Száraz pályán Rosberg a leggyorsabb Silverstone-ban

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.06.28. 14:55
null
Nico Rosberg 299 ezreddel előzte meg Mark Webbert a második angliai edzésen (Fotó: Reuters)
Elállt az eső Silverstone-ban, a Formula–1-es Brit Nagydíj helyszínén, és visszaállt a rend a csapatok erősorrendjében. Az idén egy körön nagyon gyors Mercedes Nico Rosberg révén az élen zárta a második szabadedzést, megelőzve a két Red Bullt és a hazai pályán versenyző Paul di Resta Force Indiáját. Lewis Hamilton az ötödik lett, Fernando Alonso a 10., Kimi Räikkönen a 13. helyen zárta a másfél órát. Felipe Massa, még amikor vizes volt az aszfalt, a falnak csapta a Ferrariját, és az utolsó helyen végzett.

 

Péntek délutánra elállt az eső Silverstone-ban, és a második szabadedzés alatt fel is száradt a Brit Nagydíjnak otthont adó pálya. Az egyre inkább felgyorsuló autók közül Nico Rosbergé, az idei edzésmenőé volt a legsebesebb, a Monacói Nagydíj győztese a két Red Bullt maga mögé utasítva zárta az élen a tréninget, amelyen az eső folyamatos fenyegetése miatt hamar előkerültek a gyors közepesen kemény abroncsok.

Fernando Alonso csak a 10. lett, de dupla munkát kellett végeznie, hiszen Felipe Massa még a pálya felszáradása előtt odacsapta a maga Ferrariját a falhoz. A brazil a Monacói és a Kanadai GP után Silverstone-ban is vezetői hiba miatt csúszott meg és törte össze az F138-ast (igaz, Monte-Carlóban volt egy műszaki hiba okozta balesete is), ami felettébb kellemetlen rá nézve.

Az első edzésen végig a boxban maradó Kimi Räikkönen a 13. helyen zárt, a Lotus dupla DRS-ét tesztelte, amelyet már élesben is bevetne a csapata.

SZAVAZÁS

Ki kerül Mark Webber megüresedő helyére a Formula–1-es Red Bull-istállóhoz?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A Brit Nagydíj első szabadedzése után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megerősítette, a Toro Rosso párosa, azaz Daniel Ricciardo és Jean-Éric Vergne mellett Kimi Räikkönen a fő esélyes arra, hogy az idény végén a Red Bullt és az F1-et elhagyó Mark Webber utódja legyen az istállónál.

„Idő kell ahhoz, hogy átgondoljuk a helyzetünket, és az összes lehetséges változatot átvegyük, de elmondhatom, hogy valós esélye ennek a három pilótának van Mark helyére. A lehető leggyorsabb párost akarjuk, ebből a szempontból Kimi igenis fontos " – mondta Horner.

A Lotus jelezte, küzdeni fog Räikkönen megtartásáért, ami azt jelentheti, hogy magas fizetéssel próbálja meg leláncolni a finnt – a Red Bull ugyanis évi 10 millió eurónál többet még nem fizetett pilótáinak.

BRIT NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.248 átlag: 229.897 km/ó 33 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.547 0.299 mp h. 26
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.680 0.432 31
4. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:32.832 0.584 34
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32.911 0.663 28
6. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:33.171 0.923 34
7. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.290 1.042 38
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.313 1.065 34
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.322 1.074 38
10. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:33.494 1.246 32
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.740 1.492 29
12. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:33.896 1.648 36
13. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:34.120 1.872 30
14. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:34.130 1.882 29
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:34.998 2.750 32
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:35.070 2.822 29
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:35.127 2.879 35
18. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:35.802 3.554 27
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:35.984 3.736 32
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:36.079 3.831 35
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:37.329 5.081 33
22. Felipe Massa brazil Ferrari 1:43.466 11.218 7

 

PERCRŐL PERCRE

16.32: véget ért az edzés, elöl Rosberg, Webber, Vettel, Di Resta, Hamilton, Ricciardo sorrend alakult ki, Alonso a 10., Räikkönen a 13. helyen zárt.

