F1: „Hamilton és Rosberg az utolsó kanyarig küzd egymással”

Vágólapra másolva!
2014.05.12. 13:34
null
Barcelonában is verhetetlen volt a Mercedes (Fotó: Reuters)
A Formula–1-es világbajnokság Spanyol Nagydíját is a Mercedes brit pilótája, Lewis Hamilton nyerte meg, nagy csatában megelőzve csapattársát, Nico Rosberget. Érdekesség, hogy ez már sorozatban a negyedik olyan futam volt, amelyen Hamilton és Rosberg végzett az első, illetve a második helyen – és ezzel az angol átvette a vezetést a vb-pontversenyben csapattársától. Danirel Ricciardo lett a harmadik, a másik Red Bull-lal a 15. helyről rajtoló Sebastian Vettel a negyedik. Lássuk, hogyan vélekedtek az istállók csapatfőnökei a barcelonai hétvégéről! 

 

Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke:

„Az egész hétvégén szenvedtünk itt Barcelonában, nem tudtuk felvenni a tervezett ritmust. Sem az időmérőn, sem a versenyen nem volt meg az a sebességünk, amely a Q3-hoz és a pontszerzéshez kellett volna. Sajnos Vergne-et be kellett hívnunk az első kiállása után, mert meghibásodott a kipufogója. Most kemény munka vár ránk, hogy Monacóban sokkal jobb teljesítményt nyújtsunk.”

Vijay Mallya, a Force India csapatfőnöke:

„Volt néhány meglepetés ezen a délutánon, a kilencedik és tizedik helyezésünk reálisan tükrözi a hétvégi teljesítményünket. Már mondtam korábban is, ez a pálya nem kedvez számunkra, ennek ellenére mindkét pilótánk pontszerző volt. Minden eddigi versenyen sikerült pontot szereznünk, azaz jó formában vagyunk. Mint mindenki másnak, nekünk is meg kellett küzdenünk a gumik gyors kopásával. Nehéz volt jó döntést hozni a tekintetben, mikor érdemes kiállni a boxba. Bár mindkét autónkkal agresszívan versenyeztünk, szerintem még ennél is több volt bennünk. 57 ponttal mehetünk Monacóba.”

Chrstian Horner, a Red Bull csapatfőnöke:

„Nagyszerű teljesítmény, igazi csapatmunka volt. Ricciardónak már régóta kijárt az első, hivatalos dobogós helyezése, egész hétvégén hibátlanul dolgozott. Vettel fantasztikusan versenyzett azután, hogy pénteken nem jöttek össze a dolgok, ráadásul öthelyes rajtbüntetéssel indult. Vettel a remek csapatmunkának és a jó stratégiának köszönhetően a negyedik helyre felkapaszkodott, ráadásul a miénk volt a leggyorsabb kerékcsere, és Vettelé volt a leggyorsabb kör. Mindent egybevéve pozitívan zártuk a versenyt.”

Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója:

„A teljesítményt illetően már az időmérőn látszott az előrelépés, ám sajnos ez nem eredményezett pontszerzést, főként azért, mert Button sok helyet vesztett a rajt után, Magnussen pedig a 14. pozícióból rajtolt. A jövő héten Button és Vandoorne kétnapos teszten vesz részt itt Barcelonában, bízunk benne, hogy tudunk fejlődni.”

Toto Wolff,
a Mercedes ügyvezetője:

„A sportág fantasztikus délutánja volt a vasárnapi. Két hihetetlenül jó pilótánk van, akik képesek az utolsó kanyarig harcolni a sikerért. Roppant közel voltak egymáshoz, annak ellenére, hogy más stratégiával versenyeztek. Annyira kiélezett közöttük a versengés, hogy szerintem ez az utolsó futamig kitart. Este megünnepeljük a sikert, de másnap már Monacóra koncentrálunk. Tavaly jó eredményt értünk ott el, az idén annál is jobbat akarunk.”

Monisha Kaltenborn,
a Sauber csapatfőnöke:

„Nyilvánvalóan nem vagyunk elégedettek az eredménnyel. Fejlesztett csomaggal jöttünk Barcelonába, s láthattuk is, csökkent a különbség a riválisainkhoz képest. Most tovább kell csiszolgatnunk az autót, még mindig vannak javításra szoruló részek. Mindenekelőtt azonban jobban kell ügyelnünk a gumik használatára.”

Federico Gastaldi,
a Lotus csapatfőnöke:

„Nagyon elégedettek lehetünk, hogy Grosjean megszerezte idei első pontjainkat, bár kissé hosszú utat kellett végigjárni ehhez. Örömünk viszont nem felhőtlen, mert jobb helyezésre számítottunk. Megint voltak gondok a motorral, így tovább kell dolgoznunk azért, hogy annyi pontot gyűjtsünk, amennyit csak lehet. A kétnapos tesztelésen a teljesítmény és a megbízhatóság terén akarunk fejlődni.”

Pat Fry,
a Ferrari technikai igazgatója:

„Ez a hétvége nehéz volt az egész csapat számára, a pilóták nem éppen látványos versenyen vannak túl, nem volt meg a kellő ritmus. Tudván, hogy ezen a pályán mennyire nehéz előzni, a rajt sorsdöntő volt. Ha az üzemanyag-fogyasztás problémája nem lett volna elég, a gumik is gyorsabban koptak a szokottnál. A Mercedest leszámítva az istállók köridejei hasonlóak voltak. Az éllovassal szembeni hátrányunk nem meglepő, de nem fog elrettenteni minket attól, hogy jobbá tegyük az autót. Versenyképesebbé kell válnia az F14 T-nek a pilótáink és a csapat érdekében.”

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik