ZSOLDOS BARNA 2019.12.06 10:19 Frissítve: 2019.12.06 11:17

F1: hivatalos a jövő évi versenynaptár, augusztus 2-án lesz a Magyar Nagydíj

Az FIA motorsport-világtanácsa Párizsban jóváhagyta az októberben már kihirdetett, minden eddiginél hosszabb, 22 futamos jövő évi versenynaptárt, amelyben a Magyar Nagydíj augusztus 2-án kapott helyet.

 

A Magyar Nagydíj maradt a nyári szünet előtti utolsó verseny a naptárban (Fotó: Földi Imre)

Ahogy az elmúlt években, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) motorsport-világtanácsa idén is december elején tartja meg éves általános gyűlését, amelyet a pénteki díjátadó gálával zár le. Előtte egy sor fontos témát rágtak át a tagok minden szakágra, így a Formula–1-re is lebontva, és többek között véglegesítették a 2020-as versenynaptárt is.

KUBICA A BMW-NÉL
A Williamstől távozó Robert Kubica a BMW színeiben vesz részt a jövő heti DTM-teszten Jerezben. A lengyel azt szeretné, ha 2020-ban a bajnokságban is elindulna, de ezzel egy időben az F1-es szimulátorversenyzői szerepkört sem zárta ki.

Ahogy azt már októberben is felvázolták, az évad valóban március 15-én kezdődik Ausztráliában és november 29-én Abu-Dzabiban zárul, az alig több mint nyolc hónapba minden eddiginél több, 22 versenyt zsúfolnak bele. Jó hír, hogy ezek közé tartozik a Magyar Nagydíj is, így augusztus 2-án sorozatban a 35. F1-es futamot rendezik a Hungaroringen.

Bár Németország már nem tudja vállalni a nagydíj anyagi terheit, így kiesett a naptárból, Hollandia és Vietnám csatlakozásával két új helyszínre is ellátogat a mezőny, vagyis ezúttal még sűrűbb lesz a program, mint az idén, vagy korábban bármikor.

A 2020-AS IDÉNY ELŐTTI TESZTEK
Február 19–21. Barcelona
Február 26–28. Barcelona

A kemény vonalas rajongók természetesen örülnek az egyre több futamnak, a világbajnoki sorozat minden helyszínre utazó tagjai viszont már sokkal kevésbé, miközben a kritikusok is attól tartanak, ez a dömping egyszerűen elértékteleníti a nagydíjakat.

A 2020-AS VERSENYNAPTÁR
Március 15. Ausztrál Nagydíj
Március 22. Bahreini Nagydíj
Április 5. Vietnámi Nagydíj
Április 19. Kínai Nagydíj
Május 3. Holland Nagydíj
Május 10. Spanyol Nagydíj
Május 24. Monacói Nagydíj
Június 7. Azeri Nagydíj
Június 14. Kanadai Nagydíj
Június 28. Francia Nagydíj
Július 5. Osztrák Nagydíj
Július 19. Brit Nagydíj
Augusztus 2. Magyar Nagydíj
Augusztus 30.
Belga Nagydíj
Szeptember 6.
Olasz Nagydíj
Szeptember 20. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 27. Orosz Nagydíj
Október 11. Japán Nagydíj
Október 25. Amerikai Nagydíj
November 1. Mexikói Nagydíj
November 15. Brazil Nagydíj
November 29. Abu-dzabi Nagydíj

Kényes kérdés ez, hiszen az F1 egyik legjelentősebb bevételi forrása a promóterek által fizetett jogdíj, vagyis minél több a verseny, annál több a pénz, hosszú távon viszont lehet, hogy ez kontraproduktív stratégia.

A sportágat korábban irányító Bernie Ecclestone például úgy véli, ha 16-ban maximalizálnák a futamok számát, a rendezési jog olyan exkluzív kiváltság lenne, hogy a jelentkező helyszínek a jelenlegi összeg többszörösét is hajlandók lennének kifizetni.

Bár ebben a koncepcióban is van logika, ezzel az európai helyszínek száma erősen konvergálna a nulla felé, hiszen már most is alig tudják előteremteni a kellő összeget.

Érvek természetesen minden irányvonal mellett és ellen szép számmal felhozhatók, mindenesetre a jelenlegi tulajdonos a versenynaptár bővítése mellett tette le a garast, úgyhogy ezt kell elfogadniuk a szereplőknek.

Párizsban egyébként számos más apró szabálymódosítást is jóváhagytak, ezek közül az egyik legérdekesebb, hogy a fotósok és szurkolók idegeire menő mániákus autótakargatásnak végre a téli teszteken is véget vetnek.

A szabályok a nagydíjhétvégéken már régóta tiltják, hogy panelekkel, ponyvákkal vagy más módon rejtegessék megoldásaikat az istállók, és ez mostantól az előszezoni gyakorláson is így lesz.

A takargatás eddig azért volt dühítő, mert hosszú hónapok várakozása után mindig mindenki ki van éhezve a vadonatúj autók látványára, ráadásul a mai technológiákkal már menet közben is olyan részletgazdag és nagy felbontású fotók készülnek, hogy amúgy sem maradhat titokban semmi.

Látszik tehát, hogy a finomhangolás akkor is folyamatos, amikor a szabályok nem változnak gyökeresen, de olykor az apróságoknak is nagy szerepük lehet a javulásban.

2020.08.14 14:46:15

F1 I. SZ.

A világbajnok csapatnak ezúttal is meggyűlhet a baja a gumikkal a meleg aszfalton.

2020.08.14 10:43:18

F1 I. SZ.

Az első edzésen csak Verstappen legjobb köre volt egy másodpercen belül Bottasékéhoz képest.

2020.08.11 20:32:47

F1 MONCZ ATTILA

ALAPVONAL. Tökéletesen működő vállalkozást építettek fel Verstappen köré, és nem tűnik utópisztikusnak a felvetés, hogy egyszer ő lesz minden idők legjobban kereső holland sportolója.

2020.08.09 12:33:53

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A Red Bull versenyzője hatalmas győzelmet aratott a Mercedes párosa előtt A 70. Évforduló Nagydíján.

2020.08.08 13:56:19

F1 H. L.

A finn 63 ezreddel előzte meg a britet • Verstappen a keményen rajtolhat • Vettel már a Q2-ben kiesett.