Sebastian Vettel sikerét hozta az idénynyitó Ausztrál Nagydíj

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.03.25. 06:40
null
Vettel pályafutása 48. győzelmét aratta – és századszor állt a dobogón (Fotó: AFP)
Négy hónap pihenés után véget ért a téli szünet a Formula–1 világában is, a csapatok és a pilóták Ausztráliában, a melbourne-i Albert Parkban kezdték meg a 2018-as világbajnoki idényt. Az első versenyen a Mercedes négyszeres világbajnoka, a címvédő Lewis Hamilton rajtolt az élről, mellőle a ferraris Kimi Räikkönen vághatott neki az 58 körös távnak az első sorból, ám végül a másik Ferrarival a harmadik helyről induló Sebastian Vettel örülhetett a futamgyőzelemnek.

Új szelek fújnak a száguldó cirkuszban, ami az év első versenye kapcsán sohasem túl nagy meglátás: az F1 jogait birtokló Liberty Media újdonságai az Ausztrál Nagydíjon debütáltak. Így például a száműzött rajtrácslányok helyett először láthattunk gridkideket a futam előtt: a rajtrácson egy sor kisgyermek fogadta a pilótákat.

Először láthattunk „óra tízkor” rajtoló futamot is: a verseny ugyanis magyar idő szerint reggel hét óra után tíz perccel kezdődött – a jogtulajdonos ötlete nyomán és az amerikai nézők jobb kiszolgálása érdekében.

A legeleje egyébként szokatlanul eseménytelenre sikerült: elmaradt az Ausztráliában gyakorta látott rajtkáosz. Lewis Hamilton simán megőrizte az első helyét, ahogy mögötte a két Ferrari pozíciója sem változott: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel sorrendben fordultak el először az olaszok autói.

Mögöttük viszont a rajt legjobbja, Kevin Magnussen érkezett az első kanyarba a Haasszal, és a dán istállójának szerelői ekkor még a kiváló startnak örültek – csapattársa, Romain Grosjean is jól indult. Nem sejtették azonban, hogy az első – mint kiderült, egyetlen – bokszkiállás során éppen ők lépnek majd elő főszereplővé.

34. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.26:067
időmérő: 1. Hamilton 1:21.164
VASÁRNAP
1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Räikkönen
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj

Addig azonban még történt egy s más: az F1-es pályafutásának első versenyét teljesítő Szergej Szirotkin a Williams fékproblémái miatt a 4., Marcus Ericsson az Alfa Romeo Sauber hidraulikai gondja miatt az 5. körben adta fel a futamot, aztán Max Verstappen pördült meg az első kanyarban, amikor nagyon vehemensen üldözte Magnussent, majd a 13. körben Pierre Gasly állt félre a Toro Rossójával, amikor megadta magát a Honda motor a gépében.

A mezőnyből a második helyen álló Kimi Räikkönen kezdte meg a kerékcserék sorát a 19. körben, amire a Mercedes azonnal reagált, és kihozta az élről Lewis Hamiltont, aki meg is őrizte az addigra kiautózott bő három másodperces előnyét a finn előtt, amikor visszatért.

Sebastian Vettel került így vezető pozícióba, sőt ott is maradt, és mint kiderült, ő kalkulált jól. A 22. körben ugyanis előbb a kerékcseréről visszatérő Magnussen, majd két kör múlva csapattársa, Romain Grosjean is a bokszkiállás után húzódott félre a Haasszal és adta fel a futamot.

Utóbbi autója ráadásul a pályán állt meg, ezért a versenyirányítás virtuális biztonsági autós fázist rendelt el, így Vettel úgy tudott kijönni pit-stopra, hogy bő egy másodperccel Lewis Hamilton elé, az élre ért vissza a friss szett lágy gumijain.

A Haasnál nagy erőkkel szentségeltek a szerelők – főleg az autó bal kerekeinél dolgozók –, hiszen az amerikai istálló remek rajtpozíciók és hasonló folytatás után dobta el a dupla pontszerzés igen nagy esélyét.

A futam második fele nem sikerült túl eseménydúsra, bár egy sokat ígérő négyes vonat összeállt: Alonso, Verstappen, Hülkenberg és az időmérőn az autóját összetörő Bottas üldözte egymást az ötödik helyért csatázva, de előzésekre nem, csak megközelítésekre került sor.

Izgalomba a helyi közönség maximum Daniel Ricciardo miatt jöhetett, aki a hajrára fordulva egészen közel került a harmadik helyen haladó Räikkönenhez, ám előzni ő sem tudott. Az élen Vettel sokáig relatíve nagy előnnyel magabiztosan haladt, Lewis Hamilton csupán annyiban tudott rá veszélyes lenni, hogy megközelítette DRS-távolságra.

Előzési manőverre azonban már nem nyílt lehetősége a világbajnoki címvédőnek, mert rendre úgy tűnt, túlmelegedés miatt vissza kellett vennie a nagy tempóból – igaz, egy alkalommal ő rontotta el a féktávot a kilences kanyarnál.

Sebastian Vettel így némi szerencsével megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat. A német pilótának ez volt a 48. futamgyőzelme és összességében 100. alkalommal állhatott a dobogóra. A második helyen Lewis Hamilton ért célba, míg mögötte Kimi Räikkönen érkezett, aki pályafutása során hatodik alkalommal állhatott dobogóra Melbourne-ben.

AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari1:29:33.283
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 5.036 mp h.
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 6.309 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 7.069 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 27.886 mp h.
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 28.945 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Renault 32.671 mp h.
8. Valtteri Bottas finn Mercedes 34.339 mp h.
9. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 34.921 mp h.
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 45.722 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 46.817 mp h.
12. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:00.278 p h.
13. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:15.759 p h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:18.288 p h.
15. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1 kör h.
FELADTÁK Megtett körök Kiesés oka
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 24 feladta
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 22 feladta
Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 13 feladta
Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 5 hidraulika
Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 4 fék

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Sebastian Vettel 1 1 1 25
2. Lewis Hamilton 1 1 18
3. Kimi Räikkönen 1 1 15
4. Daniel Ricciardo 1 12
5. Fernando Alonso 1 10
6. Max Verstappen 1 8
7. Nico Hülkenberg 1 6
8. Valtteri Bottas 1 4
9. Stoffel Vandoorne 1 2
10. Carlos Sainz Jr. 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 40
2. Mercedes 22
3. Red Bull-TAG Heuer 20
4. McLaren-Renault 12
5. Renault 7
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik