Tényleg ennyire szoros lehet a Mercedes és a Ferrari csatája?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.03.01. 08:54
null
Bottas (lent) és Vettel volt a szerdai tesztnap két hőse
Valtteri Bottas zárta az élen az F1-es csapatok harmadik tesztnapjának eredménylistáját Barcelonában. A Mercedes finn pilótája ultralágy gumikon 1:19.705-ös kört futott, tőle csak 247 ezreddel maradt el Sebastian Vettel a lágy gumis gyors körével. A Ferrari pilótája 139 kört tett meg, ami több mint két versenytávnak felel meg. Az újonc Lance Stroll a keddi 12 köre után 98-at tett meg, de akárcsak egy napja, szerdán is kicsúszás vetett véget a tesztnapjának. Pedig előtte egy másikat még megúszott.

 

Valtteri Bottas végigskálázta a Pirelli gumiabroncsait szerda délelőtt Barcelonában, de a lágyhoz képest a szuperlágy gumival csak három tizedet javult, az ultralággyal pedig további egyet. Így is 1:19.7-es kört ment, amire a pálya eme konfigurációjában, azaz a sikán 2007-es beépítése óta szabályos autóval senki sem volt képes.

2008-ban az akkor még tiltott slick gumikkal 1:18.3-as kört ment Felipe Massa, a következő célpont ez a köridő lehet.

Lewis Hamilton a másik Mercedesszel délután versenyszimulációt teljesített, amit kétszer is meg kellet szakítani piros zászlóval, de az angol nem panaszkodhat a napjára, 95 kört tett meg a W08-assal.

A tesztre belátogatott Nico Rosberg is, aki a csapatról és az új autókról is beszélt.

„Ismerem a csapatot, csodálatos, természetes, hogy az új idényben is favorit. Amit eddig láttunk, biztató, de nem garancia arra, hogy világbajnok lesz – mondta Rosberg. – Nagy a felhajtás az új autók körül, ide kellett jönnöm, hogy a saját szememmel lássam őket. Igazi szörnyetegek, tényleg agresszív kocsik. A pilóták az idén gladiátorként fognak küzdeni, simán lehet, hogy valaki a kimerültség miatt veszít el versenyt."

A Ferrari elnöke nagyon bizakodóan nyilatkozott, ami Sebastian Vettel szerdai teljesítményét látva nem csoda. A német 139 kört tett meg a hétfői 129 után, ráadásul a lágy gumikon sikerült nagyon közel kerülnie Bottas ultralágy gumis eredményéhez. A Ferrari a tavalyi teszteken is erős volt, Maranellóban remélik, ezúttal a versenyhétvégéken is visszaköszön ez a produkció.

A nap harmadik főszereplője a Williams volt. Lance Stroll kedden összetörte az autót, szerdán másfél órás késéssel kezdődött a munka, és hogy ne Felipe Massa ideje vesszen el, ma is a kanadai ült a kocsiba. Megtett 98 kört, de kétszer is kicsúszott. Első szerdai balesetének nem lett súlyos következménye, az ebédszünet alatt sikerült megjavítani az autót.

A második viszont az idei tesztszezon leglátványosabb balesete volt, össze is tört a Williams-Mercedes.

Azok után, hogy milliárdos apja állítólag a fél Williams-istállót felvásárolta, hogy a fia itt versenyezzen, a 18 éves srác két napon belül háromszor csúszott ki. Sokan hangoztatták, hogy túl korai neki az F1, és most egyre inkább meg vannak győződve erről. Még szerencse, hogy a csütörtöki vizes pályás napon nem ül autóba. Vagy mégis?

A Red Bull felemás napot zárt, voltak jó pillanatai Daniel Ricciardónak, de a délután nagy részét a garázsban töltötte, mert tönkrement az autó kipufogócsöve.

A Renault viszont jól zárt, a délelőtt kicsúszása ellenére 51 kört megtevő Jolyon Palmer és délután Nico Hülkenberg is elég jó kört ment ahhoz, hogy az autó beférjen az első ötbe. A csapatnak viszont fejfájást okozhat, hogy az FIA áttervezteti a hátsó légterelője középső tartóelemét, amely túlságosan előre lóg.

A Sauber eredményes napot zárt Marcus Ericssonnal, a Mercedes és s Ferrari után a svájci csapaté a harmadik legtöbb kilométer.

A Haas harmadik napja nem volt olyan sima, mint az első kettő, de Romain Grosjean majdnem így is megtett annyi kört, mint a Toro Rosso két pilótája összesen.

A McLaren ezúttal legalább folyamatosan körözött, de a 72 körig jutó Fernando Alonso nagyon óvatos volt. Kérdés, a motorra vigyázott túlságosan, vagy az autó nem engedte, hogy keményebben nyomja a gázt. A Honda mindenesetre bocsánatot kért az első két nap viszontagságaiért.

• KEDDEN RÄIKKÖNEN VOLT A LEGGYORSABB, DE A MÁSODIK TESZTNAP IS A MERCEDESÉ

F1-ES TESZT, BARCELONA
3. NAP

1. Bottas (finn, Mercedes) 1:19.705 (75 kör) – ultralágy
2. Vettel (német, Ferrari) 1:19.952 (139) – lágy
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:21.153 (70) – lágy
4. Palmer (brit, Renault) 1:21.396 (51) – lágy
5. Hülkenberg (német, Renault) 1:21.791 (42) – lágy
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:21.824 (126) – szuperlágy
7. Hamilton (brit, Mercedes) 1:22.216 (95) – szuperlágy
8. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.118 (56) – lágy
9. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:22.351 (98) – lágy
10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:22.598 (72) – ultralágy
11. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.540 (32) – közepesen kemény
12. Celis (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.568 (71) – szuperlágy
13. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:23.952 (31) – közepesen kemény

PERCRŐL PERCRE

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik