H. L. 2020.10.10 11:40 Frissítve: 2020.10.10 13:44

A Mercedes kezdett az élen a remeklő Ferrari előtt; Hülkenberg visszatér?

Valtteri Bottas zárt az élen az Eifel Nagydíj harmadik szabadedzésén, mögötte csapattársa, Lewis Hamilton végzett a másik Mercedesszel, míg a harmadik leggyorsabbnak Charles Leclerc bizonyult a Ferrarival. Lance Stroll rosszullét miatt nem tudott részt venni az egyórás gyakorláson, és nem kizárt, hogy a folytatásban Nico Hülkenberg veszi át a helyét a Racing Pointnál.

Bottas volt a leggyorsabb az időmérő előtt (Fotó: AFP)

 

1. EIFEL NAGYDÍJ
OKTÓBER 9., PÉNTEK
1. szabadedzés: törölve
2. szabadedzés: törölve
OKTÓBER 10., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.225
Időmérő: 15.00–16.00
OKTÓBER 11., VASÁRNAP
A verseny (60 kör, 308.617 km) rajtja: 14.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 25., 14.10
Portugál Nagydíj, Portimao
November 1., 13.10Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
November 15., 11.10Török Nagydíj, Isztambul

A Formula–1 eredetileg Imolában tervezte teljesíteni az első kétnapos nagydíjhétvégét, ám a hűvös nürburgringi ősz előrehozta a rövidebb víkend kipróbálását. A nagy köd ugyanis ellehetetlenítette a mentőhelikopter felszállását, és így a pénteki tesztelés lehetőségét is. Emiatt aztán elmaradt a Ferrari-akadémia két fiataljának, Callum Ilottnak és a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fiának, Mick Schumachernek a várva várt bemutatkozása, a kilátogató nézők így csak az üres pályát pásztázhatták a dermesztő hidegben.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) tudva, hogy a hétvége további részében sincsenek kizárva a hasonló körülmények, vésztervet dolgozott ki, amely szerint a ködhatárig közúton, majd helikopterrel szállítanák kórházba az esetlegesen balesetet szenvedő versenyzőt, ezzel biztosítva a szabályban meghatározott 20 perces időlimit betartását.

Ám szombat reggel szerencsére sokkal szebb arcát mutatta már a Nürburgring, hiszen a köd felszállt, s a nagy szürke felhők is elvonultak, így szikrázó napsütésben vehette kezdetét az egyórás tréning, amely meglehetősen mozgalmasnak ígérkezett.

Ugyanis amellett, hogy 60 percbe kellett belesűríteni a programot, a mezőny a hibrid érában még nem körözött a pályán, és idén még nem tesztelt ilyen hidegben, ráadásul a folytatásban is változékony időt jósolnak, miközben több alakulat, köztük a Ferrari és a McLaren is fejlesztésekkel készült – ezek a tényezők tovább nehezítették a megfelelő beállítások minél gyorsabb megtalálását.

A Racing Point azonban nem várt kihívás előtt találta magát: egy autóval volt kénytelen gyűjteni az adatokat, miután a magát rosszul érző Lance Stroll nem tudott részt venni a tréningen, és egyelőre kétséges, hogy a délután 15 órakor kezdődő időmérőn pályára tud-e hajtani a kanadai. A csapatnak már van B-terve: a pozitív koronavírustesztje nyomán két hétvégét kihagyó Sergio Pérezt akkor helyettesítő Nico Hülkenberg még az edzés vége előtt megérkezett a Nürburgringre. 

A mezőny különböző programokkal és gumikeverékeken vágott neki a gyakorlásnak: egyesek gyorsabb körökkel, mások hosszabb etapokkal nyitottak, az első köröket követően így Max Verstappen vezérletével a Red Bull kettőse állt az élen, míg például Valtteri Bottas a nyolcadik, Lewis Hamilton a tizenkettedik helyet foglalta el a Mercedesszel. 

Félidőben aztán elkezdtek „szállingózni” az igazán gyors körök: az élre először Esteban Ocon állt a Renault-val, majd nem sokkal később Lando Norris vette át a vezetést 3 ezredes előnnyel.  Azonban nem sokáig tartott a McLaren trónfoglalása, hiszen rövidesen az élcsapatok is feltették a lágy keveréket, és megfutották az időmérős szimulációjukat. Az első helyre az első nagyobb menet után Bottas ugrott 1:26.968-cal, mögötte Verstappen jött, aztán a több kisebb hibát is vétő Hamilton, Ricciardo, Albon, Norris, Ocon, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Carlos Sainz Jr. tette teljessé az első tízes sorát.

A folyamatosan javuló körülmények között azonban gyorsan változott a sorrend, és többen nagy előrelépést mutattak be az utolsó percekben. Bottas viszont nem engedte ki a kezei közül az első pozíciót, ráadásul sikerült is javítania, végül 1:26.225-ös körrel zárta az élen a harmadik tréninget. Mögötte csapattársa, Hamilton végzett 136 ezredes hátránnyal, majd nagy meglepetésre Leclerc következett a harmadik helyen a Ferrarival. A negyedik leggyorsabbnak Verstappen bizonyult, majd ötödikként Vettel érkezett a másik SF1000-essel. Az egyszer megforgó négyszeres világbajnokot Norris, Pérez, Ricciardo, Albon és Gasly követte a top 10-ben. 

Folytatás 15 órakor az időmérővel.

 EIFEL NAGYDÍJ, A 3. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:26.225 átlag: 214.935 km/ó 25 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:26.361 0.136 mp h. 27
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:26.681 0.456 25
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:26.896 0.671 24
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:27.038 0.813 25
6. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:27.167 0.942 29
7. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:27.245 1.020 25
8. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:27.392 1.167 23
9. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:27.449 1.224 23
10. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:27.528 1.303 28
11. Esteban Ocon francia Renault 1:27.634 1.409 27
12. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:27.795 1.570 26
13. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:27.924 1.699 29
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:27.956 1.731 25
15. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:28.115 1.890 27
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:28.293 2.068 27
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:28.343 2.118 30
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:28.370 2.145 25
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:28.941 2.716 26
Még több
2020.10.11 21:12:14

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. A statisztikák sohasem a teljes képet mutatják.

2020.10.11 11:42:26

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A dobogóra még Verstappen és a Renault színeiben először Ricciardo állhatott fel.

2020.10.10 13:49:27

F1 H. L.

A finn 256 ezredet adott a csapattársának • Verstappen harmadik • A beugró Hülkenberg az utolsó helyen.

2020.10.10 09:45:28

F1 H. L.

Stroll nem érezte jól magát, így a teljes edzést ki kellett hagynia, s nem kizárt, hogy a folytatásban sem tud autóba ülni a Nürburgringen.

2020.10.09 14:38:44

F1 I. SZ.

Megint egy órán át várták a csodát – természetesen nem oszlott el a pára, nulla kört tett meg a mezőny.