ígérete szerint Ricciardo hamarosan autóba ül, és elkezdi a munkát.

Pénteken és szombaton Ricciardo köröz a Red Bull-lal (Fotó: Reuters)
Pénteken és szombaton Ricciardo köröz a Red Bull-lal (Fotó: Reuters)

8.01 Azért tart tovább a piros zászlós szünet a szokásosnál Bahreinben, mert itt nem a platós kocsira van szerelve a daru, amely felemeli az F1-es autókat, hanem külön jármű emeli fel azokat a platóra. Így meg kell várni, hogy mindkét szolgálati kocsi a helyszínre érkezzen, beálljanak egymás mellé, majd ugyanígy egymás után visszaérjenek a boxba, és ott is megismételjék az autók leemelésekor ugyanezt a procedúrát.

7.58 Sebastian Vettel tegnap a Red Bullról: „Nem beszélnék arról, hogy elkezdtük a felzárkózást. Nem tudjuk, mivel foglalkoznak a többiek, de nekünk csak az a célunk, hogy kint legyünk a pályán. Már ez is eredmény. Minden körben újat tanulunk, és az, hogy csütörtökön sok kört mentünk,nagy előrelépés. Jó volt legalább érezni, hogy milyen az autó, de sokkal jobb lesz, ha minden összeáll. Lépésről lépésre haladunk, nincs értelme jósolgatni" – mondta Vettel, akinek két napja maradt az Ausztrál Nagydíj előtt a tesztelésre.

7.50 Chilton Marussiájából szivárog füst, miatta kellett leállítani a gyakorlást. Rémes tesztje van a csapatnak eddig Bahreinben, szerdán az elektronikai vezérlés nem működött, csütörtökön az üzemanyag-adagoló ment tönkre, és ma sem indult jól a nap.Nem sok kört tesznek hozzá az eddigi 20-hoz.

7.49 Chilton is a listára került, miközben piros zászlóval megszakították a tesztet.

7.48 Kvjatnak is megvannak az első mért körei.

7.43 Button és Ericsson köröz, a svéd mért kört is futott. Kobajasi tegnap az összes Renault-motoros közül a leggyorsabb volt Bahreinben.

7.37 Már csak a Red Bullt és a Force Indiát nem láttuk ma. Gutiérrez és Bottas köröz, utóbbi minden köre végén a boxba hajt kerékcserére, nem fut mért kört.

7.35 Rémi Taffin, a Renault projektvezetője szerint az első két napon csak 26 kört megtevő Lotusnál hasonló problémák voltak, mint a többi renault-s csapatnál, és ugyanúgy megoldják majd, mint a Red Bull, a Caterham és a Toro Rosso esetében. „Semmi akadálya, hogy a csapat ma 60-70 kört teljesítsen" – mondta a szakember, aki szerint minden problémára megvannak a megoldások.

Áramlásmérő műszer a Lotuson a bal első kerék mögött (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)
Áramlásmérő műszer a Lotuson a bal első kerék mögött (Fotó: Twitter/Lotus_F1Team)

7.27 Maldonado elindult a Lotusszal. Jerezben titkos teszten vezette már az autót, itt ez az első köre. Kvjat, aki szerdán csak öt kört ment a Toro Rossóval, szintén elhagyta a boxutcát.

7.26 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke dicsérte a Mercedest és partnereit a kos megtett kör és a jó időeredmények miatt, de azt mondta, csak akkor aggódna a riválisok miatt, ha holnap lenne az idénynyitó. Szerinte is elég idő van még a felkészülésre, hiszen csak ma kezdődött el a tesztelés második fele.

7.23 A következő körében javított a mexikói.

7.22 Gutiérrezé az első mért kör: 1:40.865.

7.20 Fernando Alonsót nem aggasztja a Mercedes korai jó formája. „Erősek, ehhez kétség sem fér. A téli tesztidény első felében a Mercedes motoros csapatok tűnnek a legerősebbnek, de mindez csak tesztnem tudjuk, ki milyen programot hajt végre, mennyi üzemanyaggal, milyen gumikkal. Napról napra hatalmas lépést teszünk előre, Melbourne-ben mi is erősek leszünk, és biztos vagyok benne, hogy a Red Bull is az élmezőnyben lesz" – mondta a spanyol.

7.17 Miközben a korán a pályára hajtó csapatoknál az adatok ellenőrzése folyik, Räikkönen a pályára hajtott a Ferrarival.

