nemzetisport.hu 2019.04.12 07:30 Frissítve: 2019.04.12 13:44

Bottas állt az élre Kínában, ám Vettel nagyon közel a Mercedeshez

Valtteri Bottas vette át a vezetést a Kínai Nagydíj második szabadedzésén Sanghajban, ahol a második helyen érkező Sebastian Vettel hátránya 27 ezred volt, míg hiba nélkül Max Verstappen is könnyen az élre kerülhetett volna. Nem mutatta meg valós tempóját Lewis Hamilton és Charles Leclerc, miután egyikük időmérős szimulációja sem alakult jól, ráadásul a monacói sok időt is vesztett, mert csapatának az autó hűtését kellett ellenőriznie. Nála is több időt töltött a bokszban Danyiil Kvjat, az orosz Toro Rossójában motort kellett cserélni.

Bottas ugrott az élre, de csak 27 ezred az előnye Vettel előtt (Fotó: AFP)

 

16. KÍNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330
ÁPRILIS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 5.00–6.00
Időmérő: 8.00–9.00
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP
Futam: 8.10–10.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

Május 12. 15.10

Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 26., 15.10
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Maradt a hűvös idő Sanghajban, ami megnehezítette a versenyzők dolgát, hiszen meglehetősen nehéz volt munkára bírni a Pirelliket. A Mercedes kettőse például már a felvezető körén megforgott a még hideg abroncsokon, miközben többen is kisebb elfékezéseket mutattak be. 

Az első köröket követően a több hibát is elkövető Lewis Hamilton állt az élen 1:34.226-tal, amely időt a közepes keveréken érte el. Mögötte eközben Charles Leclerc és Max Verstappen érkezett ugyancsak a fehér jelzésű gumikon, míg a 4–5. Valtteri Bottas és Sebastian Vettel a keményen kezdte meg a körözést. 

Fél órát követően még Nico Hülkenberg, Pierre Gasly, Carlos Sainz Jr., Daniel Ricciardo és Alexander Albon fért be az első tízesbe. 

Az időmérős szimulációkat követően aztán a korábban keményen futó Bottas és Vettel javított a legtöbbet, előbbi 1:33.330-cal az élre állt, míg utóbbi 27 ezredes hátrányban a második pozícióban érkezett. A harmadik eközben a gyors köre végén nagy hibát elkövető Verstappen volt, aki abszolút legjobb első szektorral kezdett és a hibája nélkül akár a vezetést is átvehette volna.

Alig talált időt a közepes keveréken futott köréhez képest Hamilton, miközben gyorsan vissza is hajtott a bokszba, miután úgy érezte, törmelékekre hajtott rá. A brit lemaradása így már a 7 tizedet is meghaladta csapattársához képest. Hozzá hasonlóan Leclerc kvalifikációs próbája sem sikerült jól: az első körén forgalomba keveredett, míg a másodikon hibázott – egészen a 7. helyig csúszott vissza. 

A monacói elé így Nico Hülkenberg és Carlos Sainz Jr. is befért, míg mögötte Lando Norris, Daniel Ricciardo és Pierre Gasly egészítette ki az első tízes sorát.

A tizenegyedik pozícióban Kimi Räikkönen érkezett, a finn csapattársa, Antonio Giovinazzi eközben bár a sebességlista élén állt, az időlistán a 18. helyet foglalta el. Igaz, az olasznál nem az időeredmény volt a lényeges, hanem a futásmennyiség, miután az első tréning után csupán két installációs kört tudott felmutatni – Giovinazzi végül 40 körével a mezőny legszorgalmasabbja lett.

Az olasz mellett nem alakult jól Danyiil Kvjat péntekje sem, a mérnökök az orosz motoradataiban fedeztek fel némi eltérést az első gyakorlás után, és mivel nem volt elegendő idejük kivizsgálni az ügyet a második edzés előtt, a csapat úgy döntött, kicseréli a komponenst. Kvjat így is sok időt vesztett, fél órával a kockás zászló lengetése előtt futotta az első mért idejét – végül a 13. lett.

Értékes időt vesztett Leclerc is, aki lágyon futott gyors körét követően már nem tért vissza a sanghaji aszfaltcsíkra. A Ferrari a hűtőrendszert kezdte vizsgálni, miközben a monacói csak a képernyőről követhette, ahogy a többiek versenyszimulációkat futnak.

Folytatás szombat hajnali 5 órakor a harmadik szabadedzéssel.

KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE 
  1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:33.330 átlag: 210.260 km/ó 37 kör
  2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:33.357 0.027 33
  3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:33.551 0.221 29
  4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.037 0.707 32
  5. Nico Hülkenberg német Renault 1:34.096 0.766 31
  6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:34.141 0.811 36
  7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:34.158 0.828 13
  8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:34.296 0.966 38
  9. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:34.336 1.006 32
10. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:34.455 1.125 32
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:34.551 1.221 33
12. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:34.634 1.304 37
13. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:34.694 1.364 20
14. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:34.779 1.449 37
15. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:34.784 1.454 35
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:34.788 1.458 34
17. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:35.704 2.374 32
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:35.914 2.584 40
19. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:36.121 2.791 38
20. George Russell brit Williams-Mercedes 1:36.229 2.899 35
Még több
2019.04.13 19:55:56

F1 nemzetisport.hu

A brit pályafutása 75. sikerét aratta • Vettel a harmadik • Ricciardo első pontjait szerezte a Renault-val.

2019.04.12 18:56:58

F1 NÉMETH ANDREA, ZSOLDOS BARNA

Láthattunk varázslatos versenyzőket, szívszorító tragédiákat. Legek, rekordok, kuriózumok…

2019.04.13 05:08:40

F1 nemzetisport.hu

A címvédő istálló kisajátította az első sort • Vettel hátránya a 3. helyen 3 tizedmásodperc.

2019.04.12 05:55:07

F1 nemzetisport.hu

A finn előnye 27 ezred a második Vettel előtt • Leclerc-nél a hűtéssel, Kvjatnál a motorral volt probléma.

2019.03.31 23:33:56

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY.Bahreinben – ne finomkodjunk – földbe döngölte a németet, ami súlyos kérdéseket vet fel a folytatást illetően.