BÖRZÖLI BERNADETT 2020.09.13 19:49 Frissítve: 2020.09.13 23:01

F1: Hamilton 3 versenyt húzott le; Vettelnek nem tetszett a „lottózás"

Lewis Hamilton győzelmét hozta a kaorikus Toszkán Nagydíj Valtteri Bottas és Alexander Albon előtt. A futamon összesen három állórajtot teljesített a mezőny, aminek Sebastian Vettel egyáltalán nem örült. Hamiltont nagyon megizzasztotta a verseny, míg Bottas nem érti, miért kritizálzák őt a futam elején ütköző versenyzők. Albon le sem tudta vakarni a mosolyt az arcáról F1-es karrierje első dobogós helyezése után.

Hamilton 90. győzelmét aratta az F1-ben a kaotikus Toszkán Nagydíjon (Fotó: AFP)

 

A monzai verseny után a mugellói rajt sem sikerült tökéletesen Lewis Hamilton számára, azonban ez végül nem került a győzelmébe. A Mercedes versenyzőjét igazán megizzasztotta a kaotikus futam, aminek a végén F1-es karrierje 90. győzelmét ünnepelhette.

„Hihetetlen verseny volt. Olyan, mintha egy nap alatt három versenyt teljesítettem volna – mondta a leintés után a hatszoros világbajnok. – Hihetetlenül kemény volt, de ez a pálya bámulatos. Meleg volt, és magam mögött kellett tartanom Valtterit, aki az egész hétvégén nagyon gyors volt, ráadásul a verseny elején mögé kerültem. Minden újraindításkor teljes összpontosításra volt szükség, ami nagyon nehéz volt. Az első etapon jól bántam a gumikkal, és igazából nem is kellett volna kiállnom, csak a csapat aggódott, mert Valtterinak problémája akadt. Az utolsó etapot a lágy gumikon kezdtem meg, amik ráadásul használtak voltak, így nem tudtam, hogy meddig fogják kibírni.”

1. TOSZKÁN NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 11., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.879
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.989
SZEPTEMBER 12., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1.Bottas 1:16.530
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.144
SZEPTEMBER 13., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Albon
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 27., 14.10Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 11., 15.10 Eifel Nagydíj, Nürburgring
Október 25., 16.10
 Portugál Nagydíj, Portimao

A gumik végül kibírták Hamilton autóján, akit így bár az első rajtnál Valtteri Bottas meg tudott előzni, a finnek végül meg kellett elégednie a második pozícióval. Ráadásul Bottast a biztonsági autós újraindítás után bírálták azok a versenyzők, akik miatt végül a piros zászlót is lengetni kellett, hiszen úgy vélték: amiatt ütköztek össze, mert Bottas túl későn indult el, miután a safety car elhagyta a pályát.

„Az erre kijelölt vonaltól indulhat újra a verseny, ráadásul az idei szabályok értelmében a biztonsági autó igen későn kapcsolja el a lámpáját, ezért én is csak később tudtam elkezdeni kiépíteni az előnyömet – ecsetelte a Mercedes versenyzője. – Persze amikor az élen állsz, megpróbálod maximalizálni az esélyeidet, de emiatt egyáltalán nem hibáztathatnak engem. Végig egyenletes volt a tempóm, és valóban későn indultam el, de úgyis csak a vonaltól versenyezhettünk. Szóval azok, akik ütköztek mögöttem, inkább nézték volna a tükrüket, mert nincs okuk a nyafogásra.”

Alexander Albon életében először pezsgőzhetett a Formula–1-es dobogón. A Red Bull versenyzője számára nem indult ideálisan a verseny, ám később sikerült előre verekednie magát, s a végén egy szép előzést bemutatva Daniel Ricciardo ellen felállhatott a pódiumra Hamilton és Bottas mellé.

VERSTAPPEN MEGINT HAMAR KISZÁLLT
Technikai probléma jött elő Max Verstappennél már a kivezető körén, amely után bár el tudott rajtolni, sorban bukta a pozíciókat. Végül összeért Kimi Räikkönennel, majd véget is ért a futam számára. Mint később elárulta, valószínűleg ugyanaz a probléma adódott a motorjával, mint egy héttel korábban Monzában, ám Christian Horner később ezt megcáfolta. A Red Bull csapatfőnöke szerint nem az erőforrás, hanem az elektronika romlott el az autóban, ami azért is sajnálatos, mert úgy véli, Verstappen harcba tudott volna szállni a Mercedesekkel a győzelemért.

„Eléggé mosolyogtam a maszk alatt. Nagyon jó verseny volt, és nagyon örülök, hogy dobogóra állhattam. Viszont nem volt könnyű dolgom, nem jöttem el jól a rajtnál, és veszítettem is néhány helyet. Ezt nem igazán élveztem, de az már jónak tűnt, amikor a szemem elé került a dobogó lehetősége, szóval azt mondtam magamnak: felállok a pódiumra, bármibe is kerül. Megvolt hozzá az autónk és a sebességünk” – mondta Albon.

Legelőször az előző versenyen láthattuk a valóságban azt a szabályt, amely szerint piros zászlós megszakítás után állórajttal engedik el ismét a mezőnyt. Ebből aztán a Toszkán GP-n rögtön kettő is jött, vagyis összesen három állórajtot teljesítettek a pilóták Mugellóban. Sebastian Vettel ennek nem különösebben örült, ugyanis úgy véli, hogy ezzel sok versenyző ok nélkül kerül hátrányba.

Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyi rajtot teljesítettem volna egy nap, hiszen normál esetben egy szokott lenni – árulta el a Ferrari-versenyző. – Őszintén szólva nem vagyok nagy rajongója ennek a szabálynak, mert ha a pálya tiszta oldalára kerülsz, akkor az hatalmas előnyt jelent. Ezt már Monzában is láthattuk. A futam felénél nagyon megváltoztak a dolgok, ez pedig nem volt fair. Arra kellene törekednünk, hogy előzésre alakítsuk ki az autókat, nem pedig arra, hogy bedobjuk őket az ismeretlenbe, mint a lottón.”

 TOSZKÁN NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
  1.Lewis Hamilton
britMercedes
  
  2. Valtteri Bottas finn Mercedes 4.880 mp h.  
  3. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 8.064 mp h.  
  4. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 10.417 mp h.  
  5. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 15.650 mp h.  
  6. Lando Norris brit McLaren-Renault 18.883 mp h.  
  7. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 21.756 mp h.  
  8. Kimi Räikkönen* finn Alfa Romeo-Ferrari 28.345 mp h.  
  9. Charles Leclerc monacói Ferrari 29.770 mp h.  
10. Sebastian Vettel német Ferrari 29.983 mp h.  
11. George Russell brit Williams-Mercedes 32.404 mp h.  
12. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 42.036 mp h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 42 feladta
  Esteban Ocon francia Renault 7 fék
  Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 6 karambol
  Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 5 karambol
  Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 5 karambol
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 5 karambol
  Max Verstappen holland Red Bull-Honda 0 karambol
  Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 0 karambol
 *5 másodperces időbüntetés 
 A VB-ÖSSZETETT ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
  1. Lewis Hamilton 6 7 9 4 190
  2. Valtteri Bottas 1 7 8 1 135
  3. Max Verstappen 1 6 6 1 110
  4. Lando Norris 1 8 1   65
  5. Alexander Albon 1 7   63
  6. Lance Stroll 1 7   57
  7. Daniel Ricciardo 6 1   53
  8. Charles Leclerc 2 4   49
  9. Sergio Pérez 7   44
10. Pierre Gasly 1 1 5   43
11. Carlos Sainz 1 5 1   41
12. Esteban Ocon 5   30
13. Sebastian Vettel 5   17
14. Danyiil Kvjat 4   10
15. Nico Hülkenberg 1     6
16. Kimi Räikkönen 1     2
17. Antonio Giovinazzi 1     2
18. Kevin Magnussen 1     1
KONSTRUKTŐRÖK  
  1. Mercedes 325
  2. Red Bull-Honda 173
  3. McLaren-Renault 106
  4. Racing Point-Mercedes*   92
  5. Renault   83
  6. Ferrari   66
  7. AlphaTauri-Honda   53
  8. Alfa Romeo-Ferrari     4
  9. Haas-Ferrari     1
10. Williams-Mercedes     0
     
* A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva

 

2020.09.13 21:38:37

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. Nem sikerült méltóképp tisztelegni Enzo Ferrari emléke előtt.

2020.09.13 11:51:55

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Bottas lett a 2., Albon első dobogós helyezését szerezte meg • Összesen 8-an estek ki a Toszkán GP-n.

2020.09.12 13:59:31

F1 H. L.

A brit 59 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Bottasnál • A Red Bullé a második sor • Vettel a Q2-ben búcsúzott.

2020.09.12 11:20:58

F1 H. L.

A holland 17 ezreddel maradt el a finn idejétől • Hamilton 83 ezredes hátránnyal a 3. • Leclerc a 7. az utolsó mugellói edzésen.

2020.09.11 14:16:02

F1 I. SZ.

Pérez kilökte Räikkönent a mugellói szabadedzésen, Leclerc visszaesett, Vettel Ferrarija leállt.