F1: Ez nem hiányzott, semmi sem volt a helyén – Hamilton

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.06.18. 18:35
null
Rosberg és Ricciardo rajtol az első sorból, Pérez hiába volt gyors, a nap egyik vesztese – vasárnap javíthat (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton elismerte a felelősséget az Európai Nagydíj időmérőjén elkövetett hibáiért, a vb-címvédő elárulta, hogy bár jó volt az autója Azerbajdzsán fővárosában, ő nem érezte a vezetést. Nico Rosberg szerint a 10. helyről rajtoló Hamiltonnal is számolni kell vasárnap, a pole-ból induló német sok biztonsági autós időszakra számít. Daniel Ricciardo nem hitte volna, hogy az első sorból rajtol, elismerte, nagy szerencse kellett hozzá.

 

NYERTESEK

A VB ÁLLÁSA
PONT
1. Nico Rosberg 116
2. Lewis Hamilton 107
3. Sebastian Vettel 78
4. Daniel Ricciardo 72
5. Kimi Räikkönen 69
6. Max Verstappen 50
7. Valtteri Bottas 44
8. Felipe Massa 37
9. Sergio Pérez 24
10. Danyiil Kvjat 22
11. Romain Grosjean 22
12. Fernando Alonso 18
13. Nico Hülkenberg 18
14. Carlos Sainz Jr. 18
15. Kevin Magnussen 6
16. Jenson Button 5
17. Stoffel Vandoorne 1

Nico Rosberg mindegyik szabadedzésen kikapott csapattársától, de amikor kellett, az időmérőn ő volt az összeszedettebb. Igaz, a harmadik szakaszban a pole-t érő körében ő is a falnak koccant, és szerencséje volt, hogy a célba érése után lengették meg a piros zászlót, így a végén nyugodtan figyelhette a bokszból a többiek hajráját. Ezen a hétvégén ugyanis megközelíthetetlen a Mercedes, így ha a német elkerüli a falakat, sima győzelmet arathat a pole-ból. Ám Lewis Hamiltont még úgy is veszélyesnek tartja, hogy hibája miatt csak a 10. helyről rajtol.

„Nem felejthetjük el Lewist, tudjuk, hogy bármikor képes visszajönni a tizedik helyről. A csapat szemszögéből jó lenne a kettős győzelem, ezen a pályán vissza lehet jönni, Oroszországban simán második lett – óvatoskodott Rosberg, akinek arra nem árt figyelnie, hogy a betétversenyeken nem használták a virtuális safety cart, hanem mindig beküldték a biztonsági autót. Ha ez lesz az F1-es futamon is, Rosbergnek többször is elveszhet az előnye. – Nagyon megpróbáltató volt az időmérő, régóta nem volt ennyire izgalmas. Nagy az előnyünk, de rengeteg minden történik. Könnyű lesz előzni, de sok biztonsági autós időszak lesz, fontos újraindulásokkal, nagy show lesz."

A show-t a páholyból kezdheti Daniel Ricciardo is, aki Hamilton hibája mellett Sergio Pérez büntetésének köszönhetően indulhat az első sorból. A pénteken szenvedő Red Bull-istálló pilótája nem is számított ilyen eredményre.

„Javítottunk az autón, már a szabadedzésen is éreztük, hogy jobb a péntekinél, de azt nem hittem volna, hogy az első sorból rajtolok. Ezt Péreznek meg még néhány riválisunknak is köszönhetjük. A végén sikerült egy jó kört összerakni, és fontos volt, hogy a srácok gyorsan kiküldjenek a garázsból, és én menjek az élen az utolsó rohamban. Az első menetem közepes volt, hibáztam az első körben, a másodikban meg már piros zászlót lengettek" – mondta Ricciardo, akinek csapattársa, Max Verstappen Valtteri Bottasszal előzgette egymást a harmadik szakaszban, így egyiküknek sem lett jó körük.

Sebastian Vettel sajnálkozva sóhajtott a rádión, amikor megtudta, hogy ezredre azonos időt ment Ricciardóval, de mivel az ausztrál mögött volt a pályán, az időrendi szabály miatt korábbi csapattársa mögött zárt. A nagy sajnálkozás ellenére elégedett lehet a Ferrari az eredménnyel, de nem annyira a lemaradással.

„Valamit javultunk péntek óta, de még mindig meghökkentő, mennyivel le vagyunk maradva a Mercedestől. Gyorsak vagyunk, de ez nem a kanadai pálya – mondta Vettel. – Mindenesetre mindkét autó jó helyről indul, a versenyen bármi megtörténhet. A motor terén nem vagyunk lemaradva, valamiért mégis nagy a hátrányunk, ezt meg kell értenünk. Jó lenne egy olyan rajt, mint Kanadában. A tiszta oldalról indulok, miért ne jöhetne össze?”

Bár a Kanadai Nagydíj után sokat mondogatták, hogy már egyik motor sem jelent előnyt a másikkal szemben, a Manor-istálló jó szereplése azt mutatja, hogy a Mercedes még mindig a többiek előtt jár. A kiscsapat pilótái Jenson Buttont, Marcus Ericssont és a két Renault-t is megelőzték, s a csapaton belül is nagy elismerést érdemel Rio Haryanto, aki megverte Pascal Wehrleint, és 4:4-re alakította kettejük időmérős párharcát.

VESZTESEK

Lewis Hamilton elismerte, rémes napja volt, nem az autón múlt a jó rajthely
Lewis Hamilton elismerte, rémes napja volt, nem az autón múlt a jó rajthely

Lewis Hamilton Azerbajdzsánba érkezve elmondta, az új pályák esetében nem tartja sokra csapata szimulátorát, és a csütörtöki pályabejárásoknak sem látja értelmét. Szokásos, sokak szerint már túlságosan is erőltetett vagánysága a szabadedzéseken nem ütött vissza, mert bár sokat csúszkált, mindhárom tréningen az övé volt a leggyorsabb kör.

Az időmérőn azonban nem igazán jött össze neki hibátlan kör, rengeteget hibázott, a harmadik harmadban össze is törte az autóját, így csak a tizedik rajtkocka az övé. Ráadásul szuperlágy gumijainak szinte mindegyikét tönkretette elfékezéseivel, és nem kizárható, hogy csapata az FIA-hoz fordul, hogy a második szakaszban használt első kerekei helyett újakat tegyenek fel a rajtnál a Mercedesre. Ha a szövetség jóváhagyja a csapat kérését, kiválaszthatnak másik készletből kettő első gumit, kérdés, azok milyen állapotban vannak?

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 223
2. Ferrari 147
3. Red Bull-TAG Heuer 130
4. Williams-Mercedes 81
5. Force India-Mercedes 42
6. Toro Rosso-Ferrari 32
7. McLaren-Honda 24
8. Haas-Ferrari 22
9. Renault 6

Hamilton elismerte, szombaton nem érezte a ritmust, és tisztában van vele, csapattársa a vasárnapi versenyt simán megnyerheti.

„Az egyike volt azoknak az időmérőknek, amelyek nem hiányoznak, mégis eljönnek időnként, és el kell fogadni, hogy ilyen is létezik – mondta Hamilton. – Az autóval nem volt baj, de valamiért nem tudtam felvenni a ritmust. Nem éreztem, a kanyarok csúcspontjait nem találtam el, a féktávokat elmértem, semmi sem volt a helyén. A rajt fontos lesz, ha Nico jól indul, hamar el fog tűnni a messzeségben."

Sebességben a Ferrarit és a Red Bullt is túlszárnyalta a Force India, amelynek pilótái esélyesek voltak arra, hogy a második sorból rajtoljanak Azerbajdzsánban. Nico Hülkenberg harmadik lett a szombati szabadedzésen, amelynek utolsó pillanataiban Sergio Pérez a falnak csapta autóját, s nem úszta meg váltócsere és az azért járó öt rajthelyes büntetés nélkül.

Az időmérőn is nagyon gyors volt a két versenyző, Pérezt csak Rosberg verte meg, Hülkenberg viszont a második szakaszban nagyon gyors körét futva megpördült, és a 12. helyen végezve kiesett. Így a 3. és 4. rajtkocka helyett 7. és 12. rajthely jutott a csapatnak, amely a pénteki edzések alapján versenytávon is erős lesz, így felzárkózhat vasárnap délután.

„Nem értjük, miért lettünk ennyire versenyképesek. Számítottunk rá, hogy jobbak leszünk a szokásosnál, de a második helyezésben nem mertünk reménykedni. Csodás ez az eredmény, de mérges vagyok magamra a délelőtti kicsúszás miatt. Ilyenkor mindig elbizonytalanodik az ember, de sikerült visszaszereznem az önbizalmam, és ez a lényeg" – mondta Pérez.

A szabadedzéseken látott teljesítményéhez képest elmaradt az időmérőn a Williams és a McLaren is, előbbi a Force Indiához hasonlóan a Mercedes legközelebbi üldözőjének szerepére pályázott, míg utóbbi újabb harmadik szakaszos szereplésben bízott. A Williamstől Felipe Massa a 6., Valtteri Bottas a 8. lett, míg a McLaren két világbajnoka közül Fernando Alonso a 14., Jenson Button a 19. lett.

„A kanyarokban jó a kocsi, de csak az egyenesben nyolc tizedet veszítünk. Padlógáz, nulla kormánymozdulat, és nyolc tized a veszteségünk. Bosszantó, de tudtuk, hogy ez lesz, amikor idejöttünk – mondta Alonso. – Nehéz lesz a verseny is, de talán tudunk pontot szerezni. Nagyon sok hibát láttunk a hétvégén, ha a versenyen is lesznek balesetek, az a kezünkre játszhat. A pályán kell maradnunk, és talán a verseny egy pontján a hatodik helyen találjuk magunkat."

A legnagyobb csalódás a Renault szereplése, a francia gyár autói az utolsó sorba szorultak vissza – pedig már rég nincs gond a motorral, ezt Ricciardo eredménye is mutatja. A Renault a tavalyi Lotus enyhén átalakított változatával versenyez, Azerbajdzsánban nincs is sok pótalkatrésze, az átmeneti időszak a 2001-es szezont idézi, amely során szintén az utolsó sorokban ragadt Giancarlo Fisichella és Jenson Button, igaz, akkor a Renault a mostanival szemben még nem vette a nevére a Benettont, hanem várt egy évet vele.

EURÓPAI NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer
3. Sebastian Vettel német Ferrari
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari
5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
6. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari
7. Sergio Pérez* mexikói Force India-Mercedes
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
9. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer
10. Lewis Hamilton brit Mercedes
11. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
13. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda
15. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari
17. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes
18. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes
19. Jenson Button brit McLaren-Honda
20. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari
21. Kevin Magnussen dán Renault
22. Jolyon Palmer brit Renault
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik