Leclerc és a Ferrari nagy előnnyel az élen Azerbajdzsánban

Napsütéses időben vette kezdetét az Azeri Nagydíj harmadik és egyben utolsó szabadedzése, amelyen George Russell is visszaülhetett az autóba, miután pénteken egy rosszul rögzített csatornafedél miatt súlyosan sérült a Williams padlólemeze és kénytelen volt kihagyni a második tréninget is.
| ÁPRILIS 26., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés:1. Leclerc 1:47.497 | |||
| 2. szabadedzés:1. Leclerc: 1:42.872 | |||
| ÁPRILIS 27., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: Leclerc 1:41.604 | |||
| Időmérő:15.00–16.00 | |||
| ÁPRILIS 28., VASÁRNAP | |||
| Futam rajtja:14.10 | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
| Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||
Az egyórás gyakorlásnak eltérő stratégiával vágott neki a Mercedes és a Ferrari: míg előbbi gárda a közepes keveréken, addig utóbbi a lágyon kezdte meg a munkát.
Félidőben így a maranellóiak pilótái álltak az élen Charles Leclerc, Sebastian Vettel sorrendben, míg a harmadik helyen Lewis Hamilton következett bő 6 tizedes hátrányban. A negyedik eközben kisebb meglepetésre a Toro Rosso újonca, Alexander Albon volt, aki ráadásul 1 másodpercen belül volt a vezető monacóihoz képest.
Emellett a thaiföldi márkatársa, Danyiil Kvjat a hatodik helyen állt, közéjük pedig az utolsóként mért kört tejesítő Max Verstappen ékelődött be. A faenzaiak a harmadik tréningen mutatott tempójukkal így a Q3-as szereplésért is jó esélyekkel indulnak.
Szűk 20 perccel a vége előtt aztán az „ezüstnyilakra" is felkerültek a lágy abroncsok: Bottas bár jelentősen javított a közepesen futott idejéhez képest, hátránya szűk 6 tized maradt Leclerc mögött, míg Hamilton kevesebb, mint egy tizedet javított csak a piros jelzésű Pirellin. Azonban nem csak a Mercedesek faragtak az idejükön, az utolsó bő tíz percben Verstappen egy remek körrel 214 ezredes hátrányban a második helye ugrott előre, így beékelődött a két ferraris közé.
Ekkor egész szorosnak tűnt az eleje, ám a Ferrari pár perccel a vége előtt lehűtötte a kedélyeket: Leclerc 1:41.604-nál állította meg a stoppert, majd Vettel nem sokkal később 198 ezredes lemaradásban felzárkózott mögé a második pozícióba. A Red Bull hollandjának a hátránya így gyorsan 1.2 szekundum fölé nőtt, míg a két Mercedes Bottas, Hamilton sorrendben már 1.5 másodperces lemaradásban érkezett a 4–5. helyen.
A Toro Rosso eközben végül Kvjat által a hatodik, míg Albon révén a nyolcadik helyet kaparintotta meg, közéjük Kevin Magnussen sorolt be a Haasszal. Az első tízesben pedig Sergio Pérez és Kimi Räikkönen fért még be.
Folytatás délután 15 órakor az időmérővel.
| 1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:41.604 | átlag: 212.696 km/ó |
| 2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:41.802 | 0.198 mp h. |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:42.852 | 1.248 |
| 4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:43.064 | 1.460 |
| 5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.176 | 1.572 |
| 6. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:43.223 | 1.619 |
| 7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:43.294 | 1.690 |
| 8. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:43.300 | 1.696 |
| 9. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:43.430 | 1.826 |
| 10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:43.537 | 1.933 |
| 11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:43.561 | 1.957 |
| 12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:43.637 | 2.033 |
| 13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:43.924 | 2.320 |
| 14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:43.978 | 2.374 |
| 15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:44.039 | 2.435 |
| 16. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:44.043 | 2.439 |
| 17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:44.374 | 2.770 |
| 18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:46.000 | 4.396 |
| 19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:46.290 | 4.686 |
| 20. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:47.836 | 6.232 |








