nemzetisport.hu 2019.04.17 18:17 Frissítve: 2019.04.17 18:42

F1: a Renault még évekre lehet az élmezőnytől

Hiába áll a konstruktőri vb-összetettben a Mercedes, Ferrari és Red Bull alkotta hármas mögött a Renault, három nagydíj alatt négyszer nullázott. A francia istálló csapatfőnöke, Cyril Abiteboul pedig elmondta, több évbe fog telni, mire felérnek az élgárdák szintjére.

Az állandó megbízhatósági problémák miatt már sok pontot bukott a Renault (Fotó: AFP)

 

Két hetedik pozíció és négy nullázás – ez a Renault mérlege három nagydíjat követően a Formula–1 2019-es idényében. Az enstone-iak az így összegyűjtött 12 ponttal – az Alfa Romeo neve mellett ugyanennyi áll jelenleg a konstruktőri vb-összetett negyedik helyét foglalják el, vagyis a három élcsapat mögött következnek a középmezőny élén.

Ám hiába a jó helyezés, a Mercedes, Ferrari és Red Bull alkotta hármas előnye már most akkora, hogy már utóbbi istállónak is például több pontja van, mint a 4–10. helyezett csapatoknak együttvéve, igaz, a Williams nem szerzett még idén bajnoki egységet. Ez pedig azt is jól mutatja, mennyire szoros a középmezőny, amiért nem fér bele ennyi nullázás.

„Nicónak (Hülkenberg) az MGU-K-jával adódott gond, ami azt jelenti, hogy még mindig nem sikerült kiküszöbölni ezt a megbízhatósági problémát – mondta a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul. Szoftverhiba volt, ami azokhoz a változtatásokhoz köthető, melyeket az idény eleji hiányosságaink orvoslására hajtottunk végre" – árulta el, majd Daniel Ricciardo első renault-s pontszerzéséről is beszélt.

„Ez jó a csapat számára, de elég frusztráló versenyünk volt – utalt arra, hogy hiába tudtak Ausztráliához hasonlóan újra pontot szerezni, még mindig nem fejeztek be egy futamot sem két autóval az idényben, a megbízhatósági problémák így rengeteg pontot vettek el tőlük. – Minden területen javulnunk kell" – jelentette ki.

„Egyelőre lassabbak vagyunk, mint azt szeretnénk, azonban dolgozunk és nem panaszkodunk, mivel többéves folyamat a hátrányunk csökkentése, illetve annak az áthidalása."

2020.02.20 18:47:46

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel alatt délelőtt leállt az autó, amelyben utána motor cseréltek, de így sem működött tökéletesen.

2020.02.19 22:44:30

F1 H. L.

A finn az utolsó órában állt az élre, majd nem sokkal később az első piros zászlós szakaszt is előidézte a 2. tesztnapon.

2020.02.17 17:16:27

F1 ZSOLDOS BARNA

Hogyan lehet felpezsdíteni a sportágat, miután a másfél órás monoton körözgetés már a kemény vonalas rajongókat sem érdekelte?

2020.02.18 21:27:13

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A leggyorsabb és legtöbb kört is a W11-es teljesítette • A Ferrarinál többször is technikai gond adódott.

2020.02.10 18:04:54

F1 ZSOLDOS BARNA

A tökéletes sikergépezetté váló Ferrari dominanciája példa nélküli volt a sportágban.