A hosszú menetek során a Lotus és a Red Bull tempója különösen meggyőző volt, míg Alonsónak Massa kicsúszása után extra munkát kellett végeznie a Ferrarival. A Mercedes is biztató teljesítményt nyújtott, ráadásul a riválisok a barcelonai teszt miatt nagyítóval fogják nézni, mire lesz képes Rosberg és Hamilton a versenyen.

16.28: az edzés végére visszatért az eső.

Az FIA az edzés végéhez közeledve közölte a 2014-es szabályváltozásokat. Jövőre öt motor használható, a váltóknak öt helyett hat versenyt kell bírniuk egymás után, bevezetik a büntetőpontrendszert a pilótáknak, és visszatér az idény közbeni tesztelés, amelyek közül az egyikre várhatóan a Hungaroringen kerül sor.

A teli tankos menetek során nem változtak a legjobb eredmények. A vb-aspiránsok közül Vettel a 3., Alonso a 10., Räikkönen a 13. helyen állt.

Fernando Alonso tavaly a pole-ból indult, tavalyelőtt pedig nyert Silverstone-ban (Fotó: Reuters)
Fernando Alonso tavaly a pole-ból indult, tavalyelőtt pedig nyert Silverstone-ban (Fotó: Reuters)

16.07: Vettel és Rosberg hasonló köridőket ért el, a Red Bull pilótája kemény, a mercedeses közepesen kemény gumikon ment teli tankkal.

Hátul Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton volt a kiscsapatok pilótái közötti sorrend, a két Marussia közrefogta a Caterhameket. Bianchi jó formája nem meglepő, a francia legutóbbi látogatásaikor a WSR-ben és a GP2-ben is nyert itt.

16.00: az eső nem érkezett meg, többen is elkezdték teli tankos közepesen kemény gumis menetüket, miközben Webber feljött Rosberg és vettel közé a második helyre.
15.54:
az ausztrál elhagyta a Red Bull garázsát.

Webber autóját a Red Bull garázsáéban szerelték, az ausztrál csak 8 kört tett meg, nála kevesebbet csak Massa körözött.

15.50: Rosberg 1:32.248-cal megelőzte Vettelt a közepesen kemény gumikon, a két némettel csak Hamilton volt egy másodpercen belül.

Újabb eső közeledett, ez is magyarázta, hogy viszonylag hamar előkerültek a közepesen kemény abroncsok.

15.44: Vettel megérkezett a közepesen kemény gumikkal, és 1:33.068-cal az élre állt. Grosjean ugyanazon a keveréken 254 ezreddel maradt el a vb-éllovastól.
15.41:
Sutil a versenyre szánt kemény keverékű gumikkal 1:33.374-et ment, és az élre állt. Az első hét (Sutil, Ricciardo, Rosberg, Hamilton, Vergne, Grosjean, Di Resta) volt egy másodpercen belül.

Massa az 1:43-as idejével a lista aljára került, az első edzésen is az övé volt a leggyengébb időeredmény a 11-ből.

64. BRIT NAGYDÍJ
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Szombaton az előrejelzések szerint felszakadozik a felhőzet, s bár hűvös, 20 fok körüli marad az idő, eső már nem valószínű. Vasárnapra teljesen kitisztulhat az ég, a hőmérséklet akár 25 fokra is emelkedhet.

GUMIK. A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumit szállítja Silverstone-ba, ahol az enyhe idő megkímélheti a mezőnyt attól, hogy a gumikat gyötrő, gyors kanyarok ellenére négy kerékcserével kelljen teljesíteni a futamot. Persze ha pénteken esik, a csapatok nem tudnak rendesen felkészülni a versenyre, s így meglepetések érhetik őket vasárnap délután. Ha az időjárás engedi, a Pirelli a csapatok rendelkezésére bocsátja extra tartós kemény keverékű gumiját, amelyet Barcelonában is tesztelhettek pénteken az istállók – annak érdekében, hogy a lehető legtöbb kört tegyék meg a szabadedzéseken.

BÜNTETÉS. Giedo van der Garde, a Caterham holland pilótája öt rajthelyes büntetést kapott, mert a Kanadai Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, és Mark Webberrel, majd Nico Hülkenberggel is összeütközött. Utóbbi esetben mindketten kiestek.

BRIT PÁLYÁK. Ez lesz a 64. Formula–1-es futam Angliában. Silverstone 47. alkalommal ad otthont a szigetország versenyének, amelyet Brands Hatchben (12-szer) és Aintree-ben (ötször) is megtartottak már korábban. Előbbi pályáról ide kattintva olvashatja el az Ideális Ív összeállítását.

15.38: Ricciardo 1:33.550-val újra az élre állt, már mindenkinek volt időeredménye.

Hamilton feljött csapattársa mögé, Rosberg 1:33.585-re javított.

15.32: a Ferrari eltakarítása után újra a gázra lehetett lépni, Rosberg 1:34.327-tel átvette a vezetést.
15.30: az élmezőnyben Webber, Sutil, Di Resta, Vergne, Vettel, Ricciardo, Grosjean, Van der Garde volt az állás.

A sárga zászlók miatt senki sem tudott javítani eredményén.

A brazil kimászott a kocsijából, amelyet az elmúlt három versenyhétvégén összetört saját hibájából (is) – a csapat a boxban csalódottnak tűnik.

15.24: Massa megcsúszott a Ferrarival a Stowe-kanyar (15-ös) kijáratánál, és az autója orrát a gumifalnak csapta.Vezetői hibának tűnt, a brazil edzése véget ért.

Nagyon gyorsan száradt a pálya, a pilóták váltogatták egymást az élen, a elsőként Webber ment be 1:35 alá: 1:34.648.

15.20: Ricciardo, Sutil, majd Di Resta állt az élre. A skót ideje 1:35.822 volt.
15.18:
Grosjean a harmadik helyre jött fel a hűvös aszfalton lassan melegedő gumin, a forgalomba keveredő Räikkönen még tőle is elmaradt három másodperccel.

Alonso, Grosjean és Räikkönen is megkapta az ultra kemény keveréket.

15.16: miután Ricciardo feljött a második helyre, Vergne 1:40 alá szorította a legjobb időt, majd 1:37.102-t ment.
15.13:
Vergne 1:41.868-cal át is vette a vezetést.
15.12:
a két Toro Rosso a Pirelli extra tartós kemény keverékű gumiját használta, amelyet csak a pénteki edzésekre bocsát a csapatok rendelkezésére a Pirelli.

Di Resta, Massa, Hülkenberg, Bottas, Vettel, Webber, Gutiérrez, Sutil volt az első nyolc sorrendje.

15.10: csak hárman maradtak a pályán, 13 pilóta futott mért kört az első tíz percben. A mezőny inkább arra várt, hogy száradjon a pálya, és ki lehessen menni slickeken.

Di Resta állt az élre 1:43.2-vel, Räikkönen tavalyi versenyen futott leggyorsabb köre 1:34.661 volt. Igazán száraz a harmadik szabadedzés volt, azon 1:32.167-tel zárt az első helyen Alonso.

15.06: Bottas 1:43.929-cel megelőzte Vettelt. A pálya gyorsan száradt, máris sokat számított, ki teljesíti utoljára a körét.
15.05:
Vettel 1:44.038-cal kezdett, Webber 3 tizeddel maradt el tőle. Tíz másodperccel máris gyorsabbak, mint Ricciardo az első edzésen.
15.04:
Alonsón és Hamiltonon kívül mindenki kijött a pályára, Räikkönent leszámítva el is kezdték hosszabb menetüket.

Az autók a pálya nagy részén nem húztak vízfüggönyt maguk után, az erős szél gyorsan szárította az aszfaltot.

15.01: a vb-éllovast csapattársa, Webber követte, szintén intermediate gumikon. Räikkönenre sem kellett sokat várni.
15.00:
elkezdődött az edzés, elsőként Vettel hagyta el a boxutcát.

Az első edzésen csak 11 pilóta futott mért kört, Kimi Räikkönen még próbamenet erejéig sem hagyta el a boxutcát a Lotusával.

14.57: a levegő 20, az aszfalt 18 fokos Silverstone-ban, ahol elállt az eső, de az aszfalt még mindig vizes.

Charles Pic az első edzést a gumifal tövében zárta
Charles Pic az első edzést a gumifal tövében zárta

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a silverstone-i pályán. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak: aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a következő zónában kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége, és esélyt kapjon az előzésre.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik