F1: a gumik módosítása miatt mérgelődik a Ferrari és a Force India

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.26. 13:49
A Ferrari és a Force India is azt a pillanatot tartja a 2013-as Formula–1-es idény fordulópontjának, amikor a Pirelli biztonsági okokra hivatkozva visszahozta a 2012-es szerkezetű abroncsait. Fernando Alonso mellett Andy Green, a Force India technikai igazgatója is úgy véli, a Red Bull lobbijának köszönhető a változtatás, amelyet sportszerűtlennek tartanak.

„Nyertem Kínában és Spanyolországban, majd elkezdtünk hátrányba kerülni a riválisainkkal szemben, az autó teljesítményeazonban főleg azután maradt el a többi élcsapatétól, amikor visszahozták a tavalyi gumikat. Ez volt az a pont, amelynél elbúcsúzhattunk a vébé-álmainktól" – mondta Alonso.

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke megjegyezte, hogy bár a Pirelli azt ígérte, nem változik meg az autók versenyképessége a módosítás miatt, azóta kiderült, hogy mindegyik autóra hatott így vagy úgy az átalakítás. Green keményebb szavakat használt – nem csoda, hiszen a változtatás előtt a Force India a McLarennél is jobb volt a versenyeken, míg az utóbbi időben a középmezőny végére süllyedt.

„Az év elején a Ferrarihoz hasonlóan mi tudtuk kezelni a gumikat, de aztán jött a Red Bull és a Mercedes lobbija, ami eredménnyel járt. Ezt nagyon sportszerűtlennek tartom, hiszen mindenkinek volt rá lehetősége, hogy olyan autót építsen, amely tudja kezelni a 2013-as abroncsokat. Akinek ez nem sikerült, megpróbálhatott volna módosítani az autóján, ehelyett nyerő helyzetbe hozták őket. A gumik kisebb deformálódása miatt nem működött az aerodinamikai koncepciónk a kocsi hátuljánál, az eleje túlkormányzottá vált, és nem tehettünk semmit. Le is állítottuk az autó fejlesztését."

Az új gumik a Magyar Nagydíjon érkeztek meg, előtte a Force India tíz ponttal a McLaren előtt a konstruktőr-vb 5. helyén állt. Azóta négy verseny telt el, az indiai csapat 14 ponttal a McLaren mögött, a 6. helyen tanyázik.

 

Legfrissebb hírek

F1 75: hiába Pironi elsősége, Jones nyert Kanadában – és világbajnok lett

F1
17 órája

F1 75: a legnagyobb csata egy második helyért

F1
2025.07.17. 12:33

F1 75: jött, látott, győzött, eltűnt – egy mérnöki bravúr nyomában

F1
2025.07.16. 13:42

F1 75: Andretti karrierje legkedvesebb előzésével szomorította el Schecktert

F1
2025.07.15. 16:32

F1 75: Lauda kinevette a halált – negyedik hely az utolsó kenet után

F1
2025.07.14. 14:34

F1 75: James Hunt és az egyik legnagyobb meglepetésgyőzelem

F1
2025.07.13. 11:27

F1 75: nem volt elég üzemanyag az autóban, meghiúsult az argentin ünnep

F1
2025.07.12. 14:59

Horner a Ferrari vagy az Alpine élén tér vissza? Verstappen továbbra is a Mercedes felé tart?

F1
2025.07.11. 12:17
Ezek is érdekelhetik