H. L. 2020.07.04 14:25 Frissítve: 2020.07.04 15:06

F1: a Red Bull nem zárja ki, hogy fellebbez az FIA döntése ellen

A Red Bull nem elégedett a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azon döntésével, mely szerint hivatalosan is szabályosnak minősítette a Mercedes DAS-rendszerét, és fenntartja a fellebbezési jogát.

Hornerék tudják, hogy nem lesz könnyű idény közben használatra bírni a rendszert (Fotó: AFP)

 

A Red Bull pénteken először állásfoglalást kért a FIA-tól a Mercedes DAS-rendszerének szabályosságát illetően, majd később hivatalos útra terelte az ügyet, s óvást nyújtott be riválisa ellen. A szövetség a felek meghallgatása után szabályosnak minősítette az elemet, miután megállapította, hogy az a kormány és nem a felfüggesztés része, így eleget tesz azon szabályoknak, amelyekkel összefüggésben az osztrák gárda kifogásolta a DAS legalitását.

33. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚLIUS 3., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.304
JÚLIUS 4., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.130
Időmérő: 15.00–16.00
JÚLIUS 5., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 12., 15.10Stájer Nagydíj
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj

Christian Horner azonban nem teljesen elégedett a helyzettel, szerinte érdekes kérdést vet fel, ha a Mercedes használja a megoldását az időmérőn, hiszen elvileg az esemény kezdetétől parc fermé szabályok lépnek életbe, ami azt jelenti, hogy nem nagyon lehet már változtatni az autó beállításain. A DAS azonban lehetővé teszi, hogy a németek az autó mozgása közben is módosítsák a kerékösszetartást, ami ilyen formában szabálytalanságnak is tekinthető. Szerinte azzal, hogy a FIA legálisnak minősítette az elemet, arra bátoríthatja a többi csapatot, hogy próbáljanak meg a kormány segítségével változtatni a beállításaikon, ezzel kihasználva a kiskaput.

A csapatfőnök azt is elhintette, hogy ha a hétvégén nem is élnek a fellebbezési jogukkal, azt fenntartják későbbre.

„Fejet hajtok a Mercedes előtt, ez nagyon okos találmány. Nagyon nehéz lesz használatra bírni az év során, főleg, hogy jövőre tiltott lesz. A lehető leghamarabb szerettünk volna óvni, hogy ne legyen hatással az eredményekre. Ha szabálytalannak minősítik, akkor a Mercedesnek még lett volna lehetősége átépítenie az autóját. Amikor láttuk, hogy használják, benyújtottuk az óvást, hogy tisztázzák a helyzetet. Az óvási szándékunkról a Mercedest is informáltuk – tette hozzá, és az óvás hátteréről is beszélt.

„Ez nagyon bonyolult rendszer, és felvetődik a kérdés, hogy pontosan mit is kormányoz. A döntéshozók nyilván egyetértettek a technikai igazgatóval, Nikolasz Tombazisszal. Most már tiszta a kép. Szabályos, szóval ha akarjuk, lemásolhatjuk vagy megtervezhetjük a sajátunkat" – jelentette ki, és sajtóhírek szerint már nem is kell sokat várni arra, hogy a „vörös bikák" is elkészüljenek egy a Mercedeséhez hasonló megoldással.

„Minden tisztelettel, de ennek az elemnek nincs köze a kormányzáshoz, mivel csak az egyenesben használják. Ám előfordul, hogy a szabályok lehetővé tesznek ilyesmit. Jövőre betiltják. Mi úgy éreztük idén is kifogásolható, ezért kértük a tisztázást, azonban szabályosnak minősítették" – zárta a gondolatait.

2020.08.08 13:56:19

F1 H. L.

A finn 63 ezreddel előzte meg a britet • Verstappen a keményen rajtolhat • Vettel már a Q2-ben kiesett.

2020.08.08 10:29:29

F1 H. L.

Hamilton előnye 163 ezred Bottas előtt, a negyedik Hülkenberg lett, míg Verstappen a 7. helyen zárt.

2020.08.07 14:55:18

F1 H. L.

Először Vettel Ferrarija, majd az egyik Alfa Romeo adta meg magát • Ricciardo a harmadik lett Silverstone-ban.

2020.08.07 09:43:15

F1 H. L.

A finn előnye 138 ezred Hamilton előtt, míg a 3. Verstappen hátránya bő 7 tized az első szabadedzésen.

2020.08.02 12:35:45

F1 HARMATH ÁKOS, BÖRZÖLI BERNADETT

Hamilton defekttel szelte át a célvonalat, Bottas viszont pontot sem szerzett a Brit Nagydíjon.