F1: Hamilton imádja a vöröset, de számára a szabadság az elsődleges

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.04.28. 12:30
null
Hamiltont többször is szóba hozták a Ferrarival, de a szerződéshez nem elég, hogy imádja a vörös színt (Fotó: AFP)
A Formula–1 hatszoros világbajnoka, Lewis Hamilton szerződéshosszabbítás előtt áll, s nem kizárt, hogy ez lesz pályafutása utolsó szerződése. A címvédő elmondta, a tárgyalásoknál a szabadsága megtartása sokkal fontosabb, mint a pénz, és bár szereti a vörös színt, a Ferrari iránti vágyódását rövid távúnak minősítette.

Lewis Hamilton szerződése az idei év végén jár le a sorozatban hat konstruktőri címet szerző Mercedesszel, és a hírek szerint jelenleg is folynak a tárgyalások a felek között. Egyes értesülések szerint azért húzódik el a megegyezés, mert a brit magasabb fizetést, illetve hosszabb távú szerződést írna alá, és cserében később már nem igazolna át másik csapathoz. A Sky Sports F1 által készített interjúból – amelyet a még a 2020-as idény eredetileg tervezett nyitánya előtt vettek fel – azonban kiderül, a címvédő számára a szabadsága élvez prioritást, és jól érzi magát az „ezüstnyilaknál".

„Olyanok voltunk, mint mágnesek, vonzódtunk egymáshoz. Nekem szükségem volt arra, ahogy Toto (Wolff, a csapatfőnök – a szerk. ) a csapatot vezeti, míg neki arra, ahogy én az autót – kezdte a hatszoros világbajnok, aki Wolff társaságában Martin Brundle-vel ült le beszélgetni. – Hasonló személyiségek vagyunk. Makacsok, de végtelenül elkötelezettek. A célom, hogy nyerjek, ezért olyan emberekkel kell körülvennem magamat, akik segítenek megvalósítani. Toto pontosan ilyen" – jelentette ki, mire az osztrák leszögezte, hogy elengedhetetlen közöttük a bizalom, és vitathatatlan, hogy a csapatnak pont annyira van szüksége a versenyzőre, mint fordítva.

„A kommunikáció nagyon fontos. Mostanában tárcsázzuk egymást, amint valamilyen probléma felvetődik, és azonnal megbeszéljük. Néha észreveszem, amikor Toto rosszabb hangulatban van, és akkor igyekszem felrázni őt, és ő is pontosan ezt teszi, ha nekem van rossz kedvem, de erre valók a csapattársak, nem?" – magyarázta Hamilton, akivel a csapatfőnök is egyetértett, és hozzátette, szerinte azért ilyen egészséges a kapcsolatuk, mert őszinték egymással.

A hatszoros világbajnok 2018-ban kötötte meg a mostani szerződését, és többször is hangsúlyozta, már nem tervez túlságon hosszú távon a sorozatban maradni. Az előző idény végén így többször is felröppent a hír, miszerint Hamilton a Ferrarinál fejezheti be a karrierjét, ám a versenyző most tisztázta, pontosan mik az elképzelései a jövőjét illetően, illetve azt is kifejtette, számára mi a legfontosabb.

„Amikor a csapathoz csatlakoztam, új ajtókat nyitottam meg, ami lehetővé tette az olyan együttműködéseket, mint például, amelyet a Tommy Hilfigerrel kötöttem. Ha nem lett volna ez a korábbi megegyezés, akkor a Tommy Hilfiger nem vált volna a csapat részévé, és én sem sem csinálhatnám ezeket a remek dolgokat, mint amiket most teszek. Még itt-ott pontosítanunk kell ezeket az engedményeket, amelyek persze nem akadályozhatják az elsődleges célunkat: vb-címeket nyerni."

Az élet évről évre mozgásban van, és az ötéves terved is mindig más. Nyilvánvaló, hogy potenciálisan az utolsó periódusomba lépek a pályafutásomat illetően, és ilyenkor természetesen maximalizálni szeretnéd pénzügyileg a szerződésed, de ez sokkal inkább az eredményekről szól. Az elsődleges az utazás, illetve annak célja, valamint a többi, ezt kiegészítő dolog" – tette hozzá, és azt is kifejtette, a csapatfőnök személye milyen fontos szerepet töltött be abban, hogy azt teheti, amit szeret. Ez egyértelműen alátámasztja, miért is olyan meghatározó a nemrég az Aston Martinban részesedést vásárló Wolff maradása a versenyző jövőjét illetően.

Wolff és Hamilton között szoros a kapocs (Fotó: AFP)
Wolff és Hamilton között szoros a kapocs (Fotó: AFP)

„Toto nem olyan, mint a többi menedzser, akik általában nagyon szűk látókörűek bizonyos kérdésekben. Talán senki más nem tette volna lehetővé, hogy megvalósulhasson a Tommy Hilfigerrel megálmodott projekt, hiába nincs érdekellentét a márkák között."

„Ez is segített még magasabbra juttatni minket, és egy kis színt is hozott hozzánk. Előtte egy fekete-fehér csapat voltunk, most viszont színek kerültek ruháinkra, ami nem volt jellemző a Mercedesre. Ezáltal a Mercedes is rugalmasabb és vonzóbb márkává vált, szerintem ez mindannyiunk számára jót tett" emelte ki, és a Ferrarira is kitért.

„Elmondtuk egymásnak, mik a rövid és s hosszú távú céljaink, s mi iránt vagyunk elkötelezettek, de nem hiszem, hogy el kellene sietnünk bármit is – hangsúlyozta, majd arra is választ adott, vágyik-e arra, hogy győzedelmeskedjen a maranellóiak színeiben is. – Azt hiszem, ez csakis rövid távú dolog lehetne. Ha megnézed, milyen pilóták versenyeztek a Ferrarinál, akkor nyilvánvaló, hogy hihetetlen csapatról van szó, és az autóik mindig gyönyörű vörös színben pompáznak. Az én bukósisakomon is van vörös szín, ami a szerelem, a szenvedély színe, de még sok mást is szimbolizál."

„Azonban a Mercedes is megbecsüli a versenyzőit, az örökség részei és életre szóló partnerek maradnak, mint ahogyan Sir Stirling Moss is végig a csapat tagja volt. Ez különösen vonzó dolog" – utalt arra, hogy az „ezüstnyilakra" is lehet ugyanolyan patinás istállóként tekinteni, mint a Ferrarira.

Eddig összesen tíz F1-es nagydíjat töröltek vagy halasztottak el, s jelen állás szerint a július 5-i Osztrák Nagydíjjal veheti kezdetét a 2020-as idény. A hosszúra nyúló kényszerpihenőt sok más pilótatársához hasonlóan Hamilton is nehezen bírja, és nem rég elmondta, minden nap hiányzik számára a versenyzés.

A teljes interjú megtekinthető itt:

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik