nemzetisport.hu 2013.09.26 13:49 Frissítve: 2014.07.15 01:06

F1: a gumik módosítása miatt mérgelődik a Ferrari és a Force India

A Ferrari és a Force India is azt a pillanatot tartja a 2013-as Formula–1-es idény fordulópontjának, amikor a Pirelli biztonsági okokra hivatkozva visszahozta a 2012-es szerkezetű abroncsait. Fernando Alonso mellett Andy Green, a Force India technikai igazgatója is úgy véli, a Red Bull lobbijának köszönhető a változtatás, amelyet sportszerűtlennek tartanak.

„Nyertem Kínában és Spanyolországban, majd elkezdtünk hátrányba kerülni a riválisainkkal szemben, az autó teljesítménye azonban főleg azután maradt el a többi élcsapatétól, amikor visszahozták a tavalyi gumikat. Ez volt az a pont, amelynél elbúcsúzhattunk a vébé-álmainktól" – mondta Alonso.

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke megjegyezte, hogy bár a Pirelli azt ígérte, nem változik meg az autók versenyképessége a módosítás miatt, azóta kiderült, hogy mindegyik autóra hatott így vagy úgy az átalakítás. Green keményebb szavakat használt – nem csoda, hiszen a változtatás előtt a Force India a McLarennél is jobb volt a versenyeken, míg az utóbbi időben a középmezőny végére süllyedt.

„Az év elején a Ferrarihoz hasonlóan mi tudtuk kezelni a gumikat, de aztán jött a Red Bull és a Mercedes lobbija, ami eredménnyel járt. Ezt nagyon sportszerűtlennek tartom, hiszen mindenkinek volt rá lehetősége, hogy olyan autót építsen, amely tudja kezelni a 2013-as abroncsokat. Akinek ez nem sikerült, megpróbálhatott volna módosítani az autóján, ehelyett nyerő helyzetbe hozták őket. A gumik kisebb deformálódása miatt nem működött az aerodinamikai koncepciónk a kocsi hátuljánál, az eleje túlkormányzottá vált, és nem tehettünk semmit. Le is állítottuk az autó fejlesztését."

Az új gumik a Magyar Nagydíjon érkeztek meg, előtte a Force India tíz ponttal a McLaren előtt a konstruktőr-vb 5. helyén állt. Azóta négy verseny telt el, az indiai csapat 14 ponttal a McLaren mögött, a 6. helyen tanyázik.

 

2020.01.20 18:47:49

F1 ZSOLDOS BARNA

Az évtized első világbajnoka a szezon zárására már nem volt életben.

2020.01.14 18:42:14

F1 ZSOLDOS BARNA

A zseniális Colin Chapman diktálta a tempót, s olyan sztárok ültek a kormány mögött, mint Jim Clark, Jack Brabham, Graham Hill, John Surtees.

2020.01.15 13:15:10

F1 ZSOLDOS BARNA

Bár világbajnoki címet soha nem szerzett, mindenkit elvarázsolt a kanadai F1-es versenyző.

2020.01.06 17:44:44

F1 ZSOLDOS BARNA

Szisz Ferenctől Lewis Hamiltonig – miként fordulhatott elő, hogy egy pilóta a dobogó második és harmadik fokára is felkerült?

2019.12.06 10:54:58

F1 H. Á.

Bemutatók, tesztidőpontok, versenynaptár, büntetőpontok, a világbajnokok listája.