F1: jönnek a büntetőpontok, 12-ért már eltiltás jár - hivatalos

Vágólapra másolva!
2013.12.12. 19:34
A Nemzetközi Automobil-szövetség nyilvánosságra hozta a 2014-es Formula–1-es szabálykönyvet, amelyben a hétfőn ismertetett szabályok (dupla pontok az idényzárón, állandó rajtszámok a pilótáknak) mellett több, korábban már megszellőztetett regula is található.

Talán a legfontosabb, hogy bevezetik a büntetőpontok rendszerét. A pontok nem egy szezonon belül, hanem egy évig élnek, és aki 12 hónapon belül összegyűjt 12-t, annak ki kell hagynia egy versenyt. Ebben az esetben nullázódnak a büntetőpontok. A szabálytalanságok súlyosságától függ, hogy egy-egy pilóta a kihágásáért hány büntetőpontot kap.

A 2014-es szezonban zsinórban öt helyett egymás után hat versenyen kell használni ugyanazokat a váltókat, a motorokból pedig nyolc helyett ötöt használhat egy-egy pilóta a szezon során. A motorblokk sokkal bonyolultabbá válik, mint az eddigiek, összesen hat részből áll: ezek a motor, a turbótöltő, az elektronikai vezérlő, a mozgásienergia-átalakító, a hőenergia-átalakító és az energiatárolót. Ha a teljes blokkból hatodikat használnak, a pilótának a boxból kell rajtolnia, ha csak egy-egy eszközt, akkor tíz rajthelyes büntetést kap, a korábban lecserélt eszközű blokk másik elemének pótlásakor öt rajthelyest. Ez vonatkozik a további cserékre is.

A futamon a rajttól a verseny végéig nem használhat egy autó sem 100 kilogrammnál több üzemanyagot.

A versenyzők rajtszámára vonatkozóan azt kérte az FIA, hogy minden pilóta karácsonyig adjon le három számot annak érdekében, hogy az idény elejéig meghatározhassák a mezőny állandó rajtszámait. Eddig Sergio Pérez jelezte, hogy a 11-est szeretné, míg Nico Rosberg a hatos, ötös, kilences sorrendet határozta meg.

A rajtszámokat az autó orrán és a pilóta sisakján is jól láthatóan fel kell tüntetni.

Bevezetik a pole pozíció trófeát, amelyet a legtöbb rajtelsőséget megszerző pilóta nyer el. Ez eddig is működött, de csupán az F1 szakmai partnere, a DHL tartotta nyilván – mostantól az FIA hatáskörébe tartozik.

A tesztekre vonatkozóan három csoportra osztják az autókat. A jelenlegi – a 2013-as, a 2014-es és a 2015-ös szabályzatnak megfelelő – autókra vonatkoznak a legfőbb korlátozások. A második kategóriába a közelmúltban használt – 2010 és 2012 közötti – autók tartoznak, a harmadik, történelmi csoportba a korábbiak.

Legfrissebb hírek

„Kijózanító volt az egész hétvége” – a Red Bull azt hitte, a szigorítás visszaveti a McLarent

F1
11 órája

„Nyerni akarunk” – a Ferrari úgy érzi, visszatért a világbajnoki küzdelembe

F1
Tegnap, 14:58

Hazai pályán lettek meg az első pontok, de Alonsóban vegyes érzések kavarognak

F1
Tegnap, 12:53

„Elszabadult a pokol” – Marko szerint szükségtelen volt Verstappen megmozdulása

F1
Tegnap, 11:52

Stroll tombolt az Aston Martin garázsában, mielőtt visszalépett a Spanyol Nagydíjtól – sajtóhír

F1
2025.06.02. 15:22

„Piastri könnyedén nyert, Verstappen pedig duzzoghat” – sajtóvisszhang a Spanyol Nagydíj után

F1
2025.06.02. 15:02

Ki kellett volna zárni Verstappent a Spanyol Nagydíjról?

F1
2025.06.02. 14:21

„Nem volt helyes, és nem kellett volna megtörténnie” – Verstappen vállalta a felelősséget

F1
2025.06.02. 11:52
Ezek is érdekelhetik