7.15 Nico Rosberg szerint a Mercedes két csütörtöki leállása nem rossz jel, csak azt mutatja, hogy a csapat a felkészülés újabb szakaszába lépett. „Ha az ember sok kört tesz meg, nyilván egyre több hibára bukkan. Feszegetnünk kell a határokat, hogy a problémák még idejében előjöjjenek, és orvosolni tudjuk őket az első futamig. Az, hogy megáll az autó a pályán, nem feltétlenül rossz jel" – mondta Rosberg.

7.10 A második köre után Hamilton visszatért a boxba.

7.08 Button rövid boxlátogatás után újra a pályán. Hamilton is kiment a Mercedesszel, s a köre végén a boxba tartott, mielőtt meggondolta magát, és egy éles kanyarvétel után még egy körre kint maradt.

7.05 Button is megtette első körét a McLarennel.Az autó csütörtökön órákon át állt a boxban, mielőtt Magnussen az utolsó másfél órában szenzációs kört futott vele a szuperlágy gumikon.

7.02 Elkezdődött a teszt, Bottas az első a pályán a Williamsszel. Ericsson, Chilton és Gutiérrez követte.

7.00 A Williamsnél itt van az a szerelőgárda, amely a versenyeken a boxkiállásoknál is közreműködik, a teszt előtti órákban a kerékcseréket gyakorolták.

A Williams a reggeli órákban a boxkiállásokat gyakorolta (Fotó: Twitter/WilliamsF1Team)
A Williams a reggeli órákban a boxkiállásokat gyakorolta (Fotó: Twitter/WilliamsF1Team)

6.56 A Renault vezetősége derűlátó, a Toro Rosso és a Red Bull csütörtöki közel 60-60 köre után azt várja, hogy ma a Lotus is 60-70 körül zár. Ám Kobajasi Kamui, a Caterham versenyzője meglehetősen kritikusan beszélt a hajtóművekről.

„Egyértelmű, hogy sebesség tekintetében túl gyengék vagyunk, úgyhogy nem tehetünk mást, mint várunk, hogy változzon a helyzet motorfronton. A teszten láthattuk, hogy a mercedeses autók húsz-harminccal gyorsabbak az egyenesben. Meglátjuk, mit lehet tenni ilyen rövid idő alatt, de az biztos, hogy máris késő. Rengeteg gondunk van a motorral, a lassú kanyarokban például túl agresszíven adja le a teljesítményt, így a kijáratoknál nagyon nehéz kezelni az autót" – mondta a japán.

6.52 Szép, napsütéses idő van Bahreinmben, ahol a heti teszt harmadik, utolsó előtti napjához érkeztünk. Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg számára már véget ért a heti körözés, mostantól csapattársaik ülnek az autóban. A Williamsnél viszont Massa kevés szerdai köre miatt ma Bottas és a brazil is lehetőséget kap.

F1-ES TESZT, SZAHÍR, A 2. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:34.910 (46 kör)
2. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:36.445 (59)
3. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:36.516 (97)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:36.965 (85)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:37.328 (116)
6. Kobajasi (japán, Caterham-Renault) 1:39.855 (66)
7. Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:40.340 (59)
8. Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) 1:40.609 (58)
9. Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) 1:40.717 (55)
10. Grosjean (francia, Lotus-Renault) 1:41.670 (18)
11. Chilton (brit, Marussia-Ferrari) 1:42.511 (17)

F1-ES TESZT, SZAHÍR, AZ 1. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:36.880 (78 kör)
2. Alonso (spanyol, Ferrari) 1:37.879 (64)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:37.908 (74)
4. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:38.295 (81)
5. Vettel (német, Red Bull-Renault) 1:40.224 (14)
6. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:40.443 (81)
7. Frijns (holland, Caterham-Renault) 1:42.534 (64)
8. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:44.346 (5)
9. Grosjean (francia, Lotus-Renault) 1:44.832 (7)
Massa (brazil, Williams-Mercedes, 5 kör) és Bianchi (francia, Marussia-Ferrari, 3) nem futott mért kört.

A BAHREINI TESZT BEOSZTÁSA
péntek szombat
RED BULL Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo
MERCEDES Lewis Hamilton Nico Rosberg
FERRARI Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
LOTUS Pastor Maldonado Pastor Maldonado
McLAREN Jenson Button Jenson Button
FORCE INDIA Sergio Pérez Sergio Pérez
SAUBER Esteban Gutiérrez Adrian Sutil
TORO ROSSO Danyiil Kvjat Jean-Eric Vergne
WILLIAMS Valtteri Bottas és Felipe Massa
?
MARUSSIA Max Chilton Jules Bianchi
CATERHAM Marcus Ericsson Kobajasi

 

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik